English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38, 39  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 04.11.2024 11:10    Post subject: Reply with quote

Tagseth har vært tungen på vektskålen for poengfangsten vår i flere kamper i år. Synes det er trist om han drar, men samtidig synes jeg han må spille de resterende kampene også må man skilles som venner om kontrakten går uten resignering..
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Proff

PostPosted: 04.11.2024 11:25    Post subject: Reply with quote

Får vi noe utdanningskompensasjon?
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 11:38    Post subject: Reply with quote

Ideelt sett bør jo RBK være på ball tidligere og signere nye kontrakter i god tid før det blir aktuelt for spillerne å kunne shoppe overganger på bosman, men det er dessverre ikke alltid så lett. Tagseth har vært i klubben rimelig lenge og ikke helt blitt satset på eller fått et skikkelig gjennombrudd før nå i år, hans siste kontraktsår. Han blir 24 år gammel i januar, så det er på tide at han blir en etablert spiller. Kan godt være at RBK har forsøkt å forlenge kontrakten hans flere ganger de siste par årene for å unngå nettopp en slik her situasjon, men det må samtidig være forståelig at Tagseth ikke har ønsket å fornye i blind tillit før han faktisk ble satset på. Skulle RBK ha sikret kontraktsfornyelse så burde denne satsningen egentlig ha skjedd i fjor. Da spilte Tagseth 1246 av 2700 minutter i Eliteserien. Det er ikke krise lite spilletid, men langt i fra å være fast på laget. Samtidig var det kaos i klubben med trenersparking, midlertidig trener, kriseøkonomi, niendeplass på tabellen og trenerjakt som ender i en uprøvd trener som starter i motbakke. Ikke akkurat det klimaet som gjør at en 22 år gammel stallspiller signerer ny kontrakt. Så nå står vi her at Tagseth har endelig slått gjennom i alder av 23 år og blir presentert med potensielt livsforandrende muligheter som bosman. Så sitter det gubber på et nettforum og roper om lojalitet og lureri. Det blir for dumt folkens.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 11:47    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vel han periodevis har blitt satset på tidligere også, men det er ikke før nå han har klart å gripe den sjansen skikkelig.

Synd han drar.

Spent på karrierekurven videre...
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 11:51    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg hoppa på en mulighet til å femdoble lønna (eller hva det nå blir)? Hadde jo det. Det er kjedelig at han forlater oss når laget, og han, endelig har begynt å prestere, men det er jo ikke egentlig ikke så vanskelig å forstå at han vil ta denne muligheten. Sikkert kult å bo i Nashville når du tjener 5-6 millioner i året.
Back to top
Frank1
Proff

PostPosted: 04.11.2024 12:12    Post subject: Reply with quote

Tagseth har vel spilt godt over 100 kamper for RBK. I de fleste av disse kampene har han vært svak, kun i år han har hatt noen bra kamper. Tror ikke han blir savnet i det hele tatt, bør være en grei jobb å finne en bedre spiller selv med begrenset økonomi.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 12:13    Post subject: Reply with quote

Takk for et veloverveid og grundig innlegg. Din tilstedeværelse som Senador er sterkt savnet.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 12:17    Post subject: Reply with quote

Om vi ser helt enkelt på det er det nok et case der vi ikke greier å tjene penger på en spiller fra startelveren. Det må da gå an å slutte med det.
EspN
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 12:17    Post subject: Reply with quote

Viser hvordan han er som person når han stikker så fort han har spilt noen gode kamper.
Har vært elendig i flere år.

Kommer ikke til savne han i hele tatt.framstår som en komplett idiotm
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 12:19    Post subject: Reply with quote

Det samme gjelder egentlig deg, når jeg tenker meg om. Bortsatt fra at du ikke er Senador, da.
Back to top
bommel1
Rutinert

PostPosted: 04.11.2024 12:27    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Viser hvordan han er som person når han stikker så fort han har spilt noen gode kamper.

Nå får du gi deg.
Det er fullt forståelig at han tar det valget han gjør.
Rosenborg er ganske sikkert ikke i en posisjon der de kan gi veldig mye i lønn, det å kanskje femdoble lønnen (spekulasjon) i i nashville ville alle og enhver gjort.

Han er 23 år, med en tidsbegrenset periode til å opparbeide seg nok penger til å aldri bekymre seg om å arbeide igjen etter å ha lagt opp. Dessuten er det først det siste halve året at man har kunne se et stabilt rbk med en pil som peker oppover. Et halvt år siden han kom her som 18-åring..I det halve året har han spilt venstreback, høyreback, sentral midtbane og indreløper. Det er ikke akkurat rart at han ikke vil ta sjansen på at det fortsetter neste år.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 04.11.2024 12:34    Post subject: Reply with quote

Mye useriøst om Tagseth her nå.

Han har vært her lenge og først i år blitt satset skikkelig på som midtbanespiller. Jeg er sikker på han stortrives. Men dette handler også om hva vi er villig til å betale i lønn. Dessverre er det per nå tilsynelatende for lite for å holde på spillere som Tagseth. Forhåpentligvis kan vi komme oss til Europa og være bedre i stand til å beholde flere spillere i kommende år.
Back to top
Grautmyra
Junior

PostPosted: 04.11.2024 12:47    Post subject: Reply with quote

Handler mye om kontraktslengde også tror jeg. På brakka har de ønsket å binde han til klubben i mange år, mens Tagseth og co. helst ville hatt en kortere kontrakt, men da hadde vi vel fort vært på samme sted som nå om et par år. Får håpe oppholdet i USA er passe vellykket og at han kommer billig tilbake om et par år!
Back to top
Churchill
Proff

PostPosted: 04.11.2024 12:56    Post subject: Reply with quote

Hr latt meg imponere over Tagseth siste halvdel av denne sesongen. Det er kanskje like mye klubben sin feil, men sitter likevel tilbake med en følelse av art det er en smule dårlig gjort mot RBK å stikke til USA uten at klubben sitter tilbake med noe som helst. Her glipper det en del millioner i salgsinntekter. Uansett, lykke til i Trumplandia....
enojado
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 13:08    Post subject: Reply with quote

Tagseth kom ung, er fremdeles ung. Han er liten av vekst og har kanskje brukt flere år enn mange andre "talenter" på å komme seg opp fysisk med tanke på hurtighet, beveglighet og balanse. For et år siden tapte han ofte 50-50 dueller, men nå kommer han oftere seierende ut av de. Han har vært meget god spiller for oss siden våres, og det skal sies at det er først i år han ble satset på som midtbanespiller.

Å erstatte Tagseth på markedet vil koste rundt 15mill, og er selv litt sur på at han ikke signerte kontrakt fordi jeg er sikker på at han kunne ha blitt solgt til nederlandsk, belgisk, championship -liga for en grei sum om et eller to år.

Unner han alt godt og lykke til videre! 👏
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 04.11.2024 13:10    Post subject: Reply with quote

Interessant at flere ser ut til å mene at Tagseth, eller spillere generelt, "skylder" klubben noe når det nærmer seg kontraktsslutt.
Burde vi, med samme logikk, tilby nye kontrakter til Henriksen, Andersson og Augustinsson? De har jo vært her lenge, og risikerer å sitte igjen uten arbeidsgiver neste år om vi ikke forlenger?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.11.2024 13:21    Post subject: Reply with quote

Gidder ikke den diskusjonen der, som supporter av RBK så er det RBK jeg bryr meg mest om.

Tagseth burde forlenget med 2-3 år med en avale om å bli solgt til sommeren. Ikke fordi han skal gjøre RBK en tjeneste, men fordi han burde være smart nok til å gjøre seg selv en tjeneste.

RBK har tatt syvmilsteg og fortsetter utviklingen, samtidig som han personlig er blitt en av laget viktigste spillere.

Når vi leder ligaen og har gruppespill i Conference om 8 måneder, så hadde han fått seg en langt bedre klubb og liga enn det tøysete greiene han gjør nå.
Back to top
bommel1
Rutinert

PostPosted: 04.11.2024 13:38    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:

Å erstatte Tagseth på markedet vil koste rundt 15mill, og er selv litt sur på at han ikke signerte kontrakt fordi jeg er sikker på at han kunne ha blitt solgt til nederlandsk, belgisk, championship -liga for en grei sum om et eller to år.

Unner han alt godt og lykke til videre! 👏

Mulig jeg er litt overoptimistisk. Men, jeg tror vi har erstatteren i klubben allerede i Santeri.
Året yngre enn Tagseth, og mye av den samme spillertypen. Veldig god i den perioden på sensommeren vi virkelig begynte å få en oppsving. Forskjellen som indreløpere er vel at Tagseth ble mer og mer orientert nord <-> sør mens Santeri var vest <-> øst.
Selve målbare egenskaper synes jeg de ligner.
Back to top
bommel1
Rutinert

PostPosted: 04.11.2024 13:42    Post subject: Reply with quote

Beklager, forumet tok helt av på meg nå. Får ikke slettet de heller.
Back to top
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 04.11.2024 13:47    Post subject: Reply with quote

Tagseth skylder ikke klubben noe som helst. Han har en kontrakt og den har han forholdt seg til. Det går begge veier. Rosenborg fremstår utad som litt slow på avtrekkeren. Når du femdobler lønnen ved å gå til en klubb etter endt kontrakt, forstår jeg han godt.

Likevel er det jo surt. Vi mister ikke bare en formspiller, men en som virkelig har vært med å løftet Rosenborg som klubb - like mye utenfor banen. Jeg tror vi har spillere som kan fylle skoene, men vi «taper» likevel et salg som kunne gitt oss bedre likviditet.

Surt, men slik er fotballen. Det er vanskelig å si nei til mye penger når en fotballkarriere er kort og du aldri vet hva fremtiden bringer, inkl skader og andre uforutsette hendelser.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 04.11.2024 14:04    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:

Og hvordan synes du selv du fremstår som person?? Uten å konkludere slik du gjør, synes i alle fall jeg at Tagseth kommer ganske bra ut av det om vi sammenligner... Wink

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 04.11.2024 14:05    Post subject: Reply with quote

Mistet all respekt for Tagseth etter dette. Dette er en hån overfor klubben men er vel mest av alt at han vet at han har overprestert at han ikke tør å signere slik at vi kan selge han videre om 1 års tid.
Håper aldri vi henter han tilbake,han er altfor liten av vekst til å lykkes i en liga større enn Norge og Danmark.
Back to top
Gofoten
Proff

PostPosted: 04.11.2024 14:16    Post subject: Reply with quote

Det er bare å ønske Tagseth lykke til videre.

Rbk bør se mot Pereira og Broholm. Forleng eller selg så de ikke går gratis om 1år.
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 04.11.2024 14:22    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Gidder ikke den diskusjonen der, som supporter av RBK så er det RBK jeg bryr meg mest om.

Tagseth burde forlenget med 2-3 år med en avale om å bli solgt til sommeren. Ikke fordi han skal gjøre RBK en tjeneste, men fordi han burde være smart nok til å gjøre seg selv en tjeneste.

RBK har tatt syvmilsteg og fortsetter utviklingen, samtidig som han personlig er blitt en av laget viktigste spillere.

Når vi leder ligaen og har gruppespill i Conference om 8 måneder, så hadde han fått seg en langt bedre klubb og liga enn det tøysete greiene han gjør nå.

Fasit! Undrer oppriktig på om Tagseth tror han har peaket nå og må utnytte muligheten til en feit sign-on-fee.. Personlig tror jeg en lang oppkjøring med trening under Alfred ville satt ham i en kjsmpeposisjon til å gå til en langt bedre klubb, med like bra lønn, til sommeren! Defensivt valg av han, og veldig trist for RBK som mister en bærebjelke! Sad
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 14:27    Post subject: Reply with quote

Bare se mot Henry Sletsjøe om han kan fylle rollen like bra.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38, 39  Next
Page 36 of 39

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb