English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 534, 535, 536 ... 538, 539, 540  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.12.2023 16:39    Post subject: Reply with quote

– Jeg er i et skille i karrieren min der jeg er nødt til å spille fotball. Jeg har bikket 20 år, så jeg føler meg allerede gammel, sier Fuhr Hjelde og ler.

(...)

– Hva er dine krav, dager før overgangsvinduet vil gjøre oss klokere om fremtiden din?

– Jeg tror viktigste for meg nå er en hel sesong der jeg spiller 35–40 kamper uten avbrekk. Jeg må ha flyt i spillet mitt, jeg vet jo at jeg er en bra spiller, sier Fuhr Hjelde.

– Jeg vil spille på høyest mulig nivå, men må spille. Da gjelder det å finne riktig klubb, fortsetter han.

Les mer: Stortalentet (20) fra Lade har usikker framtid i England: – Akkurat nå er det vanskelig

2mas wrote:
Innrømmer at han tok et dristig valg: – Jeg spekulerte litt i starten


Tyrker på X hevder at Svensson er i ferd med å avbryte kontrakten allerede nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.01.2024 21:11    Post subject: Reply with quote

Den tidligere RBK-spilleren kan se fram mot familieforøkelse.

Det offentliggjør paret Carlo Holse og Sara Petric Holse på Instagram.

– New roommate expected, skriver paret på bildedelingstjenesten sammen med flere bilder paret og ultralydbilder.

Les mer: Babylykke for tidligere RBK-stjerne

Tarik Elyounoussi (35) skal senere i denne uken i samtaler med FFK.

– Vi har hatt en jevnlig dialog og har avtalt et møte med ham, bekrefter FFKs sportslige leder Joacim Heier til Fredriksstad Blad.

Les mer: Tarik om fotballfremtiden: – Vi skal ta en prat denne uken!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.01.2024 00:04    Post subject: Reply with quote

Gjermund Åsen (32) er uten kontrakt etter at avtalen med Lillestrøm gikk ut. Denne uken var han i Sarpsborg.

Les mer: Åsen møtte Sarpsborg 08 – har fått tilbud
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5476

PostPosted: 05.01.2024 16:02    Post subject: Reply with quote

Emil Konradsen Ceide ryktes til Herenveen for en overgang verdt rundt 60-70 millioner kroner. Lite spilletid for tiden i Italia. Vil tro RBK har prosenter her. Litt synd det med spilletiden. "Burde" hatt en større overgang.

https://www.tv2.no/sport/.../16352286/

Hva skal vi tro om videresalg? Et sted mellom 10-20%? Rundt regnet mellom 6 og 14 mill for RBK. Så skal kanskje moderklubben ha litt også.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6739
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.01.2024 16:05    Post subject: Reply with quote

Glimt har også vært på, skriver TV2.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 05.01.2024 16:20    Post subject: Reply with quote

Har nok bare videresalg på det over salgssummen, så har vi 20% og han gikk for 40 og han går for 70 nå, så får vi 6 mill.

Uansett så er alle inntekter kritisk viktig for oss, håper salget går gjennom.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 05.01.2024 16:22    Post subject: Reply with quote

Hadde vært helt fantastisk om dette gikk gjennom og vi får litt penger. Overraskende høy sum må jeg si, har jo fått til null og niks i Italia.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5476

PostPosted: 05.01.2024 16:44    Post subject: Reply with quote

Var vel 30 mill vi fikk for han ved overgangen til Sassuolo.
Får håpe at det er med videresalg i avtalen mellom Sassuolo og Herenveen også, da skal RBK få mer ved eventuell senere overgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 05.01.2024 17:48    Post subject: Reply with quote

Skal være på vei til Nederlandsk fotball for rundt 6 mill euro. Håper klubben har noen prosenter på videresalg her.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 05.01.2024 18:45    Post subject: Reply with quote

Ligger vel fort på 10% av overgangssum eller 15-20% av overskuddet.. Uansett ligger det vel en plass mellom 5 og 8 mill kanskje.. Normalt sett ville det ikke utgjort stort, men veldig kjærkomment nå Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.01.2024 21:07    Post subject: Reply with quote

Da Søderlund kom hjem til FKH i 2021, skrev han en kontrakt som sikret ham jobb i klubben etter at fotballkarrieren var over.

(...)

Daglig leder i FKH Martin Fauskanger bekrefter at partene hadde «flere gode samtaler».

– Vi ønsket Alexander med videre, men vi har nettopp fått beskjed om at han takket nei til jobben som spillerutvikler. Vi har ikke fått noen begrunnelse for avslaget, men det må du nesten da med Søder, sier Fauskanger.

Les mer: Over og ut for Søderlund i FKH

25 år gamle Tobias Bjørnebye signerte onsdag en 2-årskontrakt med Vard. Det bekrefter Vard-trener Kolbjørn Fosen overfor Haugesunds Avis.

(...)

- Tobias har fine ferdigheter med ball og en god pasningsfot. Han er en skikkelig tøffing i duellspillet, både langs bakken og i lufta. I tillegg er han seriøs, treningsvillig og en veldig fin fyr, sier Mæland.

........

Bakenga gjest hos NRK Trøndelag i morges. Vurderer å legge opp, men han vurderer fortsatt tilbud fra utlandet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1186
Location: Trondheim

PostPosted: 06.01.2024 09:52    Post subject: Reply with quote

Tv2 melder at Ceide kan være på vei til Herenveen. Håper vi har noen % her. Ellers er visst utlån til BG aktuelt. Skrekk og gru!

Kilde: https://www.tv2.no/sport/.../16352286/
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2024 21:57    Post subject: Reply with quote

Kristoffer Zachariassen tredje beste (av 20) signeringer hos Ferencvaros siden 2011.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2024 22:15    Post subject: Reply with quote

Helland i Avisa Sør-Trøndelag i dag:



- Er en fordel med å legge opp at du får være med i «Mesternes mester»?

- Ja, du er jo avhengig av å ha lagt opp for å være med. Men jeg skulle helst tenkt meg å ha kropp til å spille litt til. Det har jeg ikke.

- Er det et savn?

- Jeg savner hver dag å konkurrere og spille - og jeg savner den barnslige gleden av å spille fotball. Men det var kult å være med i «Mesternes mester». Det er jo et gedigent kompliment - om du kikker på CV-en til de som er med - og det betyr at du har utretta noe da du var aktiv

- Hvordan var det?

- Det var gøy, moro og beintøft - veldig tøffe øvelser. Det foregikk over ei innspilling der alle er med. Uansett om du røyk ut, er du med i 17 dager. Så det var ganske artig.

- Er det en fordel eller ulempe å være fotballspiller i konkurransene?

- Det er fordeler på en del ting og ulemper på andre. Jeg har jo aldri gjort statisk trening i karrieren min, så det var noe nytt. Jeg visste noen måneder før innspillinga at jeg skulle være med og ville se hvordan jeg som fotballspiller med treningsgrunnlaget mitt, kunne måle meg. Så jeg valgte ikke å øve meg på øvelser som jeg visste kom. Det var spennende å prøve.

- Er det like fnisete stemning rundt middagsbordet som det ser ut som på tv?

- Den første episoden er litt spesiell, og det var ennå litt småklamt. Så jeg tror det løsner opp etter hvert.

- Du fortalte i podkasten Mush Hour at du ble utestengt fra Lerkendal i slutten av 2020 - fordi du var ærlig om den sportslige situasjonen i et intervju med Adressa som klubben ba deg stille opp i. Det var grunnen til at du gikk til Lillestrøm og ville ta innersvingen på Rosenborg. Hvorfor forteller du om dette nå?

- Nå har det gått så lang tid at klubben ikke blir skadelidende. Og det er greit å servere ei forklaring til de som ble snurt fordi jeg dro til en annen klubb - at det var ei årsak til det. Jeg hadde ikke behov for å si noe om det tidligere, fordi det var såpass ferskt og hadde sett dårlig ut for Rosenborg. Nå er ikke de folka nødvendigvis i klubben lenger. Og jeg har flytta heim, og det er mer aktuelt å forklare hvorfor jeg dro.

- Fra årsskiftet har du slutta som akademitrener i Lillestrøm og starta som toppspillerutvikler i Ranheim - i tillegg til jobben som fotballekspert i Viaplay. Hva gjør en toppspillerutvikler?

- Utvikler toppspillere. Det er den korte og greie forklaringa. Jeg skal ha ekstra fokus på de som er unge og har karrieren framfor seg. Mange oppgaver blir opp mot A-laget, planlegge og lede treninger sammen med Chris (Christian Eggen Rismark, assistenttrener) og Kåre (Ingebrigtsen, hovedtrener).

- Kunne du tenkt deg å jobbe i Rosenborg igjen?

- Ja, det er jeg ikke fremmed for. Så vi får se.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2024 19:11    Post subject: Reply with quote

Det har lenge vært spekulert i om Tarik Elyounoussi skal bidra for FFK på banen kommende sesong.

Det er han selv usikker på.

– Jeg har ikke vært helt klar på hva jeg selv ønsker og vil. Men jeg tror nok det i så fall heller mot at det må bli i en annen rolle enn på banen. Jeg føler ikke at jeg er der jeg skal være, sier Elyounoussi.

Og fortsetter:

– Det blir feil å gå «all in» på noe du er litt usikker på også. Det er et tøft treningsregime der ute nå også, og jeg blir heller ikke yngre, sier han til Fredriksstad Blad.

Les mer: Tarik: – Jeg er glad i FFK, og vil gjerne bidra for klubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13699
Location: Namsos

PostPosted: 09.01.2024 01:00    Post subject: Reply with quote

Andrea Loberto og Ole Kristian Langås ( 30 år ) har skrevet nye kontrakter med Stabæk. Langås er fysio.

https://www.stabak.no/nyh...er-avtalen

Wangberg har for øvrig også en rolle i Stabæk.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2024 12:29    Post subject: Reply with quote

Kjetil Rekdal har fått ny trenerjobb

Kjetil Rekdal er ny trener for det kypriotiske laget AC Omonoia


TV 2 melder samtidig om kontrakt på et og et halvt år, med opsjon på ett år til, samt at Geir Frigård blir med som assistent.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 10.01.2024 15:17    Post subject: Reply with quote

Lykke til! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Liam Brady
Junior


Joined: 18 Jun 2023
Posts: 13

PostPosted: 10.01.2024 18:06    Post subject: Reply with quote

Håper for deres skyld at de har tatt noen intensivkurs i engelsk, for det som kom frem på Innsiden var ikke bra.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.01.2024 23:50    Post subject: Reply with quote

Utenom Henning Berg er det få som har vært der særlig lenge siste 15 årene ser jeg. De lengste på rundt 1,5 år men de fleste under ett år ifølge wikipedia.

Tar nok jobben fordi det er godt betalt, ett nytt eventyr og vil tro det er en grei fallskjerm inkludert når (hvis) de får sparken. Jeg blir overrasket hvis de fortsatt er der i 2025, men det handler minst like mye om klubben enn de to egentlig.

Spennende å se om de klarer å få til litt resultater i alle fall, men om Rekdal synes noe av hetsen han fikk i Norge var drøy så ser jeg for meg at det ikke er noe mildere der skulle det gå litt skeis.

Uansett, ønsker de selvsagt lykke til!
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 11.01.2024 15:28    Post subject: Reply with quote

Mush også til Kypros. Klar for Apollon Limassol.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 11.01.2024 20:37    Post subject: Reply with quote

Egentlig ganske utrolig hvordan Mush klarer å få gode kontrakter i hytt å gevær.
For all del ikke en dårlig spiller, men han er spiss og scorer jo knapt mål :/

Hadde egentlig trodd han kom til å gå til Ranheim, men kanskje neste år da?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2024 00:40    Post subject: Reply with quote

Filip Brattbakk til 07 Vestur (engelsk)

Bakenga årets trønder - grattis!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 13.01.2024 13:26    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Egentlig ganske utrolig hvordan Mush klarer å få gode kontrakter i hytt å gevær.
For all del ikke en dårlig spiller, men han er spiss og scorer jo knapt mål :/


Han scorer ikke voldsomt mye mål, men jevnt og trutt nok. Han har i tillegg erfaring fra flere land og ligaer, er i en alder hvor han kan bidra umiddelbart, kommer "gratis" og krever ikke lang kontraktstid. Han er et rimelig sikkert men ikke spesielt spennende valg for mange helt OK klubber som trenger en spiss som de vet hva de får av.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13699
Location: Namsos

PostPosted: 15.01.2024 23:54    Post subject: Reply with quote

BÃ¥de Helland og Konradsen skal spille for KIL/Hemne.

https://www.kilhemne.no/n...KuZ-0npaiw
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 534, 535, 536 ... 538, 539, 540  Next
Page 535 of 540

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb