View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 22.08.2024 09:11 Post subject: |
|
|
Riktig. Jeg har vært på team Alfred er et geni siden dag 1. Men jeg roper kanskje ikke høyest om det når vi taper mot KFUM. |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 22.08.2024 09:34 Post subject: |
|
|
#team-Alfred  _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 22.08.2024 10:22 Post subject: |
|
|
Jo da, jeg er klar over det. Men det er påfallende hvor store motpolene er. Greit nok at noen støttet Rekdal, Hareide og Horneland også. Men det var liksom ingen eufori (naturlig nok). Med AJ er motpolene ekstremt mye større, fra å være en frelser til en katastrofe og oppskriften på nedrykk. Man forstår jo delvis hvorfor, men det er likevel litt fascinerende hvor enormt store forskjeller det er i inntrykket blant fansen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.08.2024 10:37 Post subject: |
|
|
Fosningen wrote: | Med AJ er motpolene ekstremt mye større, fra å være en frelser til en katastrofe og oppskriften på nedrykk. |
Kjenner meg overhodet ikke igjen. Det er vel kun 2-3 troll her inne (Bart1 og Frank1) som mener AJ er en katastrofe? Og så er det noen seriøse som ikke er helt ovebevist (Aristoteles). Ellers er de fleste positive, men det er vel nesten ingen som er totalt ukritiske? |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 22.08.2024 12:08 Post subject: |
|
|
Fosningen wrote: | Morsomt dette. Et par seire, og AJ er frelseren. Et par tap og han er komplett udugelig . |
Hvem er det som sier dette? Tvert imot har de fleste her inne vært konsekvente i synet på Johanson. |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 22.08.2024 12:59 Post subject: |
|
|
Det er noen gjengangere her som helgarderer synet for å være sikre påp at de får rett uansett utfall.
Liten tvil i mine øyne at disse trenerne er et Scoop for en klubb som rbk |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 22.08.2024 13:21 Post subject: |
|
|
Jeg tror jo de aller fleste her har veldig troen på det vi holder på med, og mener at den type fotballen AJ står for er den fotballen vi ønsker å se av Rosenborg og som kan gi oss best suksess på lang sikt. Samtidig når spillet lugger, resultatene uteblir og vi er ett-to poeng unna direkte nedrykk er det betimelig å stille kritiske spørsmål til hans lederstil. Det har vært mange trenere som har riktig tankesett, men ikke evner å få det ut i live. Selv om jeg har vært en av de som, spesielt etter KFUM-kampen, har vært skeptisk til AJ, så er det ingenting jeg heller håper på enn at han lykkes og at vi kommer tilbake til toppen av norsk fotball med han som trener. Men jeg er derimot ikke helt sikker på om jeg er enige med andre her inne som mener at AJ er så god at det er verdt å rykke ned for. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 22.08.2024 13:35 Post subject: |
|
|
Fosningen wrote: | Jo da, jeg er klar over det. Men det er påfallende hvor store motpolene er. Greit nok at noen støttet Rekdal, Hareide og Horneland også. Men det var liksom ingen eufori (naturlig nok). Med AJ er motpolene ekstremt mye større, fra å være en frelser til en katastrofe og oppskriften på nedrykk. Man forstår jo delvis hvorfor, men det er likevel litt fascinerende hvor enormt store forskjeller det er i inntrykket blant fansen. |
Jeg synes det har blitt sånn generelt i samfunnet. Mange virker ikke å skjønne hva man mener om man har ett nyansert forhold til ting, så ender mange om med en enten eller. Enten mener du Alfred er ett geni eller så er han komplett ubrukelig. For min del er jeg slett ikke sikker på at Alfred er riktig mann men jeg er heller ikke sikker på at han ikke er det. Håper inderlig på det siste. Blir gjerne også beskyldt for å prøve å helgardere om man prøver å ha ett nyansert forhold til ting. Jeg tenker det er lurt å etterstrebe en mindre tabloid og bombastisk innfallsvinkel både i fotballsammenheng og også ellers i livet. Sannheten vaker ofte rundt i midten en sted. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 22.08.2024 13:39 Post subject: |
|
|
SvennO wrote: | Det er noen gjengangere her som helgarderer synet for å være sikre påp at de får rett uansett utfall.
Liten tvil i mine øyne at disse trenerne er et Scoop for en klubb som rbk |
Jeg synes det er merkelig at du vet at folk helgarderer for å være sikre på at de får rett uansett utfall. Verden er ikke enten svart eller hvit. |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 22.08.2024 15:25 Post subject: |
|
|
Enten tror du eller så tror du ikke.
En kan ikke gjøre begge deler samtidig og utsette tro til fasiten foreligger |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 22.08.2024 16:01 Post subject: |
|
|
Nei Svenno. Slik er det ikke. Verden er full av nyanser. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.08.2024 16:08 Post subject: |
|
|
Du understreker jo her bare problemet i dagens samfunn, dette at man liksom må være 100% for eller i mot til enhver tid. Som regel blir det en veldig snever tilnærming.
De fornuftige avventer med å dra bastante slutninger til de har et tilstrekkelig grunnlag for å gjøre det. Man kan helt fint være kritisk til treneren og disposisjoner han gjør her og der, uten at man nødvendigvis vil ha han fjernet av den grunn. I tilfellet AJ er det spesielt fornuftig å gi det tid, fordi han overtok en spillerstall som både manglet kvalitet og hadde en totalt feil sammensetning i forhold til rollene han vil ha i laget. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.08.2024 16:29 Post subject: |
|
|
Har troen på AJ tross at jeg synes enkelte laguttak og innbytter har vært merkelige. Skjønner blant annet ikke hvorfor Børkeiet ikke har spilt mer. Synes også taktikken mot Kåffå var rar.
Til tider har vi vært vel omstendelige og synes vi kan være mer direkte iblant. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.08.2024 16:29 Post subject: |
|
|
Enten er man frelst eller så kaster man tomater på bilen til AJ etter kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 22.08.2024 17:16 Post subject: |
|
|
Skjønner at troen til folk er varierende, men at man kan sitte å være negativ til Alfred når man ser utviklingen vi har hatt fra NULL grunnspill de siste årene, til der vi er i dag etter 7-8 måneder med en helt ordinær spillergruppe er meget spesielt! Tror vi vil være mye mer stabile og et etablert topplag allerede neste sesong når vi har fått enda en pre season med terping og øving uten resultatkrav! Etter å ha vært inne i en stor bølgedal må vi ha litt tålmodighet!  |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 22.08.2024 17:28 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | Skjønner blant annet ikke hvorfor Børkeiet ikke har spilt mer. |
Jeg har også lurt litt på dette... Men så har jeg landet på at årsaken er at AJ egentlig gjør akkurat det jeg har ønsket RBK skulle gjøre i mange år nå! Han lar være å bruke spillere i andre posisjoner enn sin egen, bare fordi de er for gode til å sitte på benken.
Børkeeiet er sentral midtbanespiller. Han konkurrerer mot Ole Selnæs. Så lenge Ole spiller som han gjør, spiller ikke Børkeeiet.
Å putte han i en annen posisjon (midtstopper eller indreløper) er som å pisse i buksa for å holde varmen. Det hindrer at vi kjøper eller faser inn en "skikkelig" spiller i denne posisjonen. Enten har vi råd til å ha han på benken som backup, eller så må han selges. Stallen skal være spisset og tilpasset behovet vi har.
Jeg regner også med at dette er kommunisert til spilleren selv. |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 22.08.2024 19:04 Post subject: |
|
|
100% enig i din vurdering av dette, ballbingen! _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 23.08.2024 09:24 Post subject: |
|
|
Vet ikke om det egentlig er et poeng mot den teorien, men når Selnæs først var ute med karantene så var det Tagseth som ble flyttet inn i midten, Børkeeiet ble henvist til benken også i den kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 23.08.2024 12:18 Post subject: |
|
|
Mest sannsynlig ser Affan at han ikke er god nok. Det er tross alt en spiller som til tross for åpenbare kvaliteter aldri har overbevist hos oss eller i Brøndby. Hadde han vært vurdert som god nok hadde han garantert fått muligheten innimellom. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 23.08.2024 12:27 Post subject: |
|
|
AJ snakket jo veldig varmt om ham i et nylig intervju i Adressa, og fremhevet profesjonaliteten, ferdighetene og kvalitetene hans, og sa vel at han fortjener mer spilletid. Dette har gjort at jeg også har begynt å tro på konspirasjonsteoriene om at det er en slags bakenforliggende årsak til at han ikke spiller.
Quote: | – Hvordan vil du beskrive Børkeeiets sesong?
– Han er en veldig dyktig spiller som trener hardt og er profesjonell. Han fortjener å spille flere kamper enn han gjør nå, men konkurransen er hard i Rosenborg. Derfor har han fått få minutter, spesielt i Eliteserien. I cupen er det blitt mer spilletid. Det er en frustrerende situasjon for ham, fordi han vil spille. Det fortjener han også basert på det han gjør i hverdagen, sier Johansson. |
Dette er jo på mange måter en rar uttalelse om det er sånn at vrakingen av Børkeeiet er Alfreds alene. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 23.08.2024 12:39 Post subject: |
|
|
Det er vel mer: Han er god nok for eliteserien og fortjener å spille mer, men det er ikke plass til han på laget fordi konkurransen er for hard. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 23.08.2024 13:24 Post subject: |
|
|
Vi vet ikke hva som foregår. For alt vi vet er det Børkeeidet som lager kvalm og nekter å spille om han ikke spiller fast. Sålangt vet vi ingen ting. Det har ikke vært bekreftet noe. Det har ikke en gang vært rykter. Uansett hva som foregår holder de tyst om det. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 23.08.2024 14:34 Post subject: |
|
|
Dorsin har nok satt Børkeide på "til salgs" - lista og da blir ham prioritert sist. Samme gjelder nok dansken på vingen, dessverre. I teorien kunne vi sikkert fått noen kroner mer om de hadde spilt oftere, men sportslige resultater veier mer og der tror jeg AJ er knallhard. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 23.08.2024 14:37 Post subject: |
|
|
Det er nok en eldgammel metode for å presse spilleren til å singere for en annen klubb, selv med lav lønn.
Han får brukbart betalt i RBK sammenlignet om han går til en annen eliteserieklubb og det er nok her det ligger.
Interessen for TB er nok for svak til at andre klubber er villige til å betale lønnen han har i dag og TB er usikker på om han vil gå med på en slik avtale. Hadde Børkeeiet spilt hadde vi nok klart å få han til gå til en klubb i en annen liga som kan betale minst samme lønn som han har i dag. Svakere belgiske og nederlandske klubber, eller tyrkiske, greske og kypriotiske... Som nevnt tidligere, det er nok bestemt av sportslig ledelse i RBK at han skal puttes i et kjøleskap... |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 23.08.2024 15:20 Post subject: |
|
|
Javell ja. Men who cares? Hvorfor alt maset om lite spilletid på TB? Det er Selnæs som skal spille sentral midt, han er mye bedre. Dette er ikke gutter -12 og han må nesten bare senke lønna og bytte klubb om han er opptatt av å spille kamper. Han har ikke sagt et pip selv så kanskje man ikke behøver å skape et problem som ikke eksisterer. |
|
Back to top |
|
 |
|