View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
2% |
[ 1 ] |
Reitan |
|
4% |
[ 2 ] |
M. Ceide |
|
2% |
[ 1 ] |
Nemcik |
|
6% |
[ 3 ] |
Pereira |
|
8% |
[ 4 ] |
Zeidan |
|
6% |
[ 3 ] |
Selnæs |
|
15% |
[ 7 ] |
Fossum |
|
0% |
[ 0 ] |
Broholm |
|
4% |
[ 2 ] |
Sæter |
|
0% |
[ 0 ] |
Holm |
|
30% |
[ 14 ] |
Nypan |
|
4% |
[ 2 ] |
E. Ceide |
|
15% |
[ 7 ] |
|
Total Votes : 46 |
|
Author |
Message |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 02.05.2025 11:16 Post subject: |
|
|
Har nettopp sett kampen. Det er såklart svak dømming på Holm sitt første mål som ble annulert, det er jo ingenting. Men når det gjelder pasningskvalitet og presisjon så har vi mye å gå på. F.eks masse gode innleggsposisjoner og god tid som bli elendig utnyttet. Hvor mange ganger var ikke Reitan nede ved linja med et hav av tid og nærmest slår innlegg i blinde når han skal se opp og temmelig enkelt plukke ut en medspiller. Er jo elendig. Men masse rusk over hele linja, altså. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 02.05.2025 11:46 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Fy faen, det er jo komplett skandale. Og det er jo slike skandaler hver jævla runde. Men det er jo dette tullingene i NFF, Strindheim og breddeklubbene vil ha, man lurer jo på om man gidder følge med mer. VAR gjør ikke fotballen mer rettferdig, det bare gjør at man får mye mer dommerhets og mistanker om korrupsjon. At noen kan forsvare dette systemet er helt utrolig. |
Denne kampen er et argument for mere dommerhets, ikke mindre. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 02.05.2025 12:06 Post subject: |
|
|
RBK og Berdal har kalt inn til møte i dag (fredag) med NFF og dommerstand. Usikker på hva de vil få ut av et sånt møte, men noe må konskje. Noen må si i fra!
Spent på utfallet av samtalen. |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Rutinert
|
Posted: 02.05.2025 12:11 Post subject: |
|
|
Utfallet blir nok at de står på det som er dømt, beklager seg kanskje for kontroversielle avgjørelser, men kamp og resultat står. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 02.05.2025 12:15 Post subject: |
|
|
Har litt trua på at dette kan føre til et eller annet. Hele fotballfamilien virker å stå bak frustrasjonene.
En situasjon sm ikke har blitt diskutert så mye er selve markeringen av offsiden til Nypan. At målet bli annullert osv er sikkert innafor var reglene, men «ingen» fikk det jo med seg, inkludert meg selv. Det må da stå et eller annet i reglementet at det skal sikres at alle får med seg en avgjørelse? Det betyr jo i praksis at vi ikke var klare til å spille i det fløyta går, og de får straffe. Hadde vi sendt folk i press osv hadde fort situasjonen vært unngått.
Dette var liksom prikken over i’en rundt alt var opplegget. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.05.2025 12:20 Post subject: |
|
|
Fint at vi tvinger Moen og co til å forklare seg, men dette kommer aldri til å få noen videre konsekvenser. I beste fall innrømmer Moen at Hobber Nilsen har anvendt protokollen feil ved å ikke la assistentens beslutning stå, men det utløser jo ingen videre konsekvenser. |
|
Back to top |
|
 |
Markus Senior
|
Posted: 02.05.2025 12:37 Post subject: |
|
|
I 2023 ble en kamp i Belgia mellom Anderlecht og Genk beordret spilt på nytt etter at VAR og dommeren feilaktig anvendte regelverket ved et straffespark. Genk scoret på returen etter en redning, men målet ble annullert fordi en Genk-spiller løp inn i feltet for tidlig. Problemet var at også to Anderlecht-spillere gjorde det samme – ifølge reglene skulle straffen da vært tatt på nytt.
Dette ble ansett som feil bruk av reglene, ikke bare en vanlig dommerfeil, og disiplinærutvalget besluttet at kampen skulle spilles om. Anderlecht anket, og senere slo voldgiftsretten fast at utvalget ikke hadde myndighet til å kreve omkamp, så resultatet ble stående.
Kilde
Meeeeen, tviler svært sterkt på at det blir gjort noe som helst mtp resultat eller omkamp. _________________ RBKNytt.no - Samlested for Rosenborg-nyheter
@LundMarkus
@RBKNytt |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 02.05.2025 12:41 Post subject: |
|
|
Det eneste som kan komme ut av dette møte er nok en beklagelse fra dommerstanden, slik de måtte etter Vif-kampen. Ingen reelle konsekvenser for noen. |
|
Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 02.05.2025 12:42 Post subject: |
|
|
Det jeg ikke skjønner er at VAR skal, slik jeg har forstått det, la avgjørelsen på banen stå dersom det er en marginal avgjørelse. Annulleringen av Nypans mål blir etter min mening marginal når man har en så dårlig kameravinkel som NFF har presentert. |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Rutinert
|
Posted: 02.05.2025 12:48 Post subject: |
|
|
Uansett så er vi de eneste taperne hvis dette står seg. Dommerne får gjerne ny mulighet allerede neste runde. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 02.05.2025 12:49 Post subject: |
|
|
Denne dommeren bør absolutt flyttes ned i divisjonene. Voksenfotball mestrer han dessverre ikke. _________________ I have spoken. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 02.05.2025 12:50 Post subject: |
|
|
Det ble gjort en feil beslutning i denne kampen, og det var annuleringen av Noahs mål. Dommeren behøvde noe hjelp fra VAR, men tok ikke imot alt, noe han burde. I det øvrige synes jeg RBKs ledelse bør ta seg sammen, dette handler ikke om dommeren det handler om et RBK som var RÆVVA i denne kampen. Bruk heller energi på å gjøre noe med det. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 02.05.2025 12:50 Post subject: |
|
|
Zarm93 wrote: | Dette har Svein Oddvar Moen sagt om marginale avgjørelser tidligere:
Quote: | VAR-sjef Svein Oddvar Moen sier Haugesund ikke ble snytt for scoring, men at situasjonen er marginal.
– Nei, det tror jeg ikke de ble. Det er en veldig marginal vurdering. Når vi snakker centimeter-nivå, så kan vi ikke være sikre. Derfor så støtter vi avgjørelsen. Det er assistentdommer som tar en vurdering som VAR-teamet støttet fordi det ikke finnes klare bevis på det motsatte, sier Moen til Haugesunds Avis. |
|
Så var det dette med å klare å være konsekvent i bruken da. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 02.05.2025 13:01 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Det ble gjort en feil beslutning i denne kampen, og det var annuleringen av Noahs mål. Dommeren behøvde noe hjelp fra VAR, men tok ikke imot alt, noe han burde. I det øvrige synes jeg RBKs ledelse bør ta seg sammen, dette handler ikke om dommeren det handler om et RBK som var RÆVVA i denne kampen. Bruk heller energi på å gjøre noe med det. |
Rosenborg var rævva, men selv på en dårlig dag scoret vi tre mål men fikk kun ett (til nød, etter først å ha prøvd å annullere den også). Det er lov å være litt sinna da. For en skakkjørt klubb kan to poeng bety nokså mange kroner og øre når sluttsummen skal gjøres opp, detfor viktig å ikke la slike ting passere i stillhet. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 02.05.2025 13:07 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Det ble gjort en feil beslutning i denne kampen, og det var annuleringen av Noahs mål. Dommeren behøvde noe hjelp fra VAR, men tok ikke imot alt, noe han burde. I det øvrige synes jeg RBKs ledelse bør ta seg sammen, dette handler ikke om dommeren det handler om et RBK som var RÆVVA i denne kampen. Bruk heller energi på å gjøre noe med det. |
Vi scorte tre mål mot KBK. To av dem blir feilaktig annullert. Begge lags spillere uttrykker frustrasjon etter kampen over hvor kaotisk og dårlig dømming det var.
Selvfølgelig handler det om dommeren! |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 02.05.2025 13:10 Post subject: |
|
|
Dommeren gjorde dessverre mange store feil i denne kampen. Håper dog spillerne klarer å fokusere på det vi kan gjøre noe med. Fryktelig sløvt av oss å rote det bort på overtid av overtiden. Vi burde punktert det tidligere og når vi ikke gjorde det må vi være bedre på å kontrollere kampen inn. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7045 Location: South-west coast exile
|
Posted: 02.05.2025 13:16 Post subject: |
|
|
Det var dommeren som rota det bort på overtida, ikke oss. |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3636 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 02.05.2025 13:19 Post subject: |
|
|
Kjenner det å gidde å følge med fotall i det store og hele blir mindre og mindre prioritert etter VAR kom inn i bildet. Især norsk fotball, hvor dommerne ikke holder tredjedivisjonsnivå en gang og ikke har skjønt at fotball er kontaktsport |
|
Back to top |
|
 |
landslandslaget Junior
|
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 02.05.2025 13:48 Post subject: |
|
|
Hodor wrote: | Kjenner det å gidde å følge med fotall i det store og hele blir mindre og mindre prioritert etter VAR kom inn i bildet. Især norsk fotball, hvor dommerne ikke holder tredjedivisjonsnivå en gang og ikke har skjønt at fotball er kontaktsport |
Det finnes gode argumenter mot VAR. Men i går handler det ene og alene om dommeren og hans psykedeliske opptreden.
Jeg vil gjerne vite hva han har fått i seg og hvor dette kan kjøpes. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.05.2025 14:09 Post subject: |
|
|
Svein Oddvar Moen forsvarer faktisk avgjørelsen og mener den ikke kan sammenlignes med FKHs situasjon fordi det er en "åpen situasjon".
Det er bare trist at folk som Moen får ødelegge fotballen med våset sitt. |
|
Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 02.05.2025 14:15 Post subject: |
|
|
Svar:
"Hei. Som det står på varslingskanalens forside, så behandles ikke misnøye med dommeravgjørelser her. Saken avvises.
Rasmus / NFF"
Varselet mitt gitt ikke på misnøye med dommeravgjørelser, men om innføring og bruken av VAR. Men uansett, døve ører.. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 02.05.2025 14:19 Post subject: |
|
|
Dere bruker altså NFF sin varslingskanal for uønskede hendelser for å klage på ganske marginale dommeravgjørelser i en fotballkamp?
Herregud |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 02.05.2025 14:36 Post subject: |
|
|
Jeg er på nippet til å kutte ut fotball og må si at det hjelper ikke når regelrette idioter som Moen nå kommer snart et døgn etter kampen og sier at det faktisk var en enkel avgjørelse. Hva de inntar på kontoret nede der vet ikke jeg, men det må være sterke saker. Det finnes fortsatt ikke noe som kan si sikkert at det er offside også står fyren der og sier det er enkelt. Faen heller for noen komplette idioter.
Internasjonal fotball har jeg sluttet å se for lenge siden, mye grunnet VAR, nå er det kun en følelse av forpliktelse overfor Rosenborg som gjør at jeg ikke kutter dette også. Men det går ikke lenge om disse idiotene skal holde på. |
|
Back to top |
|
 |
|