View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
2% |
[ 2 ] |
Tagseth |
|
9% |
[ 9 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
11% |
[ 11 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
36% |
[ 34 ] |
Nypan |
|
37% |
[ 35 ] |
Broholm |
|
1% |
[ 1 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan-Sunde |
|
1% |
[ 1 ] |
Zeidan |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 93 |
|
Author |
Message |
enojado Veteran
|
Posted: 26.07.2024 21:34 Post subject: |
|
|
1. NFF følger anbefaling fra UEFA som igjen har fått trøkt dette ned fra FIFA.
2. NFF henger alltid etter de største ligaene med innføring av nye prosesser og teknologi grunnet kostnader, og vurderinger. Større ligaer som Premier League, La Liga og Serie A har større økonomiske ressurser og kan derfor raskere adoptere ny teknologi som VAR.
3. NFF kommer til å kutte VAR så fort de andre mellomstore ligaene kutter. Nederland, Belgia, Østerrike, Tyrkia, Polen etc.
4. NFF kan ikke bare kutte ut VAR over natten. Ikke fordi de har en kontrakt med leverandør. Pengene kan betales ut til tredjepart når som helst. Problemet er alle sponsorpengene knyttet til VAR og dens omstendigheter.
At enkelte supportere bruker egne klubblag som brekkstang til å få igjennomslag for sine egne meninger med VAR til NFF er i bestefall trist.
Disse gjennomtrekkhodene som gjemmer seg på ØØ klarer kunststykket å mislike VAR mer enn den åpenbare selvskadingen av sin egen klubb de har sitt hjerte til. Det har gått altfor langt og går hardt utover klubbene, og akkurat nå går det hardt utover Rosenborg BK. Disse supporternes meninger har ikke større Verdi enn de andre som besinner seg.
Jeg liker ikke VAR, men misliker enkelte av våre egne sandblåste skaller av noen supportere som ødelegger for klubben enda mer...
VAR kommer til å ordne seg selv uten at noen må ødelegge for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 26.07.2024 21:38 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Vi har vel ikke noe tall pr dags dato. Før sesongen var det vel 10 - 10 - 10 tror jeg? |
Før sesongen var det 10 lag som hadde stemt mot VAR. 4 av de 10 er nå i OBOS.
Det vil si av 16 lag i eliteserien så er kun 6 i mot VAR.
Et skikkelig mindretall med andre ord. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.07.2024 21:43 Post subject: |
|
|
Nå må ikke du forveksle mot VAR og "ikke enda hatt en avstemming og vedtak i klubben". |
|
Back to top |
|
 |

|
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 26.07.2024 21:45 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Nå må ikke du forveksle mot VAR og "ikke enda hatt en avstemming og vedtak i klubben". |
Det forveksler jeg ikke. Det bare vitner om likegyldig og aksept.
Jeg er bare interessert i hvor mange som er imot. Og det er altså en solid mindretall. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 26.07.2024 21:45 Post subject: |
|
|
Vi vet ikke om det er et solid mindretall eller et solid flertall, det er poenget. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 26.07.2024 21:47 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Vi vet ikke om det er et solid mindretall eller et solid flertall, det er poenget. |
Vi vet at det er et solid mindretall fordi klubbene hadde prosesser før sesongen og dette er resultatet.
Kun 6 eliteserieklubber stemte mot VAR. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 26.07.2024 21:50 Post subject: |
|
|
Vi vet ikke om det er et solid mindretall fordi på det tidspunktet hadde 1/3 ikke enda tatt demokratisk stilling til det i klubb. Og vi aner ikke hvordan de siste 4 månedene har påvirket innstillingen.
Kan godt hende det kun er 3 klubber igjen mot. Aner ikke.
Men vi har ikke grunnlag for å slå fast noe tall nå. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 26.07.2024 21:51 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Vi vet ikke om det er et solid mindretall fordi på det tidspunktet hadde 1/3 ikke enda tatt demokratisk stilling til det i klubb. Og vi aner ikke hvordan de siste 4 månedene har påvirket innstillingen.
Kan godt hende det kun er 3 klubber igjen mot. Aner ikke.
Men vi har ikke grunnlag for å slå fast noe tall nå. |
Du skjønner hvordan klubber fungerer? Man løfter problemstillinger på årsmøter på grunn av ønsket endring.
Hva sier det når klubbene ikke løfter VAR som en problemstilling? |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 26.07.2024 22:01 Post subject: |
|
|
Jeg gidder ikke denne videre machiavelli, de siste 5 dagene har vært uløselig stanging i vegg.
Om du tenker at det kun er 3-4 lag som er imot, så tenker du det og er fornøyd. Da blir avstemming etter sesongen plankekjøring og vi fortsetter videre med VAR.
jeg har ingen tro på at det kun er 3-4 lag som er imot. Så lar vi den ligge der. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 26.07.2024 22:16 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg gidder ikke denne videre machiavelli, de siste 5 dagene har vært uløselig stanging i vegg.
Om du tenker at det kun er 3-4 lag som er imot, så tenker du det og er fornøyd. Da blir avstemming etter sesongen plankekjøring og vi fortsetter videre med VAR.
jeg har ingen tro på at det kun er 3-4 lag som er imot. Så lar vi den ligge der. |
Hadde det vært så vel. At vi kunne være enige om å være uenige og se hva som skjer etter sesongen.
Dessverre ser det ikke ut som det er godt nok og det blir nye protester i helga. Jeg er veldig spent på hva som skjer med kampen vår i morra. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 26.07.2024 22:19 Post subject: |
|
|
Håper Kjernen og andre fraksjoner ser siste døgns fremgang og legger aksjonene død nå. Altså, forventer både bannere, roping, sanger og stille-aksjoner. Men håper og tror siste Rosenborg kamp er avlyst.
Hvis det skjer igjen må folk identifiseres og utestenges. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 26.07.2024 23:07 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Håper Kjernen og andre fraksjoner ser siste døgns fremgang og legger aksjonene død nå. Altså, forventer både bannere, roping, sanger og stille-aksjoner. Men håper og tror siste Rosenborg kamp er avlyst.
Hvis det skjer igjen må folk identifiseres og utestenges. |
La oss inderlig håpe det. Dessverre ser det ut som at veldig mange grupperinger har fyrt seg opp. Og jeg kan ikke se at vi har hørt noe fra de på ØØ enda. Utover lederen i kjernen som sier at dette ikke er veien å gå.
En ting er sikkert. Ordbruken som ble brukt etter LSK-kampen kommer til å fremstå høyst sivilisert sammenlignet med hva det blir hvis kampen i morra også saboteres.
Men ja. Da må klubben ta grep. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 26.07.2024 23:12 Post subject: |
|
|
Utrolig skuffende at Kjernen og UN fortsatt gjemmer seg. |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 26.07.2024 23:30 Post subject: |
|
|
fatslick wrote: | Votten wrote: | fatslick wrote: | Det som kunne vært et beroligende element før kampen var avbrutt var at hvert lags kapteiner hadde stått foran dem med en mikrofon. For jeg tror at selv idiotiene.
hvis de hadde fått skyllebøtte fra sin egen kaptein, så ville det roet ned og spilt ferdig. Men det er mye mulig det ble vurdert, for en så spillere fra begge lag stå og diskutere med hverandre
Og en kan si at AJ virkelig gjorde seg fortjent til lønna, med den heseblesende løpingen. Og journalister jævla kåte på clickbait-artikler avslørte at de omtrent var på nivå med idiotene |
Skyllebøtte fra spillerne hadde nok mest sannsynlig virket mot sin hensikt. Øvre Øst hadde på det tidspunktet kastet noe på banen kun én gang. Én VAR-protest som resulterer i skyllebøtte fra egen kaptein hadde nok kun satt sinnene i kok, og de ballene hadde endt på matta uansett. |
Kan vanskelig se at ikke en kapteins-formaninger vil at supportere faktisk roer seg. Han er kapteinen din for faen. Jeg er åpenbart vokst opp i en annen kultur når det gjelder respekt for kapteinen. Jeg har da møtt på Rune Bratseth her i byen, men det har aldri falt meg inn om å omtale han med noe annet enn landslagskaptein. Spiller ingen rolle at det er ca 30 år siden han var aktiv landslagskaptein. Han vil for alltid være landslagskaptein i mine øyne |
Formaninger? «Skyllebøtte» var ordet du brukte.
Kaptein? Ole Selnæs er ikke egentlig lagets kaptein, det er Markus Henriksen som er ute med skade. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 26.07.2024 23:30 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Utrolig skuffende at Kjernen og UN fortsatt gjemmer seg. |
Ja ja. Her er nå leder i Kjernen sitt innlegg i Adressa.
https://www.adressa.no/mi...il-besvaer |
|
Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 27.07.2024 00:04 Post subject: |
|
|
Votten wrote: | Formaninger? «Skyllebøtte» var ordet du brukte.
Kaptein? Ole Selnæs er ikke egentlig lagets kaptein, det er Markus Henriksen som er ute med skade. |
Ok jeg ser at formaninger/skyllebøtte var diffus. Men hovedbudskapet til kapteinen hadde vært om få gjennomført denne kampen nå.
Og nå er det vel vanlig at klubber har en kapteinstroika. I RBK er det vel Henriksen, Reitan og Selnæs |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 27.07.2024 00:59 Post subject: |
|
|
Ja, man har et kapteinsteam. Men kampens kaptein Ole Selnæs er ikke noen kaptein med stor K, det er han altfor sutrete til. |
|
Back to top |
|
 |
Skrulledude Senior
|
Posted: 27.07.2024 03:13 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Skrulledude wrote: |
Jeg har medfølelse. Medfølelse for at disse barna virkelig ikke møter større problemer i hverdagen enn en avlyst / utsatt fotballkamp.
Antallet som trenger oppfølging pga. Problemer med mental helse har doblet seg de siste ti årene. Nå skal jeg ikke kritisere de som har blitt utsatt for fysisk og psykisk vold, men jeg mistenker at veldig mye av fordoblingen skyldes at de unge i dag ikke møter større motgang enn karakterpress og press rundt det å ha den nyeste iphonen - og underholdningsarrangement spolert av at NFF velger å kollektivt avstraffe fotballsupportere for at noen fotballsupportere, med riktighet, påpeker at NFF på ingen som helst måte har løst VAR-spørsmålet demokratisk.
Ja, det er BARN vi snakker om her, og vi må faktisk gjøre vårt beste for å utvikle de til sterke VOKSNE som bidrar til fellesskapet. Med denne fordoblingen i psykiske problemer tatt i betraktning, kan det tyde på at det kanskje ikke er bra at vi overbeskytter de og individualiserer de for mye? |
Livets harde skole har lært deg mye om psykologi og pedagogikk skjønner jeg. |
Kanskje ikke? Det er vanskelig å se ironi skriftlig, så jeg bør vel ta deg bokstavelig? Du må gjerne komme med motargumenter heller enn hersketeknikk kamuflert under onelinere.
Uten at jeg skal hovere her, men jeg vil anta jeg har høyere utdanning enn deg, og at jeg kjenner langt flere høyt utdannede enn deg. Jeg har vært ønsket ansatt hos to universiteter i Norge, men har takket nei da jeg har langt mer attraktive alternativer.
Hilser med kjærlighet og medfølelse fra andre siden av verden hvor jeg jobber med tre startup-idéer samtidig som jeg er fast ansatt i en veletablert bedrift.  |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.07.2024 07:23 Post subject: |
|
|
Bra. Godt at han så udiskutabelt beklager til fansen og rbk. Det gjør i hvert fall noe for å gjenopprette noen form for tillit. At det skulle ta så lang tid er synd. Han kunne også gjerne stoppet innlegget sitt der. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 27.07.2024 12:02 Post subject: |
|
|
Synes denne er problematisk jeg. Han unnskylder. Men han rettferdiggjør også. Det jeg trekker ut av denne er:
1. Han kan ikke kategorisk avvise at kjernen ikke kommer til å ødelegge kamper igjen, men han håper at man kan unngå det
2. Det er andre grupper på ØØ som han håper ikke lager bråk, men tydeligvis har ingen intensjon om å føre noe indrejustis på tribunen mot |
|
Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 27.07.2024 20:46 Post subject: |
|
|
Nok nå machiavelli. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 29.07.2024 00:14 Post subject: |
|
|
Skrulledude wrote: | Kanskje ikke? Det er vanskelig å se ironi skriftlig, så jeg bør vel ta deg bokstavelig? Du må gjerne komme med motargumenter heller enn hersketeknikk kamuflert under onelinere.
Uten at jeg skal hovere her, men jeg vil anta jeg har høyere utdanning enn deg, og at jeg kjenner langt flere høyt utdannede enn deg. Jeg har vært ønsket ansatt hos to universiteter i Norge, men har takket nei da jeg har langt mer attraktive alternativer.
Hilser med kjærlighet og medfølelse fra andre siden av verden hvor jeg jobber med tre startup-idéer samtidig som jeg er fast ansatt i en veletablert bedrift.  |
Og som digresjon - jo, du hoverer, eller mer korrekt, viser hva som er viktig for deg akkurat nå i dine to siste avsnitt, og når du har kommet litt lengre på livsveien, vil du nok innse at det trolig er andre momenter som betyr mer. Men du må nok få noen flere år med erfaring først..
Når det gjelder barns oppvekstforhold og hvordan det innvirker på deres psykiske helse både som barn og voksne, er nok heller ikke det veldig relevant i denne debatten, men i den grad det er relevant, kan vi nok ganske klart og tydelig konkludere med at denne aksjonen har gjort rekrutteringsarbeidet for nye supportere vanskeligere. Dog vil opplevelser som dette sette seg godt fast i minnet, og det er jo et perspektiv de såkalte supportene vi hovedsakelig finner på ØØ i liten grad tar inn over seg, for deres perspektiv er jo som vi alle nå har forstått: Vi setter oss selv høyere enn klubben, vårt perspektiv er viktigere enn alle andres, og vi hensyntar ingen andre meninger.
Og om noe, burde jo alle de årene du har benyttet på skolebenken, lært deg å reflektere på et høyere nivå enn det?
Og som en digresjon 2. Når Brann i sin tid vant et seriegull i 2007, var andelen psykiatriske innleggelser i Bergen historisk lav, så på litt tynt empirisk grunnlag kan man påstå at suksess bedrer den psykiske helsen. Og kanskje det også kan forklare hvorfor så mange på ØØ sliter... (må vel legge inn et ironivarsel her til enkelte..) _________________ mvh HeXX
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 29.07.2024 08:02 Post subject: |
|
|
Nåt det gjelder den 2.digresjonen, så skal en ikke se bort fra at det økte i Osl0,med Martin Andresen som leketrener
Vi lå foran RBK når det gjaldt Erik Hamren. Det var sportslige som ville ha han. Men så gikk gamlekara til "penga" og de ville ha Martin Andresen.
Så dere endte opp med Erik Hamren.Et godt valg. "dessverre" vant vi cupen i 2008 og dermed unngikk MA å få sparken |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3645 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 30.07.2024 10:17 Post subject: |
|
|
Nytt tidspunkt bekreftet. 21 August klokka 19 |
|