View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
2% |
[ 2 ] |
Tagseth |
|
9% |
[ 9 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
11% |
[ 11 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
36% |
[ 34 ] |
Nypan |
|
37% |
[ 35 ] |
Broholm |
|
1% |
[ 1 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan-Sunde |
|
1% |
[ 1 ] |
Zeidan |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 93 |
|
Author |
Message |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.07.2024 13:33 Post subject: |
|
|
Socrates wrote: | Dette må være det dummeste innlegget jeg har lest på RBKweb siden jeg begynte å frekventere forumet for om lag 25 år siden.
Det er vanvittig søkt å hevde at NFF fremprovoserte de barnslige og fullstendig uakseptable handlingene fra amøbe-gutta på Øvre Øst i går. |
Er en ansvarsfraskrivelse jeg ikke har sett maken til. |
|
Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 22.07.2024 13:34 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Det er din feil at jeg slår. Du må skjønne det at når du utfordrer autoriteten min på denne måten så har jeg ikke noe annet valg enn å straffe deg. At det går utover barna våre får bare være. Det viktigste er at vi får etablert hvem som bestemmer i dette huset. |
Driver du å slår? Da vil jeg anbefale deg å slutte med det asap. |
|
Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 22.07.2024 13:44 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Jeg har nå meldt meg ut av Kjernen.
Samtidig forlanger jeg å få vite hvor mange som har meldt seg inn i Kjernen etter dette, og hvor mange som har meldt seg ut.
Videre ber jeg Kjernen redegjøre for hvordan de vil håndtere denne situasjonen – om de vil beklage dette, eller om de vil skylde på andre. |
Jeg meldte meg ut av Kjernen tidligere i år, da vi tydeligvis er uenig i flere saker i det siste. Gjorde en skriftlig utmelding, for å gi de litt feedback på årsaken. Fikk nada tilbake.
Oppfordrer dessverre andre til å gjøre det samme. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 22.07.2024 13:48 Post subject: |
|
|
Folk har lov å mene hva man vil, men ikke å gjøre hva man vil. Det er vel grunnpilaren i det norske samfunnet.
Det eneste som er helt sikkert etter gårsdagens hendelser er at de som fikk kampen avbrutt, har satt klubben Rosenborg i en svært utfordrende situasjon. Dette kan få store konsekvenser i en allerede tom pengekasse. Om det skulle dukke opp økonomiske sanksjoner, utenom tapte tilskuerinntekter fremover, bør gjerne de som stod for kastingen dele rekningen mellom seg, slik at klubben, som de hevder å elske, ikke lider mer tap enn høyst nødvendig! |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 22.07.2024 14:01 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: | Det er jo fint at dere som støtter aksjonen så elegant viser omverdenen litt hva som er problemet her. Nei, jeg sammenlignet ikke aksjonen i går med terrorisme. Jeg sammenlignet argumentasjonen til enkelte her med den argumentasjonen enkelte terrorgrupper benyttet på 70-tallet, en argumentasjon jeg antar fåtallet her er særlig kjent med. Og med en slik manglende evne til å forstå omverdenen og det skrevne ord, ja daerdet ikke rart det stopper opp i topplokket på bermen på mer generelt grunnlag..
Så leser en enkeltes tapre forsøk på å rettferdiggjøre aksjonen, som mener dette var av betydning osv. Nei, det var ikke det. Det var dagen da dere tapte. Det var dagen da dere beviste at hjernedøde supportere er mer skadelig for fotballen en Var noensinne vil kunne bli, og ikke minst for RBK i dagens situasjon. |
Hva kaller du da de håpløse parallellene? Gårsdagens aksjoner - og for den saks skyld - argumentasjonen brukt for den, er ikke av noen trekk som kan tyngdes både den ene eller andre veien. Kunne like så greit funnet frem fredsdemonstranter, og det vet du vell godt selv. Det hadde derimot ikke sett like bra ut med synspunktet ditt på aksjonen.
Ikke av betydning? Det var av betydning for veldig mange, og det er vell strengt talt det som var målet også. Regner med vi to kaller denne diskusjonen død om «de som ikke er voksne» er de eneste som klarer å argumentere uten å kalle motparten både det ene og det andre.
Last edited by ODN on 22.07.2024 14:11; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 22.07.2024 14:01 Post subject: |
|
|
Det at enkelte sier at de heller vil at vi skal spille i OBOS enn at NFF skal få vinne i VAR-saken beviser jo bare at de bryr seg mer om seg selv enn klubben.
Ble det ikke stemt for at klubben skulle jobbe mot å avvikle VAR? Hvorfor kan man ikke da vente til sesongen er over og dette garantert ville blitt tatt opp inn mot neste sesong grunnet alle de protestene som har vært? |
|
Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 22.07.2024 14:12 Post subject: |
|
|
Det som er så jævla synd, er at i går virka gutta påskrudd..
Hadde vi vunnet kampen, ville vi vært på 7ende plass og hatt heng på 4plassen. Om vi får 0 poeng derimot... |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 22.07.2024 14:18 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | HeXX wrote: | Det er jo fint at dere som støtter aksjonen så elegant viser omverdenen litt hva som er problemet her. Nei, jeg sammenlignet ikke aksjonen i går med terrorisme. Jeg sammenlignet argumentasjonen til enkelte her med den argumentasjonen enkelte terrorgrupper benyttet på 70-tallet, en argumentasjon jeg antar fåtallet her er særlig kjent med. Og med en slik manglende evne til å forstå omverdenen og det skrevne ord, ja daerdet ikke rart det stopper opp i topplokket på bermen på mer generelt grunnlag..
Så leser en enkeltes tapre forsøk på å rettferdiggjøre aksjonen, som mener dette var av betydning osv. Nei, det var ikke det. Det var dagen da dere tapte. Det var dagen da dere beviste at hjernedøde supportere er mer skadelig for fotballen en Var noensinne vil kunne bli, og ikke minst for RBK i dagens situasjon. |
Hva kaller du da de håpløse parallellene? Gårsdagens aksjoner - og for den saks skyld - argumentasjonen brukt for den, er ikke av noen trekk som kan tyngden både den ene eller andre veien. Kunne like så greit funnet frem fredsdemonstranter, og det vet du vell godt selv. Det hadde derimot ikke sett like bra ut med synspunktet ditt på aksjonen.
Ikke av betydning? Det var av betydning for veldig mange, og det er vell strengt talt det som var målet også. Regner med vi to kaller denne diskusjonen død om «de som ikke er voksne» er de eneste som klarer å argumentere uten å kalle motparten både det ene og det andre. |
Jeg tror du bør lese litt mer om hvilke argumenter dere som representerer alt det fotballen ikke skal være har frontet. Og det er jo nettopp den totale mangel på evne til å ta selvkritikk som er noe av utfordringen dere har. Dere setter klubben i en vanskelig situasjon, dere har påført ekte supportere samlet sett et milliontap, og like fullt sitter du og tror dere har en eller annen form for moralsk overtak. Det har dere ikke.
Og ja, dere har fått fokus. Negativt fokus over hele verden, bortsett fra i de små ekkokammer dere klynger dere til.
Nå melder flere seg ut av kjernen, og forhåpentligvis er klubben tøff nok til å stenge ute kjernen resten av sesongen. Da kan de gjenværende medlemmene kanskje bruke tiden på å forsøke å forstå hva fotball skal, og ikke skal handle om, mens vi som faktisk liker fotball, kan få se kamper uten at små, narsissistiske grupperinger ødelegger idretten. _________________ mvh HeXX
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.07.2024 14:23 Post subject: |
|
|
Er du bekymret for det økonomiske så ber du ikke klubben utestenge klubbens mest lojale fans resten av sesongen. Det vil få uante økonomiske konsekvenser. |
|
Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 22.07.2024 14:27 Post subject: |
|
|
Er det en trussel? |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.07.2024 14:30 Post subject: |
|
|
Hæ? Nå har deler av dette forumet mista det fullstendig. Har ikke en gang sakt om jeg er medlem av Kjernen eller ikke.
Men for å svare deg ordentlig; nei, absolutt ingen deler av innlegget mitt er en trussel. Og det er rimelig sinnsykt å klare å lese det som en trussel. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.07.2024 14:33 Post subject: |
|
|
RBK må arrangere resten av gårsdagens kamp (som koster mange hundre tusen kroner) uten å få særlige inntekter på kampen, altså et tapsprosjekt takket være denne fadesen fra ØØ/Kjernen. De gamle billetter gjelder og få nye billetter vil selges da kampen varer i kun i ca 60 min. Så utrolig lite gjennomtenkt av syndebukkene da RBK sliter økonomisk. Ikke spesielt gunstig heller med en midtukekampe, muligens det koster poeng til et hardt presset RBK. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 22.07.2024 14:39 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Det som skjer nå er jo det stikk motsatte av å skyve vekk ansvar. Gårsdagens aksjon var å ta ansvar, og nå kan vi alle håpe på at det kommer en ordentlig diskusjon. |
Da forventer jeg at du/dere "tar ansvar" ved å kompensere de økonomiske tapene som talløse vanlige tilskuere har gått på som følge av aksjonen. Dessuten er det også rimelig at dere dekker inn forventede økonomiske tap Rosenborg kommer til å lide framover, både i form av bot fra NFF og reduserte inntekter på hjemmekampene framover, både pga. idømte tomme tribuner og naturligvis lavere tilstrømning siden mange tilskuere naturligvis vil tenke seg godt om når de vurderer å dra på kamp igjen.
Last edited by tigerbart on 22.07.2024 14:42; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.07.2024 14:41 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | RBK må arrangere resten av gårsdagens kamp (som koster mange hundre tusen kroner) uten å få særlige inntekter på kampen, altså et tapsprosjekt takket være denne fadesen fra ØØ/Kjernen. De gamle billetter gjelder og få nye billetter vil selges da kampen varer i kun i ca 60 min. Så utrolig lite gjennomtenkt av syndebukkene da RBK sliter økonomisk. Ikke spesielt gunstig heller med en midtukekampe, muligens det koster poeng til et hardt presset RBK. |
Og hvem vet om den kampen kan gjennomføres uansett? Vet aldri om pøblene har bestemt seg for at det ikke skal spilles mer fotball på Lerkendal i år eller hva som er planen deres. Hører ikke et ord fra de i dag i hvert fall. |
|
Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 22.07.2024 14:42 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Men for å svare deg ordentlig; nei, absolutt ingen deler av innlegget mitt er en trussel. Og det er rimelig sinnsykt å klare å lese det som en trussel. | . Leste ingen ting spes ut av det, derfor jeg spurte. Er bare veldig bekymret for at det skal bli en reprise neste hjemmekamp dersom «noen» ikke får viljen sin, evt andre aksjoner som indirekte skader klubben. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 22.07.2024 14:42 Post subject: |
|
|
fatslick wrote: |
I det store bildet så var det kun en tilfeldig hodebevegelse som gjorde at en presidentkandidat ikke ble skutt. Kjerringifiseringen bidro til at ukvalifiserte fikk jobb med å beskytte presidentkandidat |
Herregud, NIVÅ!!!! Skal du begynne å dra in kulturkrig fra USA inn i dette nå. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 22.07.2024 14:43 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | RBK må arrangere resten av gårsdagens kamp (som koster mange hundre tusen kroner) uten å få særlige inntekter på kampen, altså et tapsprosjekt takket være denne fadesen fra ØØ/Kjernen. De gamle billetter gjelder og få nye billetter vil selges da kampen varer i kun i ca 60 min. |
Det er vel feil.
Det skal legges til for tiden i garderoben og det vil fort komme noen tusen flere på høsten hvis vi trenger poeng.
-husker du ikke høsten med Høgmo?
Last edited by håpløs on 22.07.2024 14:45; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.07.2024 14:43 Post subject: |
|
|
Hvem vet om de planlegger å ta over Lerkendal og gjøre det til et nytt Blitzhus? Kan hende det aldri spilles fotball i Trondheim igjen! Vi vet ingenting nå, annet enn caps og stille og tøffinger og terrorister! |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 22.07.2024 14:44 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Er du bekymret for det økonomiske så ber du ikke klubben utestenge klubbens mest lojale fans resten av sesongen. Det vil få uante økonomiske konsekvenser. |
Uante økonomiske konsekvenser? Ved å stenge ute bermen som får stanset kamper og påført klubben og ekte supportere store kostnader? Ja, uante, positive effekter. Om man bytter ut bermen på ØØ med barnefamilier, sikrer man også fremtidige supportere, så det tror jeg går helt fint.
Og btw, de som aksjonerte på øø i går er verken lojale eller fans. Der finner vi trolig også deg, selv om du ikke var fysisk tilstede.. _________________ mvh HeXX
|
 |

|
Posted: 22.07.2024 14:45 Post subject: |
|
|
Bukowski wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Men for å svare deg ordentlig; nei, absolutt ingen deler av innlegget mitt er en trussel. Og det er rimelig sinnsykt å klare å lese det som en trussel. | . Leste ingen ting spes ut av det, derfor jeg spurte. Er bare veldig bekymret for at det skal bli en reprise neste hjemmekamp dersom «noen» ikke får viljen sin, evt andre aksjoner som indirekte skader klubben. |
Som jeg skrev i Kjernen tråden på sidelinjen, jeg vil støtte og oppfordre til en innsamlingsaksjon fra Kjernen for å kjøpe ut usolgte billetter de neste kampene, det vil mitigere de økonomiske konsekvensene av denne VAR aksjonen. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.07.2024 14:51 Post subject: |
|
|
[quote="1972 Miami Dolphins"]Er du bekymret for det økonomiske så ber du ikke klubben utestenge klubbens mest lojale fans resten av sesongen. Det vil få uante økonomiske konsekvenser.[/quote
Hva taper klubben mest på? Stenge ute en 50 supportere eller at flere tusen færre møter opp på kamp fordi de liker ikke oppførselen til noen elementer på stadion og ikke engang vet om de får sett kamp? |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.07.2024 14:52 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Er du bekymret for det økonomiske så ber du ikke klubben utestenge klubbens mest lojale fans resten av sesongen. Det vil få uante økonomiske konsekvenser. |
Uante økonomiske konsekvenser? Ved å stenge ute bermen som får stanset kamper og påført klubben og ekte supportere store kostnader? Ja, uante, positive effekter. Om man bytter ut bermen på ØØ med barnefamilier, sikrer man også fremtidige supportere, så det tror jeg går helt fint.
Og btw, de som aksjonerte på øø i går er verken lojale eller fans. Der finner vi trolig også deg, selv om du ikke var fysisk tilstede.. |
Kjernen er mange tusen supportere, skal du utestenge de så forsvinner man tusen billetter hver hjemmekamp og mesteparten av lyd, sanger; tifo og stemning forsvinner.
Stadion er ikke utsolgt, du kan ikke bare erstatte over 2 tusen på øvre øst, det blir bare noen tusen færre solgte billetter.
At du mener jeg ikke er Rosenborg supporter tar jeg ikke særlig tungt, men det er rimelig tåpelig utsagn. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.07.2024 14:53 Post subject: |
|
|
[quote="machiavelli"] 1972 Miami Dolphins wrote: | Er du bekymret for det økonomiske så ber du ikke klubben utestenge klubbens mest lojale fans resten av sesongen. Det vil få uante økonomiske konsekvenser.[/quote
Hva taper klubben mest på? Stenge ute en 50 supportere eller at flere tusen færre møter opp på kamp fordi de liker ikke oppførselen til noen elementer på stadion og ikke engang vet om de får sett kamp? |
Hvis det er et reelt scenario fremover så er jeg enig. Jeg tror ikke det er et reelt scenario dog. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 22.07.2024 15:05 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Er du bekymret for det økonomiske så ber du ikke klubben utestenge klubbens mest lojale fans resten av sesongen. Det vil få uante økonomiske konsekvenser. |
Når dere hevder at det å avlyse kampen i går var riktig, må vi huske at dere kanskje var 1000 stykker som støttet denne beslutningen. Men dette tallet representerer langt fra hele Kjernen. Faktisk var det omtrent 9000 andre tilskuere på stadion som sannsynligvis var uenige med dere. Dette viser tydelig at flertallet av supporterne ikke støtter deres handlinger.
La oss se på de økonomiske konsekvensene. Dere mener at det vil være økonomisk skadelig om de 1000 personene som ikke er demokratiske, ikke kommer på stadionen og oppfører seg slik. Men hva med de 9000 som er imot å kaste ting på banen for å stoppe kamper? Hvis disse 9000 bestemmer seg for å holde seg borte fra kampene på grunn av slike hendelser, vil det ha langt større økonomiske konsekvenser. Vi snakker om tapte billettinntekter, mindre salg av mat og drikke, og en generell nedgang i klubbens inntekter.
Dette argumentet handler ikke bare om tall, men også om prinsipper. De 9000 tilskuerne som ønsker å nyte en fotballkamp uten avbrytelser, representerer flertallet. De følger reglene og respekterer spillets integritet. Når vi ser på demokratiske verdier, er det nettopp flertallets stemme som skal høres. Det er ikke demokratisk at en liten gruppe på 1000 personer skal diktere utfallet for resten av stadion.
Å opprettholde orden og respekt på stadion er ikke bare et spørsmål om økonomi, men også om rettferdighet og fellesskap. Når en liten gruppe velger å handle på en måte som ødelegger for alle andre, skaper det splid og urettferdighet. Vi må stå sammen som en klubb og som supportere for å sikre at flertallets stemme blir respektert, og at alle kan nyte kampene uten frykt for avbrytelser.
Derfor er det uforståelig hvordan dere kan hevde at det å ha 1000 udemokratiske personer på stadion er bedre enn å sikre at de 9000 som er imot slike handlinger, fortsetter å komme og støtte laget sitt på en fredelig måte. La oss heller fokusere på å skape en trygg og inkluderende atmosfære for alle supportere, der flertallets ønsker og stemmer blir respektert. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.07.2024 15:13 Post subject: |
|
|
Bare for å være tydelig Bart1 og andre, siden dette virker å være uklart:
Jeg visste ingenting om aksjonen på forhånd, annet enn hva jeg har lest i media de siste ukene om aksjoner på mange kamper.
Jeg har ikke vært med å planlegge noen aksjon.
Da jeg satt meg i sofaen med øl og potetgull igår så var det med den tro at jeg skulle kose meg med Rosenborg kamp.
Jeg har kommet med mine refleksjoner i etterkant av hendelsen, som de fleste andre her. Jeg kan ikke bære noe ansvar for aksjonen eller være noen flaggbærer for aksjonen. Jeg visste ikke pm den.
Så skal vi diskutere dette så forventer jeg at vi dropper insinuasjoner om at jeg er en av de ansvarlige. |
|
Back to top |
|
 |
|