View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OlsenfraBuran Senior
|
Posted: 04.02.2025 21:52 Post subject: |
|
|
Ole skrev på insta for 16 min siden "He. Is. Here. To. Stay." |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.02.2025 22:37 Post subject: |
|
|
Ja, RBK er vel mest gira på å selge. Utlån sparer kun lønna til Sæter. |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Proff
|
Posted: 04.02.2025 22:43 Post subject: |
|
|
https://www.tv2.no/sport/.../17428000/
Adresseavisen omtalte saken først.
TV 2 sitter på de samme opplysningene.
Sæters agent Vitor Saba bekreftet tidligere tirsdag at klubbene var enige om en overgang for spissen.
Fortsatt gjenstod det at klubbene skulle komme til enighet.
Han NEKTER bli solgt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.02.2025 22:48 Post subject: |
|
|
Foreslår Dorsin legger bort denne planen nå, og heller bruker tida på å få ut Aga og Isak. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 04.02.2025 22:51 Post subject: |
|
|
Spill ham god, Alfred. Se på det som en utfordring. Lokal, lojal, læn og lun kvalitetsspiss. |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Proff
|
Posted: 04.02.2025 22:54 Post subject: |
|
|
Vi har jo gjort eksakt det, i 2 sesonger. Og selv når han bes VENTE med å returnere til han er 110% skadefri, så erklærer han seg selv klar til å starte kamper. Lærer ALDRI.
men nå betaler han prisen for å ha drukket coca-cola, øl og spist taco med ekstra mye rømme mens han egt har vært toppidrets-utøver, og skal ha strict kosthold som resten. (Kan være han aldri har rørt en øl, men generelt useriøst kosthold mtp karrieren/joben han har)
Se på Neymar hvordan det har gått i Saudi med uteliv og Mcdonalds kosthold, skadet i 2 år i strekk.
Last edited by Pettergomes on 04.02.2025 23:00; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 04.02.2025 22:57 Post subject: |
|
|
Spesiell type. Når klubben vil forlenge gjør han seg kostbar og truer med å vente ut kontrakten. Signerer med attpåtil med Krim-Jim.
Når klubben vil bli kvitt ham nekter han å dra. Litt satt på spissen selvsagt.
Tror sannheten er at Ole Sæter er veldig hjemmekjær og rett og slett ikke har lyst til å forlate Trondheim/Norge når det kommer til stykket. Vinglingen vi ser nå tror jeg verken agent, RBK eller interesserte klubber er spesielt imponert over. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 04.02.2025 23:08 Post subject: |
|
|
Makan til vingling, a  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.02.2025 23:12 Post subject: |
|
|
PauloSilas er inne på mye av det som jeg også tror: Skal svært mye til for at Sæter forlater Trondheim.
SÃ¥pass mye at han heller vil spille for Ranheim om RBK ikke lenger blir aktuelt? |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 04.02.2025 23:13 Post subject: |
|
|
Er vel ikke små mye vingling? Har sagt nei til det aller meste, før han sies å ha (motvillig) akseptert et lånetilbud i dag, for så å angre seg? Kan tyde på at Ole og sportslig ledelse har tatt seg en prat og blitt enige om å prøve å få til en god vårsesong i RBK?
For oss som supportere bør i hvert fall dette ikke være noe å bli sur for! Mange hakk over Aga og Isak, og så lenge han aksepterer å sitte på benken mye av tiden er det null problem å ha ham i klubben! |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 04.02.2025 23:29 Post subject: |
|
|
Bra. Så får vi håpe at et bedre støtte apparat gjør at kroppen holder bedre. Ole vet hvor målet står. |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 04.02.2025 23:58 Post subject: |
|
|
Det spørs om det eneste målet Ole kommer til å skyte på i år er på Skoglund da om han blir værende. Det virke jo veldig som om at Alfred vil prioritere Noah og Dino foran Sæther i år |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 05.02.2025 00:14 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | PauloSilas er inne på mye av det som jeg også tror: Skal svært mye til for at Sæter forlater Trondheim.
SÃ¥pass mye at han heller vil spille for Ranheim om RBK ikke lenger blir aktuelt? |
Å gå til Ranheim blir jo som nedtrapping å regne. Tror ikke Sæter er helt der. Men det å gå til f.eks. Molde tror jeg ikke er så uaktuelt som folk kanskje skulle tro, rett og slett fordi det er relativt nært Trondheim _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 05.02.2025 00:19 Post subject: |
|
|
Ikke noe å bli oppskjørtet over.
Han er under kontrakt, vil ikke dra til Polen, vil heller bli og ta opp kampen. Fair enough det. Så får heller klubben jobbe med eventuelle overganger for Aga og/eller Isak. |
|
Back to top |
|
 |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 05.02.2025 08:48 Post subject: |
|
|
Jeg er usikker på hvor lojal Ole egentlig er. Han sier jo at han er Rosenborg supporter, og det er han nok. Men samtidig vil han ut på eventyr og ønsker cash i lomma. Altså han var jo villig til å spille for Molde i fjor. Du er ikke mye lojal hvis du sier det mens du er under kontrakt med RBK. Nå er det nok en god grunn til at vi har hentet Dino tilbake til Rosenborg og det er nok fordi Ole har gitt signaler om at han ønsker å dra til et mer spennende sted. Jeg tror ikke vi hadde gjort de spisskjøpene hvis Ole hadde sagt "Æ blir". Og det er jo liksom det han sier på Insta nå. Og det er der jeg ikke liker Ole.
Et annet poeng er at Ole kommer til å gå ut i media med en gang han ikke får spilletid. Da kommer det masse flåsete kommentarer. Når han har sagt at han vil bort og vi kjøper inn spisser for å være i forkant og han deretter klager over lite spilletid. Altså da blir han uspiselig for meg.
Samtidig liker jeg jo at han er ute og melder ting hele tiden og at han ikke er en veldig skolert spiss, men en som har funnet sin egen vei. Men hadde han slått seg mer til ro og brukt energi på å spille fotball, så hadde han paradoksalt nok også fått bedre utenlandstilbud. Måten han holder på er slitsomt for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.02.2025 09:23 Post subject: |
|
|
Han er en fargerik og storkjefta kar som tilsynelatende ikke alltid tenker seg om før han handler og snakker. Det kan være gøy det, men det som til tider gjør at det sklir over i kleint er at han gjør det i en periode der vi er shit sportslig samtidig som han er utilgjengelig halvparten av sesongen. Har ikke noe problem med å se at det er grunner til at AJ vil satse på andre. Sikkert grunner som ikke er offentlig også. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 05.02.2025 09:37 Post subject: |
|
|
Synes han hittil har oppført seg eksemplarisk i forhold til Helland som er en ganske lik case. Så får vi se om han går i samme fella når han havner på benken når (hvis) han er frisk eller om han går ut i media og klager.
Jeg tror ikke han gjør det _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.02.2025 09:58 Post subject: |
|
|
Litt lik case, men Helland var med å vinne 7 titler for oss og tok laget ut i Europa. Jeg setter Helland til 6/10 og Sæter til 9/10 på peak klein skala. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 05.02.2025 10:16 Post subject: |
|
|
Var vel ganske klart da Noah re-signerte at RBK ønsket å kvitte seg med Sæter. Ville vært unaturlig å beholde begge etter at Dino ble hentet inn. Ole er vel en av de best betalte i klubben, og RBK ønsker nok å spare lønnskostnadene. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.02.2025 10:28 Post subject: |
|
|
Spørs om Dino ble hentet fordi man var redd for at Noah ikke ville forlenge og/eller man så for seg at Sæter ville få fristende tilbud fra utlandet. Viser at også det å "være i forkant" kan ha en kostnad, nå sitter vi med tre spisser som alle forventer mye spilletid. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 05.02.2025 11:02 Post subject: |
|
|
Dette tyder vel på at han har godt betakt i RBK.
Dino disel er ikke mye å sattse på mot god motstand. Det så vi sist han var her og han har sikkert ikke blitt bedre med årene.
Bea med ole i rbk _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 05.02.2025 11:17 Post subject: |
|
|
Håper vi får se både en frisk Sæter og Nypan på Lerkendal i hvert fall frem til sommeren. Blir valuta for sesongkortene da. Gleder meg til å se årets mål 2025 i reprise med mobilen i den ene hånda og k..en i den andre  |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 05.02.2025 11:32 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Hvis du mener at Sæter er bedre i presspilllet enn det Holm er så tar du rett og slett feil. Holm i fjor var en uendelig bedre presspiller enn det Sæter er. |
Jeg lurer oppriktig på dette her utsagnet om at Holm er uendelig mye bedre i press-spillet enn Sæter. Jeg sitter på langside på Lerkendal og flytter meg alltid den siden Rosenborg angriper mot. Jeg følger nøye med på dette hver kamp.
For det første har spissene våre omtrent ingen rolle i å "presse". Dermed vanskelig å skjønne at det I det hele tatt betyr stort. For det andre viser statistikken at Ole Sæter gjennvinner ballen på siste tredjedel oftere enn Noah Holm.
Jeg sliter virkelig med å se at det I det hele tatt har vært nok press-aksjoner fra noen av spissene våre til å hevde at en er uendelig bedre enn den andre.
I såfall godt gjort at den urndelig bedre press-spilleren har færre avskjæringer (0.18 per 90 min, mot 0.42 per 90) og færre gjenvinninger på siste tredjedel per 90 (0.45 vs 0.60) _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 05.02.2025 11:46 Post subject: |
|
|
Er det ikke gitt at det først og fremst er treningsarbeidet og tilgjengeligheten som gjør at Alfred vil kvitte seg med ham? |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 05.02.2025 11:55 Post subject: |
|
|
Det eneste som er gitt er at Alfred og RBK vil kvitte seg meg ham.
Om det er treningsarbeid, tilgjengelighet, spillertype, lønn, personlighet eller en kombinasjon av alle disse blir ren spekulasjon.
Men at de vil bli kvitt ham er tydelig. Virker som de har godtatt alt som har kommet av bud, samtidig som de har hentet ut Dino, forlenget med Noah og uttalt at Isak skal satses på. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
|