English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
2%
 2%  [ 1 ]
Pereira
2%
 2%  [ 1 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
26%
 26%  [ 13 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Broholm
14%
 14%  [ 7 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Fossum
6%
 6%  [ 3 ]
Holm
2%
 2%  [ 1 ]
Islamovic
2%
 2%  [ 1 ]
E. Ceide
46%
 46%  [ 23 ]
Total Votes : 50

Author Message
trolle
Proff

PostPosted: 25.03.2025 18:54    Post subject: Reply with quote

Om du faktisk leser artikkelen, ser du at dette ikke handler om VAR.

"De varslede aksjonene denne gang handler først og fremst om det flere stemmer i det norske supportermiljøet mener er en utfordring av medlemsdemokratiet i norsk fotball.

– Det handler ikke om VAR, det viktige for oss er å forsvare medlemsdemokratiet, som vi oppfatter er under betydelig press fra deler av fotballen. Det kommer vi til å markere på en eller annen måte. Vi gir oss aldri i forsvaret av medlemsdemokratiet, for det er noe av det vakreste vi har, forklarer Vågane."
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 25.03.2025 19:34    Post subject: Reply with quote

Så lenge aksjonen er "vi holder oss borte et kvarter" så går det helt fint det. Hvis de vil gå glipp av kamp i 15 min for å demonstrere så for all del. Det eller banners og alt som egentlig bare er ytringer som ikke skader noen er jo helt legitimt.

Begynner de å sabotere kamper igjen, så blir det en helt annen debatt.

Skulle tro man heller fokuserte på å støtte laget sitt fremfor å kjempe en tom kamp.

"Dette handler ikke om VAR, det handler om at vi ikke fikk gjennomslag for VAR og derfor er medlemsdemokratiet truet" er vel det de i virkeligheten sier.

Hvis de hadde vært så bekymret for ekstern innflytelse og undergravelse av fotballens integritet så skulle de kanskje takket nei til alle de pengene de fikk fra Mohn for å overleve.
Back to top
ajax1
Senior

PostPosted: 25.03.2025 19:54    Post subject: Reply with quote

Det største spørsmålet før årets første kamp er vel hvem som skal dirigere midten og er vedkommende egentlig kommet dit at det funker?
Selnæs og Sæter starter ikke, tvilsomt om Selnæs i det heletatt kommer inn.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 25.03.2025 19:59    Post subject: Reply with quote

ajax1 wrote:
Det største spørsmålet før årets første kamp er vel hvem som skal dirigere midten og er vedkommende egentlig kommet dit at det funker?
Selnæs og Sæter starter ikke, tvilsomt om Selnæs i det heletatt kommer inn.

Det har vel vært Santi eller Sletsjøe som er alternativene? Der Santi er mer spilt inn med resten av laget og sikkert får sjansen fra start.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.03.2025 09:50    Post subject: Reply with quote

Fire lange dager frem til lørdag, kjenner jeg.
Back to top
Bukowski
Proff

PostPosted: 26.03.2025 13:56    Post subject: Reply with quote

Jeg er av (den litt dølle?) typen som legger forventningene lavt foran enhver kamp, for å unngå nedtur og heller få en gledessmell. Så også nå, men klarer ikke la være tenke på hvilken fantastisk helg det vil bli om vi vinner denne. Bare senke skuldrene og følge med på de andre kampene som kommer; håpe Brann går på en smell mot FFK samme kveld, håpe Sarp tar Molde på søndag og at kanskje selv Bryne kan finne på noe mot Bodø. 3 poeng i Drammen vil være vårens vakreste eventyr.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 26.03.2025 14:45    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Fire lange dager frem til lørdag, kjenner jeg.

Men pokker så deilig det blir når det endelig starter igjen!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.03.2025 19:28    Post subject: Reply with quote

Overfor Adressa røper Reitan at han ble plassert på benken av taktiske grunner mot AIK, altså at det passet bedre med Pereira på høyreback mot svenskene. Naturlig spørsmål blir dermed hva Johansson tenker på lørdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Predicted
Veteran

PostPosted: 26.03.2025 22:03    Post subject: Reply with quote

Sikkert fordi vi ikke hadde en skikkelig høyreving med Broholm ut.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.03.2025 22:24    Post subject: Reply with quote

Mulig.

Broholm og Nypan var forresten tilbake på trening allerede i dag - og får dermed tre dager med laget. Tommel'n opp!
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 26.03.2025 22:53    Post subject: Reply with quote

Edit. Min påstand er at Sunde spilte hele våren i fjor fordi vi hadde en stall med for mange fysisk dårlig trente spillere. Sunde var den eneste som gikk ordentlig i press og gjorde "jobben", både defensivt og offensivt. Nå som hele troppen er relativt godt trent, kjenner rollene godt, i alle fall hvis vi sammenligner med våren 2024, så er det rimelig å anta at Sunde må enten omskoleres til back, eller ta steg 1 mot 1 dersom han skal få en del spilletid. I fjor la jeg merke til at Sunde ofte dominerte treninger, men i etterpåklokskapens ånd så vil jeg anta det var fordi de andre ble slitne. Han er god, men er ikke i nærheten av Broholm og E.Ceide, enda.

Mistenker at Reitan får mindre spilletid fremover. Pereira tar høyrebacken, og UYJ tar venstre. M.Ceide blir stående med Nemcik.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 26.03.2025 23:30    Post subject: Reply with quote

Veldig riktig. Vi så også i løpet av høsten at Sunde ble mindre og mindre viktig. Jeg tror likevel han kan være en nyttig stallspiller. Spesielt i kamper hvor vi leder og trenger løpskapasitet for å ro i land et resultat.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 26.03.2025 23:47    Post subject: Reply with quote

Er Fossum bedre enn Zeidan? Jeg har fått sett for lite til å ha noen mening.
Zeidan inn på slutten med friske bein, ro med ballen og mulig boksåpner kan være en god løsning.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 27.03.2025 00:40    Post subject: Reply with quote

Fossum er en god allround-spiller. Bra fysisk kapasitet, på trening har han hatt "pondus" og x-faktor og er en spiller de fleste ønsker å ha på laget. Meget god presspiller, og høyt tempo i arbeidsområdene. Ikke like bra teknikk som broholm, eller kreativitet som nypan eller selnæs, men brukbar basisferdigheter og pasningsfot. Tror han fort kan bli en klassespiller utover i sesongen.

Zeidan har fått mye bedre kapasitet og står godt i treningene, men blir ofte litt "omstendig" når han er sliten. Han er en spiller som nekter å slå bort en ball og verste han vet er feilpasninger og kan risikere å holde ballen litt for lenge for å finne pasningsløsninger, selv i pressede situasjoner, i stedet for å klarere ballen. Rake motsetningen av Reitan Wink
Men han elsker trekantspill og spille rundt motstander i trange områder som motstanderens 16m. Meget god nærteknikk og basisferdigheter, og kan være en boksåpner når det gjelder kortpasningsspill i og utenfor boksen.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 27.03.2025 08:05    Post subject: Reply with quote

Bra oppsummering. Vi trenger begge. Det kan bli bra.
En h side med Pereira, Zeidan og Broholm er i norsk målestokk svært kreativ.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 27.03.2025 08:50    Post subject: Reply with quote

Men det høres ganske shaky ut defensivt.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 27.03.2025 10:23    Post subject: Reply with quote

Synes de fungerte tidsvis bra i høst. Tror nok trioen fungerer best mot en motstander som parkerer bussen og satser på kontringer, men mot Brann, Glimt og Molde er nok Fossum ganske sikker fra start, vil jeg tro.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.03.2025 19:51    Post subject: Reply with quote

I årets oppkjøring har Ceïde og Racic fått omtrent samme mengde spilletid. De har begge startet i fire kamper hver, og har spilt henholdsvis 395 og 339 minutter.

Johansson mener duoen har ulike kvaliteter.

– De er litt forskjellige typer.

Videre mener han at dette bekreftes om han bare åpner WyScout.

– Statistikken der bekrefter det jeg ser. Det er at Mikkel er et hakk foran Luka offensivt, og når vi snakker om duellspill og håndtering av langballer, så er Luka et hakk eller to foran Mikkel.

Selv om ulike kamper kan passe bedre for den enkelte, ser RBK-treneren helst at han klarer å dyrke et stopperpar. I hvert fall til en viss grad.

– Jeg tror ikke jeg blir en sånn trener som skifter midtstopper fra kamp til kamp, basert på motstand. Litt mer stabilitet enn det vil jeg nok ha. Samtidig så vil jeg heller ikke at noen skal føle seg komfortabel. Den som spiller må være på tå og må hele tiden gjøre sitt beste.

Les mer: RBK-duoens knalltøffe duell: - Jeg vet ikke hvem som starter

Torsdag gjennomførte Rosenborg-troppen den nest siste fotballøkten før fredagens avreise til Drammen. Rosenborg-treneren som følgende om status på troppen når det gjenstår én treningsøkt av oppkjøringen 2025:

– Vi er godt forberedt og har trent bra. Vi har en fit stall, som har trent bra i lang tid. Vi har noen som sleper litt, som vi skal få opp i full speed, men de er i rute. Da tenker jeg på Ole Selnæs, Ole Sæter, Marius Broholm og Sverre Nypan som fortsatt er litt bakpå når det gjelder minutter i kamp. Men de kommer seg og er i rute, så vi står på et godt sted og det finnes ingen unnskyldninger derfra når vi kommer på lørdag, sier Johansson.

Les mer: – Supporterne gir oss mye energi (video)

- Det kommer til å bli tøft. Premierer er alltid vanskelige. Jeg tror alle lag vil slå oss når de spiller hjemme, og det er alltid mye publikum. De er fysiske, og vi skal by opp til dans på den fysiske delen. Så skal vi spille vårt spill! håper Islamovic.

Les mer: - Premierer er alltid vanskelige
Back to top
m_henrix1
Junior

PostPosted: 27.03.2025 20:12    Post subject: Reply with quote

Ser at Barkaden Union ikke åpner før 14:00 på lørdag - noen som vet om dette stemmer og isåfall om det er noe annet sted man samles til opplading på lørdag? Beer
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 27.03.2025 21:26    Post subject: Reply with quote

R13 fra Oslo S 12:49 Cool god stemning hele veien si Wink Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 28.03.2025 00:44    Post subject: Reply with quote

De åpner allerede klokka 12 i anledning storfint besøk fra Trøndelag. 🍻
Back to top
m_henrix1
Junior

PostPosted: 28.03.2025 09:18    Post subject: Reply with quote

Fantastisk Very Happy Beer
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 28.03.2025 13:30    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Så lenge aksjonen er "vi holder oss borte et kvarter" så går det helt fint det. Hvis de vil gå glipp av kamp i 15 min for å demonstrere så for all del.

Er det sagt noe mer om de aksjonene her eller?

Har selv billett på bortefeltet og kan slå fast at det er FULLSTENDIG uaktuelt å gå glipp av de første 15 minuttene av kampen.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 28.03.2025 15:45    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Edit. Min påstand er at Sunde spilte hele våren i fjor fordi vi hadde en stall med for mange fysisk dårlig trente spillere. Sunde var den eneste som gikk ordentlig i press og gjorde "jobben", både defensivt og offensivt. Nå som hele troppen er relativt godt trent, kjenner rollene godt, i alle fall hvis vi sammenligner med våren 2024, så er det rimelig å anta at Sunde må enten omskoleres til back, eller ta steg 1 mot 1 dersom han skal få en del spilletid. I fjor la jeg merke til at Sunde ofte dominerte treninger, men i etterpåklokskapens ånd så vil jeg anta det var fordi de andre ble slitne. Han er god, men er ikke i nærheten av Broholm og E.Ceide, enda.

Mistenker at Reitan får mindre spilletid fremover. Pereira tar høyrebacken, og UYJ tar venstre. M.Ceide blir stående med Nemcik.

Hva med Mortensen? Fikk det for meg at han liksom hadde imponert i oppkjøringen?
Kom_igjen_troillan
Rutinert

PostPosted: 28.03.2025 18:58    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Har selv billett på bortefeltet og kan slå fast at det er FULLSTENDIG uaktuelt å gå glipp av de første 15 minuttene av kampen.

Helt enig med deg, puckno!

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 2 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb