English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 785

PostPosted: 19.03.2024 13:13    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Det er hundre prosent en gave, akkurat som Ole sier. At det finnes en så tydelig identitet i en klubb om hvordan man vil spille, kan man umulig se på som noe negativt. Om man ser på det som noe negativt, er det kanskje fordi du ikke er enig i identiteten rent filosofisk. Da bør du kanskje være i en annen klubb, sier Alfred Johansson.


:eggplant: :spruteemoji:

Så kan man jo lure på hvorfor vi har holdt på å ansette trenere som ikke passer oss filosofisk så lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6256
Location: Skottland

PostPosted: 19.03.2024 19:30    Post subject: Reply with quote

Vi måtte vente på en svensk ungdomstrener skulle komme her og fortelle oss at arven etter Eggen ikke er en byrde.

Perry, Løfaldli og Bratseth. Dere kan stikke av!
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7424
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 25.03.2024 15:10    Post subject: Reply with quote

Nedrykksstrid er fort en realitet i år. Om det skjer, tror dere AJ blir værende, eller stikker han tilbake til Køben? Frykter det siste, dessverre. Det var nok ikke det han ble forespeilt da han ble ansatt, i tillegg er det meste av styret som ansatte han ikke lenger i vervene sine (er vel bare CGJ og Dorsin som er tilbake?)...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Tore2
Junior


Joined: 27 Oct 2022
Posts: 46
Location: Klett

PostPosted: 25.03.2024 18:39    Post subject: Reply with quote

Djeezus slapp av da man Laughing
Er ikke dommedag å tape en treningskamp. Kjærevene..
Tro du helt ærlig at KFUM, Hamkam, Sandefjord, Kbk, M.M, samler flere poeng enn oss? Ville du satt pengene dine på det virkelig?
_________________
Bli itj nå med nå.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6549
Location: Heaven

PostPosted: 25.03.2024 20:26    Post subject: Reply with quote

Men spillerne fikk en lærepenge.

– Det jeg har sagt til dem er at om man kommer inn slik til en kamp, så blir det sånn som dette, forteller Johansson

Hva hinter egentlig alfred om her?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 25.03.2024 21:20    Post subject: Reply with quote

Kommentatorene var jo svært overrasket over hvor demotiverte, likegyldige og humørløse spillerne var under oppvarmingen. Det er vel ongen overdrivelse å si at det å vingle så mye som han har gjort, for å finne riktig ledelsesfilosofi, samt svake redultater ikke akkurat har vært en psykologisk suksess?

Samtidig vil det ta tid å komme fra juniorfotball til å lede et eliteserielag. Det er mye som skal læres over kort tid. Det viktige er at han ikke mister garderoben - noe han kan være i ferd med å gjøre.

AJ kan bli en veldig god trener. Da er det viktig at laget og RBK gir han tid til å skaffe seg den erfaringen som trengs.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 25.03.2024 21:22    Post subject: Reply with quote

Som vanlig skriver du bare tøv og tøys. Gleder meg til dagen du legger fra deg denne pinlige dritten og bare skriver faktiske meninger og innspill her Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3751

PostPosted: 25.03.2024 22:10    Post subject: Reply with quote

"Det er vel ongen overdrivelse å si at det å vingle så mye som han har gjort, for å finne riktig ledelsesfilosofi, samt svake redultater ikke akkurat har vært en psykologisk suksess?"

Herregud mann, hva er det du forsøker å si egentlig.

Vi har spilt en håndfull treningskamper. TRENING. Ikke en tellende kamp om poeng enda.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 621
Location: Ã…fjord

PostPosted: 25.03.2024 22:42    Post subject: Reply with quote

Kan godt hende det er spillere som ikke liker AJ, er demotiverte og ønsker seg en annen trener. Men det er i så fall spillere som ikke takler spillestilen. Klarer man ikke å gi alt likevel, er det enkelt og greit uproft. Men dårlig oppvarming kan også være storm i vannglass. Det finner vi vel ut, iallfall hvis resultatene uteblir.

Jeg er enig i at RBK har kommet langt kortere enn ønsket, med tanke på den lange oppkjøringen. Samtidig har det vært enormt med skader, og få muligheter for å spisse et lag. Jeg er bekymret, men synes det er alt for tidlig å konkludere med noe som helst. AJ skal få sjansen sin, og den varer lenger enn til uka før seriestart. Noe annet skulle også bare mangle, omstendighetene tatt i betraktning.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 25.03.2024 23:14    Post subject: Reply with quote

Ha et åpent sinn fram til sommeren. Jeg har trua på svensken, litt tid må han få. Jeg forventer ikke seriegull i år, men en topp 5 bør være et greit mål. I treningskampene har laget hatt varierende kvalitet, p.g.a skader og div landslagsoppdrag.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.03.2024 22:41    Post subject: Reply with quote

Rosenborgs nye trener er selve personifiseringen av «generasjon X»: Han er ung, har studert trenerrollen på idrettshøyskolen, tatt Uefa-utdanningene og jobbet seg oppover. Først og fremst gjennom akademiet til FC København.

Plutselig var han på Lerkendal og overtok posisjonen der mange har prøvd og nesten alle på et vis har feilet de siste 20 årene. Ifølge sportssjef Mikael Dorsin var et etablert, stort navn langt nede på prioriteringslisten når klubben skulle rekruttere denne gangen.

– Om du ser på et europeisk plan, har det alltid vært unge og ukjente trenere som har fått sjansen. Så tror jeg det blir mer iøynefallende i Skandinavia de siste årene. Det er en hel del eksempler på uerfarne trenere som har fått sjansen også der, påpeker Alfred Johansson.

– Slik jeg ser skandinavisk fotball, har den på de fleste parametere – hvordan man organiserer klubber, hvordan man trener, hvordan man spiller – ligget litt bak det øvrige Europa. Vi ser en økende profesjonalisering av fotballen her nå. Det som har fungert bra i Portugal, Spania og England, ser vi mer og mer her nå. Hvordan man trener, investerer i talent og akademier. Fotballedere i Skandinavia er mer bevisste når de ansetter trenere, utdyper Rosenborgs svenske sjef.

Les mer: Ny trenergenerasjon overtar Eliteserien: Drillo-heltene er borte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.04.2024 14:42    Post subject: Reply with quote

Glemte å spørre ham tidligere i påska: Blir han første RBK-trener som stiller (mer eller mindre) fast i dress/finklær siden Hareide og Coolen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1384

PostPosted: 01.04.2024 15:50    Post subject: Reply with quote

AJ har gitt meg tro på fremgang for RBK igjen for første gang på lang tid, måtte hans tid i klubben bli lang og lykkelig. Det vil ta tid, men det starter for alvor i dag. Tar gjerne litt stang inn i starten så han og laget får jobbe i ro og fred.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 22.04.2024 19:00    Post subject: Reply with quote

Godt å se at Alfred & co får til en god start på sesongen. Leverer over pari enn så lenge Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1259

PostPosted: 22.04.2024 20:57    Post subject: Reply with quote

Famous last words før B/G (H), Brann (B) og Molde (B) Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3126

PostPosted: 22.04.2024 21:05    Post subject: Reply with quote

Det er sant, programmet er i grunn ganske ille. Dersom vi ikke hadde hatt en god start på de første fire kunne vi fort rota oss inn i nedrykkstriden med de neste tre, og da faller fort hele prosjektet sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.04.2024 23:14    Post subject: Reply with quote

– Det er viktig å presisere, og jeg skjønner at du sier det mange kanskje tenker, men husk at jeg har aldri kritisert Alfred Johansson. Jeg har kritisert at klubben har havnet i en posisjon der de må ansette en juniortrener, som ikke har trent et seniorlag, sier Mini til Nettavisen.

Les mer: Mini er overrasket over det som skjer i RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 23.04.2024 07:49    Post subject: Reply with quote

For en latterlig type. Jeg tok ikke feil fordi det går ikke an å mene noe annet enn meg, og fordi stråmann. Og hvis noen mener noe annet enn meg så melder jeg meg ut av diskusjonen. Og hvis jeg tok feil så var det i hvert fall bare tilfeldigheter og flaks som gjorde at jeg tok feil.

Har du vurdert om du bare rett og slett ikke aner hva du snakker om?
Back to top
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Rutinert


Joined: 15 Dec 2012
Posts: 962

PostPosted: 23.04.2024 08:56    Post subject: Reply with quote

Alfred Johanson kan gå hen og tape de tre neste kampene, og fortsatt ha en godkjent sesong innenfor rekkevidde. Denne sesongstarten gir virkelig uvurderlig arbeidsro.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 23.04.2024 09:01    Post subject: Reply with quote

Man blir flau på Minis vegne. Det han sier er:

"Jeg kan ingenting og vet ingenting så jeg kan ikke kritiseres for uttalelser som "– Jeg klarer ikke se hvordan en mann som kun har trent juniorlag skal klare det. Om folk ikke skjønner det er jeg fryktelig overrasket" og – Når jeg prater med folk som har jobbet med fotball og kan det, så har jeg fått nærmest unison støtte i at folk synes dette er rart."

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1186
Location: Trondheim

PostPosted: 23.04.2024 09:28    Post subject: Reply with quote

Flere "eksperter" som trekker i nødbremsen nå. Til og med Otto Ullsokk har jo gått fra å være super-negativ, til å plutselig bli positiv til Alfred.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 298

PostPosted: 23.04.2024 10:27    Post subject: Reply with quote

Det snur nok om det halter, og vi får det vante maset om Dokken, Solskjær og Maalen.

Merker meg dog at han ikke lenger snakker om Nornes etter at han fikk sparken i Odd, og ikke ble hovedtrener i VIF.

Men jeg er jo supporter, så i følge Ullsokken kan jeg ikke lese.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1384

PostPosted: 23.04.2024 15:52    Post subject: Reply with quote

Fortsetter det slik blir det på sin plass å henge opp bannere på brakka igjen:

* Johansson på livstidskontrakt, nå!
* Signer Nemcik også forresten!
* Verdiene er funnet igjen, takk for det!
* E-cup here we come!

osv
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5185

PostPosted: 23.04.2024 16:14    Post subject: Reply with quote

Mye arbeid som gjenstår, men endelig en fremtid det går an å tro på igjen!!
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2577

PostPosted: 23.04.2024 16:17    Post subject: Reply with quote

Sett bort fra resultater, så har vi (et ferskt) grunnspill igjen. Kontra panisk å gi bort ballen mesteparten av tiden, for så å rygge inn på 10 meter mens vi venter på å få den tilbake. (selv om man tidvis ser oss falle tilbake i dette mønsteret mot slutten av kamper når vi har knapp ledelse)...

Håper vi tar poeng de neste 3 kampene, men det er ikke det man skal bedømme AJ på.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 37, 38, 39  Next
Page 38 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb