English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Frederiksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 30.07.2024 15:56    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Den har ikke vært dårlig. Den har vært forferdelig!

Ja, den har vært forferdelig. Men som sagt er det ikke Dorsin som har hovedskylden, selv om du legger hovedansvaret på han.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.07.2024 16:21    Post subject: Reply with quote

Rekdal var den perfekte avskjedsgaven fra Koteng & Bratseth, sikret at de la klubben og stallen vår i ruin.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 30.07.2024 22:54    Post subject: Reply with quote

Bjarnes wrote:
Dersom det stemmer at vi selger både Sæter og Fredriksen i dette vinduet så tar vi stor risiko inn i høstsesongen.

Vi ligger per dags dato altså 2 poeng over sisteplass i ligaen.

En angrepsrekke med Sunde-Holm-Broholm lukter ikke akkurat svidd for et lag som trenger poeng i høst.

Vi har jo Nelson i bakhånd. Han er vel snart klar for å spille. Han blir tydeligvis værende og har jo stort potensial.
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 30.07.2024 23:29    Post subject: Reply with quote

Fredriksen har vært uhelldig med skadene. Og det ble mer uheldig når det kom inn en ung herremann og tidvis har spilt bra i rollen. En kan jo ikke bytte en spiller bare fordi denne har blitt skadefri når utfordreren har jevnt og trutt bidratt med mål og målpoeng

Hvis han blir solgt, så bør midlene prioriteres til en spiss fra brukbare ligaer som leies ut sesongen med kjøpsopsjon. Sæter behøver en spiss som med bestemte ferdigheter, og som en vil spille på i angrepspillet

Har jo en spiller i adecco-dassen som står med utrolige 17 målpoeng halveis. Hvis en tilbyr Sadiku andre veien, hva vil Ranheim ha for Hou Sæter. Ja et usikkert kort. Men han har noen ferdigheter som er eliteseriestandard. Han spilte fri en annen eks-rbk'er gang på gang i gode posisjoner på kanten, men dessverre var sistnevnte usikker i avgjørende øyeblikk og ble lovlig taklet hver gang
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 31.07.2024 00:11    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
27Sapara wrote:
Er det noen som fortjener å havne i fryseboksen i Rosenborg så er det Dorsin. En sportsdirektør som ikke evner å gjøre noe riktig. Det er faktisk sjokkerende at han faktisk sitter i jobben. Dorsin er selve symbolet på nedturen til Rosenborg.
RBK

Vi kan gjerne for meg få inn en bedre sportsdirektør hvis vi finner en og har råd til det, men at Dorsin har vært så dårlig det siste knappe året er jeg ikke med på. Det før det da hovedtrener hadde hovedansvaret teller jeg ikke med.

Tor Kristian Karlsen?
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 31.07.2024 00:30    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Bjarnes wrote:
Dersom det stemmer at vi selger både Sæter og Fredriksen i dette vinduet så tar vi stor risiko inn i høstsesongen.

Vi ligger per dags dato altså 2 poeng over sisteplass i ligaen.

En angrepsrekke med Sunde-Holm-Broholm lukter ikke akkurat svidd for et lag som trenger poeng i høst.

Vi har jo Nelson i bakhånd. Han er vel snart klar for å spille. Han blir tydeligvis værende og har jo stort potensial.

Han viste vel i en kamp hva som bor i han. Grunnen til at han lykkes var at relasjonene med Nypan og Selnær var der. Nelson bør kontinuerlig bevege seg rundt back'en sin. For til slutt så sprekker det og han kan bryte inn i strafffefeltet bakom backen. Da er det bare rbk's lære enten hardt inn langs bakken foran keeper, eller 45 grader ut hvor Selnæs kan stå klar med skuddfoten
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 11.08.2024 20:39    Post subject: Reply with quote

Hva har fredriksen gjort galt?han har faen meg ikke vært dårligere enn broholm og tagseth!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.08.2024 21:16    Post subject: Reply with quote

Har han høyere lønn? Kan nesten mistenke at klubben bevist holder høyt lønnede spillere på benken for at de skal få incentiver for å forlate klubben.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 11.08.2024 21:34    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Hva har fredriksen gjort galt?han har faen meg ikke vært dårligere enn broholm og tagseth!!

Han har gjort syk. Var derfor ikke med idag
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.08.2024 19:13    Post subject: Reply with quote

– Når jeg har spilt så lite som jeg har gjort, så er det kanskje på tide at jeg skal finne meg noe annet.

Frederiksen snart ferdig i klubben.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 19.08.2024 19:55    Post subject: Reply with quote

Syns det er merkelig.

Kan ikke se at Broholm bidrar med noe særlig mer enn hva han gjør.

Hvor mange målpoeng har Broholm? Kan ikke være mange.

- Torgeir Børven
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 20:00    Post subject: Reply with quote

Må gudene vite om Alfred har fått noen signaler fra toppen om at enkelte spillere helst skal få så lite spilletid som mulig så de selv bestemmer seg for at det beste er å dra. Betimelig hvordan Børkeeiet, Frederiksen og Nelson gikk fra fast plass i elleveren i fjor til å knapt få spilletid i år. Kan det være at disse er lønnsledende?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 20:06    Post subject: Reply with quote

Akkurat der er jeg uenig med alfred.fredriksen har knapt fått sjansen.
Tagseth får spille uansett hvor elendig han er..slår bort ballen hele tida.
Ser jo han er en god fotball spiller! Må være noe rart mellom alfred og emil.
Kjøper ikke at flere spillere som spiller er bedre.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 20:09    Post subject: Reply with quote

Alfred stiller harde krav til press-spill, det er muligens manglende innsats/evner der som gjør at Emil F og Nelson blir vraka og trolig blir solgt. Ang Broholm, så har han tatt store steg i år på den biten av spillet. Det gjelder også flere andre, bla Eddie og Noah H
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 20:27    Post subject: Reply with quote

Emil i topp form er en mye bedre spiller enn Broholm. Skaper mer målpoeng. Men men AJ som velger ut laget.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 21:43    Post subject: Reply with quote

Muligens AJ tar ut laget ved hjelp av AI😃
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 19.08.2024 23:15    Post subject: Reply with quote

Absolutt alle trenere i hele verden har noen favoritter og noen som supporterne ikke skjønner at ikke får mer spilletid. Og årsakene kan være mange. Hos AJ virker det som at Fredriksen og Børkeeiet er helt ute i kulden, noe flere av oss supportere ikke forstår noe av.

Greit nok at Børkeeiet ikke er bedre enn Sælnes, men han burde fått noen flere innhopp eller starter som midtstopper eller indreløper. Og Fredriksen syntes jeg var god i fjor. Han burde også fått flere sjanser denne sesongen. Men sånn er det dessverre. Når de får så lite spilletid, så er det bedre at de blir solgt.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 19.08.2024 23:17    Post subject: Reply with quote

Hadde håpet at RBK klarte og få ut like mye mål av han som i Sønderjyske, har en veldig god venstreslegge bare han kommer riktig til.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 20.08.2024 00:51    Post subject: Reply with quote

Var grisegod når han kom. Hvem vet nå for han får jo ikke spille.
Back to top
binocu
Junior

PostPosted: 20.08.2024 10:58    Post subject: Reply with quote

Jeg synes "grisegod" er å ta for hardt i. Til en slik beskrivelse er han rett og slett for treg. Han er en god spiller, for all del. I toppform er han KANSKJE (et veldig stort kanskje etter min mening) marginalt bedre enn Broholm, sånn totalt sett. Han er imidlertid 4 år eldre også, og nærmer seg den alderen der han skal være på sitt beste som fotballspiller. Jeg støtter så 100% at klubben da heller velger å satse på han som garantert kommer til å bli mye bedre, sannsynligvis allerede til neste år. Spesielt i en sesong hvor man allikevel ikke kjemper i toppen av tabellen. Gi Broholm 4 år til så spiller han forhåpentligvis i en adskillig større klubb, men har etterlatt seg et solid, tosifret antall millioner kr i sitt fravær.

Det samme gjelder på andre sida. På de få månedene sesongen har vart synes jeg Sunde har tatt fantastiske steg. Så mangler han selvsagt noe på enkelte ferdigheter i avslutningen av angrepene, men det kommer helt sikkert til å bli mye bedre. Han er jo knapt fylt 18! Med en løpskapasitet som allerede er i topp internasjonal klasse så blir jeg ikke overrasket om han får en enda større karriere enn Broholm, kanskje Nypan også. Det er så riktig klubbdrift, i den posisjonen RBK er i nå, å gi unge talenter rikelig med spilletid. Mye artigere å følge en slik utvikling fra sidelinja enn om de for eksempel skulle forsøke å tyne ørsmå marginer ut av to mer etablerte vinger med framtida bak seg, og kanskje klare en femteplass framfor en sjetteplass.

Nå er riktignok Nelson kun 21 (snart 22), så han kan ennå forbedre seg. Men han virker dessverre å være for variabel i prestasjonene, for udisiplinert og for lite kollektivt orientert til å bli en topp-spiller. Emil tror jeg dessverre toget allerede har gått for, om man skal se for seg en ving som kan være med klubben tilbake til toppen av norsk fotball.
Back to top
Skammels!
Senior

PostPosted: 20.08.2024 13:19    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal vi selge unge (og ganske gode) spillere med åpenbart høyt potensial når de ikke får nok spilletid. Kan vi ikke i stedet låne dem ut? Markedsverdien til Frederiksen og Nelson vil neppe være lavere enn den er akkurat nå, på lang lang tid.
Votten
Proff

PostPosted: 20.08.2024 14:57    Post subject: Reply with quote

Fordi vi trenger pengene.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 20.08.2024 17:05    Post subject: Reply with quote

At folk bruker farta mot han blir bare dumt..Verken broholm eller reitan-sunde har fart.
Back to top
binocu
Junior

PostPosted: 21.08.2024 10:45    Post subject: Reply with quote

Antar det blant annet er meg du sikter til. Jeg synes mangel på fart er en av Fredriksens største svakheter som fotballspiller. Hvis du ikke synes at mangel på fart er et argument verdt å ta med i vurderingen av hvorvidt en spiller er god nok for Rosenborgs førsteellever eller ikke så får det være opp til deg. For øvrig nevnte jeg ikke Broholm eller Sundes fartsressurser med et ord, hvis du trodde jeg drev og sammenlignet dem kun basert på den egenskapen. Hvis jeg skal tippe ut fra det jeg kan se med mitt blotte øye så tror jeg Sunde er den raskeste av de tre. Jeg holder det også som sannynlig at Broholm er raskere enn Fredriksen, men det er selvsagt vanskelig å være sikker uten måltall. Jeg synes uansett at Broholm som spillertype kompenserer bedre for eventuell mangel på høy toppfart i kraft av at han er en bedre ballbehandler og flinkere til å forsere motspillere på andre premisser enn ren hastighet.
Back to top
marco83
Senior

PostPosted: 30.08.2024 12:16    Post subject: Reply with quote

blir han den neste som forlater laget? er det noen nyheter om ham?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Next
Page 8 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb