View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
2% |
[ 1 ] |
Reitan |
|
4% |
[ 2 ] |
M. Ceide |
|
2% |
[ 1 ] |
Nemcik |
|
6% |
[ 3 ] |
Pereira |
|
8% |
[ 4 ] |
Zeidan |
|
6% |
[ 3 ] |
Selnæs |
|
15% |
[ 7 ] |
Fossum |
|
0% |
[ 0 ] |
Broholm |
|
4% |
[ 2 ] |
Sæter |
|
0% |
[ 0 ] |
Holm |
|
30% |
[ 14 ] |
Nypan |
|
4% |
[ 2 ] |
E. Ceide |
|
15% |
[ 7 ] |
|
Total Votes : 46 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 16.04.2025 22:06 Post subject: Rosenborg - Kristiansund |
|
|
Rosenborg BK - Kristiansund BK
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: torsdag 1. mai 2025 18:00
Sted: Lerkendal stadion
TV: tv2.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Last edited by Putte on 27.04.2025 17:38; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.04.2025 19:52 Post subject: |
|
|
Johansson:
- Er det behov for å rullere på laget når det blir to kamper mot Kristiansund og Bryne på fire dager?
- Det får vi komme tilbake til.
- Hvor tidlig kan Selnæs starte i serien?
- Jeg har ikke noen dato for det. Han må fortsette å trene hardt og komme opp i intensitet.
- Så neste uke blir for tidlig?
- Jeg kan ikke svare på det.
Les mer: - Mye fight og lite finspill
Høres vel ikke helt ut som om Selnæs er aktuell ennå, men muligens spill for galleriet. Jeg blir egentlig litt overrasket dersom laget mot Molde starter begge kampene i neste uke, men jeg tipper det ikke blir mange skiftene.
Verdt å nevne at RBK egentlig ønsket å spille kampen 9. eller 10. april, men Viking kom oss i forkjøpet og framskyndet i stedet sin hjemmekamp mot Kristiansund til da. De hadde muligens forrang pga. tabellplassering? Naturligvis ikke optimalt tilskuermessig med tre hjemmekamper på ei uke.
Må forresten beklage at det i terminlista i fire måneder har stått avspark klokka 17. Det korrekte er klokka 18. |
|
Back to top |
|
 |
storestorflor Junior
|
Posted: 27.04.2025 21:29 Post subject: |
|
|
Jeg har sagt det i alle år: vi får ingen ny storhetstid før kim rud gjør comeback! Endelig har han tatt til vettet! Lukter mange M m m m m m m m m m m m m m mål på lerkendal stadion |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Rutinert
|
Posted: 27.04.2025 21:33 Post subject: |
|
|
Er det noen som har sett antall solgte billetter til denne kampen noe sted?  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.04.2025 22:33 Post subject: |
|
|
Kommer vel noen tall på TV2.no like over midnatt. Eventuelt i løpet av morgendagen. De har salgstall for kampene "denne uka". |
|
Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 28.04.2025 06:35 Post subject: |
|
|
Nå trengs det litt ny energi i laget. Blitt dårligere og dårligere for hver kamp.
Ut med Dino, Fossum og UYJ og inn med Noah, Zeidan og Reitan til denne kampen. Fint å få Pereira over på riktig side igjen også 👍🏻 |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Rutinert
|
Posted: 28.04.2025 08:04 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Kommer vel noen tall på TV2.no like over midnatt. Eventuelt i løpet av morgendagen. De har salgstall for kampene "denne uka". |
Du har rett (som alltid)
Litt skuffende tall, men man kan vel ikke forvente mer med 3 hjemmekamper på rad samme uke. Ikke så mye drahjelp med 0-0 i går heller.
Her er direktelink, for dere som ikke kjenner til siden:
https://www.tv2.no/livesp...1/oversikt _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 28.04.2025 19:56 Post subject: |
|
|
Kommer til å møte et minst like defensivt lag her. Håper det terpes på angrepsspill og kombinasjoner, for dette er kamper som må vinnes om man skal henge med i toppen.
Det er tynt på vingene nå, får vi en karantene på Broholm og skade på Ceïde blir angrepsrekken fort Sæter som holder i 30 minutter, Holm som ikke scorer i Eliteserien og Islamovic som heller ikke har sett skarp ut foran mål. Reitan-Sunde spiller nok ikke på sine styrker mot lag som Kristiansund, Bryne og Haugesund. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 28.04.2025 21:13 Post subject: |
|
|
sæter bør starte. behov for en spiss som kan avslutte fra overalt og skape sjanser på egen hånd. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 28.04.2025 21:40 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at vi trenger scoringer fra spissplass. Tidlig i sesongen ennå, men Dino har ikke kommet til mange store sjanser. Litt av skylda må han vel ta sjøl, men noe henger også sammen med kollektivet og hva han mates med. Synes vi har en vei å gå der. Kanskje burde vi brukt Sæter, selv om vi mister noe i det oppbyggende spillet. Han er vår største målgarantist, mens med Dino blir det liksom aldri mer enn ok pluss. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 29.04.2025 09:00 Post subject: |
|
|
Hva mister vi med det oppbyggendespillet med Sæter som spiss? |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7045 Location: South-west coast exile
|
Posted: 29.04.2025 09:03 Post subject: |
|
|
Mye. Sæter er mye dårligere som oppspillspunkt og tar rare, uforutsigbare valg med ball. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.04.2025 09:20 Post subject: |
|
|
Hvis vi skal miste "mye" fordrer vel det at vi faktisk får mye med Dino sine egenskaper. Det kan jeg på ingen måte se at vi har fått. Faktisk er hant totalt usynlig, både som presspiller, oppspillspunkt og ikke minst sjanseskaper/målscorer. Vi mister ikke "mye" slik Dino har fremstått så langt, den er veldig grei. For meg en gåte at han prioriteres foran Holm også, men de venter vel på at noe skal løsne.
Edit: Og før noen kommer med det, joda jeg ser at Dino går i press, men jeg blir ikke imponert over hva han får til som presspiller. Han mangler intensitet i spillet sitt og blir enkelt spilt vekk som første pressledd. Der er faktisk Sæter verre å møte for en stopper, tror jeg. Han tar ikke like mange løp, men flere med høy intensitet. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.04.2025 09:35 Post subject: |
|
|
Det er ikke noe mysterium hvorfor Dino spiller. Dino er på ingen måte spektakulær, men han er konsistent, han jobber kontinuerlig, og selv om han ikke vinner ballen så er han med i det kollektive presset og presser ballfører dit vi vil ha han slik at vi kan vinne ballen på midtbanen. Systemet er viktigere enn enkeltspillerne.
Sæter har mer intensitet og kan kanskje oftere vinne ballen i pressspillet sitt, men han er ikke like konsistent og tro mot systemet. Derfor spiller Dino. Så skulle jeg også gjerne sett mer fra han, spesielt med tanke på målproduksjon. Samspillet med laget i det offensive er ikke godt nok enda. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.04.2025 10:02 Post subject: |
|
|
Konsistens kan være en bra ting, men det kan også være en veldig dårlig ting - om det konstante nivået er for dårlig. For meg havner Dino i denne kategorien. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 29.04.2025 10:03 Post subject: |
|
|
Problemet er ikke først og fremst Dino, men at det er lite servering i boks. Vingene kommer til for lite innlegg, sidebackene kommer for lite opp og rundt, og relasjonene er ikke helt på plass. Dersom dette blir bedre vet vi at Dino har et helt annet nivå på avslutningene enn f eks Noah. Virker som Alfred er sta på å få det til, og jeg føler meg trygg på at belønninga kommer. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 29.04.2025 10:10 Post subject: |
|
|
Bottom line er vel at Sæter er en bedre spiss totalt sett, og mye bedre til det viktigste som er å score mål, når han er i topp shape! Begynner vel å komme dit at han kan få sjansen fra start nå, all den tid Dino ikke har levert! |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 29.04.2025 10:13 Post subject: |
|
|
Hvis han bare evner å stå i press-spillet i 30 så er det bedre han bidrar siste 30 enn første 30. Aner ikke hvordan han pt står fysisk ift hva Alfred ønsker fra en spiss i sitt system. Tipper Noah er nærmere en start enn Sæter. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 29.04.2025 10:37 Post subject: |
|
|
Sjekket salgstall ca på dette tidspunktet i går og det var da solgt 9500. Nå solgt 10650.
Estimert havner vi da kanskje på et sted mellom 13 og 14k og det er faktisk relativt greit. Tipper de to kampene denne uka fort blir de dårligst besøkte denne sesongen dersom vi klarer å holde et poengsnitt rundt 2 poeng videre.
Hadde selvfølgelig vært enklere å selge 16-17000 med en bedre kamp på Søndag. Får vi en underholdende kamp på torsdag og tabelltopp inn i søndagskvelden kan det gjøre godt for salget til Bryne-kampen. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 29.04.2025 10:52 Post subject: |
|
|
Med to hjemmekamper på rad med "kjedelig" motstand etter Molde-kampen kunne det vært smart å tilby en form for 2-for-1-pakke? Synes det blir i overkant med 290kr på hvitt felt, og 450 på svart for sånne kamper. Og veldig mange, meg selv inkludert, prioriterer nok maks en av de to kampene når det er såpass dyrt.. |
|
Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 29.04.2025 11:21 Post subject: |
|
|
https://www.tv2.no/livesp...1/oversikt
Ai ai. Dette var kult. Jeg har lenge vært en storfan av staut™, men hvor i alle dager får tv2 tallene sine fra? Er stats på billettsalg blitt kommersialisert?
En annen ting som jeg frykter kan påvirke billettsalget: Glimt spiller mot Tottenham litt senere på kvelden. Kan det være noen som i stedet tar en helaften med sofa, pottis, pizza og øl, som vanligvis treffer på profilen: Fan av farmerlaget Glimt, og samtidig fan av det Ordentlige laget RBK?  _________________ begynner vel å bli gammel |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 29.04.2025 12:35 Post subject: |
|
|
I en slik kamp som dette kan det vel fort være aktuelt med to spisser igjen, og flytte Broholm ned som indreløper? Eventuelt Zeidan inn for kreativitet?Kommer til å bli mye stanging mot en kompakt KBK blokk. |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 29.04.2025 13:01 Post subject: |
|
|
Noe må gjøres vertfall. Midtbanen med Nypan, Santeri og Fossum blir alt for lite kreativ. Det så vi i oppkjøringen og det har vi sett de siste kampene. Personlig ville jeg heller satt inn Zeidan på midten enn å flytte ned Broholm. Vingspillet er jo det som faktisk har fungert hittil i år. |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Junior
|
Posted: 29.04.2025 13:58 Post subject: |
|
|
+1 på Zeidan! |
|
Back to top |