View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 07.03.2025 00:27 Post subject: Viking - Rosenborg |
|
|
Viking FK - Rosenborg BK
vs.
Turnering: treningskamp
Tid: søndag 16. mars 17:00
Sted: Lyse arena
TV: vg.no og aftenbladet.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang) |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 206 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 07.03.2025 15:50 Post subject: |
|
|
Minner om fjorårets møte uken før seongstart. Da fikk vi 0-5 i sekken av Viking.
Får vel tro at Alfred har fått litt mer struktur i laget, og vi er litt mer på høyden i år. Forhåpentligvis er vi også litt nærmere en startellever, nå som vi er kun få uker fra seriestarten. Juniorene og hospitantene har fått sine «moments of fame», men er det på tide å la førstelaget få muligheten til å skinne. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
knallback Senior
|
Posted: 07.03.2025 16:26 Post subject: |
|
|
Ja nå må man begynne å sette en 11-er.
Vet ikke om Zeidan og Sletsjøe sto over mot FH pga grums eller belastningsstyring
Noe sånt?:
Tangvik
Reitan - M. Ceide/Racic - Nemcic - Pereira
Zeidan (Fossum) - Sletsjøe (Vaanaanen) - Nypan
Broholm - Holm/Islamovic - E. Ceide |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.03.2025 16:33 Post subject: |
|
|
Tangvik
Mortensen - Racic - Nemcic - Pereira
Zeidan - Sletsjøe - Nypan
Broholm - Islamovic - E. Ceide
Slik er den til selnæs er tilbake og tar over for sletsjøe.
Reitan - Ceide er milevis unna Mortensen - Racic |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 08.03.2025 09:41 Post subject: |
|
|
110% enig m Sandvika her, blir sjokkert og skuffa om EDR og MC er i start11er framover.
Spent på sentral midt siden Selnæs virker har helseissues _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 08.03.2025 11:56 Post subject: |
|
|
Da skal det lite til for å sjokkere...Reitan har vært stabil og god, selv om den unge dansken selvfølgelig er mer spennende. Racic og Ceide har sine forser og vil si at ingen av dem bør være bankers; men så lenge det er de to som er altvernativene så må en av de spille; tror begge vil få spille litt fremover. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 08.03.2025 18:17 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Tangvik
Mortensen - Racic - Nemcic - Pereira
Broholm - Islamovic - E. Ceide
Slik er den til selnæs er tilbake og tar over for sletsjøe.
Reitan - Ceide er milevis unna Mortensen - Racic |
Enig, virker rimelig dette. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 08.03.2025 18:43 Post subject: |
|
|
Noen grunn til at Sletsjøe prioriteres foran Vananen? For de av oss som ikke har sett mye av treningskampene? |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 08.03.2025 21:34 Post subject: |
|
|
Han er mer utpreget sentral, der Santi først og fremst er indreløper. Og, jeg har likt mye av det jeg har sett av Sletsjøe så langt. Han og Mortensen virker å være gode signeringer. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.03.2025 23:45 Post subject: |
|
|
Om noen lurer: Spillerne har fri fram til onsdag, så det blir fire treninger før turen sørover. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.03.2025 23:35 Post subject: |
|
|
Stavanger Aftenblad wrote: | Viking møter Rosenborg til privatkamp på Lyse Arena søndag. Du kan se oppgjøret direkte på Aftenbladet.no. Sendingen starter klokken 16.45. |
Tipper at vi topper laget i siste treningskamp med landslagsspillerne:
Tangvik
Reitan - Racic - Nemcik - Pereira
Broholm - Islamovic - E. Ceide |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.03.2025 11:12 Post subject: |
|
|
Med forbehold da jeg ikke har sett de siste treningskampene, men jeg tror vi er avhengig av å få Selnæs på banen så raskt som mulig. Jeg tror ikke det holder med Sletsjøe eller Santeri sentralt. |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2130 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 14.03.2025 11:37 Post subject: |
|
|
Mange her som vil ha Mortensen foran Reitan. Har sett alt av treningskamper og tenker at Mortensen ikke har kapret den plassen på fast basis enda. Han er lovende, helt klart. Ellers tenker jeg også at Sletsjøe er klink vikar for Ole. Santeri er et hakk eller to under på sentral midtbane. Tenker at 2mas forslag til lag over her er den beste startelveren akkurat nå. Albuovic er litt skarpere enn Holm foran mål så han får starte på spissplass.
Gleder meg til Viking, bør fyre på alle sylindere nå. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.03.2025 14:12 Post subject: |
|
|
– Vi får se hva resultatet blir, men som jeg har sagt hundre ganger, selv i treningskamper går vi inn for å vinne, men det viktigste er hvordan vi ser ut spillemessig og at vi unngår skader. At vi får holdt oss til den fysiske oppkjøringsplanen. Vi kommer ikke til å presse noen over kanten for å vinne kampen. Hadde det handlet om tre poeng hadde vi prioritert annerledes i enkelte beslutninger rundt spillere, og kanskje også kampplanen. Det er en forskjell, men jeg forventer likevel at vi ser bedre ut enn vi gjorde i fjor, sier Johansson.
Les mer: For et år siden satt RBK-juvelen og så på at lagkameratene ble rundspilt: – Det var ikke artig
Emil Ceide og Isak Thorvaldsson er syke og blir ikke med til Stavanger. Marius Broholm var heller ikke å se på fellestreninga.
- Marius trener nå. Han har vært syk, så vi ville holde ham borte fra resten av gruppen. Men han er frisk, forteller Alfred Johansson til rbkweb.no.
(...)
Forventet Rosenborg-lag:
Sander Tangvik
Erlend Reitan - Luka Racic - Tomas Nemcik - Adrian Pereira
Iver Fossum - Santeri Väänänen - Sverre Nypan
Jesper Reitan-Sunde - Dino Islamovic - Noah Holm
Les mer: Sykdom i Rosenborg-angrepet
Jeg tipper altså at Broholm ikke starter sjøl om han blir med flyet til Sola i morra.
Jeg bommer tilsynelatende med både Zeidan og Sletsjøe som førstevalg p.t. Skal legge ut flere kommentarer fra Johansson senere.
Forresten har Rotsekk pratet med Reitan, Sandberg og Johansson før kampen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.03.2025 16:19 Post subject: |
|
|
Johansson:
- Henry har vært litt bedre i visse perioder av pre-season, mens Santeri har vært litt bedre i det siste. Jeg har prioritert Iver som indreløper, som er hans beste posisjon.
- Väänänen er borte med landslaget neste helg, så det blir mulighet til å se ham mot Viking?
- Jeg tenker ikke sånn. I morgen kommer jeg til å starte med den som jeg mener er best uavhengig av hvem som er på landslag neste helg.
Les mer: - Det handler om hvem jeg syns presterer best
Väänänen var anker på hele formasjonstreninga i går, så jeg blir overrasket om han ikke starter.
Broholm ikke med på avsparksfesten, men vi får tro det stemmer at han ble med i kamptroppen (som reserve). |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.03.2025 17:09 Post subject: |
|
|
Likevel Broholm fra start:
Rosenborg (4–3–3): Sander Tangvik - Erlend Dahl Reitan, Luka Racic, Tomas Nemcik, Adrian Pereira - Iver Fossum, Santeri Väänänen, Sverre Nypan - Marius Broholm, Dino Islamovic, Noah Holm.
Innbyttere: Rasmus Sandberg, Jonas Mortensen, Ulrik Yttergård Jenssen, Mikkel Konradsen Ceïde, Moustafa Zeidan, Henry Sletsjøe, Jesper Reitan Sunde, Morgan Arnestad [sic]
Les mer: Direkte: Se Viking - Rosenborg her |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 16.03.2025 17:49 Post subject: |
|
|
Synes ikke vi har fullgode alternativ til Selnæs. Tapet av Eddie er merkbart. Forhåpentligvis kan Santeri gjøre noe av den samme jobben, men jeg synes Eddie holder et høyere nivå som sentral. Kanskje er Zeidan den som kunne løst oppgaven best?
For øvrig: hva er greia med at begge lag stiller med bortedrakt? Ikke første gangen det skjer. |
|
Back to top |
|
 |
Connect Senior

|
Posted: 16.03.2025 18:06 Post subject: |
|
|
Og artig å se at det er litt oppmøte på stadion. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 16.03.2025 18:07 Post subject: |
|
|
Deilig mål!! |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 16.03.2025 18:09 Post subject: |
|
|
Carl wrote: | Synes ikke vi har fullgode alternativ til Selnæs. |
Selnæs er så unik som fotballspiller, at det ville vært nesten umulig for oss å finne en spiller som tilbyr det samme som han. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 16.03.2025 18:13 Post subject: |
|
|
Bra start. |
|
Back to top |
|
 |
LeMond Proff

|
Posted: 16.03.2025 18:22 Post subject: |
|
|
Nettopp derfor vi trenger VAR. Latterlig straffe. Dømmes jo på alt i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 16.03.2025 18:23 Post subject: |
|
|
Forferdelig forsvarspill uansett. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 16.03.2025 18:24 Post subject: |
|
|
Kombinasjonen Viking (et lag av skuespillere), norske dommere (mangler fotballforståelse) og lokal dommer gjør at det bare må blåses straffe. |
|
Back to top |
|
 |
superduplex Senior

|
Posted: 16.03.2025 18:27 Post subject: |
|
|
Var en klar straffe. pirket ballen unna og ble tatt. Men som vikingspiller så måtte han jo rulle litt ekstra. Spratt opp igjen når det ble dømt da. |
|
Back to top |
|
 |
|