English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 13:35    Post subject: Reply with quote

Det bekrefter jo noe om spillergruppas manglende profesjonalitet i det minste som påpekt av flere tidligere.

Men sier endel om Maalens sosiale antenner også Very Happy
Zarm93
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 13:43    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Mulig Maalen er feilsitert, men om han mener dette, så sier det mye om egen innsikt.

- En svært spesiell sesong preget av mye motgang og ustabilitet. Det har vært for dårlige prestasjoner over hele linja - fra treningsleirene og treningskampene i vinter til seriekampene i vår.

Så de dårlige prestasjonene er fastsatt til tiden før Maalen. Etter at Rekdal ble erstattet av han selv, har det gått på skinner. Kan godt få kritisere prestasjonene i vår, men ikke stopp med seriekampene i vår. Høsten har vært minst like håpløs. Ta LITT ansvar, om ikke annet.

Det der er jo også å tolke det Maalen sier i verste mening. På ingen måte sier han at ting har "gått på skinner" etter at han tok over. Han har jo gjennom flere intervjuer i høst påpekt at det som har blitt levert har vært for dårlig - riktignok med flere unnskyldninger/forklaringer på hvorfor det er slik - men der var heller ikke Rekdal noe særlig bedre.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 14:15    Post subject: Reply with quote

Maalen er i allefall tydelig på at høsten ikke har vært god nok i det intervjuet med Nidaros. Det jeg stusset mest på i intervjuet var når han snakket om forsvarsspillet og trakk fram kampen borte mot Viking som en av kampene vi forsvarte oss bra. Det synes ikke jeg vi gjorde for å si det sånn, de hadde flere gode muligheter til å score men gode redninger av Tangvik og to skudd i treverket som fort kunne ha godt inn hjalp oss veldig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende

PostPosted: 06.12.2023 15:41    Post subject: Reply with quote

Vi forsvarte oss godt mot Viking, både med 11 og 10 mann.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 16:22    Post subject: Reply with quote

Jeg følte vi ikke forsvarte oss særlig godt, men det er lov å ha forskjellig inntrykk.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 16:53    Post subject: Reply with quote

Livredd for at klubben går for Maalen. I tillegg til å å mislyktes totalt med sånn ca. ehh alt, virker han mer og mer virkelighetsfjern. Om klubben går for han skal jeg prøve beinhardt å slutte å følge med på rbk.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 17:27    Post subject: Reply with quote

Jeg kommer ikke til å slutten følge med på klubben min, uansett hva treneren heter, men jeg har mest sans for trenere som viser at de er gode, i stedet for å snakke om hvor gode man er. Maalen har vel for det meste snakket om at han er rett mann og «ekspert» på den fotballen som klubben skal spille. Ikke mye av det som kommer fram på banen. Jeg sliter med å tro på det Maalen sier, fordi det viker såpass nye fra den virkeligheten som vises i banespill. Mye floskler og tomt snakk. Men, om Maalen får fortsette, så støtter jeg klubben uansett. Er RBK fan. Det er klubben jeg støtter, ikke treneren.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 19:04    Post subject: Reply with quote

De har en mye værre jobb nå enn etter Hareide.Den gang feilet de og det skal ikke overraske meg om de gjør det igjen. Det er imidlertid å håpe at det blir noe billigere denne gangen når vi er ca blakke.
Kanske det gjør det enklere??

Vi bør uansett trener klare topp 4 med alle friske og raske og snuse på bronsje
ibejnar
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 20:40    Post subject: Reply with quote

Ansvarsfralæggelse af værste skuffe. Altså de værste præstationer og mest uhyrlige kampe kom jo med ham som træner. Undervejs tog jeg mig faktisk i at savne Rekdals struktur.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 21:04    Post subject: Reply with quote

Vi slapp vel inn nok mål da også, tross 8 mann rundt og forran 16m. Men det marerittet er glemt.

Maalen synes jeg snakker i intervjuene som han prøver å forsvare en allerede tatt avgjørelsen av klubben.Men who knows
tigerbart
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 21:19    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vi bør uansett trener klare topp 4 med alle friske og raske og snuse på bronsje

Jeg er redd det kan bli litt tøffere enn som så. Uten et skikkelig grunnspill er det vanskelig mot helt ordinære motstandere. Alt fra Brann og Viking til Sarpsborg og Lillestrøm er lag som i utgangspunktet skal være bedre enn oss nå, og da har jeg ikke nevnt de beste. Jeg tror vi skal være uhyre fornøyde om vi kan knipe en fjerdeplass neste år. Det vil være en god prestasjon! Mer sannsynlig er nok 5-8. plass.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 07.12.2023 11:20    Post subject: Reply with quote

Det eneste halmstrået kan være at Maalen har operert litt annerledes i høst for å imponere ledelsen. Som alle ser gikk jo det i dass. Men det kan være han lykkes litt bedre med en lengre kontrakt. Ned med skuldrene, tenke mer langsiktig og tørre å utfordre mer internt. Jeg tror det hjelper på.

Men det som er levert i høst er er helt latterlig så om vi velger Maalen vil jeg det er på grunn av manglende alternativer (nok en gang)
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 07.12.2023 13:00    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk Maalen sin kurs ville stått høyere hvis han hadde prioritert å bli vriene å score på samtidig som man ikke falt ned med alle 11 fra 30m og inn. Men så måtte han lykkes med det, da.
Goran
Proff

PostPosted: 07.12.2023 13:56    Post subject: Reply with quote

Kan ikke med all mulig innlevelse forstå logikken i at Maalen skal fortsette.
Han tok over et lag som han vel uttalte at var godt nok til å være et topplag? Eller har jeg drømt?
Samtidig leder han et lag som ligger i ramma hjemme mot Godset og satser på kontringer, fordi?
Bart1
Veteran

PostPosted: 07.12.2023 15:39    Post subject: Reply with quote

Siste kamp kjørte vi over Viking på bortebane. Laget han tok over har stort sett vært skadet.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 07.12.2023 16:08    Post subject: Reply with quote

Vi kjørte over Viking resultatmessig ja, men kan ikke skjønne at noen som så kampen mener vi overkjørte de på banen sånn rent spillmessig. Vi scoret på de sjansene vi hadde, de scoret på kun en av de mange flere sjansene de hadde som attpåtil var en straffe.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 07.12.2023 16:29    Post subject: Reply with quote

Hvis man ser på Viking kampen og mener dette var total overkjøring fra RBK sin side, ja da har man ikke sett samme kampen som veldig mange andre her.

Dette var jo på ingen måte en 5-1 kamp, Viking har flere i metallet, og vi kontrer inn mål på et lag som blotter seg. Vi forsvarer oss på ingen måte fantastisk, men vi er mer oppofrende i press og forsvarsspillet.
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2023 18:21    Post subject: Reply with quote

– Så er det slik på Lerkendal at om laget ligger for lavt, er folk misfornøyde. Der må Svein bli bedre. Han må klare å sette et høyt press. Ønsker man en offensiv spillestil, så henger ikke det sammen med et lavt press. En offensiv spillestil er også et offensivt forsvarsspill. Et offensivt forsvarsspill er på motstanders halvdel mye oftere og i lengre perioder enn Svein sitt RBK har vært i høst. Det er en utfordring, sier Løkberg.

(...)

– Hva er Sveins store ankepunkt?

– Det store ankepunktet er at han må videreutvikle seg. Han må, som alle andre, fornye seg. Det som skjedde i 2016, 2017 og 2018 er ikke godt nok i 2024. Basisfilosofien hans må utvikles. Får han jobben, må de evaluere hva de har vært gjennom nå, måten de spiller på. Grunnfilosofien er lik, men det må justeres ut fra hvem og hvilke spillere. Hvilke posisjoner er man god på? Balanseforholdet i laget under angrep. Slike ting er han nødt til virkelig å grundig gjennom for å ta det neste steget som trener og at laget han trener skal ta de neste steget. Han kan ikke gå i fella og si «vi spiller 4-3-3, vi spiller framover». Alle vil jo det. Men hvordan gjøre det? Det handler om et spill-motspill som utvikler seg hvert år i Eliteserien, sier Løkberg.

Les mer: Ingen spillere kjenner RBK-sjefen bedre. Vi stilte ham 12 kritiske spørsmål: – Det må han ta på alvor

– I fotball blir man målt på resultat, uansett om det er fortjent eller ikke. Samtidig tror jeg vi har en spillergruppe som overhodet ikke har mistet troa på det. Vi har en spillergruppe som ser at hvis vi fortsetter i samme sporet, og samtidig får tilbake bærebjelkene og mesterlærerne i laget, vil vi skape mer utvikling, sier Maalen og fortsetter:

– Internt i prestasjonsgruppa vet jeg at vi tenker slik, så har jeg fått klare signaler på at de som bestemmer også ser de store linjene. At de ser at det å gå for en løsning som henger tett sammen med klubbens identitet, det er veien å gå, sier høstens RBK-trener.

Les mer: Avgjørelsen nærmer seg. Nå bekrefter han nylig RBK-samtale: - Vi avklarte en felles forståelse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran

PostPosted: 08.12.2023 08:12    Post subject: Reply with quote

han har simpelthen gang på gang vist at han ikke magter det her taktisk. Farvel Europa pga. ham alene. Og i flere liga kampe er vi også blevet kørt midt over specielt på udebane. Jeg tror ganske enkelt ikke spillerne kan have den rette respekt heller. Det må stoppe nu.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 12:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Så er det slik på Lerkendal at om laget ligger for lavt, er folk misfornøyde. Der må Svein bli bedre. Han må klare å sette et høyt press. Ønsker man en offensiv spillestil, så henger ikke det sammen med et lavt press. En offensiv spillestil er også et offensivt forsvarsspill. Et offensivt forsvarsspill er på motstanders halvdel mye oftere og i lengre perioder enn Svein sitt RBK har vært i høst. Det er en utfordring, sier Løkberg.

Dette er vel det største ankepunktet mot Maalen. Brann er veldig gode til å spille med høyt press og det var pinlig hvordan vi ble utspilt på Lerkendal (med Reka som trener). Dessverre så har dette ikke blitt noe bedre under Maalen. Tvert om.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 14:15    Post subject: Reply with quote

Det å forsvare seg i en 4-5-1 som Eggen gjorde ute trenger ikke være feil. Men det må gjøres mye bedre enn det vi gjør nå. Drillos var best i verden i 4-5-1. Kanskje fotballen er så mye endret at det ikke går lenger
MEN, vi kan ikke gjøre det frivillige på Lerkendal.
Det er vel det Maalen har sviktet mest på. Når du prater om å dominere og styre gjennom spill styrke må du tørre å stå i det helt til det fungerer. Nå ble også Maalen som mange før ham tatt av presset og la seg lavt for å unngå baklengs

Det er problemet i RBK. Du må lykkes ganske fort. Kåre sto i det og lyktes.

Last edited by Neeskens on 09.12.2023 14:18; edited 1 time in total
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 14:17    Post subject: Reply with quote

Løkberg sier spillestilen til rbk er utdatert ja,Først må laget spille som vi skal.
Samhandling går aldri av moten løkberg,hadde spillestilen vært godt innkjørt hadde det sett annerledes ut.
Løkberg snakker om og fornye seg ja,Bare for de legger om formasjon og har press spill så betyr det ikke at det vi gjør er feil.
Men det må jobbes med.
Viking og brann er lag som baserer seg på gjennvinne ball for og skape sjanser,det funker,men ikke til og bli best.

RBK mangler struktur og samhandling,Veldig dårlig rolle forståelser i laget også,Blir fryktelig mye en og en.
Blir slått mye langt også..Som kanskje var smart mot vikring siden de vil stresse stopperne våre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Neeskens
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 14:29    Post subject: Reply with quote

Det å si at prinsippene til Eggen er utgått på dato blir håpløst.
FCK Junior treneren følger jo mye av det samme med en dyp sentral og indreløpere og brede danske kanter.

Så da er vel han også utgått på dato da kun 33 år gammel.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 15:08    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen som sier at prinsippene til Eggen er gått ut på dato? Man sier at å gjøre alt likt som Eggen gjorde på 90-tallet, er gått ut på dato. Alt må utvikles, om det skal fungere. Hvis ikke blir det lett å finne en «motgift».
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 15:27    Post subject: Reply with quote

Ingen sier at Eggen’s 4-3-3 er udatert. Men den er videreutviklet. Det er bare å se på Barcelona, Man.City, Liverpool og Bayern Munchen sin spillestil utvikling siden 2008.

Maalen bør være RBK-trener, for RBK 2 og junior, hvor man jobber med grunnprinsippene i 4-3-3. Stygt sagt, så vil ikke jeg at Maalen skal være trener for et lag som selger sesongkort, for det grenser til svindel.. Man får ikke varen man betaler for.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59  Next
Page 55 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb