View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ballbingen Veteran
|
Posted: 05.04.2024 11:25 Post subject: |
|
|
Dette kan poensielt bli kamptråden med høyest "antall poster vs interesse for selve kampen" ratio her inne tror jeg |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 05.04.2024 11:31 Post subject: |
|
|
Nei, fordi det kan folk holde seg for god til. Jeg ser et lite forsøk blant enkelte som kommenterer, uten at jeg har kontroll på avsendere, der forsvarere av utspillene fra supportergrupperingene prøver fremheve den siden som så fornuftige og tolerante, og den andre siden som "hissige". Det er dårlig stil. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.04.2024 11:45 Post subject: |
|
|
@ola
Jeg skal ikke kalle deg eller andre for hissige, men faktum er jo at det er "din side" som kritiserer andre supportere for deres meninger. De som er i mot kampen, av det jeg har sett, har rettet kritikk mot slike kamper prinsipielt og liker ikke at klubben stiller opp på en sånn type kamp men samtidig aksepterer de dette og forstår situasjonen til klubben og hvorfor det er attraktivt. Jeg har ikke sett hverken Kjernen, FN, UN eller lignende kritisere de som kjøper billett eller støtter kampen.
Så fra mitt synspunkt så er den ene siden veldig opptatt av å kritisere supporterne på den andre siden, mens supporterne på den andre siden har rettet kritikken mot selve arrangementet.
Ellers har det kommet frem at det har vært dialog mellom klubben og ØØ i forkant av dette som gjør at klubben var klar over reaksjonen som kom fra ØØ og det virker ikke som at det er noe dårlig stemning mellom partene selv om Løfaldli med flere forsøker å fremstille det slik. Det virker å være en god dialog hvor klubben forteller om sine planer og ØØ kommer med tilbakemeldinger og sine synspunkt, men allikevel er det klubben til syvende og sist som bestemmer. Dialog bygger gjensidig tillit og respekt, selv om man ikke nødvendigvis er enig så føler partene seg hørt og man får større forståelse for hverandre.
Så er det slik at selv om Kjernen/FN/UN ikke kommer til å ha organisert synging osv. så er det ingenting som hindrer folk i å som skal på kampen i å skape god stemning. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.04.2024 11:50 Post subject: |
|
|
Hvem som er hissig og ikke er veldig uinteressant. Når det gjelder denne kampen spesifikt, så blir jeg bare oppgitt over at en del virker i overkant ivrige på å lage storm i et vannglass, og at enkelte tilsynelatende bare har bestemt seg for at man skal være kritiske til Kjernen for enhver pris.
Det er fra mitt ståsted veldig lite kontroversielt over uttalelsene til både Bjørn Skar og UN/FN sin felles uttalelse. Det eneste som sies er at man aksepterer at kampen arrangeres, men at man ikke har noen interesse av den kampen selv. Synes det er ganske uproblematisk i forhold til en treningskamp, som i praksis ikke har noen større verdi enn en treningskamp mot en hvilken som helst annen motstander, for andre enn de som er interessert i Man Utd, eller Premier League for den del. Og jeg ser heller ikke noe problem i at folk uteblir fordi de synes det er kostbart, eller at de ikke ønsker å bygge oppunder en opphausing av det som er kanskje den sterkeste konkurrenten til norsk fotball i form av rekruttering og komersiell interesse.
Det er ingen som motsetter seg å arrangere kampen, så får det være opp til hver enkelt om det er verdt å bruke tid og penger på. Det er faktisk så enkelt. |
|
Back to top |
|
 |
kilik Junior
|
Posted: 05.04.2024 11:56 Post subject: |
|
|
Forbauset over kritikken. At vi i det hele tatt skal huse selveste Manchester United er kjempestort synes jeg. Dette er litt som når Nardo eller Melhus møter Rosenborg i cupen.
Dette er ingenting å være redd for. Åge blir ikke mindre populær her hjemme om Bruce Springsteen selger ut Granåsen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.04.2024 12:02 Post subject: |
|
|
kilik wrote: | Forbauset over kritikken. At vi i det hele tatt skal huse selveste Manchester United er kjempestort synes jeg. Dette er litt som når Nardo eller Melhus møter Rosenborg i cupen. |
Nei, men det er jo ikke det. Hadde vi møtt MU i Champions League hadde det vært som om Nardo eller Melhus møtte oss i cupen. Dette er en helt uinteressant treningskamp for omtrent alle andre enn United-fans. At RBK-fans ikke ønsker å bruke 1400 kroner på en billett for å se en slik kamp, kan da umulig være spesielt kontroversielt. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.04.2024 12:11 Post subject: |
|
|
Mer sammenlignbart med når vi møter Nardo i treningskamp før sesongen sånn sett, men på veldig mange måter er ikke det sammenlignbart heller. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.04.2024 12:18 Post subject: |
|
|
Hvor mange RBK-fans møtte opp til den treningskampen? 200?
Tipper flere møter opp på denne.
RBK-FANS BOIKOTTER OG RASER OG ER HELT IDIOTER PÅ GRUNN AV NARDO-OPPGJØR! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.04.2024 12:21 Post subject: |
|
|
kilik wrote: | Forbauset over kritikken. At vi i det hele tatt skal huse selveste Manchester United er kjempestort synes jeg. Dette er litt som når Nardo eller Melhus møter Rosenborg i cupen.
Dette er ingenting å være redd for. Åge blir ikke mindre populær her hjemme om Bruce Springsteen selger ut Granåsen. |
Men det er jo ikke noen kritikk, det er jo det som er hele poenget. De uttalelsene som har kommet fra supporterne er jo at de aksepterer at kampen arrangeres. Den eneste kritikken som har kommet er jo kommet mot Kjernen-grupperingene fordi de ikke kjører noe organisert opplegg til det som i praksis er en ubetydelig treningskamp, med mindre man har en spesiell interesse i Man Utd. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 05.04.2024 12:29 Post subject: |
|
|
Sløvsekken og waterfalls: Vi er egentlige enige om alt, bortsett fra om uttalelsene fra Kjernen/FN/UN og hvordan de fremstår – og hvordan de får klubben og andre supportere til å fremstå. Hadde de ikke uttalt seg noen ting, men bare droppet å dra på kampen, så hadde vi ikke hatt noe å diskutere.
Da hadde vi sittet her og gitt tommel opp til kampen, men likevel ikke dratt noen av oss. Med fare for å ødelegge min integritet (om jeg har noe å ødelegge, så klart), mitt lag i England er dette laget. Jeg kommer selv ikke til å betale en så stiv pris for en treningskamp mot et reservepreget United.
Nei, dette var lite gjennomtenkt av Kjernen/FN/UN. Supportergrupperingenes omdømme er ikke blitt styrket av dette. Og det skulle de brydd seg om. Hva gjelder RBK sitt omdømme? Det er aldri positivt med slike saker som Kjernen/FN/UN laget her. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.04.2024 12:34 Post subject: |
|
|
Vi hadde ikke hatt noe sak om ikke sensasjonsjaget til Adressa drives av en agenda for å skape splid mellom klubb og supportere. RBK hadde møte med supporterne før dette ble besluttet. Det er ikke noe konflikt der, men Løfaldli og Rasmus trenger klikk og twitter likes. |
|
Back to top |
|
 |
kilik Junior
|
Posted: 05.04.2024 12:36 Post subject: |
|
|
De aksepterer kampen ja, men er prinsipielt i mot.
Var mer den frykten for å promotere et engelske topplag som en konkurrent til et Eliteserie-lag jeg reagerer på. Det er to forskjellige verdener. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.04.2024 12:41 Post subject: |
|
|
kilik wrote: |
Var mer den frykten for å promotere et engelske topplag som en konkurrent til et Eliteserie-lag jeg reagerer på. Det er to forskjellige verdener. |
Det er ikke snakk om sportslig konkurranse mellom RBK og Man Utd. Der er det som du sier natt og dag. Det handler om at Premier League er den største konkurrenten til produktet norsk fotball i forhold til interesse, rekruttering og komersiell eksponering i Norge. Man ønsker mest mulig oppslutning om norsk fotball, at norske fotballsupportere engasjerer seg i norsk fotball, ikke engelsk.
Last edited by Sløvsekken on 05.04.2024 12:42; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
|
Sløvsekken wrote: | At en gruppe av supportere ikke bryr seg om slike kamper er da en helt ærlig sak. |
Hadde det vært så vel, så hadde jeg vært helt enig. Men de bryr seg åpenbart nok til å proklamere negativitet mot det RBK prøver å få til. Og det synes mange av oss (som er like uinteressert i kampen) er unødvendig. Spesielt når dette kommer på toppen av en lang rekke kjepper i hjulene for at RBK skal klare å bli en suksessfull klubb i den forhatte "moderne fotballen". |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
|
|
Det er jo en konflikt der. Og sånn som Kjernen/FN/UN holder på, ser alle det. Adressas journalister er bare noen av mange som ser det, og de har en avis å vise frem konflikten i. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.04.2024 12:46 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Sløvsekken wrote: | At en gruppe av supportere ikke bryr seg om slike kamper er da en helt ærlig sak. |
Hadde det vært så vel, så hadde jeg vært helt enig. Men de bryr seg åpenbart nok til å proklamere negativitet mot det RBK prøver å få til. Og det synes mange av oss (som er like uinteressert i kampen) er unødvendig. Spesielt når dette kommer på toppen av en lang rekke kjepper i hjulene for at RBK skal klare å bli en suksessfull klubb i den forhatte "moderne fotballen". |
Enig i at de fleste kritikerne i denne saken nok sannsynligvis er motivert av at de var uenig med medlemsdemokratiets beslutninger på årsmøtet, og velger å kritisere ved enhver anledning for å underbygge ja. Men på tide å legge den investorsaken død og komme seg vidre nå. Alltid fremover
 |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.04.2024 12:48 Post subject: |
|
|
Nå er du så dypt i Kool-aiden at ingen forstår hva du prater om.
Last edited by Hedning on 05.04.2024 12:49; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.04.2024 12:49 Post subject: |
|
|
Jeg synes det blir feil å legge skylden på Kjernen/UN/FN for hvordan andre supportere fremstår, mulig jeg misforstod hva du mente her men. Jeg mener det er innafor at de varsler på forhånd at de ikke kommer til å stille på kampen, for da er det i alle fall ingen som har forventninger til at de stiller. Hadde de bare ikke møtt opp så hadde det blitt feil det også tipper jeg, og masse kritikk og spørsmål om hvorfor de ikke var på kampen osv.
Det er heller ikke usannsynlig å tenke at de som skal på kampen hadde tenkt at ØØ hadde fungert som vanlig med syngende supportere hvis det ikke hadde blitt annonsert noe på forhånd, noe som kunne ført til at noen hadde reservert seg for å kjøpe billett der mens andre kunne kjøpt billett der i den tro de skulle være med å synge. Så jeg mener det er ryddig at de annonserer på forhånd. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.04.2024 12:49 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Nå er du så dypt i Kool-aiden at ingen forstår hva du prater om. |
Når du sier det så. Vi blir ikke enig om vi sitter her til jul uansett, så det er ikke noe poeng i å dra det vidre  |
|
Back to top |
|
 |
kilik Junior
|
Posted: 05.04.2024 12:52 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | kilik wrote: |
Det er ikke snakk om sportslig konkurranse mellom RBK og Man Utd. Der er det som du sier natt og dag. Det handler om at Premier League er den største konkurrenten til produktet norsk fotball i forhold til interesse, rekruttering og komersiell eksponering i Norge. Man ønsker mest mulig oppslutning om norsk fotball, at norske fotballsupportere engasjerer seg i norsk fotball, ikke engelsk. |
Ja, jeg tenkte popularitetsmessig. Manchester United er en global klubb og et av de største varemerkene i idretten, Rosenborg er en lokal klubb hvor populariteten er begrenset til Trondheim/Trøndelag. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.04.2024 12:53 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Det er jo en konflikt der. Og sånn som Kjernen/FN/UN holder på, ser alle det. Adressas journalister er bare noen av mange som ser det, og de har en avis å vise frem konflikten i. |
Både klubb og supportere sier jo at de har en god dialog, de har hatt det i forkant av annonseringen av denne kampen og de har det fortsatt og at det ikke er noe konflikt eller dårlig stemning. De har bare ulikt syn på noen ting. Det at man har ulikt syn eller er uenige om noe betyr ikke at det er konflikt. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.04.2024 12:56 Post subject: |
|
|
kilik wrote: | Sløvsekken wrote: | kilik wrote: |
Det er ikke snakk om sportslig konkurranse mellom RBK og Man Utd. Der er det som du sier natt og dag. Det handler om at Premier League er den største konkurrenten til produktet norsk fotball i forhold til interesse, rekruttering og komersiell eksponering i Norge. Man ønsker mest mulig oppslutning om norsk fotball, at norske fotballsupportere engasjerer seg i norsk fotball, ikke engelsk. |
Ja, jeg tenkte popularitetsmessig. Manchester United er en global klubb og et av de største varemerkene i idretten, Rosenborg er en lokal klubb hvor populariteten er begrenset til Trondheim/Trøndelag. |
United ønsker jo oppmerksomhet i fra hele verden, inkludert Norge/Trøndelag/Trondheim. I Norge konkurrerer de om oppmerksomheten med norske lag, i Trøndelag/Trondheim blir jo da Rosenborg den største konkurrenten. Så selvsagt kan man si at det er en konkurranse om eksponering osv. selv om den ene parten er global og den andre er lokal. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 05.04.2024 12:57 Post subject: |
|
|
@ola.
Det er jo ganske sjokkerende å lese at her holder det ikke bare å akseptere et konsept man prinsipielt er imot, på grunn av de rådende omstendigheter (hvilket alle sammen gjør), men man får også beskjed om å holde kjeft og ikke flagge sine brysomme meninger og prinsipper. Avvikende meninger tolereres ikke så lenge ledelsen har kommet opp med en ny inntektskilde.
Det var jeg som brukte ordet "hissig", og da ikke om avsenderens mentale tilstand, men om retorikken som jeg opplever slik beskrevet over. Hvis du vil snakke om dårlig stil, så kan du i det minste begynne med å gjengi meg korrekt.
Du skriver at grupperingene svekker sitt omdømme med slike uttalelser. Det er en helt subjektiv mening, og i mine øyne styrker de sitt omdømme.
Men hvordan du eller jeg dømmer dem er nok irrelevant, da de er opptatt av å støtte Rosenborg i henhold til sin filosofi og sine prinsipper, ikke hvordan deres omdømme blir oppfattet av alle og enhver. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 05.04.2024 13:15 Post subject: |
|
|
martibs: Ifølge deg styrker de sitt omdømme? Men jeg mistenker jo at du er en del av en av disse grupperingene. Så den påstanden må vi vel i alle fall ta med en god klype salt.
Du sier i praksis kanskje at Kjernen/FN/UN styrket omdømmet sitt overfor Kjernen/FN/UN. Jo da, det er vel mulig. Problemet er at overfor sin egen gruppering har ikke disse utspillene noen betydelig positiv effekt. Supportergrupperingene har allerede godt omdømme blant medlemmer av supportergrupperingene.
For alle andre hadde dette negativ effekt. Så var det lurt? Jeg mener jo ikke at de burde nekte seg selv å mene ting, men heller tenke over hva som er lurt å mene og flagge høyt.
Sløvsekken: Sett i lys av årsmøtet i år, burde supportergrupperingene, capsguttene, og så videre, begynne å se seg selv i speilet, og se hva de egentlig bidrar til. De må i alle fall slutte å se bakover og begynne å ta sin egen tifo fra forrige kamp på alvor.
waterfalls: Jeg har selvsagt fått med meg at det var en dialog der i forkant. La klubben kommunisere at ØØ vil komme til å bli en rolig og fredelig tribunedel til denne kampen (hvis tanken på syngende publikummere er skremmende for noen). Ikke tenk at supportergrupperingene på ØØ har et ansvar for å advare om at det ikke kommer syngende supportere. Det er rart. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.04.2024 13:21 Post subject: |
|
|
Hadde klubben kommet med uttalelsen om at ØØ ikke blir et organisert supporterfelt slik som til vanlig hadde det uansett kommet masse spørsmål til Kjernen om hvorfor. Og siden kjernen er en uavhengig organisasjon så gir det ikke mening at de skal la Rosenborg foreta kommunikasjonen utad på vegne av seg selv.
Hvis klubben hadde sendt ut følgende melding: "På ØØ kommer det ikke til å være organisert synging eller annen supporteraktivitet av Kjernen" så hadde det ikke blitt mindre støy tipper jeg. Da hadde det blitt masse spørsmål om hvorfor de ikke stiller og hvorfor de ikke sier dette selv osv. |
|
Back to top |
|
 |
|