View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
BalleK Veteran

|
Posted: 12.11.2024 14:28 Post subject: |
|
|
Trodde det var slik at hvis det kommer inn en ny god spiller så er det enten bare flaks eller det er noen andre enn Dorsin som har fått det til. Men hvis det kommer inn en dårlig spiller så er det 100% Dorsin sin feil og han er en total nolldus?
Eller er det ikke slik kanskje..? _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 12.11.2024 15:03 Post subject: |
|
|
Helt siden Eggen vant maktkampen mot Bratseth (som Svardal og Grevskott skrev om i Rosenborgs Hus) har Sportsdirektøren i Rosenborg jobbet for treneren. I praksis har de vært en glorifisert sjefsspeider. Sportsdirektøren rapporterte til treneren og treneren hadde siste ord på alle salg og kjøp.
Fra og med 2024 har dette vært endret slik at Dorsin nå er direktøren med ansvar for rekruttering. I tillegg er rollene snudd rundt slik at det nå er Alfred som rapporterer til Dorsin og ikke motsatt.
Det er derfor riktig at Dorsin får skylden/skryt for det som skjer i år, men ikke i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 12.11.2024 15:10 Post subject: |
|
|
Tiltredes etthundrede prosent. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 12.11.2024 19:13 Post subject: |
|
|
Skal ha skryt for å tørre å ta sjansen på Johansson også.
Riktignok hadde FCK U19 imponerende resultatet i Europa, men det er likevel en stor sjanse å ta på å ansatte en U19 trener.
Skulle gjerne vært flue på veggen når han ble diskutert, hvordan de kom frem til at han var riktig mann. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.11.2024 18:59 Post subject: |
|
|
Virker som det nye styret med styreleder CGJ i spissen er mye mer opptatt av prosessene enn resultatene, og at det viktigste er at det gjøres en grundig jobb.
Dette gjelder hele klubben virker det som. Er det gjort en god prosess som viser at den beste kandidaten en u19-trener fra FCK så går vi for den kandidaten i stedet for å ringe Geir Bakke, Erik Hamrén, Henning Berg eller Perry.
Regner med man jobber på samme måte med spillerlogistikk også, ser etter konkrete ferdigheter knyttet til rollene kontra navn. Slik at man signerer Nemcik i stedet for Jesper Taaje eller John Olav Norheim.
Og man ser på prestasjoner og tallene bak prestasjonene, ikke (bare) resultatene. Og man ser på hva som gjøres på treningsfeltet og slikt i tillegg.
Også videre også videre. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 18.12.2024 10:38 Post subject: |
|
|
Få inn en ny sportsdirektør asap. Bare tenke seg hva nypan pengene blir brukt på. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.12.2024 13:23 Post subject: |
|
|
Tullprat. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 21.01.2025 13:17 Post subject: |
|
|
Micke må få skryt for å være på jobb på nyåret her! Ufattelig viktig å få forlenget med alle tre som var på utgående og med stort salgspotensial!
Last edited by Duncan on 21.01.2025 13:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 21.01.2025 18:32 Post subject: |
|
|
Ser ut som godt arbeid av Dorsin og klubben dette her ja. Glad for at man ikke ser seg blind på resultater, men tenker prestasjon og gradvis bedring over tid. Apropos det er det jo ikke umulig at vi får stang ut denne sesongen og glipper medaljene. Men igjen håper jeg at vi klarer å se bak resultatene. Gullkampen vil komme når vi er modne for det (2027?), inntil videre får vi ta steg for steg. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.05.2025 11:47 Post subject: |
|
|
16 år gammel debuterte Dorsin for vestkantklubben Djurgården, og da kontrakten et par år senere ble fornyet, inviterte han kompisene til en kro og ringte moren for å fortelle at han nettopp hadde spandert en flaske champagne.
– Hun ble ikke spesielt glad?
– Jeg fikk streng beskjed om at det ikke var spesielt lurt, jeg skulle ikke bruke nytjente penger på sånne ting. Kanskje var det litt Jante også. Vi skulle ikke «style»!
Dorsin, som trente med a-laget og spilte på guttelandslaget, ble lånt ut til andredivisjons-klubben Sporvägen for å herdes. Og da han kom tilbake til Djurgården var det ikke lenger en junior som gikk inn i garderoben, sier Dorsin, men en mann.
(...)
Dorsin inviterer hele Retro-gjengen på middag hjemme på Solsiden, og han er ikke bare hyggelig, høflig og korrekt, men inn i stua kommmer han slepende med noe som får gjestene til å dåne.
Et trillebord!
– Det der var jo noe jeg hadde med meg fra tiden i Strasbourg, og jeg synes fortsatt det er en praktisk måte å transportere vinflasker og glass på, ler Dorsin.
(...)
– Dere har kjøpt et sted i Portugal hvor du drømmer om å tilbringe pensjonstiden?
– Vi har kjøpt et gammelt kapell oppe i berget på Algarvekysten, som vi rehabiliterer. Det er fint der nede, varmt og skjønt, men vi får se om vi noen gang flytter dit. Faen, jeg er jo ikke gammel, vet du, jeg skal krige på nånn år til.
Les mer: Broren er superkjendis: - Vi er veldig forskjellige |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 23.06.2025 08:03 Post subject: |
|
|
NÃ¥ holder det for Dorsin. Ny sportslig leder, takk. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 23.06.2025 10:09 Post subject: |
|
|
Tenk å gå inn i ny sesong med tre klassiske vinger til 4-3-3 hvorav en er langtidsskadet, en kanskje forsvinner til sommeren og en er en junior som åpenbart ikke har nivået enda? Tenk å erstatte Tagseth, en av fjorårets viltigste spillere med Iver Fossum som en en helt annen spillertype? Vondfot så det holder. Er sikker på at jeg kunne gjort en bedre jobb. Håper han blir knallhardt evaluert av styret. |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 23.06.2025 10:54 Post subject: |
|
|
Er det noen her som sitter på en liste over alle overgangene til Dorsin? Jeg er helt sikker på at det er en lite imponerende liste når det kommer til antall treff mot antall flopper. Vagic, RWP, Sletsjøe, Sadiku, Andersson, Ingasson, Islamovic, Mortensen, Thorvaldsson og Aga er bare noen av de som aldri burde vært hentet til Rosenborg. Bare at Fossum har vært aktuell i hvert eneste overgangsvindu siden Dorsin ble ansatt sier litt om den manglende oversikten og bredden vi har når vi går ut å kartlegger hvilken spillere som passer inn hos oss.
Det går fortsatt kaldt i gjennom kroppen min når jeg ser det bildet av Langås og Alte fra de trente med RBK og men etter hvert ble veid for lett.
Enten må vi inn med en sjefsspeider som har kompetansen som trengs, om ikke må vi ha en sportssjef som evner å bygge lag i en klubb med Rosenborg sin størrelse. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 23.06.2025 10:55 Post subject: |
|
|
Ville heller sett på spillerne han har henta først etter at han har blitt definert som øverste sportslige leder. Før det hadde han for lite makt i mine øyne. |
|
Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 23.06.2025 11:04 Post subject: |
|
|
Mange av spillerne er hans verk før han ble definert som øverste sportslige leder. Blant annet kartlagt og hentet fra agent-nettverket han selv jobbet for. Det kan godt være at hovedtrener i større grad hadde ansvar for å si "go" eller ikke, men det endrer ikke det faktum at dette er spillere som er spilt inn av scouting avdelingen til Rosenborg. Som Dorsin leder. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.06.2025 11:19 Post subject: |
|
|
Zaidan er her på lån så det var potensielt utelukkende en opptur om han slo skikkelig til. Er jo ingen tvil om at han har offensive ferdigheter, men det kommer ikek til rette slik vi spiller.
Det aller meste av resten som nevnes er jeg enig i at er for dårlig og vi aldri skal være en klubb som "gambler" med spillere som koster oss mye når det kommer med integrering i spillestil og utvikling.
Her har Micke gjort en slapp jobb og agentfirma koblingen gjør ikke konspirasjonsteoriene mindre.
Fordelen med Dorsin er at han kan klubbens DNA (tilsynelatende), nedturen er at han muligens kan oppfattes som innhabil.
Forsvinner han så forsvinner nok sønnen også så det beste har jo vært om han hadde fått til et kanon overgangsvindu nå og faktisk klart å skaffe oss spillere som forsterker laget.
Er som en litt dårlig film Dorsin, man sitter å venter på at noe spennende skal skje men er ikke sikker på om man orker å se ferdig hele filmen. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
TomBoy Proff
|
Posted: 23.06.2025 11:27 Post subject: |
|
|
Nå er det lett å spille FM på nett, og RBK har nok tatt endel sjanser på enkelte kjøp siste året. Men det er utelukkende grunnet økonomi.
Som Alfred sa på medlemsmøte, har han kun fått kjøpt spillere for 8MNOK fordelt på 3 overgangsvindu. Da er det ikke lett å plukke opp stjerner. Men enkelte kjøp/lån kunne nok vært droppet, men lett å si i ettertid. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 23.06.2025 11:39 Post subject: |
|
|
Byner å tvile littegrann på evnene hans til talentidentifisering |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.06.2025 12:14 Post subject: |
|
|
Du er ikke den eneste Flabbergast.
Selv håper jeg i det lengste og at vi skal klare å utvikle Dorsin Junior til en spiller som klubben vil ha stort utbytte av. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 23.06.2025 12:27 Post subject: |
|
|
Maro wrote: | Er det noen her som sitter på en liste over alle overgangene til Dorsin? Jeg er helt sikker på at det er en lite imponerende liste når det kommer til antall treff mot antall flopper. Vagic, RWP, Sletsjøe, Sadiku, Andersson, Ingasson, Islamovic, Mortensen, Thorvaldsson og Aga er bare noen av de som aldri burde vært hentet til Rosenborg. Bare at Fossum har vært aktuell i hvert eneste overgangsvindu siden Dorsin ble ansatt sier litt om den manglende oversikten og bredden vi har når vi går ut å kartlegger hvilken spillere som passer inn hos oss.
Det går fortsatt kaldt i gjennom kroppen min når jeg ser det bildet av Langås og Alte fra de trente med RBK og men etter hvert ble veid for lett.
Enten må vi inn med en sjefsspeider som har kompetansen som trengs, om ikke må vi ha en sportssjef som evner å bygge lag i en klubb med Rosenborg sin størrelse. |
Rekdal ville hente både Langås og Alte, men klubben hadde ikke midler på det tidspunktet |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 23.06.2025 13:34 Post subject: |
|
|
Burde bruke noe av pengene som har kommet inn til å starte å bygge opp en speideravdeling. Det føler jeg er noe norske klubber er for dårlig til å prioritere og at de kanskje har en speider ansatt i klubben og ellers benytter seg av nettverk eller leier inn eksterne innimellom.
Hvis ikke blir jo det slik som vi ofte ser i Rosenborg nå da, hvor jeg føler det er en veldig stor overvekt av spillere som enten representeres av Nordic Sky eller så er det spillere man burde visst om uansett.
Ã… ha Trond Henriksen som eneste faste speider tror jeg blir litt tynt. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 23.06.2025 15:41 Post subject: |
|
|
Er Rambo fortsatt speider? Siste gang jeg så han var i Innsiden-episoden da Alfred ble ansatt og Rambo satt inne i en krok bak PCen med et "kem du trur du e?"-uttryk. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 29.06.2025 10:45 Post subject: |
|
|
Ser vi bort fra Tengsted som egentlig ikke er noen stor spiller men fikk sin one hit wonder hos oss,så er det ikke mye Dorsin har fått til
Stort satt dårlige kjøp
Nemcik er vel den eneste som får godkjent
Resten er stort sett middels og under der
Han har holdt på lenge nok nå _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 29.06.2025 11:03 Post subject: |
|