View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
eksilbaill Senior
|
Posted: 16.01.2024 21:34 Post subject: |
|
|
Oi, dæven, der gikk jeg rett i baret.
Enn så ubehagelig det er å måtte stå skolerett, kan jeg jo trøste meg med at jeg lærte noe i dag og.. |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 16.01.2024 21:59 Post subject: |
|
|
Den beste måten å drepe det sitatet på, er nok om Alfred gjør det til sitt eget. Synes denne debatten bærer frukter, jeg _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.01.2024 20:01 Post subject: |
|
|
Hallis wrote: | han måtte naturligvis finne fram ringen før avreise til Gran Canaria! |
(...) han forlovet seg med sin kjære Amanda etter få dager i Trondheim, før han reiste ned med RBK.
– Jeg snakker aller helst bare om fotball og min trenergjerning, sier Johansson.
(...)
Amanda har begynt å interessere seg litt for fotball hun også.
– Gjennom meg har hun blitt det. Om hun ikke vil lære seg, da blir det kanskje kjedelig siden mye går i fotball hele tiden, sier han og fortsetter:
– Jeg tror hun syns visse deler er interessant, for hun stiller noen spørsmål av og til. Men mye taktikkprat blir det ikke, sier Johansson og smiler.
(...)
– Jeg forhørte meg i AIK, Djurgården og Brommapojkarna. Djurgården var «snabbast på pucken» og svarte raskt. Dessuten flyttet jeg til Järdet på Östermalm, nært skolen og nært deres treningsanlegg, forklarer han.
– Ganske raskt tenkte de at jeg var interessant og tok meg opp på akademivirksomhet ganske raskt. Og det å jobbe med spillere som er 10 år og opp til 19 år ... Man lærer seg virkelig håndverket gjennom den reisen, sier Johansson.
Les mer: RBK-sjefen skulle egentlig bli selger, men en e-post endret alt: – Da bestemte jeg meg for å gå «all in» |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 22.01.2024 12:53 Post subject: |
|
|
Det er så vanvittig stor forskjell på de svarene man får fra Alfred kontra hva Rekdal ville svart i det intervjuet etter kampen. Ikke for å henge ut for forrige trener, men man merker at det er mer detaljert kunnskap for å si det sånn, ikke helt ulikt hvordan det er å høre Kjetil Knutsen diskutere fotball. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 22.01.2024 21:26 Post subject: |
|
|
Nordens Lokomotiv wrote: | Det er så vanvittig stor forskjell på de svarene man får fra Alfred kontra hva Rekdal ville svart i det intervjuet etter kampen. Ikke for å henge ut for forrige trener, men man merker at det er mer detaljert kunnskap for å si det sånn, ikke helt ulikt hvordan det er å høre Kjetil Knutsen diskutere fotball. |
Jeg har såpass lite respekt for Rekdals trenergjerning at jeg ikke ser på han som noe annet enn en slags plassholder på sidelinja. Tror ikke RBK hadde spilt noe spesielt mye dårligere om spillerne hadde styrt seg selv. Med Johansson er jeg ikke i tvil om at det blir bedre. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 22.01.2024 21:41 Post subject: |
|
|
Var det noen slike episoder under Rekdal/Maalen? vært interessant å se forskjellene |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 22.01.2024 21:44 Post subject: |
|
|
Har skikkelig trua på dette prosjektet. Spørsmålet er vel mer om hvor lenge man får beholde Alfred. Virker å være meget dyktig, profesjonell og opptatt av små detaljer. |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 22.01.2024 21:55 Post subject: |
|
|
pappabrun wrote: | Var det noen slike episoder under Rekdal/Maalen? vært interessant å se forskjellene |
https://youtu.be/yvbQMlUm...NzGuCk47Kq
Alfred: "Hold tempo når vi bryter linjene!" F"ullfør presset gjennom mannen. Ikke stopp en halvmeter fra. Da oppnår man ingenting" "Stå på tærne når du mottar feilvendt. Da blir layoffen bedre" "Motta ballen på offsidelinjen. Da må backen forsvare rommet bak og foran seg. Han får kontroll på deg om du mottar foran han"
Rekdal: "HÅHÅHÅHÅ", "fått så mye myggstikk i", "Geir kalte'n Ulrik for Ruben. Hørt du det? HÅHÅHÅ!" "Skyte for lite"
Tror faktisk ikke det er å overdrive forskjellene en gang. Haha, for noen komplette amatører som ansatte Rekdal |
|
Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 22.01.2024 22:21 Post subject: |
|
|
Veldig sterk pedagogisk. Rekdal/Frigård blir ingenting i forhold |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 22.01.2024 22:25 Post subject: |
|
|
Helt sinnsyk coaching
FÃ¥r jo sommerfugler i magen  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 22.01.2024 22:55 Post subject: |
|
|
Wow. Imponerende. Ble sittende klistra her og høre på Alfred. Dette lover godt. Enkle små detaljer, men han er på de og forsterker hele veien! Deilig! |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 22.01.2024 23:02 Post subject: |
|
|
Nydelig seanse. HÃ¥per bare spillerne tar til seg dette. |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 22.01.2024 23:06 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Har skikkelig trua på dette prosjektet. Spørsmålet er vel mer om hvor lenge man får beholde Alfred. Virker å være meget dyktig, profesjonell og opptatt av små detaljer. |
Ja, vi får bare nyte det mens vi kan. Kan godt bli med bare en sesong det her, om ikke før. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 22.01.2024 23:07 Post subject: |
|
|
Hør hvordan AJ coacher Jaden på slutten av videoen etter spillsekvensen.  |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 22.01.2024 23:28 Post subject: |
|
|
Jeg satt og smilte i 11 minutter og 40 sekunder.  |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 23.01.2024 01:38 Post subject: |
|
|
Endelig en trener som faktisk trener opp spillerne. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 23.01.2024 08:28 Post subject: |
|
|
Wow. Det der "han er så ung, har ikke stått i stort press"-argumentet forsvinner jo fort. Han er jo ekstremt autoritær og vet akkurat hva han vil. Komisk stor forskjell fra tidligere. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 23.01.2024 09:08 Post subject: |
|
|
kjempepositiv til AJ. Ikke så positiv til noen av ballmottakene jeg så i spillsekvensen, ballen skal ikke sprette 2 meter unna ved mottak. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.01.2024 09:12 Post subject: |
|
|
Utrolig gøy å se hvordan han coacher. Affe bare bekrefter inntrykket jeg har av han så langt som ekstremt kunnskapsrik, profesjonell og dyktig. Har ikke hatt så trua på en trener kanskje noensinne i rbk. |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 23.01.2024 09:18 Post subject: |
|
|
Jeg håper vi nå har en plan for "den neste Alfred" og Jordi.
Alt tilsier at dette blir et kort opphold hos oss da større fisker garantert kommer på banen.
Da må vi ha flere aktuelle kandidater klare til å ta dette videre. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 23.01.2024 10:03 Post subject: |
|
|
Hadde egentlig ikke tenkt å se videoen, men satt den på og etter få sekunder så .. Det her høres og ser bare så rett ut. Herlig energi.
Håper det taktiske er på samme nivå som energi og coaching
Han coacher hele laget, han coacher enkeltspillerne og måten det blir gjort på er både energisk, men også rolig når det behøves. Røsten, Sæther, Jayden. Både kritikk og positive tilbakemeldinger. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 23.01.2024 10:24 Post subject: |
|
|
Tyholt wrote: | Veldig sterk pedagogisk. Rekdal/Frigård blir ingenting i forhold |
Rekdal og Frigård jobbet hardt og prøvde virkelig, men problemet med den gamle mølla med at tidligere spillere sluses direkte inn i trenerroller har sine åpenbare problemer. Stort sett ender de opp med å coache slik de selv likte å bli coachet, og spillestilen de ønsker pleier å være basert på spillestilen som fungerte da de var aktive spillere. De tar sjelden annen utdanning enn påkrevde lisenskurs og har en tendens til å "vite best" fordi de har erfaring og suksess som spiller. En trener med akademisk bakgrunn og ingen nevneverdig spillerkarriere å lene seg på vil i stor grad være fri de lenkene som en middelaldrende tidligere toppspiller har med seg angående spillet, og må i mye større grad være genuint dyktig faglig og pedagogisk for å klare å lykkes som fotballtrener på høyt nivå. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 23.01.2024 10:32 Post subject: |
|
|
Jeg har både veldig lite lyst, og veldig lyst til at forskjellen i de to videoene av hhv Alfred og Kjetil skal være representative for trenergjerningen deres.
Hvis dette er representativt så
1) Fy faen så dårlig det vært
2) Fy faen så bra det kommer til å bli
Det var skikkelig moro å høre på! Likte coachingen helt til slutt der han poengterer "You will see Jack Grealish do this all the time". Som 37-åring blir jeg litt svett av å se yngre folk være så gode  |
|
Back to top |
|
 |
|