English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
2%
 2%  [ 2 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 9 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
11%
 11%  [ 11 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
36%
 36%  [ 34 ]
Nypan
37%
 37%  [ 35 ]
Broholm
1%
 1%  [ 1 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
1%
 1%  [ 1 ]
Zeidan
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 93

Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 11:02    Post subject: Reply with quote

De er vel sikkert med i de sinnsyke ekkokammerene som er arnestedet for slik ekstremisme.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.07.2024 11:06    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
1972 Miami Dolphins og ODN: Så blåst! Dere nekter å ta innover dere hvor dumt dette er. Og dere fortsetter med de forvrengte overbevisningene om at det ikke finnes demokratiske prosesser. Dere er jo klin kokos. Er dere ikke voksne? Ingen oppegående voksne folk agerer som dere. Vi snakker om fotball. Og alt dere gjør er å skade klubben og for de som er glad i den.

Du og dine meningsfeller påtar dere mer og mer direkte skyld når dere angriper klubben når den ligger nede. Dere er ikke til å tro hvordan dere skyver vekk ansvar her nå.

Hva i alle verden er dette for utbrudd Ola? Pust med magen og prøv på nytt, dette blir bare for dumt.

For ordens skyld er jeg bosatt i Oslo og satt med pils og potetgull i sofa med kampen på TVen igår.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 22.07.2024 11:09    Post subject: Reply with quote

Som noen påpekte på Twitter/X; det kan bli en enda større avstand mellom folkene på ØØ og "langsidesupporterne" etter kampen i går.

De som har reist langt, eventuelt de som hadde med seg små barn, eller andre vanlige dødelige som faktisk hadde gledet seg til kamp gikk hjem skuffet i går. Hvordan blir det fremover? Hva skjer hjemme mot Tromsø? Er det reell fare for at den kampen også blir stoppet?

Det må jo gjøre noe med interessen rundt en klubb som allerede sliter sportslig.

Alt lå liksom til rette i går, vi skulle opp på hesten igjen og spilleforholdene var glimrende.
ODN
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:12    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
1972 Miami Dolphins og ODN: Så blåst! Dere nekter å ta innover dere hvor dumt dette er. Og dere fortsetter med de forvrengte overbevisningene om at det ikke finnes demokratiske prosesser. Dere er jo klin kokos. Er dere ikke voksne? Ingen oppegående voksne folk agerer som dere. Vi snakker om fotball. Og alt dere gjør er å skade klubben og for de som er glad i den.

Du og dine meningsfeller påtar dere mer og mer direkte skyld når dere angriper klubben når den ligger nede. Dere er ikke til å tro hvordan dere skyver vekk ansvar her nå.

Altså vi kan gjerne fortsette å diskutere, men reaksjoner på at enkelte ikke er voksne, høres veldig paradoksalt ut når man i samme slengen kaller de for blåst, idioter og trekker paralleller til terrorisme. Vi kan faktisk diskutere dette på en saklig måte.

I denne sammenheng så kommer jeg til å stå på at innføringen av VAR ikke har vært noen demokratisk prosess, og det er man kun noen tastetrykk unna å kunne lese seg opp på. Denne aksjonen er det siste problemet til klubben, og uansett hvor uenige man klarer å bli, så er det helt latterlig å angripe de som reiser landet rundt og bruker enormt mye tid og ressurser på å følge laget.

Det som skjer nå er jo det stikk motsatte av å skyve vekk ansvar. Gårsdagens aksjon var å ta ansvar, og nå kan vi alle håpe på at det kommer en ordentlig diskusjon.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:13    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Kamper kommer ikke til å bli avbrutt fremover? Hva vet du om det? Hvor mange tror du er like sikker på det som deg? Hvor mange ofrer tusenvis og timesvis for å komme seg på kamp når de vet det er en sjanse for at pøbler stopper kampen igjen?

På et tidspunkt handler det ikke om hvem man "straffer" ved å trekke seg bort fra Rosenborg, men hva man ønsker å bruke livet sitt på. Og det er ikke ting som dette.

En ting er sikkert, det er ikke mange som ofrer mange "tusen" timer for å komme på kamp som nå ikke tørr. De som faktisk ofrer tusenvis av timer på kamp, tusenvis av kroner og arbeidstimer for Rosenborg er de samme mennesken du nå hater. Du må slutte å overdrive for det du sier nå er ikke sant.
Jeg har full sympati med de som fikk dagen ødelagt i går, jeg er enig med deg at dette ikke er helt bra.
Jeg vet ikke alt som foregår, men noe kjenner jeg til.
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 11:16    Post subject: Reply with quote

Jeg mente tusenvis av kroner og timesvis i tid. Det er mange langsidesupportere som faller inn under den. Men de er jo ikke så viktige for capsgutta.

Jeg hater ikke. Men det er alt kjernen er nå. Hat. Hele kvelden oppe på tribunen var det bare rop om hat og søppel. Hatet har blitt større enn kjærligheten. Jeg følger med klubben fordi jeg er glad i den. Men de som setter dagsorden på ØØ er der for å få utløp for hatet sitt. De er et uttrykk for den fascistiske strømningen vi ser i verden. Og gårsdagens terroraksjon bare understreker det.

Last edited by Hedning on 22.07.2024 11:18; edited 1 time in total
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:18    Post subject: Reply with quote

Jeg satt også foran skjermen hjemme, laaaang unna Lerkendal. Men fikk ikke se noen kamp.
Er jo også et lite paradoks at man nå i lengre tid har snakket om tilskuerflukt fra klubben, om man ikke skifter trener og spiller den og den type fotball. Så får man en trener som er tydelig på at han vil spille slik. Samtidig har klubben skrapet klubbkasse, og er avhengig av tilskuerinntekter for å gå rundt. Så lager en liten flokk ( la meg annslå maks 100 personer) så mye styr at kampen blir avlyst. Dessverre tror jeg mange av de tilskuerne, som kom for å se kamp, tenker seg om før de kommer tilbake. Man fikk heller ikke mange som satt hjemme til å løpe til Lerkendal for neste hjemmekamp. Det er tross alt de som sitter utenom kjernen som er hovedinntekten på en hjemmekamp vil jeg tro. Dette stutet er dessverre som å skyte deg selv i foten. Motstanden mot VAR ble ikke styrket noe. Flertallet av supportere i Norge vil ettersigende ha VAR, utfra undersøkelser som er gjennomført. Tror utfallet fort kan ende med at RBK går glipp av 3 kjærkomne poeng, og stå igjen med økonomisk tap. For jeg er ganske trygg på at vi hadde vunnet kampen i går. Ikke sikkert det går slik nestegang. Både skader, overgangsvindu og andre eventualiteter kan fort vippe det i favør LSK neste gang.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:20    Post subject: Reply with quote

Er det slik at det ikke er noen forståelse for protesten mot VAR? Er det slik at alle dere andre vil ha VAR?
Hatet i går var jo ikke rettet mot Rosenborg, mot Rosenborg er det ingenting annet en kjærlighet. Det vet du også selv om du nå desperat prøver å skriver det motsatte i en hver forum post.
Du minner meg en del om flere nye kontoer her inne den siste tiden, som skriver samme innlegget flere plasser flere ganger. Ja vi skjønner hva du mener, ja du kan holde deg hjemme. Jeg tror egentlig du bør logge deg av rbkweb en stund og slappe litt av, for reaksjonen fra deg er jo sinnsyk.
Du velger å svikte klubben fordi du er uenig med enkelte mennesker i Kjernen. Det hadde aldri skjedd andre veiene skal jeg fortelle deg.
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 11:24    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:

Hatet i går var jo ikke rettet mot Rosenborg, mot Rosenborg er det ingenting annet en kjærlighet. Det vet du også selv om du nå desperat prøver å skriver det motsatte i en hver forum post.

Capsgutta mishandler Rosenborg som en mann som mishandler kona han "elsker". Hun må jo skjønne at det får konsekvenser om ikke mannen får det som han vil?

Jeg vet at hatet ikke var rettet mot Rosenborg og trøndere, men det var de som måtte lide for at noen ikke har fått viljen sin.

Og uansett hvem hatet rettes mot, så er det alt for mye av det. Hvis hat er det viktigste på ØØ så vil jeg ikke være en del av det lenger.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:27    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Flertallet av supportere i Norge vil ettersigende ha VAR, utfra undersøkelser som er gjennomført.

Hvilke undersøkelser?
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:27    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Sjiraff wrote:

Capsgutta mishandler Rosenborg som en mann som mishandler kona han "elsker". Hun må jo skjønne at det får konsekvenser om ikke mannen får det som han vil?

Men jeg regner med du er medlem i Rosenborg da, så håper jeg at du er med å stemmer på årsmøtene osv.
Jeg ser jo nå at gårsdagen var dråpen for din del, jeg kjenner ikke til hva annet du må ha i mot gjengen men regner med går på ting som ble stemt om på årsmøtet.

Håper alle dere som nå skal holde dere hjemme, trekke dere vekk fra Rosenborg melder dere inn og møter opp på årsmåtet da. I motsetning til dere så klarer gutta med Caps både forstå og respektere demokratiske valg. Lykke til ved neste årsmøte
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:28    Post subject: Reply with quote

Nesten så det hadde vært greit med en liten poll her på gårsdagens bruduljer siden det ikke blir noen poll på beste spiller.
Votten
Proff

PostPosted: 22.07.2024 11:52    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Husk at det var en avstemning blant klubbene om VAR før seriestart, og flertallet var for VAR. Hva mer ønsker du? At man udemokratisk skal gå imot VAR fordi noen pøbler kaster ting på banen?

10 klubber stemte for å aktivt motarbeide var.
11 klubber stemte ned forslaget om å aktivt motarbeide var.
11 klubber tok ikke stilling til saken.

Så godt som samtlige styrerom og ansatte i klubbene ba medlemmene sine om å stemme ned forslaget. I vår klubb blandet også kontrollkomiteen(!?!?!) seg inn, langt utenfor deres oppgaver. Molde instruerte G19-laget sitt til å stemme ned forslaget.

Dette demokratiet du snakker om?
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:53    Post subject: Reply with quote

Hva er egentlig greia med hatet mot "capsgutta"? Har jo vært mye skit i den retningen lenge. Eneste jeg har fått med meg er at de var en del av gjengen som stemte mot utredning av investorer. Men var ikke dette en demokratisk avstemning? Blir man virkelig så sinte fordi man ikke får viljen sin under en avstemning?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 11:53    Post subject: Reply with quote

Spent på å se hvor mange som tør å kjøpe billetter til neste kamp.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 12:00    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Er det slik at det ikke er noen forståelse for protesten mot VAR? Er det slik at alle dere andre vil ha VAR?

Motstander av VAR og vil ha det vekk. Men også motstander av ådra det så langt som ØØ + Kanarifansen gjorde i går. Det må gå av å benytte de tilgjengelige demokratiske prosessene for å få det fjernet, det ville også gjort fjerningen mye mer legitim.

Er litt som med Trump. Han er verdens mest uegnede president, men fyren som satte ei kule i øret hans er en idiot som skadet "sin sak" mer enn han hjalp den. Pøbelaksjoner som det vi så i går gir en slags legitimitet til tilhengere av VAR.

Annet eksempel er de ungene som driver å blokkerer veien (Stopp Oljeletinga), eller kaster maling på kunst. De kjemper også for en god sak, men oppnår ingen verdens ting med det de driver med (snarere tvert imot).

Barnehageoppførsel.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 12:08    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Sjiraff wrote:

Motstander av VAR og vil ha det vekk. Men også motstander av ådra det så langt som ØØ + Kanarifansen gjorde i går. Det må gå av å benytte de tilgjengelige demokratiske prosessene for å få det fjernet, det ville også gjort fjerningen mye mer legitim.

Er litt som med Trump. Han er verdens mest uegnede president, men fyren som satte ei kule i øret hans er en idiot som skadet "sin sak" mer enn han hjalp den. Pøbelaksjoner som det vi så i går gir en slags legitimitet til tilhengere av VAR.

Annet eksempel er de ungene som driver å blokkerer veien (Stopp Oljeletinga), eller kaster maling på kunst. De kjemper også for en god sak, men oppnår ingen verdens ting med det de driver med (snarere tvert imot).

Barnehageoppførsel.

Hadde bare innføringa av VAR vært gjort demokratisk så hadde jeg vært enig, men det skjedde ikke.
Henri
Legende

PostPosted: 22.07.2024 12:09    Post subject: Reply with quote

Ble det gjort noen forsøk på å kommunisere med de mest aktive grupperingene da den siste advarselen ble gitt (utover kommunikasjon med SLO-ene)? Buskapet om at kampen vil bli stoppet ble tydelig kommunisert over anlegget så det er ikke et forsøk på å snakke bort det som skjedde. Men man kunne tatt en lenger pause etter LSKs tennisballer, involvert feks kapteinene eller andre fra klubbene i en kort ansikt-til-ansikt-dialog med de mest aktive for å understreke alvoret. Jeg tror det kunne forhindret den siste runden med tennisballer, en sånn prat ville gjort det litt mer ubehagelig å gjennomføre den siste runden.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 12:12    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:

Hadde bare innføringa av VAR vært gjort demokratisk så hadde jeg vært enig, men det skjedde ikke.

Nei, men utfasingen av VAR kunne skjedd demokratisk uavhengig av hvordan det ble innført. Vinden var i seilene, både på årsmøtene rundt omkring og i supportermiljøene generelt. Prosessen var uungåelig. Men så kløner man det til for seg selv.
Back to top
HanCola
Junior

PostPosted: 22.07.2024 12:18    Post subject: Reply with quote

Mye bra med kjernen, men og dra det så langt at kampen blir avlyst er litt overkill. Kunne sluttet med kasting av gjenstander etter de to første besøkene i garderoben. Følte vi hadde momentum i kampen og tipper vi hadde tatt seieren og 3 viktige poeng til slutt her
HeXX
Rutinert

PostPosted: 22.07.2024 12:20    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
HeXX wrote:
Argumentene du her fremfører er langt på vei de samme som Bader Meinhof og RAF benyttet for å rettferdiggjøre terrorisme. Vi skjønner altså hvor det bærer...

Likheten mellom terrorisme og det å kaste fiskekaker og tennisballer er jo nesten identisk, ikke sant? Er så svart-hvitt å svartmale begrepet med eksemplene du bruker, når det er et velkjent politisk fenomen. Klarer du ikke å sette deg inn i argumentasjonen til hvorfor det ble brukt sivil ulydighet i denne sammenheng, så anbefaler jeg deg å faktisk lese deg litt opp på prosessen med innføringen av VAR, og den manglende viljen til diskusjon som supportere er møtt med.

Det er jo fint at dere som støtter aksjonen så elegant viser omverdenen litt hva som er problemet her. Nei, jeg sammenlignet ikke aksjonen i går med terrorisme. Jeg sammenlignet argumentasjonen til enkelte her med den argumentasjonen enkelte terrorgrupper benyttet på 70-tallet, en argumentasjon jeg antar fåtallet her er særlig kjent med. Og med en slik manglende evne til å forstå omverdenen og det skrevne ord, ja daerdet ikke rart det stopper opp i topplokket på bermen på mer generelt grunnlag..

Så leser en enkeltes tapre forsøk på å rettferdiggjøre aksjonen, som mener dette var av betydning osv. Nei, det var ikke det. Det var dagen da dere tapte. Det var dagen da dere beviste at hjernedøde supportere er mer skadelig for fotballen en Var noensinne vil kunne bli, og ikke minst for RBK i dagens situasjon.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
netrom84
Senior

PostPosted: 22.07.2024 12:23    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Ble det gjort noen forsøk på å kommunisere med de mest aktive grupperingene da den siste advarselen ble gitt (utover kommunikasjon med SLO-ene)? Buskapet om at kampen vil bli stoppet ble tydelig kommunisert over anlegget så det er ikke et forsøk på å snakke bort det som skjedde. Men man kunne tatt en lenger pause etter LSKs tennisballer, involvert feks kapteinene eller andre fra klubbene i en kort ansikt-til-ansikt-dialog med de mest aktive for å understreke alvoret. Jeg tror det kunne forhindret den siste runden med tennisballer, en sånn prat ville gjort det litt mer ubehagelig å gjennomføre den siste runden.

NFF fremprovoserte dette enten helt bevist eller ved manglende kunnskap. Det å true med avbrutt kamp er jo som å be om flere tennisballer. Jeg satt på familietribunen og sa at det garantert ville komme flere baller når de truer med å avslutte kampen.

Aksjonistene kan jo ikke la seg kue av slike trusler og NFF ønsker jo å få de vanlige supporerne opp mot de mer harbarka supporterne. Det skal ikke mye forståelse til for å si at dette var noe som var uungåelig sånn det ble i går.

Så vil tiden fremover vise hvem som tjente mest på avbrutt kamp i går.

Generelt: Men det er kanskje greit om folk prøver litt mer siviliserte ordlyd i debatten? Etter å ha lest de siste sidene i tråden her er jeg i værtfall trygg på at det er de som støtter aksjonene som har mest folkeskikk på forumet...
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 12:27    Post subject: Reply with quote

Det er din feil at jeg slår. Du må skjønne det at når du utfordrer autoriteten min på denne måten så har jeg ikke noe annet valg enn å straffe deg. At det går utover barna våre får bare være. Det viktigste er at vi får etablert hvem som bestemmer i dette huset.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 12:32    Post subject: Reply with quote

Dette må være det dummeste innlegget jeg har lest på RBKweb siden jeg begynte å frekventere forumet for om lag 25 år siden.
Det er vanvittig søkt å hevde at NFF fremprovoserte de barnslige og fullstendig uakseptable handlingene fra amøbe-gutta på Øvre Øst i går.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 12:32    Post subject: Reply with quote

netrom84 wrote:
Henri wrote:

NFF fremprovoserte dette enten helt bevist eller ved manglende kunnskap. Det å true med avbrutt kamp er jo som å be om flere tennisballer. Jeg satt på familietribunen og sa at det garantert ville komme flere baller når de truer med å avslutte kampen.

Aksjonistene kan jo ikke la seg kue av slike trusler og NFF ønsker jo å få de vanlige supporerne opp mot de mer harbarka supporterne. Det skal ikke mye forståelse til for å si at dette var noe som var uungåelig sånn det ble i går.

Så vil tiden fremover vise hvem som tjente mest på avbrutt kamp i går.

Generelt: Men det er kanskje greit om folk prøver litt mer siviliserte ordlyd i debatten? Etter å ha lest de siste sidene i tråden her er jeg i værtfall trygg på at det er de som støtter aksjonene som har mest folkeskikk på forumet...

Aksjonistene kan ikke la seg kue? Så de som ødelegger fotballkampen skal man ha respekt for og la gjøre som de vil? Dette var systematisk sabotasje over lang tid, hvor det ble tydelig at de hadde ingen intensjon om å stoppe.

NFF kan heller ikke la seg kue fordi det betyr at fotballkamper ikke blir spilt.

Folk må for faen lære å oppføre seg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 48, 49, 50  Next
Page 18 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb