English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Økonomi 2024
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 10.03.2024 02:58    Post subject: Reply with quote

Ser nå på oppsettet på 2022-årsmeldinga og regnskapet der....

Det virker som om det er en mismatch fra regnskapet på side 9 og tallet de plugger inn i budsjettoppsettet, som går igjen, med følgefeil på budsjettert resultat. Som om en eller annen har gjort feil på det excelarket (eller annet verktøy) som de bruker til å føre regnskapstallene inn i budsjettoppsettet sitt.

Samtidig så er det en del andre avvik mellom tallene under regnskap 23 på tabellen på s. 53 og det faktiske årsregnskapet på s. 9.

Det kan tenkes at det har rett og slett å gjøre med at det er en del lovkrav om hvordan årsregnskapet skal utføres i tillegg til regler for god regnskapsskikk som man også gjerne følger. Disse er ikke alltid praktiske å følge når en utarbeider driftsbudsjett og driftsregnskap som styringsverktøy. Du må nesten sende RBK en mail og spørre.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1236

PostPosted: 10.03.2024 16:46    Post subject: Reply with quote

Mest sannsynlig noe der ja.
-på denne posten kan det også ha noe med felles adm-kostnader for flere avd i et Konsern.

Sender en mail og sier jeg knasker tørrfesk&lurer.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 14.03.2024 14:57    Post subject: Reply with quote

Nå så jeg litt på tallene fordi det kom spørsmål på diskutopia, og i denne linken så kan det se mer fornuftig ut?

https://www.rbk.no/nyhete...202024.pdf
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.03.2024 22:43    Post subject: Reply with quote

Kort sagt en annen versjon av fila?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 15.03.2024 01:00    Post subject: Reply with quote

Ser sånn ut.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1236

PostPosted: 15.03.2024 19:55    Post subject: Reply with quote

Fra Ã…rsmeldingen lastet jeg ned budsjett-siden og trykket 'Ã¥pne i pdf-visningsprogram'.

Ingen svar fra økonomisjef Jørgensen denne uken.
-Kan jo prøve en av de andre hvis interessert?


Last edited by håpløs on 16.03.2024 03:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.03.2024 22:49    Post subject: Reply with quote

Jeg velger å overskrive fila som jeg lastet opp, siden at jeg er rimelig sikker på at den på rbk.no har vært den korrekte helt siden budsjettet ble offentliggjort.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 15.03.2024 23:29    Post subject: Reply with quote

Hmm, ser mest ut til at det bare er jeg som så forskjeller mellom ulike PDF-filer som viste seg å være ikke-eksisterende Embarassed
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1236

PostPosted: 16.03.2024 00:52    Post subject: Reply with quote

Hehe.., ja jeg skjønte ikke helt hva du mente med 'fornuftig'..

Ingen peiling på data, -trodde det bare fantes et visningsprgrm i pdf så ble overrasket over at det var to muligheter å se grafikken på.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.04.2024 13:31    Post subject: Reply with quote

Berdal ønsker ikke å tallfeste nøyaktig beløpet Beijing skylder for Hou Sæter, men sier klubbene selv er ansvarlige for å drive inn de solidaritetsmidlene de har krav på.

– Dette er en stor jobb å følge med på, men det å følge opp solidaritetsmidler er en viktig del av god klubbdrift, sier Berdal - og forteller at RBK nylig mottok solidaritetsmidler fra overgangen til Samuel Adegbenro til nettopp Beijing Guoan FC.

Men i tilfelle John Hou Sæter deler Berdal IL Tronds frykt om at dette er penger de aldri vil få.

– Jeg er ikke storoptimist på å få inn pengene. Det begynner å gå litt tid nå da fra den overgangen i 2019. Vi må bare jobbe på og prøve å få dem inn, men det er ikke alltid så lett fra utenlandske klubber. Vi dealer med forskjellige land og kulturer, og vet at enkelte er dårligere betalere.

Les mer: Trøndersk breddeklubb tar kinesisk storklubb til FIFA
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb