English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
2%
 2%  [ 2 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 9 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
11%
 11%  [ 11 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
36%
 36%  [ 34 ]
Nypan
37%
 37%  [ 35 ]
Broholm
1%
 1%  [ 1 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
1%
 1%  [ 1 ]
Zeidan
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 93

Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.07.2024 01:31    Post subject: Reply with quote

Jeg ga mine synspunkt første kvelden Ola. Etter 3 døgn med 30 sider vilt raseri, navnekalling, nedlatenhet, spydigheter og bare tull og fjas, så skrev jeg idag en humoristisk kommentar om hvordan logikken i noen trass-beslutning nå er slående lik logikken fra de samme som fordømte aksjonen. Villigheten til å skade klubben økonomisk over lang tid inntil de selv får viljen sin - som er å se andre bli straffet.

Vil si de fleste som er anklagd for å være "dere kjernen" her inne, er de som har hatt de roligste og mest reflekterte innleggene.
Og jeg tror for ordens skyld ingen av de som er anklagd foreløpig her inne har hatt noe med den aksjonen å gjøre.

Et kort sammendrag av hva jeg skrev første kvelden og som er min mening i saken:

1. Jeg syns det er synd at NFF udemokratisk har trumfet gjennom noe som - etter at supportergrupperingene har prøvd dialog og alle andre metoder - har tvunget de ( føler seg tvunget) inn i en aksjon som dette. Som for øvrig er tvers over fotballNorge, ikke kun Kjernen.

2. Jeg skulle helst sett at de ga seg før kampen ble avlyst, jeg skulle helst sett at NFF ikke hadde instruert dommerne i å stramme skrua mot aksjonen og avlyse kamper denne uka. Jeg skulle selvsagt ønske kampen ble spilt. Jeg skulle ønske de ga seg etter 3 runder.

3. Jeg syns det hadde vært ryddig om de ansvarlige for aksjonen hadde startet en kronerulling på nett og samlet inn penger, som kan brukes til å kjøpe opp usolgte billetter i hjemmekampene fremover - det minimerer de økonomiske tapene til klubben og det viser at man er villig til å bære ansvar.

4. Til syvende og sist er det ingen tvil om hvem som må bære ansvaret for dette - det er de som hadde aksjonen.

5. Det er synd at man har satt klubben i en enda dårligere økonomisk situasjon enn vi allerede var.

Dette var mine synspunkter. At det skal være så goddamn kontroversielt å mene skjønner jeg faen ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Votten
Proff

PostPosted: 25.07.2024 01:49    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Trengs ikke, bare se tilbake på innleggene dine. Annethvert har vel noe nedlatende ved seg. Jeg sa for øvrig ikke at det var en konkurranse.

Et nytt poeng for meg å ta opp, er at du fort sporer av tema fordi jeg mistenker at du vil dysse ned sabotasjen og fraskrive sabotørene ansvar for skade av klubb, økonomi, tillit og omdømme. Og så blir jeg med på dansen, dessverre.

Klarte ikke sitere nei. Case closed, null troverdighet.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 02:06    Post subject: Reply with quote

1972 MD: For det første, jeg tror ikke jeg har anklaget noen her for å ha deltatt i aksjonen eller å være en del av «Kjernen». Jeg har tydelig adressert folk i denne tråden som de som forsvarer aksjonen, eller sabotasjen. Derfor regner jeg med den «kritikken» ikke var myntet på meg.

Jeg er uenig i at «dere i Kjernen» har vært rolige. Du ser det kanskje slik, men jeg tror ikke du klarer å se tilbake på innleggene objektivt, særlig etter at jeg og andre har provosert deg. Kanskje litt ufortjent når du faktisk står for det samme som meg. Men jeg mener vi som har reagert sterkere enn deg, har hatt god grunn til det. Og så har du benyttet muligheten til å hamre løs på oss fordi vi ikke har tolerert folk som ODN og Votten like mye som deg. Rare greier. Jeg har vært opptatt av å ta tydelig standpunkt på forumet, all den tid det tydeligvis finnes sterke krefter og høye røster som mener sabotasjer som dette er greit.

Det samme gjelder deg, Aristoteles: Det er fint at vi er enige om mye, men vi er ganske uenige om hvor alvorlig dette er, spesielt med tanke på RBKs nåværende situasjon.

Det er rart at dere bruker så mye tid i denne tråden på å stille dere på parti med den lille gjengen som totalt fornekter dumskapen bak aksjonen. Kanskje liker dere å få inn noen enkle nedlatende poenger, noe som dessverre fremstår som hyklersk på vegne av de andre dere ser ut til å sympatisere med. Derfor nevnte jeg også dere to i det lengre innlegget mitt på forrige side, som jeg håper dere leste alt av. Deres bidrag i denne tråden virker i alle fall som en merkelig måte å bruke tiden på. Kanskje dere kan la det ligge?
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 03:07    Post subject: Reply with quote

Ja alvorlighetsgraden er vi nok veldig uenig om ja Ola, men det er greit. Jeg respekterer ditt syn angående det selv om jeg er uenig. At selve aksjonen var dum har jeg sagt så mange ganger nå at hvordan du klarer å få det til at jeg sympatiserer med de som gjennomførte den, er uforståelig for meg.

Jeg prøver ikke og liker ikke å være verken nedlatende eller hyklersk. Jeg sier hva jeg mener og prøver å gjøre det på en saklig måte uten å kalle andre som mener noe annet for noen form for skjellsord.

Å antyde at jeg liker å få inn enkle nedlatende poenger fremstår hyklersk og sympatiserer med aksjonistene synes jeg er ufint av deg. Det er ikke sant, det har ingenting med saken å gjøre og er unødvendig personangrep. Skjønner ikke hva du prøver å oppnå med det. Så legger ikke jeg meg opp i hva du bruker tiden din på så da hadde det vært fint om du ikke la deg opp i hva jeg bruker tiden min på også.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 11:00    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
josinho wrote:
Ikke glem at de som ødela kampen utgjør et klart mindretall av hva fansen mener hva som er riktig eller galt i angående denne aksjonen. Aksjonen mangler derfor legitimitet i et demokratisk perspektiv.Ellers er det på nasjonalt nivå faktisk et flertall for VAR blant de som er interessert i fotball. Mitt synspunkt ang VAR er at jeg vil gi det to-tre år til med stadig forbedringer. Deretter kan forbundstinget fatte en endelig beslutning om vi bør ha VAR.

Det var en merkelig definisjon du har på demokrati.

Medlemene har gjennom demokratiet gitt klubben beskjed om at den aktivt skal jobbe for å avskaffe VAR.
ca en tredjedel av klubbene ja, de utgjør pr nå et mindretall ang å være mot VAR. Ikke noe flertall pr nå blant klubber om å fjerne VAR. Blant fotballinteresserte viste en undersøkelse at ca 55% var for VAR og det var bare to svaralternativ: for eller mot VAR.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 12:12    Post subject: Reply with quote

For fotballinteresserte er jo samme gruppe som klubbmedlemmer.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 12:40    Post subject: Reply with quote

Få fotballinteresserte er klubbmedlemmer og det er de som er i mot VAR som mobiliserer. Ekkokammer….. NISO sin undersøkelse viser at noe under 50% syns VAR ikke fungerer bra nok. NISO har ikke undersøkt for/mot VAR blant sine medlemmer pdd. Ellers er VAR en økonomisk belastning for TV2.
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 25.07.2024 13:41    Post subject: Reply with quote

De som er voksen eller har hørt om kampen mellom Argentina og England i 1986 har fått merkelappen "guds hånd".

Det har medført at Maradonas første mål hvor han driblet fra midtbanen og gjennom forsvaret og scoret nesten har blitt glemt.

Og en fokuserer på kanskje 20 sekunder totalt det tar å få VAR-avgjørelse for å få korrekt resultat.

Eller da Zidane fikk fullstendig hodemist, bokstavlig mot Materazzi. Det var kun en meget observant dommer som hadde hunch som hadde hva Eggen ville kalt "flugguaua, for ballen var på et helt annet sted.

De som burde klaget mest er jo dommeren for det er jo en mistenkeliggjøring av de. Men de ser det som et hjelpemiddel hvis de er i en posisjon hvor det er mye som skjer og hvilken rekkefølge.

Jeg vil anta at fotballsupportere flest har sans for dommere som forstår fordelsparagrafen. I teorien kunne vedkommende vært prinsipprytter og blåst for fellelsen. Og en har vel registrert publikum når ens lag ønsker å ta et frispark kjapt og de er kanskje 1 meter unna der fellelsen skjedde
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 13:43    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det har medført at Maradonas første mål hvor han driblet fra midtbanen og gjennom forsvaret og scoret nesten har blitt glemt.

Mitt favorittmål gjennom tidene. Tror ingen som så den kampen noensinne har glemt det.
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 25.07.2024 13:50    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Quote:

Mitt favorittmål gjennom tidene. Tror ingen som så den kampen noensinne har glemt det.

Du er ikke alene. Men kampen er blitt definert etter "guds hånd". Mulig jeg husker feil, mener å huske at det var en spiller som scoret et tilnærmet copycat mål dog fra motsatt side
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 25.07.2024 15:18    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:
Å gå til krig mot egne supportere på den måten du ønsker er det dummeste klubben kan gjøre akkurat nå. Det er den sikreste måten å garantere uro i lang tid fremover. Det er alt for mange medansvarlige til at lange utestengelser er svaret.

På hvilken måte er Rosenborg BK en motstander i dette? RBK jobber mot VAR, som det har blitt vedtatt i klubb-demokratiet at de skal gjøre.

Det er ikke RBK som har skapt denne situasjonen vi står i. Det er det ene og alene supporterne som har gjort. Så hvis du vil se på dette som en krig så er det supporterne som har gått til krig mot RBK, selv om RBK jobber for å fremme supporterne sin sak.

Nå har supporterne satt RBK i en situasjon som RBK må forholde seg til, bære konsekvensene av og kanskje reagere på.
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 25.07.2024 15:24    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
1. Jeg syns det er synd at NFF udemokratisk har trumfet gjennom noe som - etter at supportergrupperingene har prøvd dialog og alle andre metoder - har tvunget de ( føler seg tvunget) inn i en aksjon som dette. Som for øvrig er tvers over fotballNorge, ikke kun Kjernen.

Hvilke andre virkemidler har vært vurdert? Er NFF en medlemsstyrt organisasjon? Har de agert mot medlemmene sin vilje?
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 15:41    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Quote:

Det sørgelige er jo at om det hadde skjedd i dag ville det målet blitt annulert i forkant av VAR pga av taklingen som vant ballen til Argentina.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 15:44    Post subject: Reply with quote

https://www.nettavisen.no...95-1930385

Tomme tribuner
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 25.07.2024 15:47    Post subject: Reply with quote

Nå som NFF har varslet en diskusjon om VAR på fotballtinget 2025, Hva skjer hvis ikke VAR blir fjernet. Det lurer jeg på.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 15:54    Post subject: Reply with quote

pappabrun wrote:
Nå som NFF har varslet en diskusjon om VAR på fotballtinget 2025, Hva skjer hvis ikke VAR blir fjernet. Det lurer jeg på.

Målpostene blir vel bare flyttet: "Lag som ikke er viktige bør ikke ha en så stor betydning så det er fortsatt udemokratisk"
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 15:54    Post subject: Reply with quote

Så deilig at NFF fant et unntak for å unngå å gi oss en poengstraff.

Nå har NFF vært ekstremt snille med oss - nå bør også fiskekaketullingene også moderere seg...
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 25.07.2024 15:56    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Pappelg wrote:
Quote:

Det sørgelige er jo at om det hadde skjedd i dag ville det målet blitt annulert i forkant av VAR pga av taklingen som vant ballen til Argentina.

Det mest sørgelige er vel at var-avgjørelser kommer av dommer som ber om det. Så kampen, og taklingene på 80-tallet var noe røffere enn det har blitt nyere tid, så det kan være at dommeren vurderte det som ikke felling. Men det forundrer meg ikke om argentineren var røff både fordi Argentina besto av 1 spiller som var enten like eller god eller bedre enn Pele og resten var bob-bob. Og de fleste har sikkert hørt om Falklandskrigen, det kan gi gruff. Fotball av alle uviktige ting så er det kanskje den viktigste
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.07.2024 15:57    Post subject: Reply with quote

Frykter at tomme tribuner pluss noe så vagt som "en diskusjon på tinget" ikke vil stoppe aksjonene. De burde skissert en mer forpliktende prosess. Blir spennende å se.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 16:06    Post subject: Reply with quote

De setter ned en arbeidsgruppe som lister opp fordeler og ulemper med VAR, som grunnlag for konklusjon om VARs fremtid på tinget i 2025. Det må være nok for å holde seg til demonstrasjoner som ikke påvirker spillet på banen
fatslick
Rutinert

PostPosted: 25.07.2024 16:09    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
https://www.nettavisen.no/sport/rosenborg-lillestrom-spilles-for-tomme-tribuner/s/5-95-1930385

Tomme tribuner

Det betyr at alle de som var på kampen og videoopptakene viser ikke hadde noe med aktivismen vil ikke få mulighet til å bruke billetten sin. Alle sammen vil ha en god sak mot RBK for å få kompensert billettene sine

Det er vel sesongbilletter på øvre øst hvor det ble peltet tennisballer og hvor aktivistene endog skrøt at de hadde flere. Da er det jo bare å finne ut setenummer og dermed eier og tilby eieren en pen regning på la oss 10 k. Med beskjed om at hvis den ikke betales, så blir de fratatt muligheten for sesongbiletter for la oss si 5 år

Det er vel lite RBk kan gjøre når det gjelder disse veldig enkle fjolsa ved togstasjonen økonomisk. Men de kan jo ta ut bilder av bortetribunen også og oversende til ledelsen i klubben og oppfordre til å ta ansvar
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.07.2024 16:12    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
De setter ned en arbeidsgruppe som lister opp fordeler og ulemper med VAR, som grunnlag for konklusjon om VARs fremtid på tinget i 2025. Det må være nok for å holde seg til demonstrasjoner som ikke påvirker spillet på banen

Ja, jeg var litt for kjapp der, det er skissert detaljer for en prosess og utredning. Synes dette bør være nok til å stoppe aksjonene nå.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 16:20    Post subject: Reply with quote

Kompensasjon for billetten er det slett ikke noen automatikk i, avbruddet kan vel komme inn under force majeure. Muligens klubben kan gi en gratisbillett senere, det vil klubben tape mye penger på. «Tusen takk» til dem som ødela kampen for oss andre og i tillegg herper RBK økonomisk😡😡😡
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 25.07.2024 16:22    Post subject: Reply with quote

Ja, flotte gutter. Fin ungdom.
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 25.07.2024 16:22    Post subject: Reply with quote

Forbundsstyret innførte VAR etter en anbefaling fra NTF hvor 31 av 32 toppklubber stemte for å utrede VAR, uten forankring i medlemsmassen.

Nå skal Forbundstinget, altså hele Fotball-norge, være med for å avgjøre om VAR skal fjernes igjen? NFF prøver seg på samme skitne spill som de gjorde da Qatar-boikotten skulle stemmes over.

Supportere ser hva NFF prøver på, og jeg tviler sterkt på at protestene stopper nå.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 48, 49, 50  Next
Page 29 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb