English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Danserud
Rutinert

PostPosted: 20.09.2024 09:47    Post subject: Reply with quote

Det hadde nå uansett vært et solid statement om egne verdier å flytte til Israel pdd.

Det er dog forståelig at han, som helt fersk i rollen som egen agent, vil få inn noen tall for å få en idé om hva det kan være aktuelt for utenlandske klubber å betale for tjenestene hans.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 20.09.2024 09:50    Post subject: Reply with quote

Tviler på at det handler om uenig/enig i israelsk politikk. Kan vel ikke være spesielt fristende å bo i et land som snart er i krig med alle rundt seg.
HupOranje
Senior

PostPosted: 20.09.2024 16:48    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer litt på om han ville ha takket nei og sagt det samme hvis f.eks PSG eller City hadde kommet på banen?
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 20.09.2024 18:31    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Nå er ikke Maccabi Haifa en statseid eller statskontrollert klubb så uansett om man er uenig i det staten Israel gjør eller ikke så tenker jeg det hadde vært helt innafor å signere for klubben uten å få dårlig samvittighet.

Enig. Trolig mye prat med Ole.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 24.09.2024 16:57    Post subject: Reply with quote

HupOranje wrote:
Jeg lurer litt på om han ville ha takket nei og sagt det samme hvis f.eks PSG eller City hadde kommet på banen?

De aller fleste norske hjem har teknologi eller en annen vare som har sin opprinnelse fra Israel. Blir litt vanskelig å boikotte alt her i verden.

Sæter har på få måneder kastet JS på dør, skrevet ny kontrakt med RBK, og avvist en israelsk klubb som kunne sikret han økonomisk for resten av livet.
Flott kar!
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 24.09.2024 18:14    Post subject: Reply with quote

HupOranje wrote:

Nå skal det også nevnes at Ole Sæter er 1/4-del pakistansk - om ikke kulturelt, så ihvertfall genetisk/etnisk. Hans familiebakgrunn kan i så måte være med på å prege avgjørelsen og uttalelsen hans om at det er uaktuelt å spille for et israelsk lag.

Det står uansett dyp respekt av måten Sæter uttaler seg på, og det er samtidig forfriskende å se en profesjonell fotballspiller våge å ta bladet fra munnen samt snakke ærlig og ufriltert i denne saken.
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 25.09.2024 19:35    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig prisverdig og kjempebra at Ole tar standpunkt mot faenskapet som skjer i Gaza og på Vestbredden. Intensjonen var ikke å sage Ole.

Men hvor er denne typen standpunkt når det kommer til lag som PSG, City, Newcastle(?), etc. Disse lagene har antageligvis en mer direkte tilknytning via eierskap til regimer som også har veldig mye blod på hendene. Men de har vel også mye mere penger…
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 25.09.2024 20:49    Post subject: Reply with quote

@HupOranje: Det kalles whataboutism. Altså at man ikke kan ta et bestemt standpunkt fordi "men hva med sånn og sånn da?". "Fint at han bryr seg om Gaza, men han er likevel kjip fordi han tilsynelatende ikke bryr seg om Ukraina/Afrika/Emiratene osv. osv." Og det er så klart bambus fra ende til annen. Fint at han bryr seg.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 25.09.2024 22:17    Post subject: Reply with quote

HupOranje wrote:
Det er selvfølgelig prisverdig og kjempebra at Ole tar standpunkt mot faenskapet som skjer i Gaza og på Vestbredden. Intensjonen var ikke å sage Ole.

Men hvor er denne typen standpunkt når det kommer til lag som PSG, City, Newcastle(?), etc. Disse lagene har antageligvis en mer direkte tilknytning via eierskap til regimer som også har veldig mye blod på hendene. Men de har vel også mye mere penger…

Nå var det en gang slik at Ole hadde et konkret tilbud fra Israel. Enn så lenge har ikke PSG, City eller Newcastle vært på banen med tilbud. Derfor har det heller ikke vært noe å ta standpunkt til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HupOranje
Senior

PostPosted: 26.09.2024 15:55    Post subject: Reply with quote

@Sobchak: Det kalles stråmannargumentasjon. Du tilegner meg meninger jeg ikke har og siterer ting jeg ikke har sagt og argumenterer mot det du selv konstruerer.

@Kjello: Derfor gir jeg Ole skryt for det. Og deretter benytter jeg anledningen til å løfte fram at det finnes flere klubber som fortjener kritikk, selv om disse klubbene gjerne slipper denne typen kritikk fra alt for mange fotballsupportere. To tanker på en gang.
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 26.09.2024 16:01    Post subject: Reply with quote

HupOranje wrote:
@Sobchak: Det kalles stråmannargumentasjon. Du tilegner meg meninger jeg ikke har og siterer ting jeg ikke har sagt og argumenterer mot det du selv konstruerer.

Absolutt ikke. Jeg har ikke sitert noen ting. Det var ment som eksempler på whataboutism, som du demonstrerer her:

HupOranje wrote:
Det er selvfølgelig prisverdig og kjempebra at Ole tar standpunkt mot faenskapet som skjer i Gaza og på Vestbredden.
…
Men hvor er denne typen standpunkt når det kommer til lag som PSG, City, Newcastle(?), etc.

Tar høyde for at jeg har misforstått noe, men dette virker da som et kroneksempel på nevnte hersketeknikk.
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 26.09.2024 20:32    Post subject: Reply with quote

Det første avsnittet er om Ole, og det andre avsnittet er om hvordan enkelte supportere har veldig lett for å støtte kritikk som den Ole kommer med når det er mindre klubber fra mindre ligaer, men har veldig lett for for å støtte større klubber med store navn i stallen selv om de store klubbene har mange svin på skogen og har direkte tilknytning til forferdelige regimer.

Ole la inn et politisk standpunkt da han takket nei til klubben. Jeg tok opp den tråden og løftet blikket litt mens jeg beholdte samme type synspunkt som Ole fremviste. Jeg drar ikke diskusjonen i en helt annen retning.

At Ole tok standpunkt er viktig og bra. Og det er en god start. Men. I det store bildet er det jo langt fra nok. Og da må langt flere bidra.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 26.09.2024 21:15    Post subject: Reply with quote

Kan droppe "men", og heller si at her er det lærdom å hente. Da blir det noe annet enn å "snakke ned" at Ole sa nei til millioner på moralsk grunnlag.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 26.09.2024 21:35    Post subject: Reply with quote

Uten å ta stilling til om dette var moralsk riktig, sportslig riktig osv osv, eller om det brukes for å bygge presse, rykte osv osv eller ei...

Så må jeg ærlig innrømme at uavhengig av alle forhold så skulle det sinnsykt mye penger til for at jeg personlig hadde takket ja til et jobbtilbud i et land eller region hvor en kan risikere livet for å utføre jobben sin. Eller f.eks i arabiske land med 45 grader på terrassen.

"Heisann, funnet en ny jobb til deg. Du skal få 3-4 ganger lønnen. Veldig bra deal i Myanmar!"

Tror jeg hadde sparket agenten. Razz
HupOranje
Senior

PostPosted: 27.09.2024 16:20    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
heller si at her er det lærdom å hente

Der har du intensjonen min. Takk for god formulering Very Happy
Back to top
Zeke
Junior

PostPosted: 30.09.2024 09:12    Post subject: Reply with quote

Hvorfor var ikke Sæter i troppen i går?
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 30.09.2024 09:20    Post subject: Reply with quote

Han var syk.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 30.09.2024 09:49    Post subject: Reply with quote

Syk igjen. Veldig rart med så mye sykdom. Vi må ha inn klassespiss. Man kan ikke gå inn i neste sesong med Ole sin helse og Holm sin manglende nese for mål.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 30.09.2024 11:29    Post subject: Reply with quote

Vi har fortsatt Isak og Aga under kontrakt da Razz
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.09.2024 19:31    Post subject: Reply with quote

Er det bekreftet at han var syk? Har ikke sett noen forklaring.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 30.09.2024 20:56    Post subject: Reply with quote

Allergisk mot kunstgress?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 30.09.2024 21:33    Post subject: Reply with quote

Bare og selge og cashe inn. Aldri hørt om noen som er kronisk sjuk før.
Utenom folk som virkelig er dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 05.10.2024 18:58    Post subject: Reply with quote

– Hva er det egentlig som har holdt deg ute nå?

– Jeg vet ikke helt hva jeg skal kvalifisere det som, men det er en blanding med mye sykdom. Da jeg skulle tilbake i trening, så hadde ikke kroppen kommet tilbake der den trengte å være for å bidra i kamp. Den sa ifra på en ganske røff måte. Vi kan sikkert kalle det en skade, men jeg vil heller si belastningsstyring på nytt, sier han.

Les mer: Sæter varsler drastiske endringer: – Åpenbart at noe må gjøres

På torsdagens økt trente ikke Sæter utendørs sammen med resten av laget, på grunn av at han fortsatt styrer belastningen.

Heldigvis for Sæters del er ikke neste kamp før 20. oktober, hjemme mot Brann.

– Rekker du den kampen?

– Vi får håpe det. Jeg er offensiv på mye, men skader har jeg sluttet å være offensiv på. Det er veldig vanskelig å si ja eller nei. Det eneste jeg kan garantere, er at jeg kommer til å gjøre alt jeg kan for å rekke den.

Les mer: Frustrert over egen sesong: – Har vært altfor dårlig
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 05.10.2024 19:37    Post subject: Reply with quote

Han kan bare ta ferie med engang når du ikke er frisk etter 1 måned med sykdom.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
tigerbart
Veteran

PostPosted: 05.10.2024 19:43    Post subject: Reply with quote

Å være toppidrettsutøver er ikke alle forunt. Mange av oss har ikke kropp og helse til det. Synd for Sæter siden han egentlig kunne ha vært en klassespiller.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 112, 113, 114  Next
Page 90 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb