View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 13.03.2007 12:02 Post subject: |
|
|
Fra artikkelen:
Quote: | Bare i fjor sommer handlet Hardball Brann-spillere for 14 millioner kroner. Men gullet, som supporterne har ventet på siden 1963, glapp rett foran nesen på Rosenborg.
|
Jeg trodde gullet glapp foran nesen på Brann, jeg. Bergensere har sannelig sin egen vri på det meste. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 13.03.2007 13:03 Post subject: |
|
|
Forhandlingsutspill overfor Rosenborg, pris-pruting.
Jeg tror ikke overgangen blir noe av. Solli er for god til at Bratseth vil la Brann kuppe han. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 13.03.2007 13:28 Post subject: |
|
|
Tror nok ikke Rosenborg lar han gå for en billig penge. Ikke noe billigsalg som Helstad. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 13.03.2007 13:58 Post subject: |
|
|
Tørum sier jo at han håper Solli tar seg sammen og slåss for en plass på laget. Tviler på Rosenborg selger han på billigsalg. I tillegg syter ikke solli på samme måte som Helstad gjorde. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.03.2007 18:25 Post subject: |
|
|
Nå har jo Brann denne bilselgeren som er hypp på å spytte inn penger. Dessuten virker det som forretningsmenn er gavmilde til det dumsnille borti der. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 13.03.2007 21:30 Post subject: |
|
|
Hvorfor i all verden skal vi selge Solli?! Vil vi virkelig kaste bort en spiller som innehar så mange gode kvaliteter? Han har hurtighet og overblikk for spillet. Synes det er rart at Hareide ikke har tatt med han i landslags troppen. Han har gode innlegg og enkelte raid som ovegår selv Daniel Braaten. Skal vi selge han må det bli for minst 20 mill! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.03.2007 21:32 Post subject: |
|
|
Forsøk på ironi?
Han har brukbar hurtighet, et lite raid en gang i blant, ustabile innlegg og et helt horribelt blikk for spillet. Det er faktisk hans aller største svakhet.
Men velkommen skal du være.  |
|
Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 13.03.2007 22:27 Post subject: |
|
|
Raid som overgår Braaten? Sett cupfinalen en gang eller to for mye du?
Sikter til Lavik _________________ Simon - Barcelona og RBK
-------------------------------
PlanetBarca
``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt |
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 13.03.2007 23:07 Post subject: |
|
|
Det jeg mener er at vi bør gi Solli en sjangse. det er ikke så lett å spille på 5 forskjellige steder på 1 sesong. La han få en fast posisjon, når han får spilt seg inn tror jeg vi kunne sett de kvalitetene han har. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.03.2007 23:13 Post subject: |
|
|
Du mener han aldri har fått den sjansen han fortjener? Han har spilt for Rosenborg i fire år nå, i en lang, lang rekke av kamper uten å overbevise i mer enn en kamp på rad. Utrolig. |
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 13.03.2007 23:16 Post subject: |
|
|
Det jeg sier er at han ikke har fått sjangsen lenge nok i en posisjon. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.03.2007 23:19 Post subject: |
|
|
Ikke det? Hvilken posisjon bør han prøves lengre i, mener du? |
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 13.03.2007 23:22 Post subject: |
|
|
sentral midtbane kunne vært noe. Jeg liker ikke Riseth i denne posisjonen og Sapara er av hva jeg har sett bedre som kant enn sentral. da står det mellom Tettey og Solli i midt. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.03.2007 23:27 Post subject: |
|
|
Kant? Det har han jo aldri spilt.
Har du sett de siste kampene til Sapara? Og mens jeg spør: Har du sett de siste kampene til Solli? Du mener Solli kan prestere noe i nærheten av det Sapara gjør? |
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 13.03.2007 23:31 Post subject: |
|
|
Overhodet ikke. Sapara er den klart beste spilleren i Norge. Det jeg sier er at det er plass til begge to på banen. Slik jeg ser det bør vi satse på Sapara og Ciljan, etter dem vil jeg si det er nokså jevnt blant de andre midtbane spillerene. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 13.03.2007 23:35 Post subject: |
|
|
Lavik wrote: | sentral midtbane kunne vært noe. Jeg liker ikke Riseth i denne posisjonen og Sapara er av hva jeg har sett bedre som kant enn sentral. da står det mellom Tettey og Solli i midt. |
Om Sapara er bedre som indreløper enn sentral midtbane, det kan godt være, men det er snakk om å disponere laget slik at flest mulig at de beste spillerne spiller; samtidlig. Per dags dato er det beste alternativet Sapara på sentral, og Skjelbred, Tettey og Strand som roterer på de to indreløperplassene.
Det er veldig, veldig viktig at en sentral midtbane er pasningsikker. Solli viste i starten av årets sesong, at han er langt fra pasningsikker, og nærmest blir en motspiller, med de overgangene som blir til ved en pasning på 5 meter som blir for kort. Hvis Åge Hareide skulle bygd landslaget rundt Solli, ville pasningskvaliteten sunket veldig, veldig mye. Sapara derimot, er en pasningsikker, kreativ spiller, som bekler alle rollene på midten. Han er veldig god på dødballer, og for at vi skal få utnyttet spillermaterialet vårt best, bør han spille på den sentrale midtbanen, hvertfall hvis Solli er det andre alternativet.
For alle del; Solli kan blomstre i Brann, men hadde jeg vært i Ludvigsens rolle, ville jeg ikke brukt 10 millioner, om det blir den evt overgangsummen på å hente Jan Gunnar Solli, som kun har en cupfinale og litt tillit hos Åge Hareide å vise til. _________________ Simon - Barcelona og RBK
PlanetBarca
``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.03.2007 23:37 Post subject: |
|
|
Kampen mot Stabæk viste også at Sapara er målfarlig til og med fra ankerrollen. Han hadde faktisk noen dype løp også, så han er ikke ute av det. |
|
Back to top |
|
 |
Magne Junior

|
Posted: 13.03.2007 23:38 Post subject: |
|
|
Lavik:
Hvor mange poeng bør en klubb være villig til å rote bort på en sesong for å la en spiller få muligheten, om og om igjen, til å spille seg inn i en posisjon?
Må nesten være en smertegrense... |
|
Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 13.03.2007 23:45 Post subject: |
|
|
Smertegrensen er vel når han har rotet bort serieledelse, går til Brann og vinner. Da hadde nok Solli blitt en populær mann, eller kan han overstige dagens popularitet? _________________ Simon - Barcelona og RBK
PlanetBarca
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 13.03.2007 23:45 Post subject: |
|
|
Kan si meg litt enig, men å selg Solli tror jeg ville være dumt. Strand synger på siste verset og skal legge opp til neste år. Tettey og Ciljan er fremtiden men foreløpig er de veldig urutinerte.
SÃ¥ det vi har er en som lett blir utsatt for skader og skal legge opp og 2 som er litt for urutinerte. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.03.2007 23:46 Post subject: |
|
|
I tillegg har vi fortsatt Traore og Konan selv om de nå spiller lenger frem på banen.
Rutinen til Solli veier forresten ikke opp for noen ting. Tettey og Skjelbred er allerede flere hakk bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.03.2007 23:51 Post subject: |
|
|
Idioti å ikke selge Solli hvis vi virkelig får 10 mill. Redd for at Brann innser hvor dumt kjøp det er men.
Tenk hva vi kan gjøre med de millionene. Jeg stemmer på ny midtstopper! _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 13.03.2007 23:53 Post subject: |
|
|
Lavik wrote: | Kan si meg litt enig, men å selg Solli tror jeg ville være dumt. Strand synger på siste verset og skal legge opp til neste år. Tettey og Ciljan er fremtiden men foreløpig er de veldig urutinerte.
SÃ¥ det vi har er en som lett blir utsatt for skader og skal legge opp og 2 som er litt for urutinerte. |
Se på midtbanespillerne våre: Sapara, Tettey, Skjelbred, Strand, Traore, Konan, Riseth og Solli. Dette er min prioriterte rekkefølge, så da føler hvertfall ikke jeg det blir dumt å selge sistnevnte, Solli og kanskje få 10 millioner kr for det.
Tettey og Skjelbred viser jo i kampene at det ikke er noe galt med rutinen, noe Solli gjør, med å slå feilpasning etter feilpasning. _________________ Simon - Barcelona og RBK
PlanetBarca
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.03.2007 23:57 Post subject: |
|
|
Nå skal jeg ikke overdrive for Solli er jo en grei fotballspiller om han vil, men jeg tror ikke du skal lete lenger enn RBKs eget juniorlag for å finne en spiller som har bedre pasninger enn Solli. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.03.2007 00:01 Post subject: |
|
|
Quote: | Han har gode innlegg og enkelte raid som ovegår selv Daniel Braaten. Skal vi selge han må det bli for minst 20 mill! |
Lavik wrote: | Det jeg sier er at han ikke har fått sjangsen lenge nok i en posisjon. |
Hahahahahahaha _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
|