English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2024
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1855
Location: Stjørdal

PostPosted: 18.01.2024 00:57    Post subject: Reply with quote

Enig, håper hun får fortsette. Samtidig mener jeg det hadde vært slett arbeid av VK å ikke snakke med andre kandidater før de lander på en innstilling. VKs jobb er jo å undersøke hva slags kandidater som finnes før de bestemmer seg, og da blir det for lettvint å ikke samtale med flere bare fordi de er fornøyde. Man bør alltid strekke seg etter å finne best mulig kandidat, uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21964

PostPosted: 18.01.2024 09:22    Post subject: Reply with quote

Selvsagt, og det gjør de nok også. Blir likevel overrasket om de innstiller en annen kandidat, da må det ha skjedd ting vi ikke vet om.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1855
Location: Stjørdal

PostPosted: 18.01.2024 10:15    Post subject: Reply with quote

Har vel blitt rapportert at de har pratet med Gjersvold mener jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1385

PostPosted: 18.01.2024 18:25    Post subject: Reply with quote

Håper også CGJ får gjenvalg, liker måten det jobbes på nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 18.01.2024 23:24    Post subject: Reply with quote

Falkenkameratene var vel litt mer nådeløse, men da primært pga av at man hadde blit ført bak lyset om fusjonen, dog så var CGJ en av åtte i et styre som åpenbart ikke hadde gjort jobben, og da i halvparten av tiden fra vedtaket om at de skulle få bli RBK kvinner til full fusjon. Tror andre skal på skarpretterens blokk før henne for den synden, vi kan starte med Espelund og Samdal og alle som satt i styret til RBK-kvinner.

Da sitter man igjen med Reginiussen, Jørstad og By Rise? Kanskje i overkant med utskiftninger i så fall.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.01.2024 15:03    Post subject: Reply with quote

Håper absolutt hun ikke blir gjenvalgt. Vil aldri støtte eller ha tillit til styreleder som bevisst står og lyver til medlemmene for å presse gjennom egen agenda.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 305
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.01.2024 17:24    Post subject: Reply with quote

I så fall må vel hele styret kastes? Det tror jeg ikke er særlig fordelaktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.01.2024 17:52    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke helt den automatikken i at alle må ut om man ikke gir CGJ fornyet tillit. Det er absolutt flere i det styret som ikke har noe der å gjøre, men det betyr ikke at samtlige må fjernes på samme årsmøte. Men ja, Espelund, Samdal og Engen bør definitivt ut snarest mulig. De 2 første fordi de var del av styret som ansatte Rekdal, og Engen fordi han fremstår som en inkompetent klovn.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 305
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.01.2024 18:44    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at det er fusjonen og feilinformasjonen rundt den saken du tenker på. Styreleder representerer trolig det resten av styret også står for, og det at ingen styremedlemmer sier fra om feilaktig informasjon, gjør dem vel uansett "medskyldige" i saken? Jeg vil tro de har hatt innsikt i den økonomiske situasjonen, i alle fall burde de ha det, og da burde noen sagt fra.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.01.2024 01:03    Post subject: Reply with quote

Informasjonen var mangelfull. Men både CGJ og Espelund frontet på det årsmøtet å ikke gå for forslaget om en skikkelig kost/nytte/risiko analyse før man gjorde endelig votering, ergo pådrivere for å skjule hvor elendig det faktisk var stelt med RBKK for medlemene. Samtidig ble det lovet høyt og lavt at kvinnelaget ikke skulle subsidieres av herrelaget, hvorpå det første som skjedde var at herrelaget måtte dekke et underskudd på 5-6 millioner, fordi RBKK i praksis var konkurs (negativ egenkapital og brakunderskudd). I tillegg var både CGJ, Espelund og Samdal del av RBK-styret som ansatte Kjetil Rekdal.

Hvorvidt CGJ bør stemmes ut kommer jo dog an på hva alternativet er. Jeg stemte jo selv på henne sist gang, fordi alternativet var Tore Strømøy, som ville vært komplett galskap. Men terskelen for å stemme på en motkandidat er rimelig lav for min del i allefall.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 21.01.2024 12:00    Post subject: Reply with quote

Min konklusjon fra årsmøtet var at analysen hadde gått på hva som skjedde ved nei:
Nytte: Slippe å overta forgjeldet konkursbo.
Kost: Tre av de aller største sponsorene trekker seg.

Så var det vel en liten snag med at herrelaget hadde lånt 9m til damelaget.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1855
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.01.2024 10:15    Post subject: Reply with quote

Men CGJ og Espelund frontet saken på vegne av styret, ergo bør du da ha et ønske om å kaste hele styret så lenge ingen styremedlemmer har gitt uttrykk for at de var uenige i det som ble presentert som styret sitt syn.

Espelund frontet vel fordi damefotballen og en mulig fusjonen var en del av årsaken til at hun takket ja til vervet, CGJ frontet vel i kraft av å være påtroppende styreleder/VKs innstilling til ny styreleder og allerede en del av styret.

Jeg mener det er feil å ønske kun de ut på bakgrunn av at de frontet styrets syn, da må man i så fall ønske alle gjenværende styremedlemmer fra da ut på samme grunnlag.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.01.2024 00:24    Post subject: Reply with quote

For min del er det soleklart viktigste å få ut Engen. Han kjørte på med flere direkte løgner om RBKK før fusjonen, blant annet at egenkapitalen var bra (den var blodrød) og at herrelaget ikke skulle subsidiere damene (de hadde akutt behov for overføring på fem millioner før blekket på fusjonskontrakta hadde tørket for å unngå konkurs), og selv etter at pengene ble flyttet ble det poengtrekk for økonomien.

Vi ble ikke bare nektet info om reel status i RBKK, vi ble servert løgner, og måtte da foreta valget på falsk grunnlag. Totalt forkastelig og uakseptabel oppførsel, og jeg stoler ikke på ham nok til å la ham selge pølse i kiosken på Lerkendal en gang.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.01.2024 14:08    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Men CGJ og Espelund frontet saken på vegne av styret, ergo bør du da ha et ønske om å kaste hele styret så lenge ingen styremedlemmer har gitt uttrykk for at de var uenige i det som ble presentert som styret sitt syn.

Espelund frontet vel fordi damefotballen og en mulig fusjonen var en del av årsaken til at hun takket ja til vervet, CGJ frontet vel i kraft av å være påtroppende styreleder/VKs innstilling til ny styreleder og allerede en del av styret.

Jeg mener det er feil å ønske kun de ut på bakgrunn av at de frontet styrets syn, da må man i så fall ønske alle gjenværende styremedlemmer fra da ut på samme grunnlag.


Du mener impulsutbruddet og ranten til Espelund på det årsmøtet var vedtatt av styret ? De det gjelder i dagens styre er CGJ, Samdal og Espelund fra RBK-siden og Engen fra RBKK.

Og som Zorac påpeker, dette handler ikke om hvem som var for eller i mot en fusjon, men at informasjon bevisst ble holdt tilbake om hvor ille det faktisk sto til med RBKK (og man torpederte til og med et forslag om en skikkelig utredning for å dekke over det), og at man sto der foran medlemmene og lovet at RBKK ikke skulle subsidieres av herrelaget, noe som var renspikka løgn.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1855
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.01.2024 15:20    Post subject: Reply with quote

Jeg mener de frontet styret sitt vedtatte syn ja. Hva som ble sagt og hvordan de frontet det er en annen sak, men synspunktene var forankret i styret. Ingen av de gikk i mot sitt eget styre.

At Engen ikke sa sannheten er selvsagt forkastelig, men du påstod at CGJ stod og presset frem egen agenda og løy for klubbens medlemmer. Da påpeker jeg at CGJ og Espelund frontet styret sitt syn, uavhengig av personlig agenda. Hvis de hadde sagt eller presentert et syn som var i strid med det styret hadde vedtatt så hadde nok ingen i styret hatt tillit til vedkommende lenger og det hadde garantert fått konsekvenser. Så hvis du vil ha CGJ ut på grunn av din påstand, så mener jeg at da må du ønske alle gjenværende medlemmer av det styret ut fordi hun representerte styret og ikke seg selv om enkeltperson.

Forslaget om kost/nytte og risikoanalyse var på agendaen i forkant og jeg tror derfor styret hadde et fattet vedtak om deres innstilling som var å stemme for fusjon. Så kan man kritisere måten det ble behandlet på på årsmøtet selvsagt, når man kjørte forslag a og b samtidig og ikke seperat. Allikevel frontet de styret sitt syn og opptrådte på vegne av styret og ikke på vegne av seg selv. Måten de gjorde det på var nok ikke bestemt i styret.

Dessuten mener jeg CGJ sitt inntog som styreleder har vært positivt for klubben og dermed ønsker jeg at hun skal få en ny periode for å se om utviklingen fortsetter i samme spor. For en gangs skyld virker det som klubben gjør ting på en skikkelig måte og er grundige.
Back to top
View user's profile Send private message
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 24.01.2024 15:30    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Dessuten mener jeg CGJ sitt inntog som styreleder har vært positivt for klubben og dermed ønsker jeg at hun skal få en ny periode for å se om utviklingen fortsetter i samme spor. For en gangs skyld virker det som klubben gjør ting på en skikkelig måte og er grundige.


Støttes 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.01.2024 15:55    Post subject: Reply with quote

Hva som har vært så bra da ? Utover at de lot Dorsin finne trener denne gangen, i stedet for å overkjøre han.

Og hva gjelder styret, så har jeg jo aldri sagt at bare CGJ bør ut. Espelund og Samdal er de 2 andre som var i samme styret. Jeg har ikke tillit til noen av dem etter de sto der og bevisst løy medlemmene opp i trynet.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2674
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 24.01.2024 21:29    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Hva som har vært så bra da ? Utover at de lot Dorsin finne trener denne gangen, i stedet for å overkjøre han.


- Jobbe fram (vår første formelle) strategi for klubbdrifta. Hvor vil vi hen som klubb, og hvordan skal vi jobbe for å komme oss dit? Tidligere har vi bare hatt målsetninger (topp 20 i Europa!) uten å ane hva vi må gjøre, utenom å prøve en ny trener annenhver sesong og håpe at en av dem treffer blink.
- Definere vår identitet på banen, og hvilke kriterier en hovedtrener skal jobbe og bedømmes etter, som kan gjøre oss mindre sårbare for feilansettelser i framtida.
- Rydde opp i sportslig avdeling, bl.a. ved å definere hvem som skal ha hvilken rolle, og unngå at flere har overlappende ansvarsområder med uklare grenser.
- Ta grep for å få økonomien på rett kjøl både på kort sikt (kutt) og lengre (ikke drive som om vi er i Europa hvert år og har millioner på bok).

Det er vel flere, men det har da vært framgang på alle disse punktene?
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.01.2024 21:45    Post subject: Reply with quote

Årsmøtet blir 7. mars.

Regner med at medlemsmøtet med presentasjon av innstillingene til valgkomiteen blir om to uker e.l.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1855
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.01.2024 22:40    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Hva som har vært så bra da ? Utover at de lot Dorsin finne trener denne gangen, i stedet for å overkjøre han.

Og hva gjelder styret, så har jeg jo aldri sagt at bare CGJ bør ut. Espelund og Samdal er de 2 andre som var i samme styret. Jeg har ikke tillit til noen av dem etter de sto der og bevisst løy medlemmene opp i trynet.


Nei, men du har sagt de bør ut fordi de har presset gjennom sine egne agendaer (og bevisst løyet til medlemmene). Jeg har argumentert for at agendaen de fremmet var styret sitt agenda, dermed bør du ønske at alle gjenværende fra det styret bør byttes hvis du er uenig i agendaen. Jeg sier ikke at de var uenige i agendaen, men uavhengig av dette så frontet de på vegne av styret og ikke på egne vegne som vanlige medlemmer av klubben.

Ellers, på hva som har vært bra henviser jeg til @TAF sitt innlegg over her. Synes det er verdt å gi henne en periode til for å se utviklingen på de punktene som blir trukket frem i nevnte innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.01.2024 21:11    Post subject: Reply with quote

Personlig mener jeg at det vil være fullstendig idiotisk å stemme ut, dvs. ikke stemme inn, CGJ som styreleder for en ny periode. Hun har faktisk greid å få på plass den strategiplanen som mange før henne har snakket om, uten at det har skjedd noe mer. Klubbens verdier, planer, postulater, prosesser og strategier på gule lapper...

Det er det arbeidet som pågår nå hun virkelig er dyktig i, og som jeg tror var årsaken til at hun ble foreslått inn i styret i utgangspunktet. Jeg tror bare ikke det ble prioritert høyt nok av styret før hun selv ble styreleder.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.01.2024 01:29    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
Sløvsekken wrote:
Hva som har vært så bra da ? Utover at de lot Dorsin finne trener denne gangen, i stedet for å overkjøre han.


- Jobbe fram (vår første formelle) strategi for klubbdrifta. Hvor vil vi hen som klubb, og hvordan skal vi jobbe for å komme oss dit? Tidligere har vi bare hatt målsetninger (topp 20 i Europa!) uten å ane hva vi må gjøre, utenom å prøve en ny trener annenhver sesong og håpe at en av dem treffer blink.
- Definere vår identitet på banen, og hvilke kriterier en hovedtrener skal jobbe og bedømmes etter, som kan gjøre oss mindre sårbare for feilansettelser i framtida.


Så de har omsider sett det en haug supportere har poengtert og mast om i åresvis allerede. Positivt, for all del, men også noe som bare skulle mangle. Det er prinsipper enhver profesjonell fotballklubb må drives etter. Og de fleste klubbene med suksess gjør det (altså setter premissene, fremfor å bare gi treneren bukta og begge endene).

TAF wrote:

- Rydde opp i sportslig avdeling, bl.a. ved å definere hvem som skal ha hvilken rolle, og unngå at flere har overlappende ansvarsområder med uklare grenser.
- Ta grep for å få økonomien på rett kjøl både på kort sikt (kutt) og lengre (ikke drive som om vi er i Europa hvert år og har millioner på bok).


Ja, de prøver å rette opp den fadesen de nevnte styremedlemene har vært delaktig i å skape, bla. gjennom horribel trener og spillerlogistikk (ansettelse av Rekdal og kasting av 20mill + lønn på flere ubrukelige spisser sist vinter mm) og en fusjon som virker å koste mer enn det smaker.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10955

PostPosted: 26.01.2024 10:27    Post subject: Reply with quote

Så det du sier er at du er enig i at det gjøres mye bra nå?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.01.2024 15:46    Post subject: Reply with quote

Ansettelsen av Johansson er bra, som det i all hovedsak virker å være Dorsin som står bak. Derimot ser jeg lite poeng i å gi så himla mye kred for å prøve å rydde opp i et søl de selv har laget. Både det sportslige og økonomiske er kjørt i dass pga gjennomført inkompetanse i klubbledelsen over veldig lang tid, hvorpå flere i det sittende styret i høyeste grad er medansvarlig.

At man omsider har innsett at det som for mange har vært pinlig opplagt i mange år er langt i fra nok til å veie opp for idiotiske ansettelser, håpløs pengebruk på spillere som ikke er i nærheten, og løgn og fanteri for å presse gjennom egen agenda. Om andre ikke deler den oppfatningen, så for all del, men terskelen for at undertegnede vil stemme i mot CGJ, Samdal, Espelund og Engen ved en eventuell votering vil være forholdsvis lav ved neste årsmøtet. Da må motkandidaten i såfall være på Strømøy-nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 26.01.2024 19:23    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke anse CGJ som klubbens "økonomiske alibi", da er det nok heller Samdal som skal først i giljotinen. Og mye kan nok også legges på Koteng sine føtter som sto i front for et styre som "satset ekstra" rundt 2017/2018 etter eget utsagn, noe som i ettertid framstår som et ekkelt gufs fra Terje Svendsen sitt skrekkregime.

Det eneste klubben kunne ha gjort annerledes på økonomifronten slik jeg ser det under CGJ sin tid som styreleder er to ting:
1. Nekte Rekdal å øke spillertroppen til 30 stykk.
2. Være knallharde mot kvinnesiden om at de skal sette et kostnadsnivå som gjør at de tåler noen inntektsfall i forhold til budsjett og fremdeles gå i pluss.

Det som er litt skremmende er at det finnes jo egentlig ikke økonomikompetanse i det styret, Samdal er leder i en bank, ikke noen bankmann. Koteng driver næring, men jeg tror det er lenge siden han ansatte andre til å holde orden på økonomien i selskapene hans.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
Page 2 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb