| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 04.04.2024 13:58 Post subject: |
|
|
| Fosningen wrote: | "hvis du er uenig bare hold kjeft". Ja, det hadde tatt seg ut på et debattforum .
|
Du vet at hvis du bruker quote-funksjonen så kan du sitere det jeg faktisk skrev
Jeg tenker at det hadde holdt å si at det ikke er gitt at de mest trofaste rbk-supporterne er mer interessert i en treningskamp mot United enn mot Nardo, og så bare latt det være med det. Men skjønner at det er viktig for noen å promotere sine prinsipper for å ikke tape ansikt overfor andre lags supportere, selv om det nok en gang handler om å være kritisk til at RBK skal tjene penger. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.04.2024 14:19 Post subject: |
|
|
Ideelt sett hadde vi avtalt flere slike kamper i sommer. Det er ikke som om vi har noe annet å gjøre på det tidspunktet, som for eksempel kvalifisering til Europa.  _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
m1chael Senior

|
Posted: 04.04.2024 14:26 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Henri wrote: | | Vi satte tydeligvis billettprisen for lavt, vi burde sugd mer penger ut av Mænju-fansen. Dette er moderne fotball og det koster! |
Helt enig, dette må vi ta lærdom av  |
Det er mulig det er meg, men jeg opplever at premisset er at det kun er ManU supportere som kommer?
Jeg har kjøpt billett til minstemann (7år), og reiser ned sammen med flere av hans fotballvenner og fedre, og vi drar for å heie på RBK, noe jeg opplever at det er mange Trøndere som skal. Prisen er latterlig høy, men jeg møtte meg selv rakt i døren fordi jeg mokket ikke for å skaffe billetter til Åge. Derfor valgte jeg å krype til korset for å gi jr en opplevelse han sent vil glemme.
Og ja, jeg vet at ManU sin supporterklubb også stiller sterkt og har mange medlemmer (men færre en Liverpool) som kommer, men vi blir jaggu mange trøndere som skal se RBK også. Så jeg er ikke helt med at prisen burde vært enda høyere for å sylte mer ut av ManU supportere da det treffer oss folkelige også. Hadde det kun vært sylting av ManU og ikke RBK skulle jeg støttet 3000kr billetten herfra til månen.
Med eller uten deler av ØØ skal vi klare å lage liv på kampen og forhåpentligvis nok til å vise Lerkendal og RBK fra sin beste side.
Til syvende og sist vet jeg at jeg støtter en god sak ved å tilføre RBK mer midler som igjen gir RBK mer handlingsrom. Med Åge og ManU skulle en tro at det planlagte underskuddet er histore gitt at øvrige budsjettposter når målene?
Lykkes vi med utviklingen av laget og entusiasmen sprer seg slik at flere kommer på kamp så tilskuersnittet øker gir det også mer handlingsrom til å styrke troppen enda mer i tillegg til inntekter fra fjåsete showkamper  _________________ Turn up the good, turn down the suck |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.04.2024 14:43 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | Vi satte tydeligvis billettprisen for lavt, vi burde sugd mer penger ut av Mænju-fansen. Dette er moderne fotball og det koster! |
Spørs om de som har punget ut 1300 kr er enig når de innser at ingen av United-spillerne som deltar i EM eller Copa America kommer til å være der. RBK kan fort stille redusert også siden vi har bortekamp mot Sarpsborg 2 dager før. Så det blir fort 1300kr(+ reise og hotell for de sikkert mange som kommer fra andre steder i landet) for å se en reservelagskamp  |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 04.04.2024 14:53 Post subject: |
|
|
Jeg er sterkt imot at RBK senker seg ned på dette nivået. Greit nok at vi ikke kan stoppe utviklingen, men noen ganger er det også greit å være litt prinsippfaste.
Så hva er galt med at United, Liverpool (mitt lag i England), Arsenal, Bardelona, PSG, Bayern osv drar verden rundt å soper til seg store summer? Er det slik at så lenge RBK får noen millioner så er det greit at trønderske fotballintresserte sender 20 millioner ekstra til England? Stor del av disse pengene burde RBK klart å genere som inntekter uten denne kampen.
Husk at en familie må nesten ut med det samme for denne showkampen som de har måttet ut med for sesongkort på familietribunen. Jeg aner ikke hva RBK sitter igjen med etter en slik kamp, men de store pengene blir nok med reservene i United hjem dessverre.
Jeg kjøper ikke nødvendigvis at dette er veien å gå for å sikre økonomien. Jeg trur det er som å pisse i buksa når det er kaldt. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.04.2024 15:05 Post subject: |
|
|
Det er greit vi har tatt poenget!
| netrom84 wrote: | | Stor del av disse pengene burde RBK klart å genere som inntekter uten denne kampen. |
Forslag kan du sende til salgssjef i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 04.04.2024 15:12 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | | Vi satte tydeligvis billettprisen for lavt, vi burde sugd mer penger ut av Mænju-fansen. Dette er moderne fotball og det koster! |
Evt. kunne vi kjørt dynamiske billettpriser, slik de gjør på store konserter, der prisen øker etter etterspørselen  |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 04.04.2024 15:19 Post subject: |
|
|
| Bra tiltak. Jeg kommer til å holde meg unna, siden jeg ikke ville betalt billetten selv om det hadde vært førstelaget som møtte opp for treningskamp. United har blitt en ganske traurig klubb, men dog en klubb i ganske lik situasjon som vår. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 04.04.2024 15:36 Post subject: |
|
|
| netrom84 wrote: | | men noen ganger er det også greit å være litt prinsippfaste |
Altså, skal man være så prinsippfast som du ønsker så bør man heller ikke selge Nypan til Machester City for 150 millioner dersom budet kommer. Skitne PL-penger er skitne, uansett hvordan de kommer til oss.
For min del ble det for dyrt (det er fortsatt dyrtid og jeg kutter kostnader fortløpende for å håndtere faste utgifter), naiv som jeg er så trodde jeg bilettprisene ville ligge på under halvparten. Men jeg er glad for at det ser ut til å ikke ble helrødt - og at det i det minste ligger en viss økonomisk fortjeneste i dette for klubben! |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 04.04.2024 15:42 Post subject: |
|
|
Vedder på at overskuddet går på investere i damelaget.
Blir magre år på overgangsfronten i flere år framover. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 04.04.2024 15:47 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: |
Altså, skal man være så prinsippfast som du ønsker så bør man heller ikke selge Nypan til Machester City for 150 millioner dersom budet kommer. Skitne PL-penger er skitne, uansett hvordan de kommer til oss. |
Trur du blander litt her. Dette handler ikke om skitne eller rene penger. Dette handler om å ikke la utenlandske klubber komme å suge penger ut av trøndersk fotballpublikum og samtidig rekruttere nye pengemaskiner på bekostning av Rosenborg.
Om City kommer for å kjøper spillere så legger de da igjenn pengene? Eller tenker du at de bare kommer og henter han og tar med seg pengene i tillegg? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 04.04.2024 15:49 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: | | Altså, skal man være så prinsippfast som du ønsker så bør man heller ikke selge Nypan til Machester City for 150 millioner dersom budet kommer. Skitne PL-penger er skitne, uansett hvordan de kommer til oss. |
Pengene vi fikk fra Benfica for Tengstedt er jo egentlig de samme pengene Benfica fikk fra Chelsea for Enzo Gonzales, som igjen er penger som Boehly sannsynligvis har hvitvasket på vegne av mafiabosser og midtøsten-diktatorer. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 04.04.2024 15:57 Post subject: |
|
|
| netrom84 wrote: | | Om City kommer for å kjøper spillere så legger de da igjenn pengene? Eller tenker du at de bare kommer og henter han og tar med seg pengene i tillegg? |
Tenker du at denne kampen ikke genererer penger for Rosenborg? |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 04.04.2024 16:03 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Men skjønner at det er viktig for noen å promotere sine prinsipper for å ikke tape ansikt overfor andre lags supportere, selv om det nok en gang handler om å være kritisk til at RBK skal tjene penger. |
Innse når du har tapt nå, og ikke drit deg ut mer enn nødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 04.04.2024 16:05 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: | | Tenker du at denne kampen ikke genererer penger for Rosenborg? |
Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er positivt for Rosenborg økonomi på lang sikt. Også mulig det ikke er så positivt på kort sikt.
Det er såkaldt dyrtid og folk prioriterer. Det er ikke utenkelig at familier velger denne kampen istede for å se seriekamper. Det som er sikkert er at United stikker av med størsteparten av inntektene. Mens penger som vi får på seriekamper i langt større grad vil gå til Rosenborg.
Det er selvsagt umulig å si hvordan dette slår ut i totalen, men det blir feil å se på showkampen isolert. Det er selvsagt også mulig at noen som går på showkampen kommer tilbake på seriekamper som normalt ikke har kommet før. |
|
| Back to top |
|
 |
Sakshaug Senior
|
Posted: 04.04.2024 16:33 Post subject: |
|
|
Voldsomt mange påstander uten bevis her nå.. Finnes det noe godt grunnlag for å si at:
- Det er Rosenborg som inviterte United?
- United kommer til å tjene mest penger?
- Rosenborg sitter igjen med svært lite/ingenting?
Såvidt jeg kunne se så koster de fleste billettene mellom 1-2k. Brutto fortjeneste på billetter vil dermed ende opp på 20-30millioner. Da er det bare å finne ut hvor mye RBK sitter igjen med. Forøvrig er det vel noen TV-inntekter også. Deretter må man trekke bort kostnadene for arrangering.
Jeg er forøvrig både enig om at denne kampen forringer verdien av de tellende kampene som RBK spiller senere, og at det er nødvendig å se etter alle mulige inntektskilder hvorav dette er en av de mindre ondene. |
|
| Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 04.04.2024 16:48 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | Det er greit vi har tatt poenget!
| netrom84 wrote: | | Stor del av disse pengene burde RBK klart å genere som inntekter uten denne kampen. |
Forslag kan du sende til salgssjef i RBK. |
Tenk at et fotballag gjør noe så sinnsykt som å spille en fotballkamp for å tjene penger. At de våger |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.04.2024 17:02 Post subject: |
|
|
| Sakshaug wrote: | Voldsomt mange påstander uten bevis her nå.. Finnes det noe godt grunnlag for å si at:
- Det er Rosenborg som inviterte United?
- United kommer til å tjene mest penger?
- Rosenborg sitter igjen med svært lite/ingenting?
Såvidt jeg kunne se så koster de fleste billettene mellom 1-2k. Brutto fortjeneste på billetter vil dermed ende opp på 20-30millioner. Da er det bare å finne ut hvor mye RBK sitter igjen med. Forøvrig er det vel noen TV-inntekter også. Deretter må man trekke bort kostnadene for arrangering.
Jeg er forøvrig både enig om at denne kampen forringer verdien av de tellende kampene som RBK spiller senere, og at det er nødvendig å se etter alle mulige inntektskilder hvorav dette er en av de mindre ondene. |
United tar 12-15mill for disse kampene. Det var etter sigende det VIF måtte ut med også. Så kan du trekke fra skatt/mva på de billettinntektene. Det meste av merch som blir solgt vil være United-effekter. Tipper vi maks lander på 5mill i overskudd, gitt utsolgt stadion, muligens mindre.
Last edited by Sløvsekken on 04.04.2024 17:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.04.2024 17:06 Post subject: |
|
|
| Tipper også rundt 5 mill. Som jo er glimrende for en treningskamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 04.04.2024 17:20 Post subject: |
|
|
| En seier i Champions league gir omtrent 6 millioner. 5 millioner for en treningskamp på Lerkendal er strålende. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.04.2024 17:23 Post subject: |
|
|
| Vi supportere vet hvor alvorlig den økonomiske situasjonen til klubben er. Hver gang klubben klarer å finne 5 mill+ i ren fortjeneste bør vi hylle dem! De gjør alt de kan for å redde klubben. Da kan vi lett overse at treningskamp mot united er teit. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.04.2024 17:24 Post subject: |
|
|
| martibs wrote: |
Innse når du har tapt nå, og ikke drit deg ut mer enn nødvendig. |
Ok tøffen 😉 |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.04.2024 17:33 Post subject: |
|
|
| Laff1 wrote: | | En seier i Champions league gir omtrent 6 millioner. 5 millioner for en treningskamp på Lerkendal er strålende. |
Gruppeseier i CL gir ca 30 mill på konto. |
|
| Back to top |
|
 |
Sakshaug Senior
|
Posted: 04.04.2024 17:41 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | 12-15mill. Det var etter sigende det VIF måtte ut med også. |
Takk!
Det er vel realisitisk å forvente at United tar en høyere sum idag ettersom Enga spilte mot dem i 2017. Uansett, med Økonomi-bakgrunnen til Berdal er det vel beregnet en grei inntekt som går til klubbkassa. |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 04.04.2024 18:20 Post subject: |
|
|
Lyn - Vålerenga utsolgt på 3 dager, over 24.000 solgte billetter. Blir den best besøkte seriekampen i Norge på over 15 år. Fantastisk at det er mulig å få til i OBOS ligaen.
Er jo en tankevekker, men veldig gøy |
|
| Back to top |
|
 |
|