View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2024 19:26 Post subject: |
|
|
Eirik Horneland [erkjenner] at det har vært et utfordrende år som Brann-trener, og sår tvil om egen fremtid som hovedtrener i klubben.
– Er det sånn at du kanskje bestemmer deg for å ta en pause fra fotballen? spør BA.
– Det kan jo være. Også kan det å skifte miljø være med på å skape ny energi. Jeg har ikke konkludert rundt noen ting, men jeg tror det er viktig for meg å være ærlig på at det har vært krevende år. Fordi man har hatt mye suksess, så er det krevende.
– Det er krevende å holde 30–40 mann på tå hev hver dag. Så har jeg en stil som er intens, og det er sånn jeg har lyst til å være. Hvis jeg er en annen, vil folk merke det med en gang. Så du må kjenne at du har intensiteten til å gå videre, sier haugesunderen til avisen.
Les mer: Horneland sår tvil om egen fremtid i BA-intervju |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 29.11.2024 01:08 Post subject: |
|
|
Typisk om Brann vinner Eliteserien (nå som vinneren endelig går rett til Champions League playoff), Horneland slutter og Brann driter seg ut i Europa (og ender midt på tabellen) _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.11.2024 10:09 Post subject: |
|
|
Skjer alltid med Brann det. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 10.12.2024 10:01 Post subject: |
|
|
Håper bare han ikke lar seg friste av M***e  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.12.2024 10:09 Post subject: |
|
|
Brann gonna Brann. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 10.12.2024 10:17 Post subject: |
|
|
Fagermo eller Moe til Brann da ? |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.12.2024 10:41 Post subject: |
|
|
Hedley wrote: |
Hva er det han holder på med? |
Følger opp med handling på det han sa før om at han var sliten, tom for energi og usikker på om han skulle fortsette i jobben? |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 10.12.2024 10:55 Post subject: |
|
|
Merkelig fyr. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 10.12.2024 11:17 Post subject: |
|
|
Eller en fyr som kjenner seg selv og vet når nok er nok. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 10.12.2024 11:19 Post subject: |
|
|
Sa på pressekonferansen at motivasjonen hans nå ligger i å ta neste steg (i utlandet).
Men vil det ikke gjøre han mindre attraktiv at han gir seg? Med mindre han har noe klart allerede. |
|
Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 10.12.2024 11:38 Post subject: |
|
|
Flaav wrote: | Sa på pressekonferansen at motivasjonen hans nå ligger i å ta neste steg (i utlandet).
Men vil det ikke gjøre han mindre attraktiv at han gir seg? Med mindre han har noe klart allerede. |
Nei, det vil gjøre det enklere for neste klubb som slipper å forhandle med Brann. Resultatene hans gjør han attraktiv. Virker som en fantastisk fyr. Rakrygget og ærlig. Det var han også her, aldri noen bortforklaringer. |
|
Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 10.12.2024 11:56 Post subject: |
|
|
Quote: | Det er bare syv måneder siden Brann sikret seg en kontrakt med Eirik Horneland frem til og med 2027.
Likevel kunne Horneland selv fortelle tirsdag, at han slutter som trener for å forfølge drømmen om en karriere i utlandet.
Branns styreleder Aslak Sverdrup forteller at Horneland hadde mulighet til å si opp sin avtale.
– Han har en mulighet til å si opp kontrakten sin, slik som de fleste andre ansatte eller ledere har. Vi har prøvd alt vi kan for å beholde ham, men det har vi ikke klart, sier Sverdrup.
Har avtalt kjøpesum
Under en pressekonferanse tirsdag, la Horneland selv vekt på at han ikke løper fra noen forpliktelser.
– Brann kommer til å få en god overgangssum for meg, og jeg løper ikke fra noe ansvar, sier fotballtreneren.
Branns daglige leder Christian Kalvenes bekrefter at de vil få penger for overgangen til en ny klubb, som Horneland tror vil bli klar i løpet av en måned eller to.
Sportssjef Per Ove Ludvigsen forteller at klubben har en avtale med Horneland som regulerer en slik avgang. Der skal det også være regulert hvilken sum Brann vil ha rett på i et tilfelle som dette.
Styreleder Sverdrup sier at Brann umiddelbart starter prosessen med å finne en erstatter for Horneland.
– Prosessen vil bli ledet av Per Ove Ludvigsen og Christian Kalvenes. Nå er det bare å komme seg på dekke og skaffe en ny hovedtrener, sier styrelederen. |
https://www.ba.no/signert...-8-2845922 |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.12.2024 12:32 Post subject: |
|
|
Bare å ta av seg haten for "Hel ved" Horneland.
Kjenner sine begrensninger, dønn ærlig og ikek interessert i å gå bak ryggen på noen for å opnå det han drømmer om.
Håper han lykkes i sin nye klubb og gleder meg til å følge ham videre. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.12.2024 12:38 Post subject: |
|
|
haha hææ? Hvordan kan det være omforent støtte til Horneland her?
Han skrev under ny 3 års kontrakt for et halvt år siden, han forpliktet seg til å lede Brann de neste 3 sesongene, og han sutrer seg ut noen mnd. etterpå fordi mer penger fra utlandet banket på døra? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.12.2024 13:14 Post subject: |
|
|
Ganske tydelig at de hadde en forståelse mellom trener og klubb når de skrev den nye kontrakten? At han antagelig kunne tenke seg å gjøre noe annet men at han skrev ny kontrakt og at klubben dermed får noe kompensasjon når han drar. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 10.12.2024 13:36 Post subject: |
|
|
Umiddelbar reaksjon er at dette var merkelige saker. Sier opp, uten at ny jobb er på plass? Har vel fått ganske tydelige signaler gjennom agent om noe. Fortsatt rart i den forstand at det normalt ikke gjøres slik innen fotballen.
Om det er hederlig å signere for 3 år, med klausul om at man får forlate klubben for en forhåndsbestemt sum? Tja. Spørs helt hvor åpen Hornis har mtp tidsperspektivet. |
|
Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 10.12.2024 13:45 Post subject: |
|
|
Og med ett er jeg veldig takknemlig for at Horneland ikke fikk bli i Rosenborg (selv om han sto bak i ryggen og virker som en ålreit fyr), 2sesonger og så fristet til utlandet? Nå som de har CL å glede seg for og greier... Merkelig, han må jo ha fått hint om noe utenlands?
Går Brann på en typisk Brann neste sesong eller klarer de å finne riktig trener?
Hadde faktisk håpet at de skulle etablere seg mer i toppen, sammen med oss, Viking og ett hovedstad lag, kun med tanke på utvikling av den norske fotballen selvfølgelig. Jo sterkere motstand, jo bedre blir vi. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 10.12.2024 14:01 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se om Brann går etter KK, som benytter situasjonen til å forhandle ytterligere millioner på kontrakten i B/G.. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.12.2024 14:02 Post subject: |
|
|
Hadde Alfred signert ny kontrakt nå og sutret seg vekk i februar fordi RB tullball i USA hadde kommet på banen, så tviler jeg på at vi hadde hyllet han for å være hel ved. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.12.2024 14:06 Post subject: |
|
|
Kan ikke skjønne at Brann skal ha råd til å betale Knutsen. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 10.12.2024 14:18 Post subject: |
|
|
ajax1 wrote: | Hadde faktisk håpet at de skulle etablere seg mer i toppen, sammen med oss, Viking og ett hovedstad lag, kun med tanke på utvikling av den norske fotballen selvfølgelig. Jo sterkere motstand, jo bedre blir vi. |
Brann, Viking og RBK burde egentlig være de tre storhetene i norsk fotball og burde rotere på seriegullene slik f eks de tre store i Portugal gjør. At dette ikke er tilfelle, men at norsk fotball i stedet domineres av småklubber i Molde og Bodø og at RBK på en måte er et hederlig unntak, viser hvor vanstyrte disse klubbene har vært.
Brann burde vært en storklubb. De burde være en klubb som drar inn seriegull hvert 4-5 år. Ikke en klubb hvor sølv blir feiret som en bragd.
Last edited by robbie on 10.12.2024 14:18; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 10.12.2024 14:18 Post subject: |
|
|
Tror ikke jeg heller. Men de er nærmest forpliktet til å spørre. |
|
Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.12.2024 14:22 Post subject: |
|
|
Tror du det kan være realistisk? Han har vel fort en ganske gullkanta avtale i Glimt med muligheter for forfremmelse om KK skulle forsvinne? |
|
Back to top |
|
 |
|