View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ODN Rutinert
|
Posted: 23.07.2024 11:43 Post subject: |
|
|
Håper ikke at jeg trenger å fortelle dere at humor er relativt? Hvordan dere velger å tolke det er irrelevant, basert på dens faktiske mening - spesielt når akkurat det jeg har skrevet også har blitt bekreftet i media. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 23.07.2024 11:52 Post subject: |
|
|
Stor humor. Og tett tilknyttet det som skjedde og bekrefta vel egentlig bare at valget om å avbryte kampen var helt riktig. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 23.07.2024 12:01 Post subject: |
|
|
Om valget med å avbryte kampen var riktig kan vi jo diskutere. Dersom tennisballer og fiskekaker er en trussel for spillerne, så blir det riktig. Hadde det pågått videre så er jeg helt enig i at kampen skal avsluttes, og det er jo ikke gøy for noen parter.
Gidder ikke å gjenta at humor er relativt, og at du dessverre må håndtere at dine synspunkt ikke nødvendigvis alltid gjenspeiler realiteten - spesielt ikke når dens mening faktisk har kommet ut i media. Er du på flere kamper gjennom en sesong, så merker du nok også ganske mange andre spontane sanger, ment som humor. Kommer du ikke med noe nytt rundt det, så kan vi avslutte akkurat den diskusjonen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.07.2024 12:24 Post subject: |
|
|
For alle som var på ØØ var det åpenbart at "vi har flere bailla" og "vi har stoppa kampen" var humoristisk, men det spiller liten rolle og er ikke veldig viktig i den store sammenhengen.
Jeg sliter litt med å forstå at en del supporterledere, feks Posse i Stabæk mener at aksjonen var en suksess. Tror Kjelsnes er mer inne på rett spor ved å åpne for at aksjonene mister den brede støtten de har hatt. Det fører også til splittelse på ØØ, som er veldig synd. Den brede støtten vil forsvinne helt dersom flere kamper fremover blir stoppet.
Jeg håper det blir en eller annen dialog mellom NFF/NTF og NSA før helga og at det vil sette en stopper for aksjonene. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 23.07.2024 12:27 Post subject: |
|
|
Jeg får lyst til å forsvare kjernen opp i dette dog. De har vært fantastiske for klubben i mange år. Det er menneskelig å gjøre feil. Så må man også klare å skille på at det å gjøre noe stokk dumt betyr ikke at man er stokk dum. Karakteristikker er unødvendige. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 23.07.2024 13:04 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Om valget med å avbryte kampen var riktig kan vi jo diskutere. Dersom tennisballer og fiskekaker er en trussel for spillerne, så blir det riktig. Hadde det pågått videre så er jeg helt enig i at kampen skal avsluttes, og det er jo ikke gøy for noen parter.
Gidder ikke å gjenta at humor er relativt, og at du dessverre må håndtere at dine synspunkt ikke nødvendigvis alltid gjenspeiler realiteten - spesielt ikke når dens mening faktisk har kommet ut i media. Er du på flere kamper gjennom en sesong, så merker du nok også ganske mange andre spontane sanger, ment som humor. Kommer du ikke med noe nytt rundt det, så kan vi avslutte akkurat den diskusjonen. |
Det er ingenting å diskutere. Valget var helt riktig av to årsaker:
1) Det er ikke mulig å spille fotball med masse gjenstander på banen
2) Supporterne gav ingen antydning til at de var ferdig. Tvert om fikk de en siste advarsel og brøt den.
At man står og synger bekreftende til #2 fordi det er så stor humor bekreftet bare at det var riktig valg. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 23.07.2024 13:32 Post subject: |
|
|
1) Selvfølgelig ikke mulig å spille med gjenstander på banen, og det er derfor de blir stoppet imens banen ryddes. Mulig jeg som ikke helt henger med på den trestegs-prosedyren, men den er vell forbundet med sikkerheten til spillerne? Den er ikke i fare her. Vi kan også stille spørsmål til hvorfor denne kampen gjennomføres, men eksempelvis ikke hvorfor FFK - S08 eller Start - Vålerenga får fullføres.
2) Svart ferdig på dette emnet, med mindre du slutter å dra personlig smak på ‘humor’ inn i bildet. |
|
Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
Posted: 23.07.2024 13:35 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Jeg får lyst til å forsvare kjernen opp i dette dog. De har vært fantastiske for klubben i mange år. Det er menneskelig å gjøre feil. Så må man også klare å skille på at det å gjøre noe stokk dumt betyr ikke at man er stokk dum. Karakteristikker er unødvendige. |
Jeg synes også dette er en viktig distinksjon. Her må man ha to tanker i hodet samtidig. Vi har en fantastisk supportergjeng. Denne VAR-aksjonen var veldig dumt. Begge disse tingene kan være sanne på samme tid. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 23.07.2024 13:42 Post subject: |
|
|
Det er jo her det blir ekstremt avgjørende hvordan dette håndteres. Nå klapper alle seg på ryggen og er stolt over handlingene sine. Hvis kjernen ikke klarer å ta avstand fra dette og samle seg og faktisk utøve noe indrejustis på ØØ så har ikke historie noe å si.
Fotball er ferskvare, men det er jaggu rykte og omdømme også. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 23.07.2024 16:00 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Jeg får lyst til å forsvare kjernen opp i dette dog. De har vært fantastiske for klubben i mange år. Det er menneskelig å gjøre feil. Så må man også klare å skille på at det å gjøre noe stokk dumt betyr ikke at man er stokk dum. Karakteristikker er unødvendige. |
Fremstår som at mange i Kjernen var uenig i dette også. Er det egentlig UN eller fn13 som har tatt mest initiativ? Uansett så begynner karakteristikkene i begge leire å overskride det akseptable. Kjernen har vært helt enorm i mange år, og kanskje særlig de siste årene der klubben har slitt mest. Vi trenger samhold mer enn noengang. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.07.2024 18:48 Post subject: |
|
|
https://www.tv2.no/sport/.../16863519/
Kan bli en halv million i minus pga dette.
Regner med at kjernen betaler. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 23.07.2024 18:58 Post subject: |
|
|
Her er det bare å punge ut for kjernen. Også steng ØØ for resten av sesongen. Dette er ikke supportere. Skader klubben. Dette er bare det siste i en lang liste over skadeliggjøring av klubben. Alle husker vel årsmøtet og avstumpingen av administrasjonen
Etter alt det kjernen har gjort i det siste er det på tide å kutte ut medlemsstyrt klubb. Her er det å få inn skikkelige eiere. Som faktisk vil klubben godt!! |
|
Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 23.07.2024 19:01 Post subject: N |
|
|
Veldig fornuftig og korrekt skrevet. Jeg meldte meg ut av kjernen etter kampen mot LSK. I ettertid lurer jeg på om det var korrekt. Stod Kjernen bak eller var det et fåtall/annen gruppering? Venter på hva Kjernen konkluderer med, og hvis ledelse/flertallet tar avstand fra aksjonen trekker jeg min utmeldelse. Kjernen har i mange år vært en fantastisk støtte for klubben, noe jeg håper de fortsetter med. En kamp på Lerkendal uten Kjernen/ØØ vil være mange hakk fattigere. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 23.07.2024 20:17 Post subject: |
|
|
Er så enormt selvmål aksjonen i LSK-kampen at jeg blir helt matt. Kunne helt fint hatt mindre inngripende markeringer gjennom hele sesongen og samarbeidet med hele fotball-Norge på sivilt vis for å jobbe mot VAR i Norge. Denne typen markering tror jeg vil gjøre at mange som er mer på "vippen" i saken vil helle mer mot pro-VAR igjen. Folk flest vil ikke assosieres med det her.
En liten minioritet på ØØ påtar seg stadig vetorett for å få gjennomslag for sin egen agenda, akkurat som det passer dem. Jeg sliter nok fra før med interessen for moderne fotball, men er redd jeg kommer til å miste interessen totalt snart om vi ikke blir drevet mer som en seriøs bedrift av DELeiere med næringsteft og skin in the game. Og der er selvfølgelig ultras helt i andre enden. Skulle ønske verden var annerledes selv. Den er ikke det. Adapt or die. Vi ender opp med å bli hverken fugl eller fisk.
Ultras' agenda om å stå igjen på en slags riktig side i fotballhistorien kan faktisk ende opp med at vi går konk til slutt. Skjebnen til fotballen ble spikret for evigheter siden. Det blir bare mer og mer penger i fotballen. Det er 21 år siden Abramovich tok styringen i Chelsea.
Istedet for å gjøre overgangen til en seriøs bedrift mer smidig kan det gå skikkelig ille, hvor resultatet kan bli langt verre enn om man hadde vært mer "realpolitisk" og innsett at man må samarbeide og gå med på kompromisser for å tilpasse seg fotballvirkeligheten i 2024. Vi kan ikke styres av ideologi og følelser.
Last edited by andrezinho on 23.07.2024 20:32; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 23.07.2024 20:23 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | 1) Selvfølgelig ikke mulig å spille med gjenstander på banen, og det er derfor de blir stoppet imens banen ryddes. Mulig jeg som ikke helt henger med på den trestegs-prosedyren, men den er vell forbundet med sikkerheten til spillerne? Den er ikke i fare her. Vi kan også stille spørsmål til hvorfor denne kampen gjennomføres, men eksempelvis ikke hvorfor FFK - S08 eller Start - Vålerenga får fullføres.
2) Svart ferdig på dette emnet, med mindre du slutter å dra personlig smak på ‘humor’ inn i bildet. |
Fordi det i de kampene var faktisk mulig å spille videre, fordi protesten var gjennomført. I denne kampen var budskapet helt klart fra ØØ:"vi kommer til å fortsette
Personlig smak på humor? Det er så stor humor å få en kamp avbrutt og så fortsette å synge bekreftende om at valget har riktig.
Stor humor. Godt jobbet |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.07.2024 21:58 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Her er det å få inn skikkelige eiere. Som faktisk vil klubben godt!! |
Koteng, Reitan og Riis?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 23.07.2024 22:53 Post subject: |
|
|
Steng av ØØ, selg plassene til skikkelige fans og legg ned Kjernen.
I aksjon etter aksjon sørger de for at klubben vår bare blir dårligere og mindre konkurransedyktig. Fra slåsskamper "i Rosenborgs navn" i sentrum til infantile angrep på enkeltpersoner (finnes det noe mindre RBK enn det?). den hjernedøde, destruktive adferden på årsmøtet til å skjemme ut klubben og skremme bort trofaste supportere i kampen mot Lillestrøm.
Og hva i fan skal du med finlandshette på fotballkamp? |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 23.07.2024 23:47 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Fordi det i de kampene var faktisk mulig å spille videre, fordi protesten var gjennomført. I denne kampen var budskapet helt klart fra ØØ:"vi kommer til å fortsette
Personlig smak på humor? Det er så stor humor å få en kamp avbrutt og så fortsette å synge bekreftende om at valget har riktig.
Stor humor. Godt jobbet |
Ingen av de to kampene var tilknyttet noen protest, så dette blir skivebom. Den ene kampen haglet av pyro, røyk og bangers på banen. Den andre hadde slåsskamp(!) på banen og på tribunen. Der er faktiske sikkerhetsrisikoer. Tennisballer og fiskekaker er ikke en sikkerhetsrisiko (dette så klart at det er det trestegs-prosedyren baserer seg på).
Du blander personlig smak på humor, med hva situasjonen (sangen) faktisk var. Hvordan du reagerer på den er irrelevant, når det er kommet ut at det ikke var hensikten. Er du til stede på kamper så har du også hørt ‘lignende’ sanger forekomme ofte. Den er ikke litt relevant til selve aksjonen, da det er en spontan sang som skjer i det hete. Ikke ta den noe seriøst. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 24.07.2024 00:51 Post subject: |
|
|
Godt mulig sangen var spontan ikke seriøst ment. Samtidig er det forståelig at publikum ellers reagerer med sinne, skuffelse og frustrasjon. Kampen har blitt tatt fra dem, og så står de og synger og gliser. Tror nok aksjonister på ØØ gjør lurt i å vise en viss forståelse med sine medsupportere, og tenke på at man allerede har skjøvet dem langt nok fra seg. Det bør være klart at for å få bort VAR trenger en støtte fra flere enn de syngende på ØØ. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 24.07.2024 03:41 Post subject: |
|
|
Kjernen var bra en god del år de, men både med tilsiget av mindre grupper som Ultras mfl, og et stadig sterkere fokus på ting de som supportere i liten grad har innflytelse på, har disse supportergrupperingene tapt seg mer og mer. Tekstene, ropene og sangene har også blitt mer og mer banalisert, og per idag er disse gruppenes verdi for klubben relativt liten. De har spilt seg selv utover sidelinjen, og de har glemt hva fotball handler om og hva det er å være supportere.
Så for meg kan ØØ godt stenges, og dagens grupperinger nektes adgand ut sesongen, noe som bør bli forlenget om det ikke gjøres interne styrevedtak som forhindrer aksjoner som dette, og som viser at de velger klubben foran seg selv.
Ja, så er det menneskelig å gjøre feil, og gjør man feil, skal man også gjøre opp for seg. Her har de en klar plikt til å dekke klubbens og de ekte supporternes kostnader knyttet til deres idioti. Det er konsekvensen av å operere i den virkelige verden, og ikke i den fantasiverden mange av bermen tydeligvis befinner seg i. 500 000 er grunnbeløpet. Så kommer alle fly, tog, buss, hotellbilletter mm på toppen. Men det de ikke kan betale seg ut av, og som kanskje er den største kostnaden, er alle de fremtidige supportere de nå har mistet. De får man vanskelig tilbake, og det er de påståtte supportere på ØØ som må ta det fulle ansvaret for dette. _________________ mvh HeXX
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 24.07.2024 12:11 Post subject: |
|
|
Jeg liker dårlig at kjernen snakkes om som om det er en person og ikke en gruppe forskjellige mennesker. Jeg regner med at det som i resten av samfunnet og i alle grupper er forskjellige mennesker med ulike syn og holdninger. Det er sikkert noen som er meget godt fornøyd med både gjennomføring og resultat av aksjonen. Så er det helt sikkert noen som synes at aksjonen gikk for langt og burde stoppet før kampen ble avlyst. Vet noen har meldt seg ut etter aksjonen og det finnes sikkert også noen som har meldt seg inn på grunn av den. Jeg regner med det finnes mange forskjellige typer mennesker i kjernen.
Hvem som er supporter eller ikke er som å diskutere hvem som er kristen eller ikke. Totalt uinteressant i min bok og det får bli opp til hver enkelt selv å definere.
Dessverre lenge siden jeg har hatt helse til å dra på kamp så mye kan ha skjedd for alt jeg vet men mitt inntrykk er at kjernen har vært og er fantastisk. Så synes jeg dog at aksjonen gikk alt for langt og var korttenkt og dum. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 24.07.2024 13:19 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: | Tekstene, ropene og sangene har også blitt mer og mer banalisert, og per idag er disse gruppenes verdi for klubben relativt liten. De har spilt seg selv utover sidelinjen, og de har glemt hva fotball handler om og hva det er å være supportere.
Så for meg kan ØØ godt stenges, og dagens grupperinger nektes adgand ut sesongen, noe som bør bli forlenget om det ikke gjøres interne styrevedtak som forhindrer aksjoner som dette, og som viser at de velger klubben foran seg selv. |
Dette må være følelsene som prater, og ikke logikken. Jeg skjønner at du er sint etter søndagens avbrutte kamp, men dette blir for dumt. Uten syngende supportere, tifo, bannere, flagg osv. blir det mye kjedeligere å dra på Lerkendal. Da ender man opp der Tromsø var for få år siden, der tribunelivet stort sett besto av "Heia TIL" og "Tromsø *klapp klapp klapp*", buing på alt av situasjoner som går imot og grufull scoringsmusikk. Dit tror jeg ikke noen vil. Disse supporterne har også i stor grad sørget for uvurderlig støtte og utsolgte bortefelt stort sett overalt. Om man stenger ØØ-tribunen, vil det jo også bety et par tusen færre solgte billetter på hver eneste hjemmekamp, og du ønsker vel ikke å sabotere økonomien til klubben? Kollektiv avstraffelse er for øvrig ikke så populært lenger heller. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 24.07.2024 13:23 Post subject: |
|
|
Elsker å stå sammen kjernen å synge, så håper man blir enige om å fortsette kampen mot VAR i møterommene/årsmøter i steden.
Man kan ikke definere seg som supporter/patriot om man vil fortsette denne kampen selv om klubben taper poeng og penger. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 24.07.2024 15:52 Post subject: |
|
|
Hvit mann som pusher 50 wrote: | Stano_11 wrote: | Her er det å få inn skikkelige eiere. Som faktisk vil klubben godt!! |
Koteng, Reitan og Riis?  |
Amerikanere. Som i Start. _________________ PÃ¥meldt |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 24.07.2024 16:42 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: | https://www.tv2.no/sport/var-protest-svir-i-rbk-pungen-forkastelig/16863519/
Kan bli en halv million i minus pga dette.
Regner med at kjernen betaler. |
Regner med at de som stemte for sammenslåing skal dekke underskuddet for damelaget også da eller? |
|
Back to top |
|
 |
|