English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg-DVD
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 11.12.2004 18:40    Post subject: Rosenborg-DVD Reply with quote

Rosenborg er fortsatt usikker på om markedet for en sesongvideo er stort nok, og frykter en utgivelse vil bli et tapsprosjekt. TV2 har derimot tro på at RBK-tilhengerne stormer til butikken, og lanserer nå på eget initiativ 2004-sesongen på DVD.

- Det blir en årskavalkade med høydepunkter fra Tippeligaen. Naturligvis handler veldig mye om siste serierunde. TV2 har kryssklippet bildene fra Lerkendal og Ullevaal slik at man kan gjenoppleve utviklingene i begge de to kampene som avgjorde gullstriden, forteller markedssjef i RBK, Endre Storholt.

Les mer: Endelig Rosenborg-DVD!

Lanseringsdato er satt til 15. desember.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 11.12.2004 21:29    Post subject: Reply with quote

hmmm..ja de er merkelig passive på markeds-siden i Rosenborg sammenlignet med like store klubber i Sverige og Danmark.

Trøndermentalitet ?

LitjEggen
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2004 02:06    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis blir det bedring nå som lisensproduktsjef Per Jørgensen slutter og blir daglig leder i Byåsen Håndball. Lurer på hvem som skal ta over...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.12.2004 15:42    Post subject: Reply with quote

Mer om DVD-en:

- I tillegg til dekningen av kampene i sesongen runde for runde, blir sesongen også dokumentert gjennom TV 2-sportens reportasjer i løpet av sesongen. For Branns del blir det naturlig nok mye om cupen, og både for Vålerenga og Rosenborgs del blir det fokus på den spennende avslutningen, sier redaksjonssjef Fin Gnatt i TV 2-sporten.

Les mer: Rosenborg-DVD i butikkene før jul
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 13.12.2004 16:03    Post subject: Reply with quote

hvor får jeg tak i DVD'en??

Jeg som bor i Bergen, blir jeg nødt til å bestille fra nett for å få RBK sin utgave??

Håper du har litt peil på det.
Svennie
Senior

PostPosted: 13.12.2004 16:09    Post subject: Reply with quote

Du får ihvertfall kjøpt den på cdon.com, men ellers er jeg ikke helt sikker. DVD-ene skal komme i butikken, men jeg vet ikke om rbk dvd-en kommer til bergen....
2mas
Sjef

PostPosted: 15.12.2004 19:46    Post subject: Reply with quote

Det går visst treigt med alle de tre DVD-ene. Ser at CDON har endret lanseringsdato fra 15/12 til 22/12 for samtlige.

Riwa Video på Heimdal har blitt lovt at de skal få inn DVD-en på torsdag eller fredag. Det samme sier Spaceworld på Trondheim Torg. RBK-shop har derimot ikke peiling: "Vi tar den vel gjerne inn," er svaret derfra.
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 15.12.2004 20:51    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Mer om DVD-en:

- I tillegg til dekningen av kampene i sesongen runde for runde, blir sesongen også dokumentert gjennom TV 2-sportens reportasjer i løpet av sesongen. For Branns del blir det naturlig nok mye om cupen, og både for Vålerenga og Rosenborgs del blir det fokus på den spennende avslutningen, sier redaksjonssjef Fin Gnatt i TV 2-sporten.

Les mer: Rosenborg-DVD i butikkene før jul

Blir det en dvd for de tre beste lagene i TL? Siden det står for Branns del. Så den er ikke hovedsaklig bare basert på Rosenborg? Det er de kampene Brann spilte til de kom til finalen og? eller er det bare cupfinalen som er med? det er jo forsåvidt greit da. Men bare lurer på om jeg har misforstått?!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 15.12.2004 21:13    Post subject: Reply with quote

Det blir tre DVD-er: Én for RBK, én for VIF og én for Brann.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.12.2004 12:11    Post subject: Reply with quote

Salgssjef i Sandrew Metronome Norge, Håvard Erga, har svart på mail jeg sendte: DVD-en er underveis.

Quote:
Den ble sendt fra lageret vårt i går ettermiddag og resten går ut i dag. Alle skal dermed ha fått varene i morgen, fredag.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.12.2004 19:09    Post subject: Reply with quote

Har nå fått tak i DVD-coveret - pr. e-post:

...altså ikke store forskjellen fra utkastet jeg presenterte på lørdag. På baksida av coveret er følgende ekstramateriale listet opp:

- Tabeller
- Spillerstall
- Musikkvideo

Er usikker på hvilken musikkvideo det er snakk om. Antar at det kanskje dreier seg om cupfinalesangen fra i fjor, "Vi e stolt (av å vær RBK)"... Rolling Eyes
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 16.12.2004 19:58    Post subject: Reply with quote

Brann-dvd'en har vært i butikkene her nede siden mandag...
Prøvde å høre med Spaceworld om de la de andre dvdene ut for salg også...hehe, skulle kanskje ikke gjort det RBK
KristerK
Senior

PostPosted: 16.12.2004 21:26    Post subject: Reply with quote

kommer DVD`n bare i 4:3? står iallefall det på coveret du har lagt ut 2mas!
det er jo veldig gammeldags!
skulle nå tro at den kom i 16:9!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Troinndern
Veteran

PostPosted: 16.12.2004 22:24    Post subject: Reply with quote

Jeg gleder meg, den skal i hvert fall jeg ha.

Det er nok bare 4:3, med det er jo i grunn det samme, hvertfall for meg. regner ikke med at det er no vanskeligereå få med seg det som skjer.

Fin forside, men litt rart at de bruker et bilde fra 2003 når det er "Rosenborg 2004, year in review" ... Confused
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.12.2004 22:35    Post subject: Reply with quote

troinndern wrote:
litt rart at de bruker et bilde fra 2003

Jepp, egentlig ganske utrolig, spør du meg. I tillegg er bildet fra Ullevaal (cupfinalen) - ikke Lerkendal - med gule Glimt-supportere og skjemmende VG-reklame som stjeler oppmerksomhet i bakgrunnen.

Det kan vel ikke være så vanskelig å finne et bilde fra f.eks. feiringa av seriegullet?
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 17.12.2004 00:01    Post subject: Reply with quote

Medier i Norge kan ikke å lage fotball. Mye udugelighet på alle fronter i norsk fotball
.
2mas
Sjef

PostPosted: 17.12.2004 23:01    Post subject: Reply with quote

Da er DVD i hus, og herved også "gjennomgått" innimellom all eksamenslesinga.

Må vel si at jeg sitter igjen med et godt inntrykk. TV2 gjør ikke mye for å skjule at det er de som laget DVD-en, men det er egentlig snarere en styrke enn svakhet.

Alt på DVD-en er tidligere sendt på TV2, altså ingen "director's cut" dette her. I tillegg til mål og sjanser fra Tippeliga-kampene, er det drøssevis av nyhetsreportasjer fra Lerkendal; både spilleroverganger, forventninger dagen før kamp og reaksjoner dagen derpå, noe som etter min mening er veldig interessant.

Ikke minst er det greit at sparkinga av Ola har fått grundig dekning, med "oppbyggingen" av konflikten i dagene før samt reaksjonene denne spesielle torsdagen i oktober. Dersom det hadde vært RBK sjøl som hadde gitt ut sesongvideo, hadde det nok vært mindre fokus på denne negative hendelsen. Sånn sett var det greit at "objektive" TV2 produserte akkurat årets video.

Rundt 20 av 87 minutter er viet til siste serierunde. Også her er det lagt mye vekt på forventningene i forkant, noe som gjør at de smånervøse følelsene fra den gang vekkes opp igjen.

Det kommer vel ikke som noen stor overraskelse at det hele avsluttes med feiringa av gullet. Blussinga og pokaloverrekking er med, men jeg kunne vel ærlig talt gjerne ha sett enda litt mer. Samtidig savner jeg faktisk å se skuffede Vålerenga-tryner; de siste bildene fra Ullevaal er feiringa av 3-0-målet til Fredheim Holm.

Som sagt i innledningen, synes jeg at "Rosenborg 2004" er en fin gjennomgang av årets gullsesong.

Noen ekstra kommentarer:

Positivt overrasket over: Bilder fra UEFA-cupkampene mot Benfica og cupkampene mot Rissa og LSK.

Negativt overrasket over: Dårlig bildekvalitet på reportasjene fra tre av sommerkampene på Lerkendal (Ham-Kam, Bodø/Glimt og FFK); blasse farger og flimring. I tillegg kunne man gjerne ha slengt med målene fra cupoppgjørene mot Levanger, Strindheim og Haugesund - ser ingen grunn til å droppe dem.

PS! "Musikkvideoen" er rett og slett RBK-målene i 2004 på rekke og rad med Rosenborgsangen i bakgrunnen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.12.2004 17:27    Post subject: Reply with quote

En del har muligens forhåndsbestilt DVD-en hos CDON. Her er litt info fra dem:

Quote:
Vi håper på å ha filmen i lager på mandag, og da blir den sendt ut
til alle som har forhåndsbestilt den fortløpende.

mvh
Henning
CDON.COM Kundeservice
Back to top
Skip
Proff

PostPosted: 20.12.2004 17:15    Post subject: Reply with quote

Jeg kan jo kjøpe den på nettet.
Men vet noen om den kommer i butikken i Oslo Rolling Eyes ?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 22.12.2004 01:16    Post subject: Reply with quote

Flere har sikkert lest DVD-saken jeg skreiv i mai, og lagt merke til følgende:

«I fjor lanserte Fredrikstad en video i forbindelse med klubbens 100-årsjubileum, mens Viking nettopp har gitt ut en 5 timer lang DVD fullspekket med høydepunkter fra perioden 1947 - 2003. Begge har fått hjelp av NRK Aktivum med sine produksjoner.»

Jeg ser nå at det først og fremst var hhv. NRK Østfold og NRK Rogaland som sto bak videoene.

Dette burde være noe for gjengen på Tyholt også! De har fri tilgang til arkivene, og på denne måten slipper RBK å betale NRK Aktivum i dyre dommer. Jeg vet at RBK allerede jobber med en ny bok til 90-årsjubileet i 2007, og synes at en DVD som viser historien (fra 1960) bør være en naturlig følgevenn til boka.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.12.2004 14:40    Post subject: Reply with quote

Gjorde litt dårlig research i går kveld, ser jeg. Robinson-Espeseth sa følgende allerede i mars angående mulighetene for hjelp fra NRK:

- Dette høres veldig spennende ut, men det avhenger av pris og innpakning. RBK har 90-årsjubileum i 2007, og inn mot jubileet vil det nok være aktuelt å se nærmere på mulighetene, sier han til VG.

...altså fokuserer Espeseth i likhet med Storholt på pris. Må nesten sende en mail til NRK, og spørre om hva Viking/FFK måtte betale for å få produktene sine ut på markedet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.01.2005 11:21    Post subject: Reply with quote

Også på Hamar er det ny DVD på gang:

«Hamarkameratene følger livet og menneskene rundt fotballklubben Ham-Kam i klubbens 1. sesong i eliteserien på nesten 10 år. Filmen er ingen ren "fotballfilm", men en nær film om mennesker som er knyttet til fotballklubben Ham-Kam på profesjonell eller følelsesmessig måte.

Hovedpersonene i Hamarkameratene er Ståle Solbakken (trener), Peter Sørensen (kaptein), Anders Baasmo Christiansen (skuespiller og supporter) og Øystein Blystad (supporter og medlem Briskebybanden).»

Se trailer: Hamarkameratene (16 mb)
Les mer: Forhåndsbestill DVD'en "Hamarkameratene"
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 05.01.2005 13:44    Post subject: Reply with quote

SKUFFA!!! Trodde at TV2 la litt innsats i denne produksjonen, men neida...
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.01.2005 18:01    Post subject: Reply with quote

Her hadde jeg håpet at du kunne utdype noe mer. Hva er så skuffende og hvorfor?
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 06.01.2005 09:02    Post subject: Reply with quote

De har jo bare satt sammen noen av reportasjene om RBk i løpet av 2004, og kalt det en film. De kunne jo også gjort noe mer ut av den utrolig spennende serieavslutningen, kryssklippet, dramatisk musikk, slow motion osv...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 1 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb