View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 30.07.2024 15:56 Post subject: |
|
|
27Sapara wrote: | Den har ikke vært dårlig. Den har vært forferdelig! |
Ja, den har vært forferdelig. Men som sagt er det ikke Dorsin som har hovedskylden, selv om du legger hovedansvaret på han. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.07.2024 16:21 Post subject: |
|
|
Rekdal var den perfekte avskjedsgaven fra Koteng & Bratseth, sikret at de la klubben og stallen vår i ruin. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 30.07.2024 22:54 Post subject: |
|
|
Bjarnes wrote: | Dersom det stemmer at vi selger både Sæter og Fredriksen i dette vinduet så tar vi stor risiko inn i høstsesongen.
Vi ligger per dags dato altså 2 poeng over sisteplass i ligaen.
En angrepsrekke med Sunde-Holm-Broholm lukter ikke akkurat svidd for et lag som trenger poeng i høst. |
Vi har jo Nelson i bakhånd. Han er vel snart klar for å spille. Han blir tydeligvis værende og har jo stort potensial. |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 30.07.2024 23:29 Post subject: |
|
|
Fredriksen har vært uhelldig med skadene. Og det ble mer uheldig når det kom inn en ung herremann og tidvis har spilt bra i rollen. En kan jo ikke bytte en spiller bare fordi denne har blitt skadefri når utfordreren har jevnt og trutt bidratt med mål og målpoeng
Hvis han blir solgt, så bør midlene prioriteres til en spiss fra brukbare ligaer som leies ut sesongen med kjøpsopsjon. Sæter behøver en spiss som med bestemte ferdigheter, og som en vil spille på i angrepspillet
Har jo en spiller i adecco-dassen som står med utrolige 17 målpoeng halveis. Hvis en tilbyr Sadiku andre veien, hva vil Ranheim ha for Hou Sæter. Ja et usikkert kort. Men han har noen ferdigheter som er eliteseriestandard. Han spilte fri en annen eks-rbk'er gang på gang i gode posisjoner på kanten, men dessverre var sistnevnte usikker i avgjørende øyeblikk og ble lovlig taklet hver gang |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 31.07.2024 00:11 Post subject: |
|
|
trøndergutten wrote: | 27Sapara wrote: | Er det noen som fortjener å havne i fryseboksen i Rosenborg så er det Dorsin. En sportsdirektør som ikke evner å gjøre noe riktig. Det er faktisk sjokkerende at han faktisk sitter i jobben. Dorsin er selve symbolet på nedturen til Rosenborg.
 |
Vi kan gjerne for meg få inn en bedre sportsdirektør hvis vi finner en og har råd til det, men at Dorsin har vært så dårlig det siste knappe året er jeg ikke med på. Det før det da hovedtrener hadde hovedansvaret teller jeg ikke med. |
Tor Kristian Karlsen? |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 31.07.2024 00:30 Post subject: |
|
|
EGA wrote: | Bjarnes wrote: | Dersom det stemmer at vi selger både Sæter og Fredriksen i dette vinduet så tar vi stor risiko inn i høstsesongen.
Vi ligger per dags dato altså 2 poeng over sisteplass i ligaen.
En angrepsrekke med Sunde-Holm-Broholm lukter ikke akkurat svidd for et lag som trenger poeng i høst. |
Vi har jo Nelson i bakhånd. Han er vel snart klar for å spille. Han blir tydeligvis værende og har jo stort potensial. |
Han viste vel i en kamp hva som bor i han. Grunnen til at han lykkes var at relasjonene med Nypan og Selnær var der. Nelson bør kontinuerlig bevege seg rundt back'en sin. For til slutt så sprekker det og han kan bryte inn i strafffefeltet bakom backen. Da er det bare rbk's lære enten hardt inn langs bakken foran keeper, eller 45 grader ut hvor Selnæs kan stå klar med skuddfoten |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 11.08.2024 20:39 Post subject: |
|
|
Hva har fredriksen gjort galt?han har faen meg ikke vært dårligere enn broholm og tagseth!! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.08.2024 21:16 Post subject: |
|
|
Har han høyere lønn? Kan nesten mistenke at klubben bevist holder høyt lønnede spillere på benken for at de skal få incentiver for å forlate klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 11.08.2024 21:34 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Hva har fredriksen gjort galt?han har faen meg ikke vært dårligere enn broholm og tagseth!! |
Han har gjort syk. Var derfor ikke med idag |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.08.2024 19:55 Post subject: |
|
|
Syns det er merkelig.
Kan ikke se at Broholm bidrar med noe særlig mer enn hva han gjør.
Hvor mange målpoeng har Broholm? Kan ikke være mange. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 19.08.2024 20:00 Post subject: |
|
|
Må gudene vite om Alfred har fått noen signaler fra toppen om at enkelte spillere helst skal få så lite spilletid som mulig så de selv bestemmer seg for at det beste er å dra. Betimelig hvordan Børkeeiet, Frederiksen og Nelson gikk fra fast plass i elleveren i fjor til å knapt få spilletid i år. Kan det være at disse er lønnsledende? |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 19.08.2024 20:06 Post subject: |
|
|
Akkurat der er jeg uenig med alfred.fredriksen har knapt fått sjansen.
Tagseth får spille uansett hvor elendig han er..slår bort ballen hele tida.
Ser jo han er en god fotball spiller! Må være noe rart mellom alfred og emil.
Kjøper ikke at flere spillere som spiller er bedre. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.08.2024 20:09 Post subject: |
|
|
Alfred stiller harde krav til press-spill, det er muligens manglende innsats/evner der som gjør at Emil F og Nelson blir vraka og trolig blir solgt. Ang Broholm, så har han tatt store steg i år på den biten av spillet. Det gjelder også flere andre, bla Eddie og Noah H |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 19.08.2024 20:27 Post subject: |
|
|
Emil i topp form er en mye bedre spiller enn Broholm. Skaper mer målpoeng. Men men AJ som velger ut laget. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.08.2024 21:43 Post subject: |
|
|
Muligens AJ tar ut laget ved hjelp av AI😃 |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 19.08.2024 23:15 Post subject: |
|
|
Absolutt alle trenere i hele verden har noen favoritter og noen som supporterne ikke skjønner at ikke får mer spilletid. Og årsakene kan være mange. Hos AJ virker det som at Fredriksen og Børkeeiet er helt ute i kulden, noe flere av oss supportere ikke forstår noe av.
Greit nok at Børkeeiet ikke er bedre enn Sælnes, men han burde fått noen flere innhopp eller starter som midtstopper eller indreløper. Og Fredriksen syntes jeg var god i fjor. Han burde også fått flere sjanser denne sesongen. Men sånn er det dessverre. Når de får så lite spilletid, så er det bedre at de blir solgt. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 19.08.2024 23:17 Post subject: |
|
|
Hadde håpet at RBK klarte og få ut like mye mål av han som i Sønderjyske, har en veldig god venstreslegge bare han kommer riktig til. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 20.08.2024 00:51 Post subject: |
|
|
Var grisegod når han kom. Hvem vet nå for han får jo ikke spille. |
|
Back to top |
|
 |
binocu Junior
|
Posted: 20.08.2024 10:58 Post subject: |
|
|
Jeg synes "grisegod" er å ta for hardt i. Til en slik beskrivelse er han rett og slett for treg. Han er en god spiller, for all del. I toppform er han KANSKJE (et veldig stort kanskje etter min mening) marginalt bedre enn Broholm, sånn totalt sett. Han er imidlertid 4 år eldre også, og nærmer seg den alderen der han skal være på sitt beste som fotballspiller. Jeg støtter så 100% at klubben da heller velger å satse på han som garantert kommer til å bli mye bedre, sannsynligvis allerede til neste år. Spesielt i en sesong hvor man allikevel ikke kjemper i toppen av tabellen. Gi Broholm 4 år til så spiller han forhåpentligvis i en adskillig større klubb, men har etterlatt seg et solid, tosifret antall millioner kr i sitt fravær.
Det samme gjelder på andre sida. På de få månedene sesongen har vart synes jeg Sunde har tatt fantastiske steg. Så mangler han selvsagt noe på enkelte ferdigheter i avslutningen av angrepene, men det kommer helt sikkert til å bli mye bedre. Han er jo knapt fylt 18! Med en løpskapasitet som allerede er i topp internasjonal klasse så blir jeg ikke overrasket om han får en enda større karriere enn Broholm, kanskje Nypan også. Det er så riktig klubbdrift, i den posisjonen RBK er i nå, å gi unge talenter rikelig med spilletid. Mye artigere å følge en slik utvikling fra sidelinja enn om de for eksempel skulle forsøke å tyne ørsmå marginer ut av to mer etablerte vinger med framtida bak seg, og kanskje klare en femteplass framfor en sjetteplass.
Nå er riktignok Nelson kun 21 (snart 22), så han kan ennå forbedre seg. Men han virker dessverre å være for variabel i prestasjonene, for udisiplinert og for lite kollektivt orientert til å bli en topp-spiller. Emil tror jeg dessverre toget allerede har gått for, om man skal se for seg en ving som kan være med klubben tilbake til toppen av norsk fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels! Senior
|
Posted: 20.08.2024 13:19 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal vi selge unge (og ganske gode) spillere med åpenbart høyt potensial når de ikke får nok spilletid. Kan vi ikke i stedet låne dem ut? Markedsverdien til Frederiksen og Nelson vil neppe være lavere enn den er akkurat nå, på lang lang tid. _________________ Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 20.08.2024 14:57 Post subject: |
|
|
Fordi vi trenger pengene. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 20.08.2024 17:05 Post subject: |
|
|
At folk bruker farta mot han blir bare dumt..Verken broholm eller reitan-sunde har fart. |
|
Back to top |
|
 |
binocu Junior
|
Posted: 21.08.2024 10:45 Post subject: |
|
|
Antar det blant annet er meg du sikter til. Jeg synes mangel på fart er en av Fredriksens største svakheter som fotballspiller. Hvis du ikke synes at mangel på fart er et argument verdt å ta med i vurderingen av hvorvidt en spiller er god nok for Rosenborgs førsteellever eller ikke så får det være opp til deg. For øvrig nevnte jeg ikke Broholm eller Sundes fartsressurser med et ord, hvis du trodde jeg drev og sammenlignet dem kun basert på den egenskapen. Hvis jeg skal tippe ut fra det jeg kan se med mitt blotte øye så tror jeg Sunde er den raskeste av de tre. Jeg holder det også som sannynlig at Broholm er raskere enn Fredriksen, men det er selvsagt vanskelig å være sikker uten måltall. Jeg synes uansett at Broholm som spillertype kompenserer bedre for eventuell mangel på høy toppfart i kraft av at han er en bedre ballbehandler og flinkere til å forsere motspillere på andre premisser enn ren hastighet. |
|
Back to top |
|
 |
marco83 Senior
|
Posted: 30.08.2024 12:16 Post subject: |
|
|
blir han den neste som forlater laget? er det noen nyheter om ham? |
|
Back to top |