English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
2%
 2%  [ 2 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 9 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
11%
 11%  [ 11 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
36%
 36%  [ 34 ]
Nypan
37%
 37%  [ 35 ]
Broholm
1%
 1%  [ 1 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
1%
 1%  [ 1 ]
Zeidan
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 93

Author Message
KeyserS
Junior

PostPosted: 25.07.2024 22:19    Post subject: Reply with quote

Jeg støtter heller en kronerulling for flere tennisballer.

Vi kan snart få en situasjon der vi kan nyte fotballen igjen. Det trumfer alt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 22:51    Post subject: Reply with quote

Nei, det gjør det ikke.
Ufattelig at dere setter egen jallajustis over rbks ve og vel.

Fans meg i r..
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.07.2024 22:52    Post subject: Reply with quote

Ja, klart sånne som deg vil fortsette sabotasjen mot Rosenborg, du bryr deg mer om deg selv enn klubben.

Merker at denne hendelsen har tatt bort all glede jeg har med fotball. Vanskelig å skulle motivere seg til å fortsette å bry seg.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.07.2024 22:54    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Vi vet at det ikke blir mulig for et fåtall personer å betale tilbake de summene. Men forventer at Kjernen setter opp kronerulling så det er mulig å skape en stor bevegelse hvor alle bidrar litt.

Det er fullt mulig. De sitter nok på mange hus og eiendommer de kan selge.

Hva får deg til å forvente noe av kjernen? De gjemmer seg fortsatt. Ingenting har hindret de i å starte denne kronerullingen. I stedet har vi folk her på forumet som sier de vil fortsette sabotasjen.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 25.07.2024 23:02    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Vi vet at det ikke blir mulig for et fåtall personer å betale tilbake de summene. Men forventer at Kjernen setter opp kronerulling så det er mulig å skape en stor bevegelse hvor alle bidrar litt.

Det er dessverre ikke slik verden er. Gjør du noe dumt tar du konsekvensene av det, selv om det koster deg dyrt. Som Hedning skriver, og om regningen blir utmålt til 10 mill, om man luker ut alle som deltok med kasting og fordeler det på dem, så må de gjøre de grep de må for å betale, inkludert selge huset/ta opp lån, begynne å jobbe etc.

Selvsagt kan noen starte en spleis og bidra, men ansvaret ligger på de som fikk stanset kampen, og kanskje er det kanskje nettopp en slik realitetsorientering som skal til for at de forstår at dette handler om langt mer enn deres navlebeskuende narsissisme. Voksenopplæring som det kalles...

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.07.2024 23:11    Post subject: Reply with quote

Jada, vet dere bare skal tromme på meg hardere og hardere skyts.

Men i den virkelige verden så skjer ikke det dere skisserer, så derfor håper jeg at det startes en innsamling som kan bistå. For innsamling er fullt mulig.

At folk selger husene sine skjer ikke.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.07.2024 23:17    Post subject: Reply with quote

Det skjer jo selvsagt bare hvis de tvinges til det. Som hvis rbk saksøker. Jeg sier ikke at det skjer men at det hadde vært det rette.

Men du svarte ikke på det jeg spurte om. Hva får deg til å forvente noe av disse utskuddene?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.07.2024 23:21    Post subject: Reply with quote

Jeg forventer en kronerulling fordi Kjernen elsker klubben. Og en kronerulling og dugnadsinnsats for klubben er måten å vise at de tar ansvar på.

RBK er nok heldigvis ikke dumme nok til å saksøke egne fans. Og de hadde nesten garantert ikke vunnet en slik rettsak heller.

Optimist som jeg er, så håper jeg kronerulling kommer i regi Kjernen etter at RBK har fått svar på anken sin om tomme tribuner.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.07.2024 23:23    Post subject: Reply with quote

Det er ingenting som har hindret de i å starte denne spleisen for lenge siden. Ingenting har hindret de i å gå ut å beklage den skaden de har gjort på klubben. I steden har de gjemt seg siden sabotasjen ble gjennomført.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 23:29    Post subject: Reply with quote

"Med bussa og bila, kjæm gutan og pian
Te kampen for å sjå Rosenborg vinnj
Fra sør og fra nord
Kjæm liten og stor
Så juble dæm sammen for trollongan sin"

Jeg trodde i min naivitet at det var dette fotballen og Rosenborg handla om: å gi barn (i alle aldre) en flott opplevelse sammen med hverandre og laget. Denne tråden har vært en vekker. Det finnes åpenbart flere voksne som mener at det er helt okay med collateral damage, i form av gråtende barn og bitre foreldre så lenge det presumptivt tjener deres idrettspolitiske mål...

Jeg fatter det (nesten) ikke...
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.07.2024 23:32    Post subject: Reply with quote

Jeg kan forøvrig fortelle at av det jeg ser i ekkokammerene er det ingen som snakker om collateral damage. Ingen snakker om Rosenborg. De snakker kun om VAR og hvordan det går med krigen deres. Og hvor idiot alle andre fans er.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 23:33    Post subject: Reply with quote

Jeg håper ikke at en anke til NFF fungerer på samme måte som en anke i rettsvesenet, der avgjørelsen kan bli omgjort. I henhold til regelverket skal vi vel miste alle tre poengene?

Jeg tenkte umiddelbart at vi var ekstremt heldige. Vi har allerede mottatt inntektene fra en kamp (man får ikke pengene tilbake, men kan få billetter til en ny kamp). Det er verken økonomisk straff eller poengstraff. Det betyr at vi i realiteten søker om å unngå straff helt - og faktisk kan gå med overskudd etter dette?
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 23:48    Post subject: Reply with quote

Nei:
https://www.rbk.no/nyhete...e-tribuner

Quote:
Den avlyste kampen mot Lillestrøm vil påføre klubben et tap i millionklassen.

Så er det verdt å merke seg denne uthevede biten fra pressemeldingen til NFF: https://www.fotball.no/te...-om-igjen/

Quote:
Vi vurderer at trykket mot klubbene uansett er høyt ved at egne supportere har rettet aksjoner mot fotballbanen under kamp, at klubbene må identifisere og sanksjonere egne supportere som har kastet gjenstander og at klubben risikerer bøter og eventuelt andre sanksjoner pålagt av NFFs uavhengige domsorganer.

KeyserS
Junior

PostPosted: 25.07.2024 23:54    Post subject: Reply with quote

Hehe, folk forventer faktisk kronerulling fra Kjernen til RBK. Trodde det var en spøk først, men nå virker det nesten som om folk mener det seriøst.

De familiene og barna som sutra og grein pga avlyst kamp kan i det minste skryte på seg og ha vært med på noe viktig. Det er viktig å bli kvitt VAR.

Og en ekstra oppfordring til de foreldrene til de barna som grein: Lær dem å tåle bittelitt motgang. Herregud. Hvis dette er det verste de har opplevd, så har jeg ikke særlig trua på dem i fremtiden.
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 25.07.2024 23:59    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:
fatslick wrote:
Votten wrote:
fatslick wrote:
Bart1 wrote:
Så deilig at NFF fant et unntak for å unngå å gi oss en poengstraff.

Nå har NFF vært ekstremt snille med oss - nå bør også fiskekaketullingene også moderere seg...

RBK skal være veldig glad for at dommeren etter sin siste advarsel om ikke være idioter, ikke valgte å føre i rapporten anbefaler 3-0 seier til bortelag og poengtap til hjemmelaget.

Hadde jeg vært dommer etter siste pelting og med påfølgende skryt, så hadde jeg f meg betalt hotellrom for å finne ut av videoopptakene for å finne ut hvem som peltet og endog skrøt, og jaktet dem som blodhunder for dommerrapporten

Hadde forstått dommeren jævla godt om han "tok en Vince Mcmahon" (for de som tar wrestling-referanser) med mikrofon. Hvor han påpekte hvilke jævla tapere. Nå kan de gå på Uffa og møte resten av aktivist-bermen, røyke dop og skryte at de stoppet en kamp.

Veldig glad? Det hadde jo vært meget spesielt all den tid Lillestrøm sine supportere avbrøt kampen to ganger selv, en gang med røykgranater. Så du kampen?

Er ikke en konkurranse om å være mest idioter. Men hvem som fortsetter å være idioter etter at dommeren har gitt beskjed om at det er siste advarsel, ellers er kampen over. Da måtte bare aktivistpøbelen markere seg nok engang. Og endog skrøt av det. RBK skal være veldig glad for at dommeren hadde et sindig hode i rapporten sin. Han kunne bitch-slappet RBK herfra til evigheten i sin dommerrapport

Nei, det kunne han ikke. Da vet han at han med rette hadde fått mye kritikk og oppmerksomhet mot seg selv.

Hvis en er dommer som har feberfantasier om å dømme fete kamper i Europa, så er det nok i stillingsinstruksen at du vil bli forhatt av fotballsupportere. Han burde tatt tyren med hornene og enhver mulig skrulleri og sutring videreført av ynkelige adressa burde han avvist kategorisk som idioti

Hvis NFF hadde dolket dommeren i ryggen, så kunne de sett langt etter dommernes svar på Braut Haaland i CL-finale

Å få æren å dømme virkelige hatkamper i europa vil få kritikk i ES til å fremstå som behagelig fønvind om sommeren
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.07.2024 00:03    Post subject: Reply with quote

KeyserS wrote:
Hehe, folk forventer faktisk kronerulling fra Kjernen til RBK. Trodde det var en spøk først, men nå virker det nesten som om folk mener det seriøst.

De familiene og barna som sutra og grein pga avlyst kamp kan i det minste skryte på seg og ha vært med på noe viktig. Det er viktig å bli kvitt VAR.

Og en ekstra oppfordring til de foreldrene til de barna som grein: Lær dem å tåle bittelitt motgang. Herregud. Hvis dette er det verste de har opplevd, så har jeg ikke særlig trua på dem i fremtiden.

Håper og tror du ikke er representativ for Kjernen. Terningkast 0 holdning.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 00:04    Post subject: Reply with quote

Det som skjedde på Lerkendal på søndag, er bunnpunktet. Jeg har fulgt RBK ganske lenge, første kamp på Lerkendal var en storseier mot HamKam tidlig på 80-tallet. Jeg var på seriefinalen mot LSK i 1985. Fantastisk. Siden har jeg elsket klubben og laget, mest i medgang, de senere år i motgang. Men RBK sitter dypt i meg. At et lite mindretall tar seg friheten til å overkjøre majoriteten for å få gjennom sin vilje og å få en kamp avlyst, er det absolutte bunnpunktet. Jeg har sett mye jeg ikke har likt opp gjennom tida, men dette slår alt med god margin. At timinga er elendig ift. klubbens posisjon , situasjon og økonomi, gjør det ikke bedre. Jeg har forståelse for at at VAR er problematisk. Skulle gjerne hatt det avskaffa sjøl. Og jeg har forstått at innføringa av VAR ble gjort feilaktige premisser. Likevel synes jeg kanarifansen og øvre øst gikk langt over streken. De satte seg og sine interesser foran sine medsupportere og ikke minst - klubben. Det støtter jeg ikke.

Nå har NFF og kommet med et forslag og en ryddig saksgang for at man en gang for alle skal kunne avgjøre VAR-spørsmålet. Klubbene skal komme med sitt syn, før man stemmer over VAR i NTF. NTFs innstilling sendes til NFF og forbundstinget for avstemming og vedtak. For min del synes jeg man kan kreve at supporterne nå er konstruktive, og at de jobber med å overbevise flest mulig om sitt syn - på demokratisk vis. Rop og syng. Men ikke mer sabotasje.

Forhåpentligvis var det første og siste gangen vi opplevde sabotasje og mangel på respekt for klubb og medsupportere på søndag. Det var svært urosenborgsk, og må ikke skje igjen.

Last edited by Carl on 26.07.2024 00:07; edited 2 times in total
Back to top
KeyserS
Junior

PostPosted: 26.07.2024 00:06    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg representerer ikke Kjernen, selvfølgelig. Jeg var heller ikke på kampen, siden jeg bor langt unna.

Jeg støtter alt som kan få bort VAR, og dermed få meg interessert i fotball igjen.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 26.07.2024 00:11    Post subject: Reply with quote

KeyserS wrote:

For et stakkarslig menneske vi er vitne til her. Han har måttet hatt det utrolig vondt i oppveksten han som bærer på så mye hat. La oss alle håpe han kan oppleve litt kjærlighet i livet sitt og kjenne på gleden av empati.

Last edited by Hedning on 26.07.2024 00:16; edited 2 times in total
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 26.07.2024 00:15    Post subject: Reply with quote

KeyserS wrote:

Drømmer du å se fotballkampene dine i adecco-dassen. NFF har gitt en ny sjanse med den nye kampen, uten straff.

Men hvis ikke aktivistpøbelen forstår regningen så vil den komme knallhardt etter neste hjemmekamp eller fra bortefansen mot FFK

De ulike supportere til FFK har gitt beskjed at selv om de er motstander av VAR, så vil de ha fredelig protest. Så hvis det blir peltet tennisballer fra bortetribunen så vil dommeren stoppe kampen og formidle i dommerrapporten at hjemmelaget tilkjennes 3-0 seier og at det anbefales at bortelaget får poengtrekk
Back to top
KeyserS
Junior

PostPosted: 26.07.2024 00:17    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde en fin oppvekst på 80-tallet jeg. Klart det var litt tøffere enn nå om dagen, men klart, jeg hadde aldri sutra over en avlyst kamp.

Håper kjernen og andre fortsetter i samme stil👍
Back to top
KeyserS
Junior

PostPosted: 26.07.2024 00:21    Post subject: Reply with quote

fatslick wrote:
KeyserS wrote:

Drømmer du å se fotballkampene dine i adecco-dassen. NFF har gitt en ny sjanse med den nye kampen, uten straff.

Men hvis ikke aktivistpøbelen forstår regningen så vil den komme knallhardt etter neste hjemmekamp eller fra bortefansen mot FFK

De ulike supportere til FFK har gitt beskjed at selv om de er motstander av VAR, så vil de ha fredelig protest. Så hvis det blir peltet tennisballer fra bortetribunen så vil dommeren stoppe kampen og formidle i dommerrapporten at hjemmelaget tilkjennes 3-0 seier og at det anbefales at bortelaget får poengtrekk

Fredelig protest? Hehe, skal de be en stille bønn på tribunen da eller? Rosenborgs protest denne helga var den første som fikk internasjonal oppmerksomhet, og det gjør med glad i sjela.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 26.07.2024 00:22    Post subject: Reply with quote

KeyserS wrote:

Burde vært 12-års grense på forumet her..
Votten
Proff

PostPosted: 26.07.2024 00:25    Post subject: Reply with quote

fatslick wrote:
Votten wrote:
fatslick wrote:
Votten wrote:
fatslick wrote:
Bart1 wrote:
Så deilig at NFF fant et unntak for å unngå å gi oss en poengstraff.

Nå har NFF vært ekstremt snille med oss - nå bør også fiskekaketullingene også moderere seg...

RBK skal være veldig glad for at dommeren etter sin siste advarsel om ikke være idioter, ikke valgte å føre i rapporten anbefaler 3-0 seier til bortelag og poengtap til hjemmelaget.

Hadde jeg vært dommer etter siste pelting og med påfølgende skryt, så hadde jeg f meg betalt hotellrom for å finne ut av videoopptakene for å finne ut hvem som peltet og endog skrøt, og jaktet dem som blodhunder for dommerrapporten

Hadde forstått dommeren jævla godt om han "tok en Vince Mcmahon" (for de som tar wrestling-referanser) med mikrofon. Hvor han påpekte hvilke jævla tapere. Nå kan de gå på Uffa og møte resten av aktivist-bermen, røyke dop og skryte at de stoppet en kamp.

Veldig glad? Det hadde jo vært meget spesielt all den tid Lillestrøm sine supportere avbrøt kampen to ganger selv, en gang med røykgranater. Så du kampen?

Er ikke en konkurranse om å være mest idioter. Men hvem som fortsetter å være idioter etter at dommeren har gitt beskjed om at det er siste advarsel, ellers er kampen over. Da måtte bare aktivistpøbelen markere seg nok engang. Og endog skrøt av det. RBK skal være veldig glad for at dommeren hadde et sindig hode i rapporten sin. Han kunne bitch-slappet RBK herfra til evigheten i sin dommerrapport

Nei, det kunne han ikke. Da vet han at han med rette hadde fått mye kritikk og oppmerksomhet mot seg selv.

Hvis en er dommer som har feberfantasier om å dømme fete kamper i Europa, så er det nok i stillingsinstruksen at du vil bli forhatt av fotballsupportere. Han burde tatt tyren med hornene og enhver mulig skrulleri og sutring videreført av ynkelige adressa burde han avvist kategorisk som idioti

Hvis NFF hadde dolket dommeren i ryggen, så kunne de sett langt etter dommernes svar på Braut Haaland i CL-finale

Å få æren å dømme virkelige hatkamper i europa vil få kritikk i ES til å fremstå som behagelig fønvind om sommeren

Jeg tenker kritikk fra høyere instanser enn fotballsupportere.
Back to top
KeyserS
Junior

PostPosted: 26.07.2024 00:27    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
KeyserS wrote:

Burde vært 12-års grense på forumet her..

Mulig det. Men vi som er litt oppi åra husker fortsatt den tida vi kunne juble for et mål. Kanskje ta et kjapt blikk på linjedommeren for å forsikre oss om at det ikke var offside. Moderne fotball med VAR har ødelagt dette.

Så jeg håper inderlig ikke at Kjernen og andre lar seg stoppe av dette. Og alle andre dommere enn den oppmerksomhetskåte Saggi hadde selvfølgelig latt kampen gå sin gang.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 48, 49, 50  Next
Page 31 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb