English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KFUM Oslo - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
3%
 3%  [ 1 ]
Andersson
6%
 6%  [ 2 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
26%
 26%  [ 8 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
3%
 3%  [ 1 ]
Selnæs
20%
 20%  [ 6 ]
Nypan
0%
 0%  [ 0 ]
Broholm
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
30%
 30%  [ 9 ]
Nelson
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
6%
 6%  [ 2 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
3%
 3%  [ 1 ]
Total Votes : 30

Author Message
EspN
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 20:27    Post subject: Reply with quote

Treneren er ikke problemet..det er spillerne! Vi har hatt 4 trenere som ikke får dreisen på en gjeng med bortskjemte drittunger.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2024 20:36    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:

7) Jeg har aldri sett et lag stå så merkelig med den bakre fireren at motstanderen klarer å slå rett i bakrom fra keeper opptil flere ganger.

Ja, dette merket jeg meg også, og Kåffa-treneren var forbanna for at de ikke utnyttet det enda bedre. Og hva i alle dager skjer i den situasjonen hvor de får straffe, hvor er Ceïde? Det er jo helt åpent der. Jeg tror ikke AJ og Jordi er skarpe på defensiv organisering.

Og norske dommere, det er altså tre dommere som får betalt for å dømme på høyeste nivå (Hagenes og Amland og Jæger i VAR-rommet) som mener målet til Sæter kan annuleres. Vanvittig. Og hvis noe av poenget med å VAR er å "beskytte spillerne", som de liker å si, så må jo VAR gripe inn å gi rødt på kort på han tullingen Standal som planter albuen i hodet på Santeri. Det er jo klink rødt kort.

Adressa fikk mye kritikk for det oppslaget om Tangvik, men det er jo tydelig at vi har et keeperproblem. Han er veldig svak i feltet og har få klasseredninger.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 20:37    Post subject: Reply with quote

Kanskje problemet er en klubb som aldri har tid til å gjøre grunnarbeidet. Nå spiller alle med nervene utenpå drakta, treneren er alltid på vei mot sparken, og det er minst 3000 trøndere som alltid vet best. Kanskje supersupporterne burde konsentrere seg om fiskekaker og gi prosjektet litt tid?
WT62
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 20:40    Post subject: Reply with quote

Det som forbløffer mest i dag etter at KFUM ble redusert til 10 mann er at vi ikke klarer å skape overtall noe som helst sted på banen. Det er ubegripelig at Tobias Dahl kommer inn og slår dårlige innlegg skrått bakfra i banen fra 40 meter. Enten gikk lyspæra fullstendig for unggutten eller så ble han instruert om dette. Og det er i såfall enda verre. Vi er ikke gode nok til å kombinere oss igjennom i midten mot ett kompakt forsvar , da må det dobles på kant og pasningslegger må komme innenfor 16 for pasning slås enten 45 eller hardt og lavt foran mål. Der er det så mange bein at sjansene er store for scoring.
Hvis vi ikke klarer det på en side, vend spillet og prøv på motsatt.
Men ikke lemp ballen inn uten mål og mening.
Vi klarer jo ikke en gang å slå gode innlegg , det blir slike lompeinnlegg med høyde og liten fart, slikt som stoppere og keepere elsker.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 20:42    Post subject: Reply with quote

Ceide var jo katastrofe gang på gang..ute av posisjon.
Var bare for kåffa og slå langt.
Er feil som du ser på gutte 14.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 20:56    Post subject: Reply with quote

Må ikke gi opp! Slipper bare inn et mål på bortebane, og vi er fantastisk gode på støttepasninger og balltrilling i bakre firer (også kalt «grunnspill»). Tidvis klarer vi også å spille oss ut bakfra uten å skape en stor målsjanse imot òg Smile
Back to top
bommel1
Rutinert

PostPosted: 11.08.2024 21:00    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Det som forbløffer mest i dag etter at KFUM ble redusert til 10 mann er at vi ikke klarer å skape overtall noe som helst sted på banen. Det er ubegripelig at Tobias Dahl kommer inn og slår dårlige innlegg skrått bakfra i banen fra 40 meter. Enten gikk lyspæra fullstendig for unggutten eller så ble han instruert om dette. Og det er i såfall enda verre. Vi er ikke gode nok til å kombinere oss igjennom i midten mot ett kompakt forsvar , da må det dobles på kant og pasningslegger må komme innenfor 16 for pasning slås enten 45 eller hardt og lavt foran mål. Der er det så mange bein at sjansene er store for scoring.
Hvis vi ikke klarer det på en side, vend spillet og prøv på motsatt.
Men ikke lemp ballen inn uten mål og mening.
Vi klarer jo ikke en gang å slå gode innlegg , det blir slike lompeinnlegg med høyde og liten fart, slikt som stoppere og keepere elsker.

For meg så det us som om det var planen å slå langt fra venstre. Alle medspillere stakk jo umiddelbart opp i feltet, midbanen var ihvertfall ikke ledig til å brukes
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 21:05    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:

9) Agon Sadiku, hvis du leser her så er det i hvert fall en som tenker på deg - meg. Enn å være fjerdevalg som spiss på det laget her. Jeg kan ikke tenke meg en større fuck you enn det. Føler med deg.

*Tobias Børkeeiet has joined the chat*
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 11.08.2024 21:09    Post subject: Reply with quote

Jeg er også for å gi prosjektet iallfall en hel sesong, før man diskuterer å sparke treneren. Trolig litt inn i neste sesong også. Men så langt er jeg definitivt skuffet over AJ. Etter så lang tid forventer man å se et spillemønster og gjenkjennelighet. Jo da, tidvis er det bra, og man ser konturer. Men når en spiller har ballen, tenker jeg sjelden "OK, nå kommer den medspilleren opp i det rommet" eller "Nå vil han forsøke seg på den pasningen igjen". Det er bare... sirup. Kan sikkert sette litt på kontoen for manglende fotballforståelse, men jeg har samtidig sett nok fotball til å vite at fremgangen er treg. Etter så mange måneder bør det være mer gjenkjennelighet.

Ja visst er stallen ikke bra. Men det må da gå an å lykkes bedre enn dette?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 11.08.2024 21:11    Post subject: Reply with quote

Poll?
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 21:14    Post subject: Reply with quote

Har vi dårligere stall en Koffa?
Klopp trengte en sesong han også så da håper vi på neste sesong hvis vi berger plassen
siggen1
Proff

PostPosted: 11.08.2024 21:20    Post subject: Reply with quote

Hører kampen på radio og det bekrefter det inntrykket jeg har. Vi spiller riktig fotball men har for dårlige spillere.Det er bare å smøre seg med tålmodighet. Dette vil ta noen transfervindu,ikke gi opp håpet.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 21:23    Post subject: Reply with quote

Vi må lære av det hører vi spillerne sier etter hver kamp.
Men fortsatt gjør de samme feil.
Hadde vi gjort samme feil hver gang på jobben hadde vi ikke jobbet der lenge.

Bør få inn en til i trener teamet som kan forsvarspill.
Back to top
JW
Rutinert

PostPosted: 11.08.2024 22:47    Post subject: Reply with quote

Hvorfor spiller ikke Børkeeiet midtstopper i stedet for Ceide? Har han kommet på kant med Alfred? Børkeeiet er faktisk en av RBKs bedre spillere. Omskolering fra sentral midtbane til stopper er jeg sikker på han vil takle uten altfor store problemer.
Uten en solid bakre firer vil de fleste lag slite med å skape et grunnlag for godt offensivt spill.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 22:56    Post subject: Reply with quote

Enig i denne. Tobias er en solid spiller, på et helt annet nivå enn Ceide. Men han mangler vel fart. Tror forklaringen ligger der.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 23:00    Post subject: Reply with quote

bommel1 wrote:
WT62 wrote:
Det som forbløffer mest i dag etter at KFUM ble redusert til 10 mann er at vi ikke klarer å skape overtall noe som helst sted på banen.(...)

For meg så det us som om det var planen å slå langt fra venstre. Alle medspillere stakk jo umiddelbart opp i feltet, midbanen var ihvertfall ikke ledig til å brukes

Dette var noe av det mest ubegripelige for meg også. Vi spiller 11 mot 10 i en halvtime, og LIKEVEL klarer vi ikke å doble på kant eller å ha noen i returrommet. Vet ikke hvor mange ganger ballen ble headet ut fra 16-meteren og trillet utover, klar til et langskudd...men der var det jo ingen! Isteden kunne KFUM plukke med seg ballen og sette igang en (halvhjertet) kontring. Om igjen og om igjen.

Lett å svartmale, men det er lenge siden vi har tapt mot et så dårlig lag.
WT62
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 23:34    Post subject: Reply with quote

Carl wrote:
Enig i denne. Tobias er en solid spiller, på et helt annet nivå enn Ceide. Men han mangler vel fart. Tror forklaringen ligger der.

Ceide er vel heller ikke spesielt rask heller da. Ville nok gått for Tobias
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 23:41    Post subject: Reply with quote

1) dommere som ødelegger for oss igjen

2) kun noen få spillere som holder høyt nivå, f eks. de to Ole-ne, og tidvis Nypan og Pereira. Hvem andre hadde gått inn på et topp-5-lag i ES?

3) midtbanespillere (og forsvar) som ødelegger / ikke vil kjøre overganger, snurrer i stedet rundt og spiller støttepasninger...

4) generelt for dårlige fotballegenskaper, f eks. upresise pasninger og innlegg (gjelder nesten alle, utenom f eks. Selnæs)

5) nesten ingen med målteft, bare Ole Sæter som har dette i seg, og han får målet sitt bortdømt av dommerne

6) panikk-modus med masse pælming på slutten, selv om vi er 11 mot 10

7) enten forstår ikke spillerne fotball godt nok, eller så respekterer de ikke Alfred Johanson nok... vil være helt utrolig om dette ender med å miste AJ. Med en god stall så hadde han skapt gull. Men vi har rett og slett for svake fotballspillere per nå. Sånn sett synd at vi fikk Horneland, Hareide, Rekdal og Maalen i årene forut. Tenk om AJ hadde fått tatt over en stall med flere habile spillere...

Cool vi fortsetter å ha uflaks, håper det ikke blir alt for betydningsfullt for utfallet denne sesongen (nedrykk etc....)
Back to top
kilik
Junior

PostPosted: 12.08.2024 00:41    Post subject: Reply with quote

Med Rekdal eller Maalen er jeg rimelig sikker på at vi har vært høyere på tabellen. Rekdal hadde kriget inn ett poeng i dag for eksempel. AJ har ikke så langt vist at han holder Eliteserie-nivå. Mulig han passer bedre som akademi-trener. To tap for KFUM på en sesong er skammelig.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 00:46    Post subject: Reply with quote

kilik wrote:
Med Rekdal eller Maalen er jeg rimelig sikker på at vi har vært høyere på tabellen. Rekdal hadde kriget inn ett poeng i dag for eksempel. AJ har ikke så langt vist at han holder Eliteserie-nivå. Mulig han passer bedre som akademi-trener. To tap for KFUM på en sesong er skammelig.

To uavgjort mot Glimt, seier over Molde, uavgjort mot Brann.

Det er dårlig å ikke slå KFUM, men dette er ikke en dumpekandidat som alle andre valser over.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 01:24    Post subject: Reply with quote

Hoff Crying or Very sad
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 06:36    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Hoff Crying or Very sad

Nei for Guds skyld, IKKE Hoff. Det må da gå an å finne et bedre alternativ dersom AJ stikker...
Henri
Legende

PostPosted: 12.08.2024 08:13    Post subject: Reply with quote

Den forklaringen til Hagenes får en virkelig til å undre. Det er altså ikke lov å komme i høy fart mot keeper, hvis du treffer keeper etter å ha truffet ball da så er det frispark til keeperen? Bør vel være frispark til Tangvik på straffen til Kåffa også da eller? Njie kommer i full fart og treffer Tangvik. Og VAR måtte godkjent den vurderinga, fordi det er "elementer" i vurderingen som ikke åpenbart er feil. Very Happy
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 13:12    Post subject: Reply with quote

Skal passe meg litt for å komme med en avsporing i denne tråden, men når man ser den rare dømmingen i norsk eliteserie, så er det ikke for eller imot VAR som burde vært diskusjonen, men for eller mot norske dommere... 🙂

Kanskje på tide å få noen profesjonaliserte norske dommere. Det er altså så mye rart omtrent hver runde. Slik var det før VAR, og man har det fortsatt.

Det sagt, prestasjonen til RBK mot KFUM var elendig. Derimot 2.omgang mot TIL var veldig bra. Det er rett og slett ustabilt. Glimtvis er dette laget i stand til å spille veldig fin fotball. Et så ungt lag vil naturlig nok være ganske ustabilt. Klarer AJ å stabilisere prestasjonene noe, tror jeg fortsatt dette kan bli veldig bra, men dette vil åpenbart ta tid.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 16:02    Post subject: Reply with quote

Hvit mann som pusher 50 wrote:
Aristoteles wrote:
Hoff Crying or Very sad

Nei for Guds skyld, IKKE Hoff. Det må da gå an å finne et bedre alternativ dersom AJ stikker...

Very Happy Very Happy MÃ¥ nesten si meg enig med deg i det ja lol
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb