English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sesongkort 2007
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2007 22:35    Post subject: Reply with quote

Rosenborg snudde i saken for de på øvre Bygger'n. De må betale det samme i år: 3100 kr.

Nå synes jeg det er urettferdig med tanke på at det gikk opp til 2640 kr til de nederst på Adidas. De på Bygger'n burde fått en liten øking de også. Altså en mellomting mellom 3100 kr og 7000 kr.

Ja, fremstillinga var latterlig av TV2.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran

PostPosted: 12.03.2007 22:43    Post subject: Reply with quote

Merkelig håndtering av saken. Greit nok at de senker prisen, men de burde ha funnet en mellomting mellom 3000 og 7000.
Tar vell ikke lange tiden før flere klager.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 12.03.2007 23:49    Post subject: Reply with quote

Flott at de snudde i denne saken. Neste gang bør de prisjustere som den genrelle prisstigningen i samfunnet.

Mange tilskuere generer andre inntekter i form av reklame, sponsorer osv. Glisne stadioner er katastrofe for resten av økonomien
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 13.03.2007 09:41    Post subject: Reply with quote

Nei, dette blir for dumt. De har jo faktisk gått med på en prisreduksjon i forhold til i fjor hvis du tar med prisstigningen. Noen få karer som klager litt, og et par reportasjer på TV2 så knekker de. Rart at Espeset klarer å stå oppreist med den ryggraden der.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.03.2007 09:47    Post subject: Reply with quote

Dekninga av sesongkort-saken på TV2 har jo vært direkte skandaløs - det har jo vært gjennomført fra deres sida å fremstille det som om det gjaldt hele stadion. De diskuterte prisøkninga på Sport og Spill på lørdag også, Tom Henning Hovi og Trevor Morley ble jo helt sjokkerte når programlederen fortalte hva sesongkort på Lerkendal koster. Om det er bare slett arbeid eller med vilje så er det jo like ille.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 09:59    Post subject: Reply with quote

Vil tro det er en kombinasjon. Alle vil at RBK skal gå på en smell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Haugen
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 10:12    Post subject: Reply with quote

RBK la seg flate

Quote:
Markedsdirektør Erik Espeseth er glad for at denne tvisten nå er ute av verden, men understreker at det fra Rosenborgs side aldri har vært meningen at dette har vært vedtatte priser for kommende sesong.

Nja, sender man ut en regning på 7100 kr, må vel det være en vedtatt pris.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.03.2007 10:17    Post subject: Reply with quote

Ja, det der var en sleip unnamanøver. Likevel kan jeg ikke forstå hvorfor de nye TV-stjernene skal være de eneste på stadion som slipper prisøkning. (Sett bort fra Kjernen.)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SoZo
Rutinert

PostPosted: 13.03.2007 10:18    Post subject: Reply with quote

Som sagt, når man ikke har ryggrad er det ikke vanskelig å komme med slike uttalelser. Men litt vanskelig å stå da...
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 10:19    Post subject: Reply with quote

Og det er ikke første gangen Espeseth har vridd seg unna. (Les drakt-saken for noen år siden)
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2007 10:23    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg reagerer sterkt på at disse skal slippe prisjusteringen som vi andre må gjennomgå. Jeg har ikke noe mot prisoppgangen, men jeg synes det blir feil at disse kan syte fri fra den. Egentlig bør Rosenborg få høre dette.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2007 10:44    Post subject: Reply with quote

E-post til Espeseth er sendt. Jeg krever en begrunnelse på hvorfor akkurat denne gruppen slipper unna prisjusteringen i motsetning til de fleste andre. Jeg forventer ikke, men håper på svar.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 13.03.2007 10:56    Post subject: Reply with quote

Svar får du sikkert, men vedder en tier på at det blir ett eller annet med at prisen ikke var vedtatt.
Back to top
Roar1961
Senior

PostPosted: 13.03.2007 11:31    Post subject: Reply with quote

Svaret fra RBK blir nok at det er et plaster på såret for alle søvnløse netter disse som det gjelder er påført.
Ikke helt heldig signal overfor andre som f.eks. meg som betaler faktisk like mye nå på Adidas. Joda plassen min er bra og god nok for meg, men den er ikke langt nær så bra som plassene det er snakk om på Bygger'n. For 3 år siden var prisforskjellene mellom disse plassene vesentlig større.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2007 14:36    Post subject: Reply with quote

Erik Espeseth wrote:
Heisan - og takk for tilbakemelding.

Det er her viktig å skille på et oppgradert VIP produkt - og ordinære sesongkort innehavere.

Hva gjelder ordinære sesongkortinnehavere - så har vi for en god stund siden sendt ut faktura, og de fleste av disse har betalt. Noen har hatt et ønske om å flytte plass, mens andre har hatt ønske om flere/færre plasser - noe vi selvsagt har hatt en dialog med disse om.

Når det gjelder VIP-light - så eksisterer det et slikt felt midt på Bygger'n tribunen - ble opprettet for noen år siden. Dette er et velprøvd å etterspurt konsept, som vi har hatt stor etterspørsel på også i den senere tid. Vi hadde et ønske om å utvide dette feltet, og gikk da i en dialog med 148 personer på de to nederste radene på CA/EA feltet gjennom et informasjonsmøte forrige torsdag. De ga klart uttrykk for at de ikke var interessert i dette konseptet pr. i dag - hvorpå det ble besluttet at det skulle kjøres en videre prosess med en referansegruppe for disse kortholderne gjennom i første omgang et møte i går. Konklusjonen i dette møtet er at vi vil fortsette en dialog/prosess med denne grupperingen - men at vi ikke foretar oppgradering av disse plassene i år.

Med andre ord - vi imøtekom dem med at konseptet forblir uendret i år - og at de fortsetter som ordinære sesongkort innehavere til ordinære betingelser, som for dette feltet i år er 3.100 kroner.

Vi har med andre ord ikke gjort noen forskjellsbehandling som du antyder. Dette dreier som en oppgradering til VIP vs. ordinære sesongkortplasser.

Håper dette var forståelse - og lykke til med sesongen.

De fikk med andre ord beholde de samme prisene som i fjor? Dermed er det snakk om forskjellsbehandling. Det er ikke noe som tilsier at akkurat disse plassene ikke skal prisjusteres bortsett fra at Espeseth feiger ut. Eller har jeg misforstått noe?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.03.2007 14:55    Post subject: Reply with quote

Man får håpe skriveferdighetene er dårligere enn markedsføringsevnene.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.03.2007 14:56    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker det dithen at de slipper til og med konsumprisindeks-økninga resten blir pålagt. Samtidig påpeker Roar at de på motsatt side av banen har opplevd en til dels sterk prisøkning de siste årene. Det hjelper med andre ord å klage...
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 13.03.2007 15:03    Post subject: Reply with quote

Han sier jo at plassene koster 3100 i år, altså 2007. På hjemmesidene til RBK står det 3050, så det stemmer jo. Det er jo faktisk en grei forklaring på saken synes jeg, men jeg må si at klubben har vært særdeles dårlig til å få fram sin versjon av saken i media.

Jeg må kanskje trekke tilbake at spz ikke har ryggrad da, han er bare dårlig til å markedsføre klubbens tilbud....
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2007 22:32    Post subject: Reply with quote

Nok en gang slo TV2 det stort opp. Denne gangen var det pensjonister og uføretrygdede.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 14.03.2007 11:38    Post subject: Reply with quote

Jepp. Det er jo bare pensjonister og uføretrygdede som har råd å sitte på øvre byggern.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 14.03.2007 11:42    Post subject: Reply with quote

Denne gang var det snakk om nedre Bygger'n, hvor RBK har redusert honnørrabatten fra 50 til 30 prosent; altså et par hundrelapper. Men alle har fått tilbud om å flytte seg 10-20 meter ut til siden for å slippe prisøkning.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.03.2007 16:36    Post subject: Reply with quote

Jeg har forståelse for at den gruppen kjemper for seg, men det ser likevel ut til at TV2 har en slags agenda, ihvertfall en ensporet fremstilling. Uansett, argumentet deres var at hvis de må flytte plass for å få like vilkår i år, så må de sikkert gjøre det hvert år. Det blir tynt.
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 14.03.2007 16:55    Post subject: Reply with quote

Jeg synes uansett det skal være unødvendig å få juling i media over så lang tid. Vi her på forumet missforstod jo også til attach tok affære og fikk saken forklart. Det burde være mulig å komme fram med skikkelig informasjon om saken, så hadde de sluppet oppslag på TV2 annenhver dag
Back to top
frehaag
Junior

PostPosted: 20.03.2007 18:43    Post subject: Reply with quote

Jeg og en venn bestilte sesongkort med kjernen, men vi har fått på hvert vårt felt (TB og UB). Det er vel sånn at kjernenfolkene ikke bryr seg om plassnummereringen, men må man likevel stå på sitt eget felt? Med andre ord, betyr dette at vi ikke kan stå sammen?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.03.2007 18:44    Post subject: Reply with quote

Dere kan stå hvor dere vil, så det går bra. De på sidene sitter mest, så da lønner det seg å gå mot midten av tribunen for å stå.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 4 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb