English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrikstad - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
51%
 51%  [ 15 ]
Cornic
3%
 3%  [ 1 ]
Volden
6%
 6%  [ 2 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
24%
 24%  [ 7 ]
Tagseth
3%
 3%  [ 1 ]
Frederiksen
3%
 3%  [ 1 ]
Sadiku
0%
 0%  [ 0 ]
Nelson
6%
 6%  [ 2 ]
Total Votes : 29

Author Message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 309
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.05.2024 17:29    Post subject: Reply with quote

Rett og slett en taktisk bommert å bytte så mange, og spesielt når man har såpass svake spillere blant de som ikke er i førsteelleveren. Ikke veldig overraskende resultat, men jævlig surt.
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 459

PostPosted: 01.05.2024 17:58    Post subject: Reply with quote

Kan ikke huske sist jeg var så glad etter en tapt cupkamp.
Dette prosjektet altså ❤️
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 459

PostPosted: 01.05.2024 17:59    Post subject: Reply with quote

Kan ikke
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2603

PostPosted: 01.05.2024 18:03    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Henri wrote:
Jeg synes vi skal stille så toppet som mulig i denne kampen, FFK er veldig bra og dette er vår eneste sjanse til å vinne noe i år. Vil si det er viktigere å vinne her enn i Bergen.


Drar frem denne jeg, tabbe at vi rullerte så mye på laget.


Enig, det er knapt to kamper i uken og vært en fordel å spille inn laget ordentlig.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3606

PostPosted: 01.05.2024 18:25    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Pereira får jo to mann der da Nypan ikke tar løpet på sin mann.


Nei, Nypan følger ikke løpet og det skal han vel kanskje slik situasjonen blir. Pereira har sin mann, men slipper han for å prøve og nå tidsnok fram til Aga, noe han ikke gjør. Akkurat scoringen synes jeg ikke Pereira skal lastes for, selv om han hadde en meget svak kamp ellers.

Det jeg lurer på, igjen, er hvorfor backen blir dratt så langt over når vi er mer enn nok folk i feltet. Vi er vel 5 eller 6 mot 3 uten at jeg orket å se målet i reprise. Uansett, vi er klart i overtall og da lurer jeg på hvorfor vi behøver å dra Pereira inn der. Dette har vi også sett med Reitan flere ganger før i sesongen også. Jeg synes, med min ringe fotballforståelse, at det er en uting at midtstopperene tror at minst en av dem skal være frimann på innlegg i mot, i stedet for å ta markering. Indreløper rekker sjelden ned for å følge slike løp. Hvis det er meningen er det ihvertfall ikke godt innøvd.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3155

PostPosted: 01.05.2024 18:35    Post subject: Reply with quote

Vi sa vel alle det motsatte sist kamp når Nemcik ble skadet
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1549

PostPosted: 01.05.2024 18:45    Post subject: Reply with quote

Mange som skuffer og ikke griper sjansen. Men Nelson fikk jo vist litt av det bor i han. Han spilte seg iallefall ikke ut.
Selnæs er som vanlig god, mens Tagseth og Henriksen bidrar med veldig lite.
Sadiku trenger vi ikke nevne en gang,
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18542

PostPosted: 01.05.2024 19:44    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Vi sa vel alle det motsatte sist kamp når Nemcik ble skadet


Det er forskjell på å rullere mye på laget mot U/K og mot FFK.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2087

PostPosted: 01.05.2024 19:54    Post subject: Reply with quote

Reglene i tredje runde er vel at lavest rangerte lag får hjemmebane. Greit nok at vi spilte borte mot ett nyopprykket lag. Men h ordna klarte Glimt å få hjemmebane ? Hvor langt tilbake i tid går den rankingen ?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9675
Location: Drammen

PostPosted: 01.05.2024 20:09    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg vet er det laget som trekkes først som får hjemmebane. Dersom lagene er i forskjellig divisjon, får laget i den laveste divisjonen hjemmebane.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59468
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.05.2024 20:17    Post subject: Reply with quote

Gjestenes aller største sjanse kom to minutter før full tid (og to minutter før Agas mål), og var signert Jesper Reitan-Sunde. 18-åringen ble spilt alene gjennom av Ole Sæter, og fikk en hel banehalvdel å boltre seg på.

Én-mot-én mot keeper var ikke innbytteren kald nok, og sendte ballen himmelhøyt over. Det irriterte unggutten.

– Det er dårlig av meg å ikke sette den ballen i mål. Da er kampen ferdig. Når de i tillegg scorer og avgjør blir det ekstra kjedelig. Vi blir straffet hardt.

– Rekker du å tenke konsekvenser når du løper mot mål?

– Jeg går egentlig bare etter å få en best mulig vinkel. Men jeg merker at det siste touchet mitt - når jeg går for å treffe med innsiden - isteden treffer med tuppen av skoen. Da spretter ballen litt, og jeg får ikke et rent nok treff, forklarer Reitan-Sunde.

Les mer: RBK-eiendommen senket gamle lagkamerater: - Jeg trengte den

Henriksen fikk selv en av kampens aller største sjanser i 1. omgang. På spørsmålet om situasjonen gnir kapteinen seg til øynene, før han sier:

– Jeg føler at jeg får gjort akkurat det jeg vil. Få ballen på høyrefoten min, legge ballen til rette. Men der tror jeg faktisk at jeg blir litt stresset om Fredrikstad-spilleren faktisk skal gå på finten jeg tar først. Så jeg får kanskje litt bedre tid enn det jeg egentlig har. Det der skal være scoring ni av ti ganger, så det er kjedelig.

Les mer: RBK-treneren etter cupexiten: – Kjennes forjævlig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2793

PostPosted: 01.05.2024 21:28    Post subject: Reply with quote

En ting er at vi tapte men at Alfred mener vi spilte godt er ekstremt bekymringsfullt Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1214
Location: Trondheim

PostPosted: 01.05.2024 21:46    Post subject: Reply with quote

Var Volden god i dag også?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3503
Location: Trondheim

PostPosted: 01.05.2024 21:49    Post subject: Reply with quote

Man vil nå helt til topps også i Cupen.
Men for meg er det å få Europa kvalik det viktigste.
Vi lå ann til ekstra omg og det ville kostet mye.

Vi skal til Bergen og den er viktig.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10962

PostPosted: 01.05.2024 22:09    Post subject: Reply with quote

Cupvinneren går inn i runde 2 i kvalifiseringen til Europa League.

For å slå det må vi ta første eller andreplass i serien.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 352

PostPosted: 01.05.2024 22:44    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Henri wrote:
Jeg synes vi skal stille så toppet som mulig i denne kampen, FFK er veldig bra og dette er vår eneste sjanse til å vinne noe i år. Vil si det er viktigere å vinne her enn i Bergen.


Drar frem denne jeg, tabbe at vi rullerte så mye på laget.


Belastningsstyring er viktig, spesielt når vi vet hvor skadeutsatt enkelte er. Både høy og lav alder øker risikoen og det kan være trenerne sitter på informasjon om de det gjelder, som ikke vi vet om. Foruten S. som er selvforklarende.

Så kan det jo tenkes at det likevel ble rullert for mye. Men vanskelig å vite uten mer info.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1926

PostPosted: 01.05.2024 23:45    Post subject: Reply with quote

Sett fra kortsiden fra tribunen var en begredelig kamp, sjeldent man fikk ro nok i troppen til å spille kontrollert ballspill for og finne åpninger, så får håpe på bedring mot Brann og fler treninger
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1072

PostPosted: 02.05.2024 09:25    Post subject: Reply with quote

Kjenner dette tapet egentlig er helt greit. Gir alfred mer tid til mye ettertrengt terping på feltet. Hadde vært mer irritert om vi var ett velsmurt maskineri.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6779
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.05.2024 09:55    Post subject: Reply with quote

Litt enig. Vi kommer også til å få sånne kamper i år. Alt går ikke på skinner etter 5 måneder.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2749

PostPosted: 02.05.2024 09:58    Post subject: Reply with quote

Hvor mye tid til trening og terping er det man egentlig ville mistet hvis man gikk videre da?
Det er ny runde neste uke, ja. Men så er cupen død frem til oktober.
Dette tapet er dritirriterende all den tid det var det eneste man realistisk sett kunne ha vunnet i år.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 625
Location: Åfjord

PostPosted: 02.05.2024 10:03    Post subject: Reply with quote

Synes overhodet ikke dette tapet er helt greit. For det første er vi ute av cupen, som gir stor prestisje, som det nest største trofeet i norsk fotball. Vi mister også en potensiell cupfinalefest og nervepirrende finale, som forhåpentligvis kunne endt med seier, heder og ære. Den sjansen hadde økt med Glimt og Brann ute. I tillegg mister klubben inntekter på hjemmekamper i cupen. Og penger trenger klubben virkelig. Tapet gjør også at vi mister muligheten til å bruke mer av stallen, med tanke på utvikling og å holde spillerne "inne i varmen". Uten e-cup i år, hadde cupen vært fin å ha. Nå har vi bare serien igjen... E-cup ja, klubben mister også en sjanse til å kvalifisere seg til Europa. Det blir enormt viktig i år, og nå er en gylden mulighet borte. Det legger enda mer press på seriespillet og resultatene der. Ta med at spillet ikke var godt nok, der vi håpet på bekreftelser på fremgang, og enda mer ny giv. Det skjedde ikke.

Nei, dette tapet var overhodet ikke greit på noen måte.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18542

PostPosted: 02.05.2024 11:04    Post subject: Reply with quote

Helt enig, kjipt på alle måter, men det er ikke veldig overraskende når vi fikk den trekninga vi fikk (og vi i tillegg rullerer mye på laget). Forhåpentligvis har vi utviklet oss mye til oktober og da kunne vi stått sterkt i de siste rundene.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3155

PostPosted: 02.05.2024 13:13    Post subject: Reply with quote

Vi røyk i det minste mot eliteseriemotstand i år
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1525

PostPosted: 02.05.2024 14:51    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Synes overhodet ikke dette tapet er helt greit. For det første er vi ute av cupen, som gir stor prestisje, som det nest største trofeet i norsk fotball. Vi mister også en potensiell cupfinalefest og nervepirrende finale, som forhåpentligvis kunne endt med seier, heder og ære. Den sjansen hadde økt med Glimt og Brann ute. I tillegg mister klubben inntekter på hjemmekamper i cupen. Og penger trenger klubben virkelig. Tapet gjør også at vi mister muligheten til å bruke mer av stallen, med tanke på utvikling og å holde spillerne "inne i varmen". Uten e-cup i år, hadde cupen vært fin å ha. Nå har vi bare serien igjen... E-cup ja, klubben mister også en sjanse til å kvalifisere seg til Europa. Det blir enormt viktig i år, og nå er en gylden mulighet borte. Det legger enda mer press på seriespillet og resultatene der. Ta med at spillet ikke var godt nok, der vi håpet på bekreftelser på fremgang, og enda mer ny giv. Det skjedde ikke.

Nei, dette tapet var overhodet ikke greit på noen måte.


Nå er det ikke slik at cuppen gir oss 10 kamper til da, det er typ 4 kamper igjen før en evt finale. Vi ser jo i kampen her at rullering av troppen nesten ikke er mulig. Vi kan ikke stole på spiller nr 12 til 18. Vi får de jo ikke til å fungere. Er enig i at vi gjerne skulle ha vunnet cuppen, men jeg tror faktisk Alfred har mer enn nok med å få dette til å fungere i serien.

Jeg tro vi kommer til å få flere skuffelser utover pga manglende kvalitet i laget, om ikke noen spillere begynner å våkne til liv snart.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4954

PostPosted: 02.05.2024 15:56    Post subject: Reply with quote

Bare tull å snakke om belastning og mye kamper i år iallefall. Dette er heltids profesjonelle idrettsutøvere. De skal spille 33 kamper i år. Vil ikke høre et pip om at noen er sliten resten av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb