View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 05.12.2022 23:41 Post subject: |
|
|
Fru Rekdal ønsket med videre som visepresident.
Litt spesielt at vi de siste årene har hatt to trenere som har vært gift med NFF-visepresidenter. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.03.2023 20:56 Post subject: |
|
|
En enstemmig valgkomité innstilte på gjenvalg på samtlige av de fire styremedlemmene som var på valg i år.
Forbundstinget hadde ingen innsigelser mot dette, og klappet inn samtlige valgbare styremedlemmer til en ny toårsperiode. Dermed ser NFFs forbundsstyret fortsatt slik ut:
President
Lise Klaveness, IL Kvernbit (på valg i 2026)
Visepresident 1
Ane Guro Skaare-Rekdal, Vallset IL (gjenvalgt for to år)
Visepresident 2
Arne Larsen Økland, Bryne FK (gjenvalgt for to år)
Medlemmer
Gunhild Lærum, Lillestrøm SK (på valg i 2024)
Mikkel Mørch Sollie, Øvrevoll/Hosle IL (på valg i 2024)
Kristine Haugen, Lavangen IL (gjenvalgt for to år)
Leon Aurdal, Aalesunds FK (på valg i 2024)
Jon Mørland, IL Heming (gjenvalgt for to år)
Les mer: Her er NFFs forbundsstyre |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.11.2023 23:49 Post subject: |
|
|
Øyvind Iversen retter seg opp og ser på storskjermen. Han er leder for NFF-prosjektet kalt «Europatoppen». Der er det ansatt åtte personer.
Prosjektet har et budsjett på 31,2 millioner kroner i året – helt frem til 2028.
Totalsum: 187 millioner kroner.
Målene for Europatoppen er ambisiøse og konkrete: Topp 3 og topp 10 i Europa, for henholdsvis dame- og herrelandslaget.
Toppserien skal bli rangert som en av de 6 beste ligaene, og Eliteserien skal inn på topp 14-lista over Europas beste serier.
Men hvordan bruker man 187 millioner kroner til det beste for norsk fotball?
Les mer: Turen til 244.000 kroner toppes med luksusbilletter og fri bar på Old Trafford. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.11.2023 09:04 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om de helt oppriktig tror at norsk fotball blir bedre av prosjekter som dette. Innerst inne. Jeg tror svaret er nei. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 22.11.2023 17:41 Post subject: |
|
|
LOL folk lærer ALDRI
 |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 22.11.2023 18:00 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Men hvordan bruker man 187 millioner kroner til det beste for norsk fotball? |
Riv opp alt av kunstgress sør for saltfjellet og legg naturgress for kommende generasjoner |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.05.2024 22:00 Post subject: |
|
|
Dialogen mellom «Perry» og NFF startet i januar. Ifølge VGs kilder skulle Hansen være en del av av finaleheatet på tre personer, men i mars valgte NFF «å dra i håndbrekket», angivelig på grunn av et habilitetsspørsmål.
– Jeg kan bekrefte at vi var en i en lengre prosess, men til slutt ble det vurdert at jeg og Karl Petter Løken var for tette og at jeg dermed ikke var aktuell. Jeg ønsker ikke å kommentere noe mer utover det, sier Hansen til VG.
Løken og Hansen var lagkamerater i Rosenborg på slutten av 80-tallet. Hansen var forlover da Løken giftet seg i 1995.
Les mer: Disse var aktuelle for jobben som toppfotballsjef |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.11.2024 20:32 Post subject: |
|
|
Det virker på meg som NFF og fotballkretsene er et slags "employer of last resort" for de som har hatt trenerjobber på høyt nivå. Det er alltid en eller annen svada-posisjon tilgjengelig hvis de har gått en stund uten jobb. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 17.11.2024 21:07 Post subject: |
|
|
Høgmo har vel hatt en rekke stillinger der tidligere, og fått flere fallskjermer. Gutteklubben dette. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 18.11.2024 21:16 Post subject: |
|
|
NFF er en gjeng klovner som ikke kan en dritt om fotball. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.12.2024 22:07 Post subject: |
|
|
I løpet av 2024 har NFF arbeidet med å utvikle en ny strategi for norsk fotball, som skal strekke seg over de neste seks årene (2025-2030). Målet med strategiprosessen er å gjøre tydelige prioriteringer, samt sette agenda både nasjonalt og internasjonalt. Nå er et utkast til ny strategi sendt ut på høring til kretsene og interesseorganisasjonene.
- En vellykket strategi krever både engasjement og bred forankring, og vi har hatt som ambisjon at prosessen skal samle og inspirere hele Fotball-Norge. Vi ønsker også å vekke omverdenens nysgjerrighet på det arbeidet vi gjør, og de viktige veivalgene som ligger foran oss, sier fotballpresident Lise Klaveness.
Les mer: Ny strategi for norsk fotball ute på høring |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.12.2024 00:16 Post subject: |
|
|
Under cupfinalen ba NFF politiets hjelp om å fjerne bannere fra Fredrikstad-svingen. Ytringene på bannerne var ikke i strid med norsk lov. Skal politiet være et privat vaktkorps for arrangører av fotballkamper?
Les mer: Er politiet fotballens lange arm? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.12.2024 13:56 Post subject: |
|
|
Løken, som har bakgrunn fra oljeindustrien, sammenligner arbeidssituasjonen med da han hadde teknisk ansvar for byggingen av Edvard Grieg-plattformen i Nordsjøen.
– Grunnen til at jeg nevner det, er at det jeg står i nå, føler jeg faktisk er enda mer komplisert.
Fordi det er så mye mer å ta hensyn til.
– Der (oljeplattformen, journ.anm.) har du liksom et mål for øye. Her kan jeg føle at vi har hundre tusen, sier han.
Klaveness overtar ordet.
– Vi har hatt noen saker som har utfordret oss veldig rundt VAR og pyro, og selvfølgelig en stor omstilling på gummigranulat, samtidig som vi skal bygge et nasjonalt treningsanlegg.
Det siste er avgjørende for å få «de store» spillerne til å komme på samling, bemerker hun.
Les mer: Fotballtoppene innser at de er krevende |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.02.2025 16:58 Post subject: |
|
|
Innstilling nytt styre:
Lise Klaveness, IL Kvernbit (President) Ikke på valg