View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
2% |
[ 1 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
M. Ceide |
|
2% |
[ 1 ] |
Nemcik |
|
0% |
[ 0 ] |
Pereira |
|
85% |
[ 34 ] |
Fossum |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
2% |
[ 1 ] |
Nypan |
|
0% |
[ 0 ] |
Broholm |
|
7% |
[ 3 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Sæter |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 40 |
|
Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 24.05.2025 09:40 Post subject: |
|
|
Glimt kan slå fryktelig tilbake. På sitt beste er de overlegne alle lag i ES mener jeg ihvertfall.
Første målet til oss så blir de nok stresset og kan åpne seg mye på kontringer.
Uavgjort er en seier for oss i dag _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 24.05.2025 09:41 Post subject: |
|
|
Selv om Glimt er ute av form, så klarer jeg ikke å se for meg at vi skal kunne slå et motivert Glimt lag. De er et bedre lag enn oss og har hjemmebane. Har ikke noen tro på seier her. Det beste her vil være å gjøre som mot Brann og få uavgjort. |
|
Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 24.05.2025 10:40 Post subject: |
|
|
Angrep er det beste forsvar. Her er det bare å gønne på. Det verste man kan gjøre mot Glimt er å parkere bussen mener nå jeg da, for da er de alltid i balanse. Her må vi få Glimt i ubalanse, og det gjør vi ved å angripe.
 _________________ begynner vel å bli gammel |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 24.05.2025 10:51 Post subject: |
|
|
Skyte høyt fra tjue i lengste på den keeper.
-tror ikke Broholm kan finte så mye på fotrappe Bjørkan.
Han og Ole må løsne skudd.
IL våre må opp et hakk fra kampene til nå. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 24.05.2025 10:53 Post subject: |
|
|
chroma wrote: | Angrep er det beste forsvar. Her er det bare å gønne på. Det verste man kan gjøre mot Glimt er å parkere bussen mener nå jeg da, for da er de alltid i balanse. Her må vi få Glimt i ubalanse, og det gjør vi ved å angripe.
 |
«Bare å gønne på» Hørtes ut som en naiv tilnærming all den tid vi ikke evner å putte ballen i mål. Håper Rosenborg angriper på en balansert måte og er gode i overgangsspillet. Kampplanen i fjor var god. Mulig du mener at vi ikke skal bli feige og ende opp som mot Brann. Da er jeg helt på linje med deg.
Håper AJ har noen ess i ermet som utnytter BG sine svakheter. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.05.2025 11:18 Post subject: |
|
|
Helmersen:
– Jeg pådro meg en liten hjernerystelse mot Tottenham. Ting føles bra nå. Jeg har trent denne uka uten å få reaksjoner, sier Helmersen og legger til:
– Det ser positivt ut.
Hodesmellen kom i en røff duell med en av gjestenes stoppere i løpet av kampens hete på Aspmyra.
Les mer: Målsniken letter på sløret - derfor var han borte |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 24.05.2025 12:06 Post subject: |
|
|
Bedreviteren wrote: | chroma wrote: | Angrep er det beste forsvar. Her er det bare å gønne på. Det verste man kan gjøre mot Glimt er å parkere bussen mener nå jeg da, for da er de alltid i balanse. Her må vi få Glimt i ubalanse, og det gjør vi ved å angripe.
 |
Håper AJ har noen ess i ermet som utnytter BG sine svakheter. |
Det eneste laget som har "avslørt" Glimt er Tottenham. Men, vi har hverken fysikken eller evnen til å spille slik på Aspmyra. Jeg mener vi må parkere bussen og håpe på dødballer - eventuelt straffe/langskudd. Sorry, men jeg er ikke optimist før denne kampen. Glimt har vært svakere enn vanlig, men ikke så svake at de ikke kan kjøre over samtlige ES lag på Aspmyra om de er motiverte nok og har hatt tid til hvile. |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 24.05.2025 12:14 Post subject: |
|
|
chroma wrote: | Angrep er det beste forsvar. Her er det bare å gønne på. Det verste man kan gjøre mot Glimt er å parkere bussen mener nå jeg da, for da er de alltid i balanse. Her må vi få Glimt i ubalanse, og det gjør vi ved å angripe.
 |
Helt enig i det du skriver her. Glimt har ifølge podden 4-3-3, had en veldig intensiv og god treningsuke. Men de har vist kun fokusert på offensiv fotball. Så ja, her blir angrep det beste forsvar. Forhåpentligvis får vi en knall god fotballkamp der vi får mange mål og spenning til siste minutt  |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 24.05.2025 14:01 Post subject: |
|
|
Er redd dette blir stygt. Viktig å ha mye ball, så håper laget har trent mye på frispilling i forsvaret før kampen, da må vi tørre å stå imot høyt press uten å måke ballen opp. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 24.05.2025 14:06 Post subject: |
|
|
Etter pene to innsluppne mål så langt i år, håper jeg vi ikke innbiller oss for mye. Nå møter vi Norges beste lag, som har hatt en dupp den siste måneden, men som på sitt beste skal slå oss med ganske klare sifre. Vi hadde selv en negativ opplevelse mot Kongsvinger. Dermed er det to lag med litt å bevise som møtes, der vi er underdog.
Jeg tror vi må være både kyniske og effektive for å få med oss noe fra Bodø. Særlig må spissene våre og andre som kommer til sjanser, faktisk skåre(!!) på dem. Vi har hatt nokså lite å komme med offensivt, og når vi faktisk skaper sjanser så blåser vi dem. Nå er det på tide å ta neste steg! Tipper 3-1 til Glimt, men håper at vi klorer til oss 2-2-
 |
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 24.05.2025 14:31 Post subject: |
|
|
Pirlo wrote: | Er redd dette blir stygt. Viktig å ha mye ball, så håper laget har trent mye på frispilling i forsvaret før kampen, da må vi tørre å stå imot høyt press uten å måke ballen opp. |
Også redd RBK skal få det skrekkelig tøft dessverre, RBK er så variable i en og samme kamp, og det holder ikke her. Kommer til å bli overkjørt i de dårlige periodene, men det er lov å ha flaks i fotball😁😁 |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 24.05.2025 14:45 Post subject: |
|
|
Sunde har en kamp i bena.
Hvis Selnæs spiller burde vi klart å satt han opp i noen innøvde trekk i bakrom, nærmest i blinda.
-han stikker og en av flankene trekker inn som møtende.
Dette ville sjokket Glimt og vi ville fått mer 'motivasjon' i laget.
Så får vi se hvordan formen til hjemmelaget er og hvordan evt vinden spiller inn. |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 24.05.2025 15:06 Post subject: |
|
|
Sunde er ikke med i troppen til Bodø. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 24.05.2025 15:41 Post subject: |
|
|
Unødvendig mye pessimister ute å kommenterer...
Vi har alle muligheter, B/G har alle muligheter.
Det kan bli knusing, det kan bli stortap, det kan bli jevnt og mange mål, det kan bli jevnt og få mål.
Sitter presset vårt, sliter B/G nettopp med høyt press.
Of skulle vi være effektive, er vi kapable til å rundspiller de, på lik linje som de er kapable til å rundspiller oss.
Uansett, svært viktig kamp for sesongen og
Vi kan absolutt ikke undervurdere Glimt. Men! Dersom vi spiller på vårt beste (noe som før eller siden vil skje), så kan vi faktisk ta de på senga og de siste kampenes dårlige prestasjoner kan føre til en real selvtillits knekk for BG (om det bekreftes ovenfor de at de ikke er i form). Personlig håper jeg BG er sitt beste hele sesongen og at vi er bedre.
Kampen blir spennende uansett, i fjor tippa jeg riktig resultat med 2av 3 riktige målscorere.
I år sitter jeg ikke med annen følelse av at jeg tror vi tar det, mulig 2-1, 3-1 eller 3-2, men ikke skråsikker nei! Så tvi tvi og god kamp!  |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 24.05.2025 16:09 Post subject: |
|
|
Superfornøyd med ett poeng her. Vi har sluppet inn færre mål enn xG i mot og der dårligere spillere setter den i tverrligger så har Glimt mye større kvalitet til å straffe oss.
De har vært litt under pari det siste , men kommer til å mobilisere stort, RBK er den største kampen for alle lag i ligaen.
Og det vi presterte mot KIL og andre omgang mot Haugesund skremmer ikke noen |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 24.05.2025 16:24 Post subject: |
|
|
Ligger voldsomt til rette for at BG skal slå tilbake fra smellene i dag synes jeg... Håper på samme tilnærming som i Bergen og at vi kontrer inn et mål på slutten 😎 |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 24.05.2025 16:24 Post subject: |
|
|
Ville kjørt Pereira på kant, som sist vi var i Bodø. Broholm og Nypan indreløpere. Usikker på Selnæs mtp. frekvens. Mulig det er bedre å kjøre inn Santeri sentralt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.05.2025 16:38 Post subject: |
|
|
Alt annet enn tap i dag vil være en stor positiv overraskelse, men hadde vært kult om vi klarte det uten å parkere noen buss. Viste i fjor at det er mulig. |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 24.05.2025 16:55 Post subject: |
|
|
Poeng i kveld så er vi reelle gullkandidater. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 24.05.2025 17:01 Post subject: |
|
|
11er
Sander Tangvik
Erlend Dahl Reitan
Mikkel Konradsen Ceide
Tomás Nemcík
Adrian Nilsen Pereira
Iver Fossum
Ole Selnæs
Sverre Nypan
Marius Broholm
Noah Jean Holm
Emil Konradsen Ceide
Som forventet.
Glimt spiller med tilnærmet toppet lag. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 24.05.2025 17:13 Post subject: |
|
|
Er redd dette er copy paste fra Brann-kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 24.05.2025 17:31 Post subject: |
|
|
Håper vi klare resette om det står 2-0 til pause
Nekter å tro vi klarer med litt flaks "bure igjen" som mot Brann. |
|
Back to top |
|
 |
£irik Proff

|
Posted: 24.05.2025 17:53 Post subject: |
|
|
Jada, sjarmerende med bodø glimt som har hatt suksess i Europa osv bla bla, men greier ikke komme unna at bodø og bodø glimt er triste saker, med Aspmyra, J-feltet og fravær av ramme rundt kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 24.05.2025 17:59 Post subject: |
|
|
Passe cringe det flamme- og knallertoplegget på Aspmyra der. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 24.05.2025 18:00 Post subject: |
|
|
Bare å korse seg tre ganger og se til himmelen. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
|