English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 458, 459, 460  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran

PostPosted: 21.02.2007 19:49    Post subject: Reply with quote

Karim Essediri går for gull
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 23.02.2007 13:26    Post subject: Reply with quote

Jahmir Hyka: Synimi im te Olimpiakosi, sezoni 2007-2008

Quote:

He has taken a chance to get in to internet which is one of his big passions after soccer while having a break for food, and he wanted to know how the quarter-final games in the albanian cup went. Besides being a promising footballer, Jahmir Hyka also is a man made by the internet and Albania-sport talked with him whilst he looked for the results of the albanian cup in internet.

"They have awaited me really well and slowly i'm starting to adapt in the envirement here, - says Hyka, telling how his first days are at the club of Olympiakos. - At the moment i am living at the clubs hotel, but this is only for a short period, before i find a an apartment who suits me quite well." Asked about the communication, Hyka explains that the language that he uses is the english one, the one that the persons next to him speak very good.

Jahmir, who get's 19 by the 8'th the next month, says that he follows the albanian football regurarly (as was the case today in the games for the cup of Albania), but he hopes that he'll have the faith to get away with success in the european football in Greece, after the sympathic adventure that ended with the Norwegians Burocreacy. "I'ts not that i am a stoned ultras, but i cheere a little bit for Dinamo, because i had the chanse to play there for a while", - says the short midfielder.

Nevertheless his young age, the footballer who's only 1 m and 68 cm tall and weight's 58 kg, he doesn't feed himself with illusions about the tough test that is awaiting him in a huge club as Olympiakos, with whom he subscribed a 5-year contract. " I don't think that i will play with the first squad of Olympiakos for the first 3 months that are left by this season, this also because there are no spots left for NON-EU players" - says Hyka, whilst talking for Albania-Sport.com

"But, of course, this time i will use in maximum to excersice, too adapt to the football here and to make a shot for the first squad in the next season", - says the 18-year old kid, who then asks for a little permission to get away, because "the excercises beginn within 10-15 minutes".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 25.02.2007 23:41    Post subject: Reply with quote

Fam. Berg satser på cageball:

– Vi har kartlagt behovet. Det er ubetinget til stede. Derfor har vi tatt et steg til og henvendt oss til kommunen og naboskapet, først og fremst Aspmyra stadion, for å avklare praktiske ting. Det som gjelder nå, er å lage en helhetlig plan for anlegget som vi så skal presentere for kommunen på en skikkelig måte, sier Ørjan B.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.03.2007 08:07    Post subject: Reply with quote

Leo mot slutten
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.03.2007 09:27    Post subject: Reply with quote

Skjølsvik er på gang i Moille:

- Aksel har vært pigg de gangene han har kommet inn på førstelaget og viste at han ville mye i dag. Han har en herlig energi, og scoret ett mål på rein vilje og ett med eleganse, sa Kjell Jonevret.

Les mer: Ungguttene glimtet til da MFK scoret fem
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.03.2007 13:45    Post subject: Reply with quote

Tidligere Rosenborg-trener Tommy Cavanagh er død etter lengre tids sykdom.

Han var kanskje mest kjent som en umåtelig populær trener/sidekick/assistentmanager i Manchester United i årene 1972 - 1981, under Tommy Docherty og Dave Sexton.

Vi har noe å takke han for:
VG, 12.11.02 wrote:
Han kommer til 1982. Det er da han plutselig forteller historien.

Jeg hadde ikke tenkt å fortsette med fotball da. Det var 1982, og jeg hadde bestemt meg for å ta det litt mer med ro. Fotballen hadde tatt for mye tid, og det var på tide å jobbe som lektor på heltid, forteller Nils Arne Eggen.

Den sesongen hadde Rosenborg gjort et scoop trodde de. Tommy Cavanagh kalt sølvreven var assistent under Tommy Docherty i Manchester United på slutten av 70-tallet. Et kjent navn fra en kjent klubb.

I Rosenborg ble han en total fiasko. Og hvem tror du klubben tilkalte da sølvreven pilte ut? Det gikk skeis med Cavanagh. Da bestemte jeg meg. Jeg måtte fortsette med fotball, og jeg måtte redde Rosenborg, sier Nils Arne Eggen.

Aftenposten, 20.10.90 wrote:
Det var den tidligere Manchester Unitedtreneren, Tommy Cavanagh, Rosenborgtrener i 1983, som gav opp å uttale Sverres efternavn. Brandy lå lettere på Cavanaghs tunge.
- Det ble et artig kjælenavn som lot seg kombinere med champagne og trestjerners, forteller Brandhaug leende.
Cavanagh er en av de bedre trenerne han har spilt for, men samtidig var briten håpløs når det gjaldt den ikke uvesentlige detaljen å ta ut et lag!

Aftenposten, 01.09.83 wrote:
Harald Sunde overtar i RBK

Tommy Cavanagh er løst fra kontrakten som Rosenborgtrener. Dette ble klart efter et møte mellom Cavanagh og formannen og viseformannen i RBK, Erling Meirik og Knut Børset, i Trondheim

natt til onsdag.
Harald Sunde, som har vært hjelpetrener under Cavanagh, overtar treneransvaret i de fem siste
seriekampene. Fra en plass i kulissene skal Nils Arne Eggen yde "konsulentbistand" i forsøket på å redde RBKskuta fra totalhavari.

- Saken ble løst i minnelighet. Jeg vil gjerne presisere at Cavanagh selv tok initiativet til sin egen avgang. Både spillere og ledere i Rosenborg var innstilt på å la engelskmannen fortsette ut sesongen, sier sportslig leder i Rosenborg, Lars Krokan.
I utgangspunktet tegnet Tommy Cavanagh en toårskontrakt med RBK. Partene var enige om at kontrakten var gjensidig oppsigelig efter bare en sesong.
I så tilfelle skulle partene varsle om dette innen 1. september. Nå forlater Cavanagh Trondheimsklubben efter 17 kamper. Spørsmålet er da hvor mye Cavanagheventyret har kostet Rosenborg?
- La meg svare på denne måten, sier Krokan:
- Hele styret synes vi har kommet gunstig fra hele affæren.
- Hvem blir ny RBKtrener neste sesong?
- Vi har flere baller i luften. Men vi går ikke ut med navn før vi ser hvor vi ender efter årets sesong.
Tommy Cavanagh forlater Trondheim en av de nærmeste dagene. - Det finnes alltid unge fotballspillere
et eller annet sted som har bruk for gamle Tommy, sa engelskmannen da han forlot møtet med RBKledelsen natt til onsdag.

Last edited by attach on 16.03.2007 13:52; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.03.2007 13:51    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig! Ola By og Bratseth diskuterte faktisk i går om Tommy C. fortsatt var i live. Ola mente at han var død, og har med andre ord tilsynetalende synske evner.

Mer om dødsfallet:
* Doc in salute to Cavanagh
* Tommy Cavanagh has passed away

Han døde visst etter lengre tids sykdom:

The Guardian 22.12.04 wrote:
Tommy Cavanagh was a football man to the core. The former Manchester United assistant manager now lies in a hospital bed with his mental state deteriorating rapidly. He and his family attribute his condition to his repeated heading of the ball as a player and coach.

"Unfortunately he missed out on today's big salaries and in his hour of need there is no help whatsoever," said his daughter Deborah. "We have inquired about help with respite care and long-term care and have been given a cold shoulder by the PFA [Professional Footballers' Association]."

Read more: Ex-United assistant manager suffering due to heading balls

Last edited by 2mas on 16.03.2007 14:02; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.03.2007 15:06    Post subject: Reply with quote

– Jeg skjønner godt at kompanisjefen må skremme soldatene til å hoppe i land på en sydhavsøy under andre verdenskrig når det ligger japanere i buskene og skyter på dem. Men jeg har vel alltid stilt meg kritisk til de som mener at du kan skremme en mann til å treffe riktig med en 40-meters langpasning, sier Knut Torbjørn Eggen.

Fra England er vi vant til manageren som observerer fra avstand, tar ut laget og sitter på benken i dress, mens en underordnet trener gjør grovarbeidet.

– I Norge er vi alle oppdratt som sosialdemokrater, og idrettsutøvere tolererer ikke den type ledelse. Selv vil jeg lede gjennom kunnskap, og gjennom å få spillerne engasjert i hele prosessen med å definere hvordan spillet skal foregå.

Som skrekkeksempel på det motsatte, henter Knut Torbjørn Eggen frem Tommy Cavanagh, kjent blant annet som Tommy Dochertys assistent i Manchester United. Cavanagh hadde en kort og ikke veldig vellykket tid i Rosenborg tidlig på 80-tallet.

- Vi spilte mot Bryne, var egentlig nokså gode, men lå likevel under 0-2 ved pause. Fyren hadde markert seg med utblåsninger som skremte vannet av oss, og vi satt i garderoben og fryktet det verste. I stedet gikk han fra mann til mann og skrøt: bra taklet, Knut, gode pasninger, Sverre. Til slutt smalt han blikket i Ola By Rise: «Men vi kan jo aldri vinne denne kampen gutter, for vi har jo ingen keeper». Han ble helt knekt stakkar, haka hans datt langt ned på magen.

Les mer: Knut Torbjørn Eggen: Best med ball og kunnskap
Back to top
Joachim
Junior

PostPosted: 19.03.2007 21:21    Post subject: Reply with quote

Brattbakk som flyger på sporten om noen minutter.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 27.03.2007 11:53    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
Skal ikke se bort ifra at FKA får en ny spiller forran combacket i 2. divisjon.
Ettersom han uansett flytter hjem til Arendal.

Ja, da var det klart
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.04.2007 14:33    Post subject: Reply with quote

Johnsen jubler i Japan
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 04.04.2007 14:39    Post subject: Reply with quote

Tenk det, intervju med Frode Johnsen i Japan - Myren goes worldwide Very Happy Men det var veldig moro lesning. Du syntes saken passet bedre på alltidfotball.no enn her?
Juch
Veteran

PostPosted: 04.04.2007 14:42    Post subject: Reply with quote

Det blir jo litt rart å plassere den på rbkweb når han ikke spiller i RBK lenger, da.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.04.2007 14:44    Post subject: Reply with quote

Ja, det var grunnen, ja. Det blir det samme som å skrive at Helstad scoret mål for Brann.

Papir-VG var faktisk interessert i å kjøpe saken med bilder på søndag, men avisa var allerede fylt opp. Dermed ble det gratispublisering på alltidfotball.no i stedet, snill som jeg er.

For øvrig:

Etter langtidsskade er Tor Erik Moen i ferd med å finne seg selv. Til stor glede for treneren, som vet potensialet til 23-åringen. Bare han holder seg skadefri og frisk, håper Skarsfjord at Moen kan slå ut i full blomst denne sesongen.

- Han har vært ute et halvt år. Men nå er han virkelig på full fart tilbake, og like god som han var før han skadet seg. Det ser bra ut, og han er aktuell allerede i seriepremieren, sier Rune Skarsfjord.

Les mer: Kan bli et stjerneskudd

Sammen med Per Mathias Høgmo skriver Harald H. Layton bok om oppveksten på 60 og 70-tallet.

Boken som har arbeidstittelen «Stolt historie fra en støvete perm» er planlagt utgitt om halvannet års tid. Boka handler om fotball på løkka i Gratangen, og om oppvekst i Beatles-tiden.

Les mer: Høgmo skriver bok
Back to top
Anders
Rutinert

PostPosted: 09.04.2007 16:26    Post subject: Reply with quote

Fredrik Winsnes putta to da Aab slo Silkeborg 6-4 på bortebane i dag.. Surprised
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.04.2007 16:28    Post subject: Reply with quote

Are Tronseth har havna i Sparta, så jeg på TV2 i går.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 09.04.2007 16:39    Post subject: Reply with quote

Sparta Sarpsborg, eller Sparta i Nederland?
Back to top
JonasJHH
Senior

PostPosted: 09.04.2007 16:41    Post subject: Reply with quote

Sarpsborg ja
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 11.04.2007 19:56    Post subject: Reply with quote

Karim har gått rett fra benken vår til benken i Lillestrøm.

Det er bare så herlig med folk som omtaler seg selv i 3. person

Quote:
- Han kjente min spillestil. Karim Essediri er ikke kjent for sin duellkraft. Det visste han før jeg kom, så det bør ikke være avgjørende. Jeg respekterer hva sjefen sier til meg, og prøver å jobbe med de punktene han har påpekt.

Grunnen til at han sliter benken i Lillestrøm er visstnok at det var veldig kaldt i vinter

Quote:
- Jeg er ikke vant til å trene i minus 16 grader. Innstillingen var der, men kroppen fulgte ikke hodet. I Rosenborg og Tromsø spilte vi innendørs. Det var da vi var i La Manga, at formen begynte å komme.

Hærlige bortforklaringer må jeg si. Godt å vite at vi fikk 2,5 mill. for ham
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.04.2007 18:23    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Vil si at Mjølner tar en stor sjanse med å ansette en så ung en som spillende trener. Blir spennende å se hvordan det går med han der.

Høyem trakk seg som kjent før han ble ansatt. Nordmark gir ham støtte: - Ikke en gang om Gud sjøl hadde tatt jobben som trener i Mjølner hadde narvikfolk blitt fornøyd. Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.04.2007 11:14    Post subject: Reply with quote

Ivers med TV-innsamling på Risvollan
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.04.2007 10:36    Post subject: Reply with quote

Frode Johnsen-saken min: Stor i Japan

Redaksjonen har forkortet reportasjen litt. Her er min opprinelige versjon:

Frelseren Frode

Foto: Brage Rønning

YOKOHAMA: «Frode Johnsen - we love you!» synger tilhengerne taktfast. Byavisa opplevde på tett hold hysteriet rundt landslagsspilleren.

- Det er godt de er fornøyde med meg, og det er supertrivelig med alle de norske flaggene på tribunen. Sånn blir det vel når man kommer hit og scorer mål helt fra starten av? Jeg tenker ikke spesielt mye over det, men det er selvfølgelig positivt å bli satt pris på, smiler Johnsen etter at hans Nagoya Grampus Eight nettopp har slått Yokohama 2-1 på bortebane.

33-åringen kom i fjor sommer til en nedrykkskandidat, og bidro sterkt til at laget endte på en grei 7. plass.

- Alt snudde da han kom, og fansen elsker ham. Før seriestart hadde alle fotballmagasinene store portrettintervjuer med ham - de kalte ham frelseren, forteller Gus Fielding, journalist i den engelskspråklige avisa Kyodo News.

Også treneren Sef Vergoossen er godt fornøyd med tilveksten fra Norge.

- Han er meget viktig for laget. Ikke minst med tanke på hans mentalitet, men også på grunn av hans kvaliteter. Alle tror at en høy spiss som ham bare kan heade, men han er også flink med føttene og vet hva han skal gjøre. Han tar gode avgjørelser; vet når han skal holde på ballen, vet når han skal sende den videre eller tilbake. Om han mister ballen, tar han på seg skylda og springer 40 meter bakover. Utrolig innstilling! skryter den nederlandske treneren.

- Sang på siste verset
Den siste våren i Rosenborg var derimot ikke bare lystig for Frode Johnsen, som måtte konkurrere med både Steffen Iversen, Thorstein Helstad og Yssouf Kone om en plass på laget.

- Jeg hadde vært der i seks år, og følte det var på tide med noe nytt. Dessuten hadde de begynt å kjøpe inn andre spillere, og jeg fikk signaler om at det snart var enden på visa for min del, innrømmer Johnsen.

Derfor var han snar til å takke ja da han fikk tilbud fra det fjerne østen.

- Jeg legger ikke skjul på at betingelsene var gode. Samtidig fristet forandringa, det å oppleve noe helt nytt. Japan virket som et trygt og godt sted å reise til. Klubben var veldig profesjonell helt fra første gang de snakket med Rosenborg og senere med meg. Jeg fikk et veldig godt inntrykk av klubben helt fra begynnelsen.

- Var du noen gang i tvil?

- Nei, faktisk ikke.

- Over all forventning
Det var heller ingen grunn til å tvile.

- Det har gått over all forventning. Jeg har bare vært med på to eller tre tap i serien. Det har vært en hel utrolig start, slår Johnsen fast.

Etter fire kamper i år leder Nagoya serien med full poenguttelling.

- Vi har vært det beste laget i hver kamp hittil, og fortjener å ligge på toppen. Det gjenstår å se om vi er sterke nok i fortsettelsen. Det er tre-fire andre veldig gode lag i ligaen, og vi må jobbe hardt for å beholde den posisjonen vi har nå, mener han.

Nils Arne Eggen var i sin tid svært inspirert av nederlandsk fotball, og dermed ble ikke overgangen til Nagoya så stor sportslig sett. Slik som i Rosenborg spiller Johnsen midtspiss i en klassisk 4-3-3-formasjon.

- Det er kjempeartig fotball vi spiller. Det er fullt lovlig å spille ballen til hverandre. Forskjellen ligger i organiseringa, som ikke er fullt så bra her. Men det blir faktisk litt artigere fotball å se på. Det er mye rom når lagene mister ballen. Det tar nok litt tid før de får organisert seg like bra som hjemme.

- Er rollen som midtspiss forskjellig?

- Oppgavene er stort sett de samme, sier Johnsen, som i fjor høst vartet opp med hele 10 mål på 17 seriekamper.

- Det blir vanskelig å opprettholde målsnittet. De spør meg om jeg blir toppscorer, men jeg føler sjøl det blir vanskelig. Jeg får ikke så mange målsjanser som det jeg gjorde hjemme i Norge. Det er færre innlegg fordi man sjeldnere kommer rundt på kantene.

- Samtidig blir du sjelden spilt opp når du er feilvendt, ser jeg?

- Jeg er for så vidt enig i det. Det er mange ganger jeg kan få ballen, og at de bør spille opp, konstaterer Johnsen.

Udramatisk kulturkollisjon
Også utenfor banen har alt gått på skinner for Johnsen.

- Jeg gikk rett inn i fotballmiljøet, som er ganske likt det europeiske, så jeg merket ikke så store forandringer. Men det er klart at du merker at alle er høflige både på butikker, restauranter og toget. Det er helt andre kutymer her, men det har ikke vært noen problemer så langt.

- Men du måtte inngå «proforma-ekteskap» for at samboeren skulle få oppholdstillatelse og ikke bli kastet ut av landet?

- Det var ikke noe problem det heller. Jeg hadde likevel tenkt å være sammen med henne resten av livet, ler Johnsen, som bor i ei trivelig leilighet i 7. etasje sammen med kona Mette (29) og sønnen Oskar (1).

Han er innstilt på å forlenge kontrakten som går ut ved sesongslutt.

- Om alt fortsatt er like positivt, blir jeg vel værende her. Jeg vet ikke hvor lenge jeg vil holde på, men er det like gøy om to år, fortsetter jeg. Det står på om det fortsatt er artig å spille, ellers gidder jeg ikke.

- Tar du med deg familien tilbake til Trondheim når karrieren er over?

- Det har jeg ikke tenkt noe på ennå. Det får vi se på.

- Avslutningsvis: Hva tror du om Rosenborg i år?

- De har en sterk stall, men det er aldri lett å vinne serien. Det blir helt sikkert tøft i toppen i år også, men jeg håper selvfølgelig at de stikker av med gullet - hvis det ikke blir Odd!
Back to top
Limax
Senior

PostPosted: 28.04.2007 11:40    Post subject: Reply with quote

Fredrik Winsnes klar for godset
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.04.2007 11:46    Post subject: Reply with quote

Han har vel samboer fra Drammen, så det har vel ligget i kortene ei stund. Utrolig hvor god Fagermo liker RBK-spillere. Smile

For øvrig:

I fjor sommer vurderte Dag Frode Hornseth (25) å legge fotballskoene på hylla. Nå opplever koppangsingen bokstavelig talt en ny vår i Sundet-drakta.

Les mer: Ny vår for Hornseth
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2007 12:32    Post subject: Reply with quote

Quote:
Kilder Alltid Fotball har vært i kontakt med i Danmark kan berette om at Winsnes har gjort sine saker meget godt i Superligaen. Han har dominert mange kamper på midtbanen, og har vært populær blant AaBs fans. Han kan karakteriseres som en klassisk ballfordeler, med godt blikk for spillet og veldig presise pasninger.

Hvis det er tilfellet så har han utviklet seg i den rettningen han egentlig var tiltenkt. Som arvtaker for Skammelsrud.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 458, 459, 460  Next
Page 16 of 460

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb