View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7060 Location: South-west coast exile
|
Posted: 09.08.2023 07:45 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet ja, men det vil gå på bekostning av enten Nypan eller Holse. Kanskje i visse kamper, men i utgangspunktet vil jeg heller ha de to på indreløper-plassen. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.08.2023 09:18 Post subject: |
|
|
Santi er for meg mere lik Ørjan B. God på små flater osv.
TB spiller mye større.
Alte kjøpes vel for å spille høyre indreløper når Holse selges.
Santi blir vel backup for TB da Skarsem går forran som venstre indreløper. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 09.08.2023 10:21 Post subject: |
|
|
Santi virker litt lik Annan spør du meg. Energisk og ballsikker, men begrenset offensivt.
Når det gjelder Alte: Holse har jo knapt nok spilt høyre indreløper fordi vi har god dekning der og dårlig dekning på høyre ving.
Direkte ulogisk å kjøpe ny indreløper hvis det er for å erstatte Holse. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 09.08.2023 10:29 Post subject: |
|
|
Santi like annan og ørjan berg ja..
Tja kanskje, på samme måte som en frossen vannpytt er lik Antarktis |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.08.2023 10:29 Post subject: |
|
|
Det er 100% logisk å kjøpe Alte som høyre indreløper. Holse ville spilt høyre indreløper i Maalens 4-3-3 fra start hvi vi hadde hatt en ok ving. Maalen vil ha en venstre fot på høyre indreløper. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 09.08.2023 10:53 Post subject: |
|
|
Da tror jeg ikke du forstår hva begrepet logikk betyr. I løpet av Maalen's 9 kamper har Holse spilt 1 kamp som høyre indreløper, 8 som høyre ving. Ergo er det mer logisk å erstatte ham med en ving hvis han skulle forsvinne.
Når du ser på troppen og hva slags dekning vi har på de 2 plassene er dette enda mer tydelig:
På de 2 indreløperplassene har vi 7 spillere (Holse, Tagseth (venstrebent), Nypan (tobent), Skarsem, Skjelbred, Santi, Bjørlo (alle høyrebent).
På høyreving har vi kun 2 (Holse, Fredriksen) _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.08.2023 23:02 Post subject: |
|
|
Maalen:
- Jeg syns Tobias har kommet inn og vist at han kan være en god "sekser" i Rosenborg - en god sentral midtbanespiller, som det het i gamle dager. Han har evnen til å balansere midtbanen. Han har en veldig god pasningsfot og et godt overblikk, og jeg ble veldig glad da jeg så at han matet en del baller framover sist.
- Jeg skulle gjerne ønsket både at vi spiller mer inn på Tobias og at han er enda flinkere til å vise seg og tør å ta tak i ballen. For han er en av dem som skal ha litt av ansvaret for at vi ikke tør å spille fotball i andreomgangen.
Les mer: - Øker sjansen for å vinne |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 15.08.2023 11:35 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
For han er en av dem som skal ha litt av ansvaret for at vi ikke tør å spille fotball i andreomgangen.
|
Maalen sier det rett ut han. Som nevnt mange ganger før er Tobias sin eneste store svakhet manglende vilje/evne til å hjelpe medspillere i frispillingsfasen og man ser det ekstra godt i 2.omg. mot Hearts. Når ballen går rundt jogger han etter.
Å holde på ballen når man blir presset og finne rom er utrolig krevende. Samtidig vet man at motstander sjelden klarer å legge press over lengre tid. Klarer man å holde i kula og la ballen gå så vil motstander uansett trekke seg tilbake.
Frispilling for å ta en kontring er sikkert fin og greit av og til, men når man er sluttkjørt etter 75 80 min. hvor ferdighetene minsker, så tror jeg man bør være litt sjef over ballen og ta possession, spesielt når vi leder.
Å ta kontring på kontring nytter ikke og man blir bare mer sliten og mer trykt sammen mot eget mål.
Og jeg mener det er i denne fasen Tobias må være mer sjef på banen. Når tar man kontringen, når spiller man seg ut for å holde på ballen over tid.
Edit. Det som er irriterende er at Tobias er ekstremt god på possession på trening. Han mister knapt en ball og svært sjelden det kommer en feilpasning. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.08.2023 11:50 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Da tror jeg ikke du forstår hva begrepet logikk betyr. I løpet av Maalen's 9 kamper har Holse spilt 1 kamp som høyre indreløper, 8 som høyre ving. Ergo er det mer logisk å erstatte ham med en ving hvis han skulle forsvinne.
Når du ser på troppen og hva slags dekning vi har på de 2 plassene er dette enda mer tydelig:
På de 2 indreløperplassene har vi 7 spillere (Holse, Tagseth (venstrebent), Nypan (tobent), Skarsem, Skjelbred, Santi, Bjørlo (alle høyrebent).
På høyreving har vi kun 2 (Holse, Fredriksen) |
Broholm er sannsynligvis bedre egnet som høyrekant enn indreløper pr. dato, fordi han har veldig klare svakheter defensivt (dvs gjenvinning og duellstyrke). Hverken Tagseth, Skarsem eller Bjørlo er gode nok til å være førstevalg i et lag som skal hevde seg i toppen. Og Skjelbred legger opp. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.08.2023 22:35 Post subject: |
|
|
– Jeg har hatt troen på Tobias som sekser hele veien. Han har mange av basisegenskapene en spiller i den posisjonen må ha: En god grunnteknikk, fin pasningsfot og et veldig bra overblikk. Han må bruke det overblikket til å spille truende pasninger fremover. Det vet han og han har respondert på det i veldig stor grad fra første pasning, sier Svein Maalen om midtbanesentralen.
(...)
- Det er ikke en enorm forskjell fra rollen jeg har spilt i før, men jeg har kanskje en spiller foran i stedet for bak meg. Det gjør at man kanskje kan få en mulighet til fremover i banen. Jeg liker rollen godt, sier han.
Les mer: Børkeeiet om RBK-motgangen: – Resten av Fotball-Norge har kost seg |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.09.2023 17:52 Post subject: |
|
|
Veldig mye skadet, begynner å frykte at han ikke vil få ut potensialet sitt. Posisjonen hans er en av de viktigste i vår spillestil, vi kan ikke ha en skadeutsatt spiller i den posisjonen. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 11.09.2023 15:37 Post subject: |
|
|
Børkeeiet forsvinner ganske sikkert i neste overgangsvindu. Selv med en del skader, er jeg meget tvilende til at han er villig til å akseptere fast benkeplass til fordel for Selnæs. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.09.2023 17:49 Post subject: |
|
|
Børkeeiet har jo tatt steg etter Maalen tok over og det ikke var forbud mot pasninger fremover lenger, men igjen da, som med Sæter, så er det problematisk å skulle satse på et førstevalg som er ute så ofte med skader. Da blir det 2. og 3. valg i alt for mange kamper. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 11.09.2023 18:05 Post subject: |
|
|
Børkeeiet og Selnæs kommer til å gå skadd deler av sesongen begge to, så ingen grunn til å være bekymret … |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.10.2023 19:26 Post subject: |
|
|
Tobias Børkeeiet nærmer seg retur, og har delvis trent med laget denne uken. Neste uke forventer han en hel treningsuke inn mot Stabæk-kampen.
Nidaros har kikket på tallene når Rosenborg spiller med- og uten Børkeeiet.
I de 15 kampene midtbanespilleren har vært på banen i eliteserien denne sesongen har Rosenborg i snitt tatt 1.6 poeng. I de ni kampene Børkeeiet ikke har vært på banen har RBK tatt fattige 0.55 poeng i snitt. Totalt sett ligger poengsnittet til RBK på 1.2 poeng per kamp denne sesongen.
– Det tror jeg ikke jeg skal henge meg for mye opp i det. Det kan være tilfeldigheter og forskjellige grunner. Det er ikke bare jeg som har vært skadet denne sesongen, og det har skjedd mye forskjellig denne sesongen med trenerbytte og diverse. Men jeg gleder meg veldig til å komme tilbake, og har lyst til å bidra allerede fra Stabæk-kampen, sier Børkeeiet til Nidaros torsdag.
Les mer: Oppsiktsvekkende tall: – Skal ikke henge meg for mye opp i det |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.11.2023 21:01 Post subject: |
|
|
Hva er ståa her? Står vel ikke til troende at han var "syk" sist når han ikke var i troppen i kveld? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.01.2024 23:12 Post subject: |
|
|
– Jeg vil helst spille sentralt på midten. Så har jeg ikke snakket så mye i dybden med trenerne, om hvilke posisjoner som er aktuelt. Men ja, der vil jeg spille, sier han.
– Hvordan ser du da på muligheten til å «danke ut» Selnæs?
– Jeg har ikke brukt så mye tid og energi på det. Mitt fokus har vært å komme meg i form og komme opp på nivået jeg vet jeg har. Lære å kjenne Alfred og Jordi, samt holde meg skadefri, sier Børkeeiet.
Les mer: – Hvis jeg kommer meg opp på det nivået jeg mener jeg har inne, så mener jeg at jeg bør spille |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.02.2024 18:27 Post subject: |
|
|
At han spilte indreløper mens Tagseth tok over for Selnæs i går, tyder vel på at han ikke kommer til å bli satset på som sentral midtbane lenger? |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 18.02.2024 00:26 Post subject: |
|
|
Også mulig at AJ ville se ham i en indreløper-rolle, men normalt ville man kanskje tenkt at de to skulle bytte plass. Alternativt at de tenker at Børkeiet er den av de to sittende som skal opp i banen? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 18.02.2024 00:41 Post subject: |
|
|
Både AJ og spesielt JG er interessert i Børkeeiet da han er solid pasningsspiller, og har et bra fotballhode. Tror han blir i klubben, i alle fall frem til sommervinduet, dersom det ikke kommer et spesielt godt bud. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 19.02.2024 01:21 Post subject: |
|
|
Kommer neppe til å tviholde på ham, men sitter nok lengre inne å slippe ham enn noen av de med høy lønn og utgående kontrakt som Skarsem, Andersson og Tagseth. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 206 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 19.02.2024 12:04 Post subject: |
|
|
Nå er vel ikke Skarsem på utgående kontrakt, siden han ble solgt allerede i Januar 😉 _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 206 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 19.02.2024 12:05 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Kommer neppe til å tviholde på ham, men sitter nok lengre inne å slippe ham enn noen av de med høy lønn og utgående kontrakt som Skarsem, Andersson og Tagseth. |
Nå er vel ikke Skarsem på utgående kontrakt, siden han ble solgt allerede i Januar 😉 _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 19.02.2024 18:18 Post subject: |
|
|
Men han hadde utgående kontrakt og relativt høy lønn når budet tikket inn. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.05.2024 09:09 Post subject: |
|
|
– Selvfølgelig er jeg frustrert
Både han og AJ nevner at han kan spille indreløper selv om sentralt er den mest naturlige posisjonen. Kan det ikke være interessant å prøve han i Henriksens posisjon? Han er like treg, men vesentlig bedre med ball, så hvis motstanderen tar ut Selnæs så han få plass til å gjøre samme jobben. |
|
Back to top |
|
 |
|