| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.03.2007 15:30 Post subject: Re: elendige tullinger |
|
|
| rbk_copper wrote: | | MIller var synlig i 10 av 90 minutter, god i fire og briliant i 30 sekunder. |
Det samme kan sies om en spiller vi hadde. Usynlig veldig mye av kampen, men god i de avgjørende situasjonene.
Han heter Harald Martin Brattbakk og er tidenes mestskårende i Norge.
Det er ikke alltid man må prege hele kampbildet for å være god/avgjørende.. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.03.2007 16:06 Post subject: Re: elendige tullinger |
|
|
| rbk_copper wrote: | | Det er så det er pinlig å være trønder. |
Nei.
Men du vil kanskje helst at alle skal dele din mening?
| Quote: | | Solli har nok vært langt bedre enn mange her inne har evnet å oppfatte |
Hadde han vært spesielt god så hadde han ikke blitt solgt. Han har fått prøve seg i en haug posisjoner på banen - og ikke utmerket seg i noen av dem.
| Quote: | | RBK ble idag svekket og Brann styrket. Det er det absolutt ingen som helst tvil om. |
Jo. Full tvil. Jeg er uenig. Kan hende Brann ble styrket i dag, hvis det viser seg at han gjør det bedre i Brann enn det han har gjort her.
Hos oss kunne han ha vært ålreit benkefyll som kunne blitt brukt her og der ved akutte skadesituasjoner, men det er ikke så vrient å finne en like god backup - og noen som har mer å gjøre i en start-ellever.
| Quote: | | Det hadde vært både høflig og ikke minst storsinnet å gi fyren en velfortjent takk for det han har gjort for oss de siste årene. | Sånn er fotball ...
| Quote: | | Du får tøff konkurranse der også, men du blir forhåpentligvis behandlet på en fair måte. |
Han er da blitt behandlet fair her også. Fått spilt hauger av kamper. Klubben har prøvd alt den har kunnet for å finne en plass på laget der Solli er god nok / der hans evner gjør laget bedre. Det har ikke laget klart, men det har definitivt ikke manglet på muligheter og god vilje.
Hva slags "fair behandling" synes du Brann skal gi? Gi ham en posisjon og la ham spille der år ut og år inn uansett prestasjoner? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.03.2007 16:10 Post subject: Re: Hurra |
|
|
| Geir_Brann wrote: | Hurra...dette var en god nyhet.
Bra pris var det også... |
Enig i begge utsagnene dine  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.03.2007 16:12 Post subject: |
|
|
| hhem wrote: | | må få mene at også de som er inne på forumet her bør behandle spillerne våre med respekt! |
Ser ingen grunn til at noen spillere skal ha automatisk respekt. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.03.2007 16:13 Post subject: Re: elendige tullinger |
|
|
| rbk_copper wrote: | | Men den kritikken som fremsettes mot JGS her har ikke engang Charlie Miller oppnådd i Bergen. |
Tøv.
Følg med på Bataljonens forum et par år du. De er minst like harde mot enkelte spillere som det rbkweb's brukere er. Alt i alt - temmelig likt.
I fjor høst var det vel nesten kun Opdal som ikke fikk bøtter av - ikke spesielt høflig - kjeft. |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 18.03.2007 16:31 Post subject: det var en gang... |
|
|
| Nok en gang har styret i Rosenborg Ballklub en måte å behandle folk på som er mildt sagt flaut. Har friskt i minne Ola By Rise og den behandlingen han fikk. Nå har vi Solli. Noen i styret bør føle seg flaue nå. Men skal jeg være ærlig, så tror jeg ikke de er det. Bak Sollis rygg har de prøvd å selge han i flere måneder, og jeg vil tro Solli er glad for at han nå er i Brann, når han har blitt behandlet på den måten. Det hadde i hvert fall jeg vært. Jeg liker heller ikke situasjonen med at Rosenborg blir mer og mer et importlag. Ut går norske spillere, inn kommer utlendinger. Dette har med lokal identitet. For meg har det noe å si om spilleren kommer fra for eksempel Trondheim eller Oslo, i forhold til for eksempel Elfenbenskysten. For et par-tre år siden hadde vi knapt utlendinger i stallen, en situasjon som jeg likte veldig godt. Det finnes mange gode spillere i Norge, og Rosenborg er den klubben i landet som har råd til å hente de spillerne de vil, men de har blitt grådige. I stede henter de billig import fra Afrika, gode spillere bevares, men Afrika er og blir Afrika. Rosenborg er liksom noe annet. Eller det var i alle fall... Venter i spenning på hvem neste Rosenborger som styret skal kneble og gå bak ryggen på. God søndag folkens! |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 18.03.2007 17:18 Post subject: |
|
|
Rune B. gikk direkte ut og sa at påstandene om at RBK hadde prøvd å selge Solli bak hans rygg var feilaktige. Det var derimot hans egen agent som hadde gjort dette. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 18.03.2007 17:19 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | hhem wrote: | | må få mene at også de som er inne på forumet her bør behandle spillerne våre med respekt! |
Ser ingen grunn til at noen spillere skal ha automatisk respekt. |
man bør selvsagt behandle alle egne spillere med respekt (!), uavhengig av om man liker deres ferdigheter eller ei ... men det er ikke dermed sagt at man ikke kan stille krav eller komme med kritikk ...
det er måten som deler av kritikken her inne framsettes på som jeg ikke synes noe videre om, og ikke kritikken eller kravene i seg selv (som jeg i solli sitt tilfelle stort sett er enig i) ...
dette forumet er såpass bra, og frekventeres av såpass mange oppegående mennesker, at denslags oppførsel burde være unødvendig ... og jeg vil spesielt henstille til våre forumsjefer om å gå foran som gode eksempler ... |
|
| Back to top |
|
 |
Davy Wathne Senior

|
Posted: 18.03.2007 17:22 Post subject: |
|
|
Solli har jo signalisert lenge at han ønsker seg vekk, skjønner ikke hva han klager for. Synes jeg husker han ønsket seg bort når han måtte spille ving istede for sentral. Solli har vært heldig, har fått spilt på norges beste fotball-lag i 3 1/2 år, uten å prestert nesten noe, det samme gjelder landslaget, hadde vell en god kamp mot, slovenia/slovakia husker ikke akkurat laget. Solli du vill ikke bli savnet på noen som helst måte! _________________ Rosenborg Ballklub <3 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.03.2007 17:24 Post subject: |
|
|
Mener jeg leste at Sollis agent har blitt informert hele veien ang salgsforespørseler rundt Solli. Hvis det stemmer, har ingen egentlig noe å klandre klubben for her.
Jeg synes det er tragisk med alle som skal støtte opp rundt Solli nå når han stikker, og i tillegg slenger seg på sytinga hans. Jeg regner med dere var like aktive rundt for eksempel Egurens overgang, siden dette i prinsippet var en lik sak som det Solli påstår det er nå. Jeg har heller ikke sett så mye støtte til Solli da han ble klaget på mens han ennå var RBK-spiller.
Solli er langt dårligere enn andre folk i posisjonene han kan spille. Flere steder er det både to og tre som er bedre enn ham.
Høyreback har vi per i dag følgende personer som kan spille: Stoor, Strand, Basma og Tettey (i tillegg til at høyrebente sstoppere kan trå til i nøden)
indreløper: Tettey, Strand, Skjelbred, Sapara, og eventuellt Konan og Traore.
Høyreving: Storflor, Braaten og Konan (i tillegg til en av spissene dersom man velger å spille med to spisser).
Sentralt: Sapara, Tettey og Riseth.
Hvilke av disse posisjonene kan Solli danke ut de beste i? Jeg kan ikke se at han er hverken første eller andrevalg på NOEN av plassene han kan spille. Solli har aldri vært god nok for Rosenborg. Det forundrer meg at mange mener han plutselig har blitt det nå. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.03.2007 17:33 Post subject: |
|
|
| Valiant wrote: | | man bør selvsagt behandle alle egne spillere med respekt (!), uavhengig av om man liker deres ferdigheter eller ei |
Den blir litt for lettvin, gitt. Respekt må man gjøre seg fortjent til, på fotballbanen som alle andre steder. Det holder ikke å spille med riktig drakt for å bli helt. Hadde du med hånda på hjertet tatt varmt imot Hulsker og støttet han uten videre, dersom han fikk på seg Rosenborg-drakt?
Fans skal være kritiske de også. Uansett er det ingen her som har hatt noe personlig imot Solli. Man er bare glad for å bli kvitt (mangelen på) kvalitetene hans man ikke vil skal fylle opp laget, troppen og stallen lenger. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 18.03.2007 18:36 Post subject: |
|
|
zorac,
viss man skal følge logikken din der, så står man fritt til å behandle alle respektløst inntil de har bevist at de fortjenere noe annet, med andre ord en god motsats til at alle er uskyldige til det motsatte er bevist (he, he) ... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.03.2007 19:35 Post subject: |
|
|
Alle står i grunn fritt til å tenke, mene og føle hva de vil. Men det er stor forskjell fra det jeg skrev og det du leste. Jeg har aldri hatt negative forutinntagelser når det gjelder Solli. Jeg tok imot ham med store forventninger og glede, og håpet lenge han var i anmars for hver gang han hadde en bra kamp. Etter hvert har han bevist at han ikke er RBK og min tillitt verdig. Det betyr ikke at jeg hater ham. Det tcviler jeg på at noen andre her gjør heller. Solli er en bra kar. Synd han ikke er en bra fotballspiller også! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 18.03.2007 19:58 Post subject: |
|
|
Til Valiant:
Hvis du ikke tåler skarp kritikk(kritikk som du kategoriserer som refs, mobbing, unødvendige kommentarer, plaging, hets o.l), noe du gang på gang viser, så får du melde deg inn i KrF eller, om ikke bedre, finne deg et lokalt bedehus og ta opp debatten hos forsamlingen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.03.2007 20:00 Post subject: |
|
|
Jeg snakker om respekt som fotballspiller.
Man må ha levd et veldig beskytta liv hvis man mener at det som har blitt skrevet etter Sollis overgang er så ille. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.03.2007 20:03 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke at dere engang gidder å fortsette denne "debatten"...
Tålmodige jævler!
Jeg har trykt på krysset ved brukernavnet for lengst. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 18.03.2007 20:07 Post subject: |
|
|
| bare jeg som ikke har noe kryss? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 18.03.2007 20:53 Post subject: |
|
|
henning,
det er ikke ille, men unødvendig.
kelso,
det er ikke snakk om hva jeg tåler eller ei, men hvordan man omtaler andre ...
poenget mitt er ganske enkelt; man får mene hva man vil om solli eller andre, men man kan formidle det på en verdig og konstruktiv måte ... |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 18.03.2007 22:22 Post subject: |
|
|
Hvis du virkelig finner disse kommentarene uverdige osv, så er det kanskje på tide å finne seg et nytt forum da disse kommentarene verken er uverdige eller unødvendige.
Du må lære deg å skille mellom kritikk og det du kaller mobbing og uverdighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 18.03.2007 22:50 Post subject: |
|
|
kelso,
du har åpenbart mye å lære om kommunikasjon, men jeg tilgir deg, og overlater avstraffelsen til høyere makter (he, he) ... |
|
| Back to top |
|
 |
Kvaki Senior

|
Posted: 18.03.2007 22:53 Post subject: |
|
|
| herregud valiant dette er ikke noe kristent forum |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 18.03.2007 22:55 Post subject: |
|
|
kvaki,
sistnevnte var en spøk ... |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 19.03.2007 01:09 Post subject: Re: det var en gang... |
|
|
| Mainn wrote: | | Nok en gang har styret i Rosenborg Ballklub en måte å behandle folk på som er mildt sagt flaut. Har friskt i minne Ola By Rise og den behandlingen han fikk. Nå har vi Solli. Noen i styret bør føle seg flaue nå. Men skal jeg være ærlig, så tror jeg ikke de er det. Bak Sollis rygg har de prøvd å selge han i flere måneder, og jeg vil tro Solli er glad for at han nå er i Brann, når han har blitt behandlet på den måten. Det hadde i hvert fall jeg vært. Jeg liker heller ikke situasjonen med at Rosenborg blir mer og mer et importlag. Ut går norske spillere, inn kommer utlendinger. Dette har med lokal identitet. For meg har det noe å si om spilleren kommer fra for eksempel Trondheim eller Oslo, i forhold til for eksempel Elfenbenskysten. For et par-tre år siden hadde vi knapt utlendinger i stallen, en situasjon som jeg likte veldig godt. Det finnes mange gode spillere i Norge, og Rosenborg er den klubben i landet som har råd til å hente de spillerne de vil, men de har blitt grådige. I stede henter de billig import fra Afrika, gode spillere bevares, men Afrika er og blir Afrika. Rosenborg er liksom noe annet. Eller det var i alle fall... Venter i spenning på hvem neste Rosenborger som styret skal kneble og gå bak ryggen på. God søndag folkens! |
Nå har det seg da sånn at det er vansklig for rosenborg å hente spillere fra andre norske klubber da de har en tendens til å kreve usansynlig hye summer iforhold til det spilleren er verdt, ja også i forhold til hva andre må betale. da er det forstålig at de henter spillere fra afrika og andre steder da junior stallen vår ikke kan dekke RBKs spillernød. Hva ville du helst hatt av en Konan for 10 mill eller en Brenne for 15 mill.. jeg veit hva jeg ville hatt ivertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.03.2007 02:36 Post subject: |
|
|
Dummere mann en JGS har det neppe vært i RBK-systemet på lenge...
Jeg kan ikke fatte og begripe hva som har vært galt med denne overgangen. .
Om JGS selv synes at hans innsats på treningene, og enkelte medspillere synes at han jobbet bra på treningene, så er det treneren som tar ut og komponerer laget akkurat som han vil. Og i store klubber så må gode spillere med større meritter en JGS tåle tresmaken....
Det er tydelig at JGS ikke tåler motgang ! Og det er ikke den beste egenskapen å ha når enn drar til Bergen & Brann.....
Tror at JGS er en langt bedre dj enn fotballspiller...
Jeg glad RBK kvittet seg med faanskapen ! _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
|