English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.10.2024 11:13    Post subject: Reply with quote

JBH wrote:
Men da skal vel Tagseth også få samme behandling som Henriksen vel? Siden han ikke skal spille for RBK neste sesong , skal vel Edvart benkes, og Alfred prioritere spiller som har en framtid i klubben.

Henriksen startet siste kamp om du misset det.

Så ja, jeg håper Alfred tar som utgangspunkt at spillere som ikke vil være her blir benket og at de som vil være her blir satset på. Men har vi skader så må vi spille de som ikke vil være her også.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran

PostPosted: 23.10.2024 12:14    Post subject: Reply with quote

JBH wrote:
Men da skal vel Tagseth også få samme behandling som Henriksen vel? Siden han ikke skal spille for RBK neste sesong , skal vel Edvart benkes, og Alfred prioritere spiller som har en framtid i klubben.

Det er 2 forskjellige saker. Henriksen har selv sagt i fra om at han ikke fornyer kontrakten, og har inngått en avtale med AJ. Henriksen kunne ha gjort som tagseth, å hold kjeft. Rosenborg håper enda at Tagseth underskriver ny kontrakt, selv om de egentlig skjønner at Tagseth er tapt.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 23.10.2024 12:46    Post subject: Reply with quote

Ukultur å utsette å skrive ny kontrakt for å sondere markedet. De får gå når kjøper vil betale det man er verdt.

Broholm bør signere ny kontrakt nå hvis han skal satses på i 2025.
Messi
Veteran

PostPosted: 23.10.2024 15:05    Post subject: Reply with quote

Nå er det en gang sånn at "alle" klubber søker etter billig og bra spillere, Bosman-spillere er attraktive for alle klubber, så lenge det er en match mellom nivå på spiller og kommende klubb.

Så når man "kjøper" Bosman-spillere (med en ektremt god kontrakt), så må man også tåle at noen drar på "Bosman".

Tagseth fikk en veldig god kontrakt, fordi han kom som Bosman, fra en storklubb som Liverpool, uten å ha vist noe enn U-landskamper for Norge og U18 fotball for Liverpool. Hauset opp av pressen som den "neste Ødegaard", selv om han minner mer om neste Fredrik Winsnes..
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.10.2024 15:20    Post subject: Reply with quote

Jeg synes den "neste Winsnes" har vært mere enn bra nok. En undervurdert spiller som vi kommer til å savne.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2024 17:37    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Tagseth er ikke i nærheten av landslaget, blir nok aldri det heller.

Felix Horn Myhre og Kristian Thorstvedt viser at veien til landslaget ikke er så altfor lang selv for Tagseth. Han hadde ikke trengt noe mer enn en sesong eller to for en middels klubb i Eredivisie eller Pro League for å være på radaren til landslaget. Om han hadde blitt tatt ut? Kanskje ikke. Men da hadde han vært på radaren i det minste. Drar man til MLS så har man utelukka seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 23.10.2024 17:55    Post subject: Reply with quote

– Jeg har ikke bestemt meg. Ingenting er klart, signert eller noe som helst. Ingen avgjørelse er tatt.

(...)

– Ser du på USA som aktuelt?

– Det er mange forskjellige ting jeg ser på som aktuelt. Mye er aktuelt.

Les mer: Tagseth om USA-koblingen: – Ingen avgjørelse er tatt

Det er kjent at han fått flere kontraktsforslag fra RBK, uten at partene har kommet til enighet. På spørsmål om hva han kan si om «avstanden» i forhandlingene, og hva som må til for at de kommer til enighet sier han:

– Det blir mellom oss, men som alle vet har vi pratet mye sammen, og forsøkt å bli enig, men så har vi ikke blitt det foreløpig.

(...)

– Tror du at du spiller til Rosenborg neste år?

– Det har jeg ingen kommentar til.

Les mer: Dette sier Tagseth om ryktene: – Mange ting som er aktuelt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 24.10.2024 12:21    Post subject: Reply with quote

Huff nei, fotballspillere som forsøker å forvalte egen karriere på best mulig måte, det må vi få bort. Sverg ubetinget troskap til nettopp min klubb eller bli stemplet som utakknemlig og grådig. Ikke kom her og krev å bli satset på eller x antall kroner i lønn, ta det du får og vær glad for det.
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 24.10.2024 16:54    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Jeg synes den "neste Winsnes" har vært mere enn bra nok. En undervurdert spiller som vi kommer til å savne.

For min del er Fredrik Winsnes en av mine absolutt favoritter etter 42 år som ihuget supporter. Så den neste Winsnes, vil for min del være et godt skussmål. Smile
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 24.10.2024 18:43    Post subject: Reply with quote

Synd om han skal dra nå som det endelig har løsnet skikkelig. Samtidig så tror jeg nok RBK skal klare å finne en erstatter for han. Så det som kanskje svir mest er at man ikke får noen overgangssum.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 26.10.2024 00:00    Post subject: Reply with quote

Med forbehold om at vi evt ikke har tilbud en grei deal ut i fra norsk ES målestokk... så er det vel på tide å innse at Tagseth er mest interessert i å melke d han kan ut av karrieren.
Og da er det ikke vits i å bruke mere energi på ham, ut med ham (takk for innsatsen og alt det der) og inn med noen som VIL være i klubben og gi alt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 26.10.2024 09:42    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har visstnok tilbudt Tagseth enda en ny og forbedret kontrakt, men han vurderer fortsatt en overgang til Nashville SC. De skal være villig til å tilby en langt høyere lønn, noe som gjør at han ennå ikke har tatt en endelig beslutning. Forhandlingene pågår med Rosenborg.

https://x.com/rosenborgry...3pHVzmeMqA

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 31.10.2024 17:23    Post subject: Reply with quote

Ryktes at han har signert for nashville.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 31.10.2024 18:15    Post subject: Reply with quote

Sikkert vesentlig høyere lønn, får bo noen år i USA (som sikkert er kult for han). Kan komme tilbake til Europa og spille fotball igjen i "prime" alder rundt 27-28. Det er jo ikke uforståelig.

Kjipt om han forsvinner nå som han virkelig har etablert seg og leverer. Fordelen er at Santi er god og Zeidan viser veldig lovende takter hvis vi får fornyet med ham også. Så vi har jo erstatningene klare.
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 31.10.2024 18:18    Post subject: Reply with quote

Skuffende at spillere går gratis...
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 09:30    Post subject: Reply with quote

Nidaros "erfarer" at forhandlingene er over og at han forlater klubben. Trist og typisk. Når man først blir god er det om å gjøre å stikke av så fort som mulig.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.11.2024 09:47    Post subject: Reply with quote

Mange slike overganger jeg forstår godt, men akkurat denne sliter jeg litt med. Tagseth er jo angivelig RBK-gutt, og har endelig fått stor tillit i et prosjekt der alle pilene peker oppover. Synes det er merkelig at han har det så travelt med å forlate klubben nå. Hvor ille hadde det vært å skrive under en ny kontrakt og blitt her et år til? Fortsetter han og klubben utviklingen slik vi håper og tror, hadde han hatt flust av alternativer på denne tiden neste år - og klubben hadde fått igjen penger for tiden vi har brukt på å gjøre han til en god seniorspiller.

Nei, dette er skuffende.

Sånn isolert sett skjønner jeg at Nashville med god lønn høres utrolig spennende ut, jeg hadde sikkert gjort det samme selv, om jeg var fotballspiller som synes lønn og opplevelser var viktigere enn selve idretten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 10:29    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner godt at han vil dra, samme nivå med bedre lønn. Men det jeg sliter med å legge fra meg er følelsen av at han har "lurt" RBK i lang tid. En konstant liten flørt med klubben for å få spille vell viten om at han skal bort. Var jo etter Molde kampen at han sa "hadde de lagt kontrakten foran meg nå hadde jeg signert", er jo bare skitprat dette. Kapteinsbindet har han også fått.

Nå skal Tagseth rett på tribunen. Han skal IKKE spille mer for RBK i år, jeg driter i om vi sliter i de neste kampene uten. Nå skal andre spillere spille, de som faktisk skal være i klubben framover.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.11.2024 10:37    Post subject: Reply with quote

Ville vært utrolig korttenkt av oss (ikke minst imot andre spillere i stallen) å starte med et redusert mannskap i helt kritiske kamper om deltakelse i ecup neste år. Det er snakk om tre kamper, Tagseth spiller disse. Så får han heller bare forlate klubben uten noen form for heltestatus i stillhet i vinter.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 10:37    Post subject: Reply with quote

Han kan vi lett erstatte så det bekymrer ikke meg.
Tror dette er et dårlig valg av ham. Men potensialet er ikke skyhøyt heller
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.11.2024 10:55    Post subject: Reply with quote

Greia er vel den at vi konsekvent har vært bedre med han på laget enn når han har vært ute. Han virker tilsynelatende lett å erstatte basert på hva slags ferdigheter han har, men han har en innflytelse på laget som jeg ikke helt forstår årsaken til. Jeg er ikke bekymret for at Alfred ikke skal få til dette, men irriterer meg at vi ender opp med å ikke få penger for han. Kunne i det minste fått 10-15 mill om han signerte noe nå og dro neste sommer.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 10:55    Post subject: Reply with quote

Han har tatt sitt valg og er nå historie. Enkel spiller å erstatte, ligger ikke våken pga dette.
WT62
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 10:56    Post subject: Reply with quote

Skuffende ja bår han endelig ser it som den fotballspilleren han kam være. For ett år siden så ville jeg gladelig vinket farvel til Tagseth, var konsistent svak da. Og så kan man stille spørsmål ved spillerlogistikk igjen,når han ikke ville signere kontrakt etter kontrakt så burde det ringe en bjelle hos Dorsin og han burde prøvd å selve Tagseth senest i forrige vindu
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 11:07    Post subject: Reply with quote

Om det stemmer at han forlater oss vederlagsfritt, så er det trist.
Skjønner at spillere setter seg selv først, men han har nå prøvd å fremstått som RBKer og da blir det fort litt 'luft' av hele greia for min del.

Skuffende, men hans tap tenker jeg Tommel'n opp!
Europa 2025 RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Messi
Veteran

PostPosted: 04.11.2024 11:09    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Skuffende at spillere går gratis...
Men så får også RBK tak i Bosman-spillere fra tid til annen. Så dette har blitt en evig runddans..

Tagseth kom også gratis, som bosman fra Liverpool..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39  Next
Page 35 of 39

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb