English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2024
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 32, 33, 34  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 18:17    Post subject: Reply with quote

Rosenborg 2024. Slik situasjonen er nå så risikerer vi å ligge på nedrykksplass dersom vi taper mot Lillestrøm. Noen som fortsatt synes det var genialt å sparke Ingebrigtsen og støtte Koteng? Dette må jo fremstå som det mest latterlige grep i en norsk fotballklubb gjennom alle tider. Mest latterlig ble det fordi den harde kjerne av Rosenborg- supportere så ut til å støtte det hele. «Vi vil løfte Rosenborg til det neste trinn», sa Koteng, og nå er vi hensatt til å juble over tilløp til noen gode angrep. Det var steget sitt det. Hele denne historien er så dum at jeg har ikke ord.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 18:45    Post subject: Reply with quote

Det var helt rett å sparke Kåre sånn laget utviklet seg. Spørsmålet er timing og hvordan det ble håndtert. Men Kåre holdt på å kjøre 2018-sesongen i dass, det var kun en usannsynlig seiersrekke under Coolen og en minst like usannsynlig keeperprestasjon av Hansen borte mot Skendija(?) som sørget for at det ble gull og e-cup.

Men ja, styret og ledelsen skuslet bort det forspranget vi hadde på en merkverdig dårlig måte.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 18:48    Post subject: Reply with quote

Så klart var det riktig å sparke KI. Det var de påfølgende valgene som ikke var gode nok.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 18:58    Post subject: Reply with quote

Dette virker som en gøy og revolusjonerende samtale.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 20:39    Post subject: Reply with quote

Det er rom i regelverket om å sette kampen til 0 poeng til begge lag hvis begge lag/klubber kan bebreides.

De har vel ikke i VAR i OBOS? Kjernen får drømmen sin
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 21.07.2024 20:41    Post subject: Reply with quote

Blir vel spilt for tomme tribuner tenker jeg på en annen dato.
Der er mye mer i tråd med regelverket…
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
fatslick
Rutinert

PostPosted: 23.07.2024 13:46    Post subject: Reply with quote

Det som blir interessant er hva AJ gjør ved starten til neste sesong, når han får mulighet til å sette sitt lag. En kan opplyse at Jurgen Klopp vant ingenting første året han kom inn. Det han trolig gjorde var å ta notater og rådføre seg scoutingteam og utviklingstrenere for å se om de hadde begrrunnede. spillere. Så ble spillere som ikke passet inn gradvis faset ut
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.07.2024 13:57    Post subject: Reply with quote

Det blir litt interessant å følge disse forum-AI-botene fremover. Forløpig virker det som de sliter med å bli del av debattene på forumet, det er for mange litt random poster i tilfeldige tråder som ikke engasjerer andre.
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 23.07.2024 19:48    Post subject: Reply with quote

Den der skal vel være ymtet på meg. Men her er en realitet som viser forskjell på et menneske og en AI-bot. En AI.-.bot kan bidra med informasjon om spillere, deres karriere eks. Det de derimot ikke er skudd sammen til å klare er å komme med personlige vurderinger. Ikke for å "Blow my own ass". Men jeg så en kamp med Sunde, og konkluderte med at spilleren hadde voksentakter. Og det virker som jeg traff. For Sunde er en av spillerne som har hatt et gjennombrudd. RBK med deres historie fascinerer meg, selv om jeg holder med et annet lag. TViler på at en AI-bot hadde detaljert informasjon om g-19-spiller ved nyttår, når a-laget ikke engang hadde A-lagstrener

Og tror du at en AI-bot ville oppsummert det som skjedde på søndag som en konsekvens av kjerringifisering og sosinomisering
Back to top
Lillegutt11
Junior

PostPosted: 23.07.2024 20:06    Post subject: Reply with quote

Å benekte at man er AI er det tydeligste tegnet på at man er en bot.

Så jævlig lettlurte er vi ikke.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 20:06    Post subject: Reply with quote

På en mere diplomatisk måte kan man si at du har en unik måte å avspore fullstendig fra hva tråden handler og hva som diskuteres.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 23.07.2024 20:45    Post subject: Reply with quote

Det er fascinerende, ja. Den overdrevne mengden med skrivefeil er enda et klart hint om en AI-drevet konto.
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 24.07.2024 06:42    Post subject: Reply with quote

Lillegutt11 wrote:
Å benekte at man er AI er det tydeligste tegnet på at man er en bot.

Så jævlig lettlurte er vi ikke.

Å benkte at en er AJ 'er mer relevant å bidra me informaasjon som helt klart indikerer at en ikkr er AJ ved å formidle informasjon som er vanskelih for en AI å formidle. Som påpekt at en vurderte at Sunde hadde a-takter da han kom rett fra g-19-lag før a-lags var utnevnt

Så kom det mest absurde for AJ at en personlig vurdering om oppførselen til Rbk og lsk var en konsekvens av kjerring og sosionomisering. Hvor det ble antydet at jeg var med i et norsk parti. Det må være en ekstrem AJ, som ikke baare assosiserer uttalelser til et norsk parti, men at AJ skal se link mlellom ståsted om et parti jeg ikke kjenner til, og samtidig dra assosiering til oppførselen i kampen mellom RBK og småfugler

Men jeg skal innrømme at at "my grammar is bad. but meaning is good" Det innebærer at jeg skriver ssom jreg menet, mren ikke alltif innenfor det gramatiske.

Stikkordet er. Personlige oppfatninger som AJ har store vansker med å plukke opp. Jeg har registrert at BG2-, Junorlag ligger på klatr nedrykksplass i sin divissjonsavdeling på sammd niivå som RBk2. AJ om de i hele tatt har registrert, så har de ikke kommet med noen seriøs vurdering til horfor det er slik at klubben har et a-lag som trolig vil vinnd seriegudll, men samtidig har et 2-lag som vil fykke ned i buljonliga
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 24.07.2024 07:08    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
På en mere diplomatisk måte kan man si at du har en unik måte å avspore fullstendig fra hva tråden handler og hva som diskuteres.

Det vil jeg si er tøv. Jeg mener jeg er innenfor trådens tema, som i de mange spilllertråder, så hat jeg kommet med litt krydder. Jeg har i spillertråden om Markus Henriksen formidlet at tilhenger av en klubbforlengelse er relevant, men med siste "ute med skade på udefinert tid, så er det vanskelig å forsvare spiller forlengelse

Når det gjelder Tagseth så er det trolig inteesse fra klubber., mem siden klubbem har sluttet å ha han aiutomatisk venstrebacl-fetisj. så har trolig interessem fra han kjølnet
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 14:11    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg er veldig bekymret for den splittelsen som utvikler seg mellom supporterne her. Spesielt siden det varsles opptrapping av krigen mot NFF.

En kamp kan avskrives som et uhell, men hvis man bygger en trend av det så blir det tungt for de supporterne som ikke støtter ØØ. Den absolutte majoriteten av publikum på Lerkendal er ikke på ØØ, og de er, som så fint påpekt, ikke like fanatiske i sitt oppmøte. Det er denne gruppen som risikerer å bli skyvd ut. Hvorfor skal barnefamilier bruke masse penger på kamper som har høy sannsynlighet for å bli ødelagt.

En ting er hva blir konsekvensene ut 2024 for en klubb som er helt avhengig av publikumsinntekter, men også hva konsekvensene blir på lang sikt. Ikke blir skapt nye supportere for de som vokser opp reiser ikke på stadion.

Når var sist det var så stor splid mellom supportergrupper innad i RBK?
Jeg regner med vi får se et regnestykke på slutten av året hvor stor påvirkning dette hadde, og er redd for at det blir fæle tall.
Back to top
kilik
Junior

PostPosted: 26.07.2024 14:27    Post subject: Reply with quote

Tenker timingen for "aksjonen" kanskje er det verste.

Jeg tør påstå at sjansen for nedrykk er ganske stor i år når man ser tabellen. Økonomien er allerede krisedårlig og vi får ikke inn forsterkninger uten å selge noen av våre beste spillere. Legg til en helt fersk trener og en gjeng unggutter som skal stå i det presset utover høsten. Avlyste kamper, tomme tribuner og utenomsportslig tøv som dette er det siste vi trenger å bruke energi på nå.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 14:38    Post subject: Reply with quote

Tenker mye på det samme. Det er en stor interessekonflikt mellom alternative supportere (og øvrige ØØ-supportere disse har stor innflytelse på) og gjennomsnittssupporteren. Føler ikke man har mye man skulle ha sagt som medlem, når man vet at det er en høylytt gruppe som tyr til geriljataktikk hver gang de ikke får viljen sin.

Synes det er vanskelig å se en vei ut av dette. Tror vi forblir en kaosklubb i lang tid dessverre. Hvordan skal vi klare å bevare og tiltrekke oss kompetanse i ledelse og sportslig, når de vet de vil bli motarbeidet fra dag 1? Fortsetter fotballverdens "Extinction rebellion" med å motarbeide klubben økonomisk ender vel klubben opp i feil hender til slutt.
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 26.07.2024 14:46    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:

Når var sist det var så stor splid mellom supportergrupper innad i RBK?
Jeg regner med vi får se et regnestykke på slutten av året hvor stor påvirkning dette hadde, og er redd for at det blir fæle tall.

Jeg håper av hele mitt hjerte for RBK er at dere og laget mitt ikke bytter divisjoner. For det suger å ha motstandere som Moss, Sogndal og Åsane.

For det har vært elektrisk stemning på Lerkendal både fra hjemmesupportere og bortesupportere når de setter igang med synging og chanting. Og jeg er skamfull for hver faen som kom til Trondheim som angivelige Enga-supportere men var mest opptatt av å avtale slåssskamper.

For med RBK's budsjetter med nedrykk, da vil det garasjesalget av alt som kan krype og gå av spillere smerte vesentlig mer enn hva vi opplevde. De forventede summer av Nypan-salget, bare glem det ved nedrykk. Uten disse 40 millioner fra salget av Ilic, så hadde jeg hatt vansker for å se hvordan en skulle stable et lag. Heldigvis var de fleste spillere med å ta lønnskutt, så kuttet endel andre kostnader. Så har en gradvis begynt å ruste opp klubben igjen. Heldigvis klarte en holde hodet klart, selv om det skurret kraftig innledningsvis.

Den jobben kan bli vesentlig tyngre for RBK. SÃ¥ bare bli i eliteserien

P.s jeg har blitt såpass skaptrønder (raree ting skjer med hue med dårlig himert) at jeg ønsker at Ranheim følger med på direkte opprykk. For det er en klubb med sjel. For det er umulig og ikke bli glad i en klubb som har det nærmest rotfestet at det skal være massivt med lokale spiillere. Alle fans til eliteserielag har den våte drømmen om at laget på banen er dominert av lokale. Helst spillere som har gått alle gradene i aldersbestemte lag. Så med overgang til eliteserien, så håper jeg laget står til sikker plass i trygg tid før nedrykkskrigen begynner. That's it. Alt over det, en ny hans majestets pokal vil jo være fortreffelig. Ikke noe mer Valium-bælming på slutten av sesongen
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 26.07.2024 15:57    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
Tenker mye på det samme. Det er en stor interessekonflikt mellom alternative supportere (og øvrige ØØ-supportere disse har stor innflytelse på) og gjennomsnittssupporteren. Føler ikke man har mye man skulle ha sagt som medlem, når man vet at det er en høylytt gruppe som tyr til geriljataktikk hver gang de ikke får viljen sin.

Synes det er vanskelig å se en vei ut av dette. Tror vi forblir en kaosklubb i lang tid dessverre. Hvordan skal vi klare å bevare og tiltrekke oss kompetanse i ledelse og sportslig, når de vet de vil bli motarbeidet fra dag 1? Fortsetter fotballverdens "Extinction rebellion" med å motarbeide klubben økonomisk ender vel klubben opp i feil hender til slutt.

Enig. Og det er ikke bare ØØ mot resten. Det er splittelse på ØØ også. Mange, inkludert meg selv, som ikke vil assosieres med dette.

Men det verste er kanskje hvordan dette kan påvirke rekrutteringen til klubben både i admin, på trenersiden og spillersiden.

I tillegg til milliontapet som kommer av at tilskuertallene vil lide i lang tid fremover da.
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 26.07.2024 17:42    Post subject: Reply with quote

Da blir det medlemskap i RBK i kveld, det samme gjelder to kompiser. Ser fram til bl.a. å kjempe for VAR. Nå er min stemme svært likegyldig i en stor medlemsmasse, og i nasjonale saker. Men jeg skal iallfall gjøre mitt for at Kjernen får minst mulig innflytelse på Lerkendal. Selv om det i praksis blir mest symbolsk.
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 26.07.2024 17:53    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Da blir det medlemskap i RBK i kveld, det samme gjelder to kompiser. Ser fram til bl.a. å kjempe for VAR. Nå er min stemme svært likegyldig i en stor medlemsmasse, og i nasjonale saker. Men jeg skal iallfall gjøre mitt for at Kjernen får minst mulig innflytelse på Lerkendal. Selv om det i praksis blir mest symbolsk.

Da håper jeg virkelig du/dere i det minste er for VAR og ikke plutselig har endra mening fordi tennisgutta i hvert fall ikke skal få det som de vil, sånn som enkelte andre. Det er i så fall noe av det barnsligste som fins.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 18:09    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:

Så lenge du stemmer fordi du faktisk vil ha VAR og mener dette er bra for fotballen så er det helt din rett, men å gjøre dette for å "stoppe" kjernen sin innflytelse blir bare for dumt.

At du i det heletatt kan mene at VAR er veien å gå er umulig å forstå, men å gjøre dette fordi du er sur på noe blir bare for dumt
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 18:13    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Enig. Og det er ikke bare ØØ mot resten. Det er splittelse på ØØ også. Mange, inkludert meg selv, som ikke vil assosieres med dette.

Men det verste er kanskje hvordan dette kan påvirke rekrutteringen til klubben både i admin, på trenersiden og spillersiden.

I tillegg til milliontapet som kommer av at tilskuertallene vil lide i lang tid fremover da.

Kan ikke du slutte å finne på ting hele tiden. Rekruttering på spillerside og trener side vet ikke du en dritt om, så slutt å legge det fram som om dette er noe som skjer eller kommer til å skje.
Jeg vedder på at spillere stort sett er mot VAR og om dette ender med en dialog med NFF om å fjerne VAR så blir de veldig fornøyde
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 26.07.2024 18:17    Post subject: Reply with quote

Jeg er selvsagt for VAR ja (siden jeg vil kjempe for det, altså), og ville aldri endret mening pga aksjonen. Men den ga oss motivasjon til å gjøre en innsats. Når det gjelder innflytelse og stemmegivning, må man jo se saker hver for seg, uavhengig av hva flertallet i Kjernen mener. Men når slikt som dette skjer, tenker jeg det er like greit å begrense innflytelsen, i den grad det er mulig. Selv om det blir mest symbolsk. Jeg ønsker forutsigbarhet og folk som følger spillereglene. Ikke en gjeng som plutselig kan ødelegge for hele stadion og klubben.
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 26.07.2024 18:45    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Jeg ønsker forutsigbarhet og folk som følger spillereglene.

Fint å høre at du støtter supporternes kamp mot NFF Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 32, 33, 34  Next
Page 28 of 34

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb