View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.03.2025 19:32 Post subject: Dommerkontroversene Elite/Serien 2025 |
|
|
Nå som vi har VAR og rettferdighet burde jo denne tråden være overflødig, men tradisjon er tradisjon.
Burde han som scoret 1-2 for Godset ha vært utvist noen minutter før han scoret?
Broholm fikk gult for å holde ved overgang i andre omgang (tror jeg det var). Stengel fikk ikke for en tilsvarende situasjon i første omgang.
Generelt.. Ikke noen fantastisk start for dommersesongen 2025? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 29.03.2025 19:37 Post subject: |
|
|
Hvorfor måtte Nemcik ut av banen etter å ha fått behandling når Valsvik fikk gult kort? Trodde det var endret for noen år siden at de ikke måtte det i slike tilfeller? |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 29.03.2025 20:15 Post subject: |
|
|
Godt poeng. Jeg vet at det er reglene i f.eks premier league, iallefall. |
|
Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 29.03.2025 20:45 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...egelverket
Endringene kom i 2016, sverger på at jeg har sett dette håndhevet i Norge tidligere. Ville vært merkelig om vi ikke hadde implementert dette.
Så jo også ut som det var litt protester mot at Nemcik måtte gå av banen der. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 29.03.2025 21:40 Post subject: |
|
|
Hvordan er det mulig at ingen av dommerne fikk med seg angrepet på Dahl Reitan godt inn i overtiden? _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 30.03.2025 00:06 Post subject: |
|
|
Hvordan er det mulig at du ikke fikk med deg at han som dyttet fikk gult kort? |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 30.03.2025 08:57 Post subject: |
|
|
Jeg håper og tror at VAR-gjengen har innsett at om man skal fortsette med det, må standarden være at vi ikke ser noe til det. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.03.2025 09:07 Post subject: |
|
|
Tenkte ikke på dommeren en eneste gang, synes han gjorde en veldig bra jobb! |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 30.03.2025 17:31 Post subject: |
|
|
Berget skulle 100% vært utvist mot Molde just nu. Klager ikke, men rett skal være rett. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.03.2025 18:38 Post subject: |
|
|
Jeg syntes den offsiden på Haugesund sitt mål så meget tvilsom ut, er det kommet noen bedre bilder på at det faktisk var offside? |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 30.03.2025 20:29 Post subject: |
|
|
Synes dommerne i godset kampen var outstanding, imponert!
Skandale er derimot at ikke VAR gir viking straffe, selv bunnpris versjonen av VAR burde ha greid den…. _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 05.05.2025 11:34 Post subject: |
|
|
Vil bare nevne RBK - KBK her for historiebøkene. Dommer og VAR i skjønn forening. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 05.05.2025 13:03 Post subject: |
|
|
Dommer Mohammad Usman Aslam ble faktisk premiert med å sitte i VAR-bussen under kampen mellom M***e og Haugesund etter fadesen på torsdag..
I tillegg er han satt opp til å dømme Stabæk - Haugesund i 3. runde i NM som hoveddommer.
Hvorfor får slike hårreisende opptredener ingen konsekvenser?
https://www.fotball.no/fo...d=2235467f
Edit: Mens torsdagens VAR-dommer Ola Hobber Nilsen ble premiert med rollen som hoveddommer i gårsdagens kamp mellom Viking og Sarpsborg 08:
https://www.fotball.no/fo...Id=2872059 _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 05.05.2025 13:58 Post subject: |
|
|
Hvis jeg skal gjette...
All kommunikasjon som er kommet offentlig etter KBK-kampen vår tyder jo på at NFF mener de, VAR og dommer har gjort alt rett i den kampen. Svein Oddvar Moen mener oppriktig at bildene klart viser at Nypan var i offside.
Og hvis det virkelig reflekterer holdningen deres, også hva de mener bak lukkede dører, så har de jo ingen grunn til å straffe noen for noe som helst.. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 05.05.2025 15:09 Post subject: |
|
|
Kom_igjen_troillan wrote: | Dommer Mohammad Usman Aslam ble faktisk premiert med å sitte i VAR-bussen under kampen mellom M***e og Haugesund etter fadesen på torsdag..
I tillegg er han satt opp til å dømme Stabæk - Haugesund i 3. runde i NM som hoveddommer.
Hvorfor får slike hårreisende opptredener ingen konsekvenser?
|
For å være helt ærlig synes jeg Aslam bør vise frem kontoutskriftene sine og bevise at han ikke har fått mistenksomme innbetalinger fra diverse asiatiske gjenger og bander involvert i kampfiksing. Frem til det skjer er han i mine øyne skyldig til motsatt er bevist. |
|
Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 29.05.2025 20:25 Post subject: |
|
|
Aslam i Brann - Molde… 10 gule og 2 røde kort på en og samme kamp. |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2133 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 29.05.2025 20:41 Post subject: |
|
|
For mange gule kort. Utvisninga til Berisha er vel grei tenker jeg. Intensjon eller ikke, Berisha skal ikke gjøre det han gjør. Andre utvisning synes jeg er merkelig. Synes ikke det er gult kort heller. Kan hende MFK-spilleren drøyer tid med å sette seg ned, men det er ikke det han får gult for. At han reagerer over at en Bergenstaper drar i han synes jeg er helt ok.
Totalt sett synes jeg det er en svak dommerprestasjon. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
Batigoll Junior
|
Posted: 29.05.2025 23:37 Post subject: |
|
|
Dommer M. Aslam gjør nok en svak dommerprestasjon i dag. Hvorfor får han lov å dømme i Eliteserien? Få det bort. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 30.05.2025 07:56 Post subject: |
|
|
Han bør iallefall vise frem kontoutskrift før han dømmer flere kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Choirboy Proff
|
Posted: 30.05.2025 10:11 Post subject: |
|
|
Mohammad Usman Aslam er satt opp som VAR søndag ettermiddag i kampen mellom Haugesund og Bodø/Glimt. Tenker jeg skal se om det blir noen endringer i oppsettet for denne kampen etter hvert. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 30.05.2025 11:18 Post subject: |
|
|
XChrisX wrote: | Aslam i Brann - Molde… 10 gule og 2 røde kort på en og samme kamp. |
Man skulle tro at dette var en kamp med masse stygt spill og fyring mellom spillerne... men det var det jo egentlig ikke.
Dommeren ødelegger kampen på sett å vis, men Molde tok 3 poeng og ser man bort ifra at man ønsker de alt vondt... så er det greit at de tar 3 poeng mot Brann når de først skal ta poeng.
Da får sikkert Høgmo være med til etter sommeren en gang også  |
|
Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 30.05.2025 14:03 Post subject: |
|
|
Choirboy wrote: | Mohammad Usman Aslam er satt opp som VAR søndag ettermiddag i kampen mellom Haugesund og Bodø/Glimt. Tenker jeg skal se om det blir noen endringer i oppsettet for denne kampen etter hvert. |
Blir ikke veldig spennende å se. Utfordringen er vel at man har få dommere å velge mellom så det å begynne å vurdere prestasjoner til dommerne fort skaper problemer med å ha nok tilgjengelige dommere.
https://www.fotball.no/do...iteserien/
For meg ser det ut som hoveddommer og VAR-dommer i utgangspunktet plukkes blant hoveddommerne i listen på 17 navn. Har vi full runde en helg så trenger vi 16 dommere. Nå kan vel noen dømme flere kamper i løpet av ei helg. Spesielt som VAR-dommer. Usikker om det er noe retningslinjer som sier noe om hvor lenge mellom to kamper det må gå som VAR-dommer. Tviler på at samme VAR-dommer kan dømme både 17.00 og 19.15 samme kveld.
Assistentdommere er i hovedsak tatt fra listen over de 25 assistentdommerne. AVAR og 4-dommer er nok mer fleksibelt. Men AVAR kreves nok at man har fått opplæring på VAR.
Så det virker som de er ganske få dommere man kan spille på. Så jeg tipper dårlig dømming neppe vil få konsekvenser med det første... |
|
Back to top |
|
 |
|