English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 65, 66, 67  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bart1
Veteran

PostPosted: 01.07.2024 12:09    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Alfred er et funn og redningen for RBK. Eventuelle "småkonger" i troppen som har skaffet seg ansiennitet på å underprestere, burde holde kjeft, lære seg å adlyde og jobbe med å utvikle seg og laget videre.

Er du fornøyd med det han har fått ut av for eksempel Nelson eller Nypan?

Forklar meg hvordan en 10 plass omtrent halvveis i sesongen er bra, med de ressursene vi har kontra de fleste andre lagene? Vi er nå på sesong to hvor vi er i bunnen av tabellen, og hvor avstanden til Brann og Glimt har økt - ikke minsket.

Eller handler ikke fotball om resultater?

Jeg prøver rett og slett å forstå hvordan man kan mene at han er en god trener per dags dato? Den eneste forståelsen jeg får for dette er "tro" - ikke noe mer.

Den troen begynner jeg å miste.
Back to top
View user's profile Send private message
spamannen
Junior

PostPosted: 01.07.2024 12:17    Post subject: Reply with quote

La han ta et hvileår i Akademiet, RBK skal vel ikke være et øvelsesområde hvor trenere trener på å bli trener ?

Fagermo inn på 1-årskontrakt
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 01.07.2024 14:22    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Er du fornøyd med det han har fått ut av for eksempel Nelson eller Nypan?

Nelson og nypan har ansvar for sin egne prestasjoner. Nypan har vært stabil,sjeldent dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
andrezinho
Veteran

PostPosted: 01.07.2024 14:57    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Eller handler ikke fotball om resultater?

Jo, men nå har klubben valgt en større retningsendring og da er det prestasjon og utvikling som gjelder. Lykkes vi med dette kommer resultatene. Dette tar tid når vi jobber med en ambisiøs spillestil med en ubalansert stall på helt middels eliteserienivå uten handlingsrom til å forsterke før vi har solgt Nypan.

Vi har en ineffektiv organisasjon/medlemsmasse som aldri har ønsket utvikle seg, som har vært rigget for å være en nordisk toppklubb med jevnlige ecup-deltakelser. Vi har et stort budsjett i norsk målestokk men det er ikke bare å sammenligne det med små høkkertklubber med 25 spillere og en kaffetrakter som har absolutt maksimalisert hva de får ut av sine penger.

Last edited by andrezinho on 01.07.2024 16:08; edited 4 times in total
Back to top
kilik
Junior

PostPosted: 01.07.2024 15:21    Post subject: Reply with quote

Aldri forstått logikken bak denne ansettelsen. Antar i det minste han er billig i drift sammenlignet med en erfaren trener og et kjent navn.

Når det er sagt så bør han selvsagt få mer tid. Vanskelig å si om han holder A-lags nivå etter bare 12 kamper.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 01.07.2024 16:58    Post subject: Reply with quote

Liker Alfred mer og mer. Tøff og klok. Nå må vi holde stø kurs og tenke prestasjon. Så kommer resultater på sikt. Håper dog å få en smakebit på framgangen allerede i høst. Men vi har en ujevn stall, så det er en tung jobb å snu ei skute som lenge har vært ute av kurs.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 01.07.2024 19:00    Post subject: Reply with quote

Dette kommer til å bli bra. Bare å notere ned navnene på de som må rekke henda i været og si at de tok feil. Den dagen kommer.
mirar
Veteran

PostPosted: 01.07.2024 19:05    Post subject: Reply with quote

AJ må få hentet inn spillere som trenger og bygge opp laget med, sålangt Nemcik, promotert Sunde. AJ må få forme laget med spillekjøp
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 01.07.2024 19:33    Post subject: Reply with quote

AJ har ikke økonomiske midler. AJ's getting upset.
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 01.07.2024 22:49    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Det vises ikke så godt i resultatene enda, og det er enda en del å jobbe med, med det har skjedd mye allerede nå det kommer til prestasjon. Gi det tid så har jeg tro på dette.
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 01.07.2024 23:19    Post subject: Reply with quote

Ser at noen angriper AJ fordi han var junior-trener. Sannheten er at en rekke av de største trenere i nyere tid startet som reserve/junior eller langt ned divisjonene. Det er bare se til Kåffa i Norge. Johannes Moesgaard var talentuvikler og akademitrener. Det skal erkjennes at presset på Kåffa-treneren er vesentlig annerledes enn RBK-trener, men likevel
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.07.2024 00:29    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
AJ må få hentet inn spillere som trenger og bygge opp laget med, sålangt Nemcik, promotert Sunde. AJ må få forme laget med spillekjøp

Vet ikke hvilken stein du har sovet under, men klubben har ikke penger.

- Torgeir Børven
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 02.07.2024 02:35    Post subject: Reply with quote

Det som presteres holder ikke mål og om ikke Alfred får det til bedre enn dette er han ikke riktig mann for jobben.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 02.07.2024 08:39    Post subject: Reply with quote

Så var det dette med å ha tålmodighet da, totalt fraværende av enkelte her inne. Klubben er som Selnæs sa det ræva drevet i mange år og det må vi ta konsekvensene av nå. Det er tatt et valg om en ny kurs og det må vi stå i.
Henri
Legende

PostPosted: 02.07.2024 09:43    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi berger plassen, men med de sykdom- og skadeproblemene vi har så kan vi rykke ned. Stallen er ikke bedre enn det, vi har ikke bedre spillere enn det VIF rykket ned med i fjor. Det jeg imidlertid er sikker på er at med Rekdal eller Maalen så hadde vi rykket ned i år.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 02.07.2024 10:04    Post subject: Reply with quote

Ja, det handler om å ha is i magen. Nå har vi valgt en retning og må bygge stein på stein for å få utvikling. Under Alfred har vi sett både plan og utvikling, men klubben skylder ham å rydde litt i troppen og hente spillere som komplementært i alder og ferdigheter passer til retningen vi har valgt.

Fordi klubben har vært "drevet rævva i mange år", tidligere feil og dårlig håndverk har ødelagt det økonomiske handlingsrommet og medført at vi sitter med for mange alt for godt lønnede spillere som vi ikke trenger, men som ingen andre heller er villige til å betale like godt for, så er det gamle feil under Dorsin/Rekdal som biter oss i halen.

Hareide påpekte også oppsiktsvekkende mangler i klubben sett opp mot hva det vil være naturlig å forvente av en toppidrettsvirksomhet. Herunder mangler på dokumentasjon og analyse.
Alfred har tilsynelatende måttet lære klubben at toppidrett også handler om f.eks. ernæring.
Klubben har vært rævva drevet, og nå er vi er i ferd med å rydde opp og bygge noe nytt. Jeg synger meg hes på Øvre Øst i hver kamp og lover å fortsette med det så lenge Alfred er her.
sidney
Veteran

PostPosted: 02.07.2024 10:21    Post subject: Reply with quote

For å være ærlig, driter jeg i om vi blir nr 2 eller 12. Jeg håper på et lag som slår fra seg i Europa, og samler pokaler. Mens jeg venter på dette, håper jeg det bygges god grunnmur, og settes et system.
Goran
Proff

PostPosted: 02.07.2024 11:20    Post subject: Reply with quote

Helt enig, resultater er ikke så viktig (som Gotaas understreker).
Viktigste nå er at man støtter opp om laget.
Frank1
Proff

PostPosted: 02.07.2024 11:59    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Jeg tror vi berger plassen, men med de sykdom- og skadeproblemene vi har så kan vi rykke ned. Stallen er ikke bedre enn det, vi har ikke bedre spillere enn det VIF rykket ned med i fjor. Det jeg imidlertid er sikker på er at med Rekdal eller Maalen så hadde vi rykket ned i år.

Kunne ikke vært mer uenig. Vi hadde aldri rykket ned med Rekdal som trener. Han er så kynisk og taktisk god at han hadde skaffet oss mer enn nok poeng, langsiktig sportslig utvikling er noe helt annet.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 02.07.2024 13:02    Post subject: Reply with quote

AJ er rett man, han trenger tid og riktig stall.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 02.07.2024 13:19    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig Alfred viser seg å være riktig mann, men det han har klart å få til til nå er rett å slett ikke godt nok og ser ikke ut til å bli bedre. Tålmodighet og kontinuitet er vell og bra, men om det er feil mann som får det er det bare ødeleggende. Mener selvfølgelig ikke vi bør sparke han nå, men nå må det snart begynne å bli bedring.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 02.07.2024 13:29    Post subject: Reply with quote

Det kommer an på hva man kan forvente av ham per dags dato. Han tok over en ujevnt sammensatt stall uten et gjenkjennelig grunnspill som har vært prega av stadige trenerbytter. Alfred Johanson har tydeligvis vært nødt til å gjøre mer enn bare å være trener eller manager, han må også profesjonalisere hele klubben. Alt dette skjer ikke over natta. Jeg tror vi må puste med magen og fokusere på å gradvis utvikle oss, og jobbe med prestasjon. Det vil imidlertid ta tid før vi ser bedre prestasjoner på banen, og enda mer før vi kan høste resultater som følger av dem. Jeg er som tidligere nevnt fornøyd om vi holder oss unna nedrykk i år. Om bedre prestasjoner med tilhørende resultater kommer i løpet av høsten, kan vi naturligvis snuse på øvre halvdel, men inntil videre må vi gi dem arbeidsro og tillit.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 02.07.2024 14:48    Post subject: Reply with quote

Ja skjerpings AJ. Beste stallen i Norge, bare landslagsaktuelle og utenlandsproffere som er for god for eliteserien.!

FÃ¥ ut sveensken Rolling Eyes

Det er en grunn til at vi endte der vi endte i fjor, og vi hadde antakelig plukket mer poeng om vi hadde lagt om til 5-4-1 slik Reka gjorde i fjor. Samtidig ser vi at AJ og gutta har øvd seg på frispilling, for å avvenne langballsystemet til Reka. Heldigvis! Det er fortsatt mye rusk i hvordan vi spiller, men jeg tror dette kommer til å bli bedre med tid (les: trening) og strategiske utskiftninger i stallen.

For nå håper jeg styret og stell har mot til å fortsette kursen vi startet for drøye 7 mnd siden, da vi gikk for en ung trener med ambisiøs spillestil. Og ikke kaster alt ut vinduet for ente gang...
RBK
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 02.07.2024 17:38    Post subject: Reply with quote

Det er vel overhodet ingenting pr idag som tyder på at AJ er i fare for å få fyken? Den dagen CGJ går ut og har "full tillitt til Johansson" er det vel større grunn til å bli bekymra....
EspN
Veteran

PostPosted: 02.07.2024 17:44    Post subject: Reply with quote

Vi har knapt spillere som kan forsvarspill,Så hva forventer folk? Uansett trener kommer vi til og slippe inn mål.
Det gjorde vi under Rekdal også,vi mistet fryktelig mye poeng på tabber.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 65, 66, 67  Next
Page 47 of 67

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb