View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.03.2007 17:23 Post subject: |
|
|
Det er på forumet til Raja. Flere bekreftet det. Stilte spørsmålet 3-4 ganger. De kom også med annen info som jeg kommer tilbake til. |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 19.03.2007 17:34 Post subject: |
|
|
Ikke akkurat lovende det der, hvis det stemmer... _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.03.2007 17:36 Post subject: |
|
|
Jeg har nå chattet med flere supportere av Raja Casablanca og spurt de både på fransk (Google Translation) og engelsk om Traore har spilt CL i Afrika. Alle sa at han IKKE har gjort det.
De nevnte også at Rosenborg ikke må føle seg trygge i forhold til kontrakten som Traore påstod var utgått. Det var nettopp en annen sak der Raja Casablanca fikk medhold i at kontrakten ikke var utgått og den nye klubben måtte dermed betale for han. Spilleren løy faktisk om at kontrakten var utgått. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.03.2007 17:58 Post subject: |
|
|
Siden Monkam fikk tillatelse, så er det vel ingen fare, etter hva jeg kan forstå. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.03.2007 18:17 Post subject: |
|
|
Hello,
I'm also a normal supporter of Raja de Casablanca. We, supporters, have our own website and association. I'm in charge of communication there...
To answer your questions:
1- I don't think he ever played in CAF Champions League. We lost to Algerian team Jeunesse de Kabylie last year, and I don't remember having seen him playing in this competition. I'll try to get more information and will let you know.
2- Every player who joins Raja de Casablanca signs a contract. It's common for Sub-Saharan African players to sign a 5-year contract upon their arrival. So, I have good reasons to believe he is still under contract.
3- In a similar case, Merouane Zemmama from Raja Casablanca joined Scottish team Hibernian this summer though he was still under contract. He brought them fake papers saying he was contact free. Raja complained to FIFA which released a judgment in which it asked Hibernian to pay Raja Casablanca. Merouane Zemmama went to play in Qatar on a loan two years ago for 6 months. Raja got $ 500.000 for this deal (6 months loan). Zemmama has a contract running until 2009. |
|
Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 19.03.2007 18:53 Post subject: |
|
|
Dette lover jo strengt talt ikke så veldig bra... får krysse fingrene å håpe at det går i orden alikevel... |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 19.03.2007 19:17 Post subject: |
|
|
Han får sikkert arbeidstillatelse, men denne uklarheten rundt hvorvidt han har kontrakt med Raja Casablanca eller ikke virker jo strengt tatt veldig underlig. Det blir ikke mindre underlig av at det har skjedd med en annen spilller også, hva er sannsynligheten for det? Enten er de veldig rotete med måten de skriver kontrakter på, eller så er Traore kompis med Merouane Zemmama.
Nå er Zemmama fra Marokko, så der kunne Rajas få sitt eget fotballforbund til å suspendere spilleren. RBK trenger bare forholde seg til Elfenbenskysten i denne saken, såvidt jeg forstår, hvilket kan gjøre det hele noe enklere i Traore sitt tilfelle.
Ifølge wikisiden til Zemmama stemmer ikke helt det som denne Raja-supporteren skriver til Attach. På wikisiden står det at FIFA konkluderte med at det Marokkanske politi måtte etterforske saken ettersom det handler om en forfalskning av dokumenter, og at Hibs vistnok skal ha gitt Raja $200k og gått med på en vennskapskamp. Ikke godt å vite hva man skal tro på.
I tillegg er jo The Sunday Mail sin forklaring ganske pussig. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.03.2007 19:40 Post subject: |
|
|
NFF ga klarsignal for Jaiteh
Norges Fotballforbund bekreftet mandag at både Tijan Jaiteh og Ramiro Corrales anses som "nødvendig for Branns virksomhet", i henhold til fotballforbundets definisjoner
Da bør vi ganske greit skaffe arbeidstillatelse for Traore. |
|
Back to top |
|
 |
Grandis Junior

|
|
Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 19.03.2007 21:43 Post subject: |
|
|
At han har spilt i Afrikansk Champions League, slik det har blitt påstått, kan umulig stemme, for Raja Casablanca kvalifiserte seg ikke en gang til gruppespillet. De ble utslått av Kabylie i det innledende cupspillet. I stedet gikk de til mellomrunden i Confederation Cup, og ble utslått før gruppespillet også der:
http://www.rsssf.com/tabl...cup06.html |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.03.2007 21:44 Post subject: |
|
|
Det stemmer, men året før kom de langt. Da var han vel ikke i Raja heller? |
|
Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 19.03.2007 22:03 Post subject: |
|
|
Da var han jo bare 16... Kan ikke være for lenge siden dette |
|
Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 19.03.2007 22:06 Post subject: |
|
|
NFF er positive til Konan og Traore. Det må, så vidt jeg forstår, bety at forbundet anbefaler til UDI at de skal få permanent arbeids- og oppholdstillatelse. Da blir det nok sånn også:
http://fotball.adressa.no...e77261.ece |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 19.03.2007 22:34 Post subject: |
|
|
Tv2 mener de har fått arbeidstillatelse begge to. Virker som NFF har godkjent de fleste av overgangene fra Afrika. Flesteparten av de nyervervede afrikanerne og brasilianerne har jo blitt skrytt opp i skyene på forhånd, går ut i fra at de blir sett på som berikelser for TL. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.03.2007 22:37 Post subject: |
|
|
Da tror jeg TV2 foregriper begivenhetene. Det er så vidt jeg forstår ikke formelt vedtatt av UDI ennå, men det blir det jo garantert. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 20.03.2007 00:08 Post subject: |
|
|
Brunos skjebne avgjøres på ekstramøte
-Start har ikke fått nei på søknaden, men ligger sammen med Fredrikstad litt etter klubber som Rosenborg og Lillestrøm når det gjelder søknadsprosessen, uttaler Solheim.
Dette høres vel bra ut for vår del? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 20.03.2007 00:12 Post subject: |
|
|
Det er nevnt her før ikveld, at det gikk i orden. Ifølge tv2  |
|
Back to top |
|
 |
retro Junior
|
Posted: 20.03.2007 16:10 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jeg har nå chattet med flere supportere av Raja Casablanca og spurt de både på fransk (Google Translation) og engelsk om Traore har spilt CL i Afrika. Alle sa at han IKKE har gjort det. |
Hei! Dette er min første post her, men kaster meg uti det jeg...
Traore har, i følge han selv, spilt kamper i den arabiske CL i fjor, da Raja Casablanca vant turneringen. Da kan det jo stemme at han ikke har spilt CL i Afrika, men likevel har CL-kamper... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.03.2007 17:38 Post subject: |
|
|
Det var veldig oppklarende. Takk for opplysningen og velkommen  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.03.2007 20:17 Post subject: |
|
|
Velkommen, retro!
Vil snike inn en god klem, masse kudos, respekt og skryt til research-teamet med attach i spissen. Det er folk som dere, som tar på seg oppgaver ingen krever av dere og graver opp informasjon fra alle verdenshjørner, som gjør dette forumet vesentlig bedre enn de fleste andre.
Millioner takk!  _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.03.2007 22:30 Post subject: |
|
|
Traore etter kampen
"- Jeg gjorde mitt beste, og spilte ok. Vi vant kampen, og det er det viktigste, sier han beskjedent."
Han går Roar-skolen, ser jeg. Bra! Mer sånn! |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 20.03.2007 23:16 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | -Start har ikke fått nei på søknaden, men ligger sammen med Fredrikstad litt etter klubber som Rosenborg og Lillestrøm når det gjelder søknadsprosessen, uttaler Solheim. |
- Fredrikstad kan puste lettet ut nå som det ser ut til at ivorianske Konan Serge Kouadio og Ismael Beko Fofana får bli i klubben. Norges fotballforbund (NFF) anbefaler nemlig UDI at duoen skal få arbeidstillatelse.
Les mer: Klarsignal til FFKs ivorianerne
Dette må jo bare gå Rosenborgs vei med tanke på at FFK trolig får arbeidstillatelse for sine spillere. |
|
Back to top |
|
 |
retro Junior
|
Posted: 21.03.2007 13:21 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Det var veldig oppklarende. Takk for opplysningen og velkommen  |
Takk for velkomsten! Hyggelig å være til nytte...  |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 21.03.2007 16:18 Post subject: |
|
|
Klassemål av Traore mot Ranheim. Minnet ganske mye om et typisk Brattbakk-mål |
|