English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Manchester United
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 12:23    Post subject: Reply with quote

Jeg liker det absolutt ikke, men jeg tenker litt at jeg heller tar slike showkamper fremfor investorer etc.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjermer
Junior

PostPosted: 03.04.2024 12:28    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker dette er greit nok gitt klubbens økonomi. Om dette bidrar meg penger inn så er jeg for. Er sterk motstander av Premier League og store klubber i Europa, men penger er viktigst nå.
Back to top
m1chael
Senior

PostPosted: 03.04.2024 12:40    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
At spillere skal signere for rbk fordi de kanskje arrangerer showkamp mot united-juniorer? Haha, det tviler jeg på.

En kamp alene rekrutterer ingen, det er jeg enig i. Men om RBK møter europeisk motstand enten i showkamp eller i kvalifisering tror jeg har betydning på sikt. Showkamp mot United eller andre store lag er bedre enn treningskamp mot f.eks Ålesund eller andre norske lag både sportslig og kommersielt i mine øyne
Hedning
Legende

PostPosted: 03.04.2024 12:46    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:

Dette dukker opp i ny og ne, og jeg må si det er en av de teiteste tingene jeg leser her inne.

Hvis kritikk av hykleri er det teiteste du leser her inne så leser du ikke mye her inne.
Back to top
m1chael
Senior

PostPosted: 03.04.2024 12:48    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Hedning wrote:
Så er det vel ingen som nekter dere å kjøpe billett til øvre øst og dra i gang sanger hvis dere ønsker det.

Dette dukker opp i ny og ne, og jeg må si det er en av de teiteste tingene jeg leser her inne. Selvsagt skjer ikke dette. Er en grunn til at de som i dag er på Øvre Øst er på Øvre Øst, og at de 3 andre tribuneseksjonene stort sett kun bidrar med "klapp klapp klapp", "åååååååh" og "jaaaaaa!" i løpet av en kamp.

Øvre Øst kan ikke tvinges med på denne kampen, og de har jo meldt ifra om sitt standpunkt klart og tydelig nå (ingen som ble overrasket tror jeg). Men det er ikke til å komme ifra at når man først har satt opp denne kampen, så er det jo litt synd at man kommer til å få en blek ramme. Det forsterker på en måte litt det som ØØ er imot; at det kun er et kommerialiseringsoppdrag for Premiere League

Er ingen som kan eller skal tvinges, jeg synes bare det er synd fordi det kan/vil ha betydning for det store bildet når det gjelder RBK slik jeg ser det. Vi langsidesupportere skal nå dra og støtte RBK også håper vi at også ØØ er med med sin fantastiske støtte. Det er gjerne motsatt, at ØØ vil ha med resten av stadion, men i dette tilfellet vil "resten av stadion" og ikke ØØ.

Jeg drar på Lerkendal for å heie på RBK, uavhengig av motstander og ramme for kampen. RBK mot United blir kanon å se på, showkamp eller ei.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 13:07    Post subject: Reply with quote

Det kommer til å være like mange om ikke flere United-fans tilstede. Hele rammen for kampen er "kom å se ditt favorittlag fra Det Store England slå et lokalt lag". At kjernen og ØØ ikke gidder å mobilisere til et sirkusshow hvor Rosenborgs rolle er en parentes er veldig forståelig. Synd å se klubben sette seg selv i en sånn kontekst, men sånn har det blitt gitt vår sportslige og økonomiske situasjon. Håper bare ingen av våre spillere blir skadet, og håper det gjøres mye bytter fra vår side, så kan man i det minste ta det som en treningsøkt.
Henri
Legende

PostPosted: 03.04.2024 13:08    Post subject: Reply with quote

Nitrist opplegg, men heller ikke verre enn at hvis klubben sitter igjen med en god slump penger så er det greit nok. Vi får pumpe så mye penger vi klarer ut av Man Utd-fansen Very Happy

Men jeg skulle likt å vite hva vi sitter igjen med, vil tro Man Utd stikker av med mye og det er jo kostnader med en slik kamp.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 13:18    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hva United har å tjene på dette i grunn. Et fullsatt lerkendal stadion er jo fortsatt småpenger for de, vel?
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 03.04.2024 13:19    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg liker det absolutt ikke, men jeg tenker litt at jeg heller tar slike showkamper fremfor investorer etc.

Du vil vel få et dilemma om det viser seg at det er en investor som er involvert. Og seriøst, sett frz perspektivet til investorer, hvorfor ikke. Det er ingen, utenom rendyrkede kverulanter, som lurer på hvorfor hunder bjeffer. Det er hva de gjør. Investorer er investorer.

Men fuglan skal vite hvor investorperspektiv er i denne sammenhengen
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 13:23    Post subject: Reply with quote

Positiv til dette.
Ingen grunn til å ikke ta penger som ligger på gata
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 13:30    Post subject: Reply with quote

Mulig det er jeg som er helt på bærtur, men dette må da være positivt for RBK.

Selvsagt skulle jeg heller hatt engelske lag her fordi vi spilte semifinale mot dem i Champions League.

Selvsagt!

Men RBK er jo ikke der nå - vi må stikke fingeren i jorda og kjenne etter hvor vi står.

Dette er en show-kamp, men det skaper litt interesse, det skaffer penger og noen spillere får lov til å vise seg frem i en treningskamp. Jeg forstår godt at det ikke blir synging og jubel - dette er jo ikke en tellende kamp - null og niks står på spill. Men RBK er en bedrift i underholdningsbransjen så da er et "show" i ny og ne' innafor spør dere meg.

Så denne negativiteten forstår jeg egentlig lite av.
fatslick
Rutinert

PostPosted: 03.04.2024 13:38    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Skjønner ikke helt hva United har å tjene på dette i grunn. Et fullsatt lerkendal stadion er jo fortsatt småpenger for de, vel?

De skal trolig ha sine prosenter på alle bauger og kanter, slik at det kan være med å dekke treningskamp-turneen. Så vet de trolig at nordmenn er noe av de mest anglofile supportere som finnes, så det kan finnes et marked der, m.t.p trøyesalg og alt annet merch. Tipper at det dukker opp et svindyrt skjerft med både RBK og Manu på
Back to top
m1chael
Senior

PostPosted: 03.04.2024 13:39    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Det kommer til å være like mange om ikke flere United-fans tilstede. Hele rammen for kampen er "kom å se ditt favorittlag fra Det Store England slå et lokalt lag". At kjernen og ØØ ikke gidder å mobilisere til et sirkusshow hvor Rosenborgs rolle er en parentes er veldig forståelig. Synd å se klubben sette seg selv i en sånn kontekst, men sånn har det blitt gitt vår sportslige og økonomiske situasjon. Håper bare ingen av våre spillere blir skadet, og håper det gjøres mye bytter fra vår side, så kan man i det minste ta det som en treningsøkt.

Hva er forskjellen på denne rammen og når RBK møtte United i showkamp i 1993? De hadde vel tatt sitt 8 gull da om hukommelsen min ikke er helt på jordet?

Om man vil kan en tolke motstande til støtte som at man er såret/butthurt fordi RBK ikke er på samme sted nå som i glansdagene, derfor vil vi ikke støtte laget fordi vi må spille «annenfiolin» for en av verdens største varemerker? RBK vil alltid være underdog mot store klubber, showkamp og e-cup. Jeg er ikke der, men jeg forstår og anerkjenner årsaken til motstanden og det skal de ha all rett og støtte til
fatslick
Rutinert

PostPosted: 03.04.2024 13:47    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Positiv til dette.
Ingen grunn til å ikke ta penger som ligger på gata

Jeg blingsa et øyeblik at det sto noen som ligger på gata. Men det var heldigvis feil, og enig om at det er lettjente penger i klubbkassa.

Hvis RBK får garantert at Onana skal stå, så er det jo mulighet for at selv Sadiku scorer.

Sorry, klarte ikke å la være
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 14:05    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke noe problem med at folk har lyst til å dra på kampen, det blir sikkert masse show, en brytekamp mellom en djevel og et troll i fanzone, vennskapsskjerf og andre effekter å få kjøpt osv. Men å forvente at kjernen og ØØ skal mobilisere til denne som om det en ekte kamp er et hån mot de som legger ned timevis av innsats og penger på å støtte klubben i faktiske kamper. Dette er en ikke-kamp, formålet er å få så mange som mulig til å kjøpe premier league abonnementer og pakketurer til England.

Det handler overhodet ikke om å være butthurt, bitter eller leve i fortiden. Denne type kamper er for meg og mange andre selve symbolet på kommersialiseringen av fotballen. En oppsatt kamp mellom to lag som ikke kan møtes i ordinære turneringer, med et "storlag" mot en presumptivt svak motstand, hvor billettprisene er tre-og firedoblet fra normalen, og hvor trekkplasteret er motstanderlaget.

Jeg er dessuten tvilende til den økonomiske og sportslige oppsiden av en sånn kamp for Rosenborg. Vålerenga har vel hatt for tradisjon å arrangere lignende oppgjør ifm Norway cup, uten at jeg har registrert at det har skapt noe større engasjement eller økonomisk gevinst for Vålerenga i Oslo. De som har interesse av sånne kamper er de som får "en unik mulighet" til å se favorittlaget sitt i hjemlandet, og jeg klarer ikke å skjønne at det skaper noe mer positiv oppmerksomhet til eget lag.

Men for all del, god kamp til de som synes det er stas å se United på norsk jord.
Guffen
Rutinert

PostPosted: 03.04.2024 14:05    Post subject: Reply with quote

Skal heller ikke se helt bort ifra at dette kan være et tidlig høflihetsvisitt for å teste temperaturen for oppkjøp. Chelsea kjøpte nylig seg opp i Strasbourg og Liverpool planlegger vel også en multiklubbmodell. Skal ikke se bort fra at nyrike United med ny eier er på klubbjakt rundt omkring i fotballeuropa, og akkurat nå er vel vi mer et røverkjøp enn for 10-15 år siden...?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 14:11    Post subject: Reply with quote

Vi kan uansett ikke kjøpes, det bryter med idrettsloven som krever at alle klubber er medlemsstyrte. Dessuten hadde årsmøtet uansett sagt nei til noe slikt.

Man kan selge de kommersielle rettighetene osv. men man kan aldri selge/outsource delen av klubben som har direkte med sport å gjøre.

Dessuten har ikke United nye eiere, men Radcliffe/Ineos har kjøpt opp 25% og skal visstnok ha ansvaret for den sportslige delen av United. Ineos eier vel også Nice i Frankrike og jeg tror de eier Luzerne i Sveits også uten at jeg er bombesikker på det.

Uansett, de har ikke anledning til å kjøpe oss så hvis de tror de skal på høflighetsvisitt for å diskutere dette så kommer de til å bli raskt skuffet.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.04.2024 14:19    Post subject: Reply with quote

Det er vel så enkelt som at VIF er i OBOS og det gjorde oss litt mer konkurransedyktige denne gang.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 14:20    Post subject: Reply with quote

Tror det var kødd...
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 14:20    Post subject: Reply with quote

Siste gang i 1992, United turte vel ikke møte RBK igjen før nå, for å være sikre på at de kunne vinne.... Razz
andham93
Senior

PostPosted: 03.04.2024 14:33    Post subject: Reply with quote

blir vell kult Very Happy skjønner ikke all negativiteten
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 14:36    Post subject: Reply with quote

m1chael wrote:
Hva er forskjellen på denne rammen og når RBK møtte United i showkamp i 1993? De hadde vel tatt sitt 8 gull da om hukommelsen min ikke er helt på jordet?

Vi pleide å spille slike showkamper ganske ofte på 90-tallet. Den siste jeg kan huske er mot Liverpool i 1998. Etter dette virker det som at interessen dalte parallelt med at selvbildet vårt økte i takt med Champions League-triumfene.

For meg er dette slikt som Vålerenga driver på med. Men vi dessverre akseptere at vi er i en situasjon at vi trenger slike kamper både for kommersielle årsaker. Men også dessverre sportslige årsaker.
Back to top
jojojo
Senior

PostPosted: 03.04.2024 14:40    Post subject: Reply with quote

Hvis Sæter spiller og Onana står, kan det jo bli Onani-Onana:) (Sorry, klarte ikke å la den ligge i hodet uten å ta det ut på tastaturet...)

Ellers: Helt greit å spille en treningskamp, vel, er det verre at det er ManUtd enn Ranheim? Å si at det har null sportslig verdi, er jo tull, da har en trening null sportslig verdi også?

Jeg skjønner heller ikke Øvre Øst sin spontane: "Vi kommer ikke til å støtte Rosenborg i denne kampen fordi de spiller mot et lag som konkurrerer med norsk fotball om oppmerksomheten..." Og, jeg skjønner heller ikke at de på vegne av alle som står der oppe sier at her skal vi ikke stå å synge. Noen av oss. Enhver kan vel få bestemme om man vil gå på kamp - og om man vil støtte laget med sang, rop eller klapping?

Det oser enda mer av mindreverdighetskompleks hvis man dropper å delta fordi de andre i utgangspunktet er... hva, skal man si - bedre enn oss? Fra feil land? Fra feil liga? stjeler oppmerksomheten fra oss? (Buhu)
fatslick
Rutinert

PostPosted: 03.04.2024 15:02    Post subject: Reply with quote

Hva er det med alt den dårlig skjulte negativiteten til denne kampen. Hva er det ev. ugunstig med kampen? At hvis ManU så får den 7-årig supporter fra Melhus som er på første kamp:

Newsflash: Den 7-åringen kommer trolig til å vokse til å bli rbk'er. Tror det ikke er rent få RBk'ere som har et eller annet engelsk lag i tillegg. Vi er så jævla anglofile i dette landet. Ta meg f på at hvis et mer publag klarer å spille 3-runde i F.A-cupen som går på tv, så danner nordmenn supportergruppe for det publaget.
Men det at vi har blitt så anglofile skyldes marineringen med tippekampen fra England. Det ble jo ekstra heftig da Hovden kommenterte fra England. Det ble så hevdet at det ble opplyst at "Forbindelsen til England er blitt brutt"
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 03.04.2024 15:08    Post subject: Reply with quote

jojojo wrote:
Enhver kan vel få bestemme om man vil gå på kamp - og om man vil støtte laget med sang, rop eller klapping?

Det er vel kun UN og FN som har kommet med noe statement her, de er ikke hele ØØ, og kommer sikkert ikke til å nekte noen andre å møte opp og synge.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
Page 2 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb