View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 06.12.2023 23:29 Post subject: |
|
|
Dette handler også om økonomi _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.12.2023 23:46 Post subject: |
|
|
Maalen selv har vel bekreftet at han ikke har snakket med klubben om en assistentrolle, så det kan vi vel utelukke at har blitt diskutert noe særlig.
Jeg sliter med å forstå logikken bak at man sender fire stykker til København for å diskutere en assistentrolle. I tillegg må man huske at de dro videre til Stockholm etter å ha vært i København, trolig for å møte Lagerlöf hvis vi skal tro de siste ryktene. Så jeg tror ikke de møtte Johansson for å diskutere om han skal være assistent til Maalen. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 06.12.2023 23:54 Post subject: |
|
|
Det er nok hovedtrener det foregår møtevirksomhet for å ansette. Enn så lenge vet vi ikke hvem det blir.
Den som ansettes vil nok være med i prosessen for å hente sin assistent etterpå. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.12.2023 09:39 Post subject: |
|
|
CGJ sier til Adressa at det fortsatt ikke foreligger en innstilling til ny trener. Litt overraskende. Da vil det nok drøye litt til før ny trener er på plass. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 07.12.2023 09:47 Post subject: |
|
|
Ting kan jo skje fort hvis snøballen først begynner å rulle. Utover d er d bemerkelsesverdig hvor sykt lange disse prosessene er i rbk kontra andre klubber. Legger man til at vi har bommet bra i de tidligere prosessene som tok like lang tid er d på grensa til komedie. For en farse. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.12.2023 09:57 Post subject: |
|
|
Jeg noterer meg at både Iversen og Mini mener en junior trener er for usikkert slik situasjonen er nå i RBK.
Prosessen.
Hva kunne vi forvente. En blakk klubb som ønsker en topp trenere.
Da ender du fort opp med en som kun har erfaring som junior trener.
Han kan godt være super dyktig. Men det er ikke på den hyllen RBK burde være.. _________________ Medløpere.
Last edited by Neeskens on 07.12.2023 10:00; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 07.12.2023 09:59 Post subject: |
|
|
Skulle likt å høre hvem Mini og Ivers heller ville hatt inn, med den profilen de skisserer. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7060 Location: South-west coast exile
|
Posted: 07.12.2023 10:04 Post subject: |
|
|
Nå har ikke akkurat Mini eller Iversen den største tyngden i slike spørsmål. Det er ganske mange andre jeg ville spurt før jeg spurte de to om dette. Mini er på nivå med den gjengse kommentarfeltdeltakeren, både i stil og innhold.
Alle trenere må starte et sted. Johansson virker som et stort trenertalent. For meg virker det som en spennende og god ide å forsøke å ansette han. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 07.12.2023 10:04 Post subject: |
|
|
Nå har ikke akkurat Mini eller Iversen den største tyngden i slike spørsmål. Det er ganske mange andre jeg ville spurt før jeg spurte de to om dette. Mini er på nivå med den gjengse kommentarfeltdeltakeren, både i stil og innhold.
Alle trenere må starte et sted. Johansson virker som et stort trenertalent. For meg virker det som en spennende og god ide å forsøke å ansette han. |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 07.12.2023 10:27 Post subject: |
|
|
Trond Sollied er treneren vi skulle hatt men som vi av ulike årsaker aldri fikk.
Jeg vokste opp med Mini som forbilde, men nå må vi snart stikke fingeren i jorda å innse at vi ikke befinner oss i 1988.
Mulig en ung fremadstormende svenske er det vi trenger, men da må han få arbeidsro (noe han garantert ikke får her oppe). _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.12.2023 10:27 Post subject: |
|
|
Hva er forskjellen på de to og Tore Reg/Dorian/By Rise?
Ola er nok godt over resten men ikke de andre.
Bardal ??
Hva kan han om fotball egentlig?.
Onenexus er jo agenter også for Alf?? _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.12.2023 10:28 Post subject: |
|
|
Mini er kanskje det beste eksemplet på en person klubben overhodet ikke bør høre på. Misforholdet mellom selvtillit og kompetanse er ekstremt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.12.2023 10:31 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Hva er forskjellen på de to og Tore Reg/Dorian/By Rise?
|
Enig, godt spørsmål. Skjønner heller ikke hvorfor Tore Reg og By Rise er involvert i treneransettelsen, ingen av de er kvalifiserte sånn jeg ser det. Dorian vet jeg ikke hvem er. |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 07.12.2023 10:38 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Neeskens wrote: | Hva er forskjellen på de to og Tore Reg/Dorian/By Rise?
|
Enig, godt spørsmål. Skjønner heller ikke hvorfor Tore Reg og By Rise er involvert i treneransettelsen, ingen av de er kvalifiserte sånn jeg ser det. Dorian vet jeg ikke hvem er. |
At Ola By ikke skulle være kvalifisert til oppdraget forstår jeg ikke mye av.
Han har lang erfaring som toppspiller, har trent Rosenborg, har lang erfaring som toppleder i yrkeslivet og har en master i ledelse fra NTNU.
Hva mangler?
Ansettelser er ikke eksakt vitenskap. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 07.12.2023 10:39 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Jeg noterer meg at både Iversen og Mini mener en junior trener er for usikkert slik situasjonen er nå i RBK.
Prosessen.
Hva kunne vi forvente. En blakk klubb som ønsker en topp trenere.
Da ender du fort opp med en som kun har erfaring som junior trener.
Han kan godt være super dyktig. Men det er ikke på den hyllen RBK burde være.. |
Nå møtte jo Iversen selv opp på trenerintervju for et par år siden, uten å ha den store utdannelsen i faget.
RBK har vel rydda plass for en grei trenerlønn, ved å si opp en del ansatte som kansje ikke var like uunnværlige i administrasjonen, som en habil trener og hans lønn er. |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 07.12.2023 12:47 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | CGJ sier til Adressa at det fortsatt ikke foreligger en innstilling til ny trener. Litt overraskende. Da vil det nok drøye litt til før ny trener er på plass. |
Kan jo tenkes at dette er en hvit løgn for å skape arbeidsro til det formelle er på plass. I motsetning til hva tidligere styrer har holdt på med, hvor "alle" har blitt holdt løpende orientert om listens prioriteringsrekkefølge, og hvilken kandidat man til enhver tid jobber med, etter hvert som første, andre, tredje og fjerdevalg takker nei. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.12.2023 12:56 Post subject: |
|
|
Ny trener er vel ikke vårt hovedproblem.
SÃ¥ det blir bra uansett av de vi velger som er aktuelle.
Økonomien og spillerstallen er problemet som må løses _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 07.12.2023 13:11 Post subject: |
|
|
Niels Frederiksen, som egentlig bare er blitt lansert i et intervju med Mike Jensen, blir linket til den ledige jobben i Häcken.
Kilde: bold.dk |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 07.12.2023 14:00 Post subject: |
|
|
Dagen etter at nyheten om Høgmos overgang til japansk fotball lanseres mulig arvtager altså.. Hva faen?? Skal de ikke kjøre "prosess" i åtte mnd. og ende opp med fjerdevalget?? For noen amatører de er i Häcken altså. Sånn driv itj vi på i træge trøndelag..  |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 07.12.2023 14:04 Post subject: |
|
|
Habilos wrote: | Kan jo tenkes at dette er en hvit løgn for å skape arbeidsro til det formelle er på plass. I motsetning til hva tidligere styrer har holdt på med, hvor "alle" har blitt holdt løpende orientert om listens prioriteringsrekkefølge, og hvilken kandidat man til enhver tid jobber med, etter hvert som første, andre, tredje og fjerdevalg takker nei. |
Det er sikkert mere "executive speach" fra henne. Det kan godt hende at de har et førstevalg klart, men at det ikke blir lagt frem en innstilling før neste styremøte.
Adressa burde spurt henne om det vil bli lagt frem en innstilling denne uken. Da kunne vi fått et mere vettugt svar. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.12.2023 14:36 Post subject: |
|
|
Vakker Blomst wrote: | Dagen etter at nyheten om Høgmos overgang til japansk fotball lanseres mulig arvtager altså.. Hva faen?? Skal de ikke kjøre "prosess" i åtte mnd. og ende opp med fjerdevalget?? For noen amatører de er i Häcken altså. Sånn driv itj vi på i træge trøndelag..  |
Häcken har nok kjørt prosess i lengere tid for å sondere terrenget al lden tid Høgmo har overprestert og hatt flere tilbud fortløpende så det er ikke overraskende.
Tipper B/G også har en plan B om Kjetil skulle forsvinne.
Det blir en helt annen prosess enn den resikuleringen av trenere som foregår hos oss og andre klubber i TL. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 07.12.2023 15:39 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: |
Høres ut som en knallsikker suksess.
Endelig slutter vi å famle i blinde? "Starte et sted", "talent", "ide", "forsøke å ansette"... Høres ut som om det er akkurat det vi trenger nå (ironialarm)... |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 07.12.2023 15:49 Post subject: |
|
|
Hva synes du vi trenger da? Samme gamle trauste, grå trenerne som lever 15 år tilbake i tid? |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 07.12.2023 16:12 Post subject: |
|
|
Er jo ganske mange eksempler på unge, moderne trenere som går rett fra mindre klubber eller akademistillinger og til suksess i større klubber enn RBK nå for tiden.
Håper klubben velger ferdigheter og moderne syn på fotball denne gangen enn lang erfaring og det å være over femti år som viktigste egenskaper. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 07.12.2023 16:20 Post subject: |
|
|
Det vil være en viss form for bingo uansett hvem man ansetter. Det finnes ingen garantier i fotball. Men å ansette en trener som allerede har brukt «prøveperioden» sin på å ikke få til noen ting, blir jo en slags fallitterklæring for klubben. Håper ikke klubben henter spillere på prøvespill i hvertfall, hvis man får kontrakt etter å ha levert på det nivået som Maalen har prestert i «trenerprøvespillet» |
|
Back to top |
|
 |
|