English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 60, 61, 62  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 04.12.2023 14:18    Post subject: Reply with quote

Bart1, du hisser deg opp over et narrativ du koker opp selv og som ikke er basert på noen som helst innsikt i hva som foregår eller ferdighetene til Johansson.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 14:22    Post subject: Reply with quote

Generelt veldig mye opp-asing over ikke-eksisterende problemer.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 14:39    Post subject: Reply with quote

Noen klarte å se at Pep Guardiola og Julian Nagelsmann var dyktige trenere da de var veldig unge/trente juniorlag. Det er mulig å se talent på andre måter enn å telle antall seriegull. Jeg vil være langt mer skeptisk til en 55-åring som maks har klart ett seriegull i en 20 år lang trenerkarriere.

Jeg synes dette er spennende! Jeg syntes Horneland var spennende. Mye handler også om timing. Kanskje er tiden og klubben mer moden for at Rosenborg satser på en ung og moderne trenertype.

Jeg antar at det danske hodejegerselskapet ønsker å gjøre en god jobb – og ønsker seg andre jobber også i fremtiden. Når de foreslår en 33-åring til Rosenborg, gjør de det ikke for å lure en stakkars 33-åring inn i en jobb de ikke tror han vil være kapabel til.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 14:45    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er pt på et sporstlig, omdømmemessig og økonimisk nivå der vi vil måtte fange fisken før den blir stor hvis vi skal ha mulighet til å skaffe den nesten Kjetil Knutsen eller Nils Arne Eggen. Johansson nyter kjemperespekt i FCK, han omtales som en nøkkelbrikke allerede nå (både for hva han gjør med juniorspillerene i dag, og hva det forventes at hans rolle med A-laget kommer til å bli).

Vi har forsøkt gragmatiske sjauere med pondus uten hell. Jeg ønsker Johansson velkommer hvis han vil.
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 04.12.2023 14:59    Post subject: Reply with quote

Kan følge opp med følgende sitater fra Bold.dk:
Quote:

"Det ville godt nok være ærgerligt at miste ham netop nu. Han gør virkelig et fantastisk stykke arbejde med de unge drenge. Forhåbentlig kan vi holde på ham lidt endnu..."

"Han virker virkelig også dygtig"

"Snitterne væk Rosenborg! Alfred er så kommunikativ stærk og så taktisk dygtig, at han er den logiske afløser for Neestrup - når Big5 kalder på ham."

"Det jeg blev imponeret over er især evnen til at navigere i kamp og guide og coache. Jovist har han der bedste hold og der er brugt massive transfermidler på u17 og u19 i fck.. men der er mange trænere når det ikke kører der enten er stille eller ryster på hovedet og fralægger sig et ansvar. Ham her reagerer og forsøger at hjælpe spillerne og løse situationerne. Ham tror jeg på."
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 04.12.2023 15:08    Post subject: Reply with quote

Habilos wrote:
"Det jeg blev imponeret over er især evnen til at navigere i kamp og guide og coache. Jovist har han der bedste hold og der er brugt massive transfermidler på u17 og u19 i fck.. men der er mange trænere når det ikke kører der enten er stille eller ryster på hovedet og fralægger sig et ansvar. Ham her reagerer og forsøger at hjælpe spillerne og løse situationerne. Ham tror jeg på."

Tommel'n opp! Veldig godt innspill, akkurat det man vil høre om en trener idag.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 15:15    Post subject: Reply with quote

At RBK trenger en ny knutsen for å komme tilbake mot gammelt nivå er ingen tvil om
Back to top
hatemolde
Senior

PostPosted: 04.12.2023 15:45    Post subject: Alfred Johnsson Reply with quote

Er super posetiv til Alfred Johnsson. Jeg er dritt lei at vi tar safe og kjeldelige valg. At vi trenger en meritert trenger er bare tull. Se på hva reka og hareide gav oss. At han ikke er hovedtrener i fck er heller ikke et minus. Xavi Alonso gikk fra u21 til Real Sosidad til hvoed trener i Leverkusen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 16:46    Post subject: Reply with quote

Kommer an på hva man legger i "gammelt nivå" da. Eggen resultater får vi ikke se igjen i vår levetid, så akkurat det kan vi slå fra oss med engang. Men i forhold til å bli konkurransedyktig i toppen så tror jeg ikke nødvendigvis vi trenger så store mirakler. Det lag som Brann, Tromsø og Viking har levert i år er jo ikke akkurat fryktelig avskrekkende, så får vi en trener som evner å få ut noe av potensialet som ligger der, så er det sannsynligvis nok til å være med i medaljekamp.

Selv om vi har klare begrensninger i denne spillerstallen, så er det både mulig og realistisk å kjempe om medalje allerede i 2024. Ser man på spillerstallen vår kontra de fleste lagene over oss på tabellen, så er det lag vi skal komme foran med pari prestasjon. Glimt og Molde sitter på overlegne økonomiske ressurser, så der må vi nok prestere over evne. I allefall i forhold til Glimt. Så regner jeg med Molde svir av penger for å fikse årets fadese. De øvrige lagene bør vi være konkurransedyktige i mot allerede neste sesong.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 17:03    Post subject: Reply with quote

Gi meg Bob Bradly med denne mannen som assistent.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 17:22    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Kommer an på hva man legger i "gammelt nivå" da. Eggen resultater får vi ikke se igjen i vår levetid, så akkurat det kan vi slå fra oss med engang. Men i forhold til å bli konkurransedyktig i toppen så tror jeg ikke nødvendigvis vi trenger så store mirakler. Det lag som Brann, Tromsø og Viking har levert i år er jo ikke akkurat fryktelig avskrekkende, så får vi en trener som evner å få ut noe av potensialet som ligger der, så er det sannsynligvis nok til å være med i medaljekamp.

Selv om vi har klare begrensninger i denne spillerstallen, så er det både mulig og realistisk å kjempe om medalje allerede i 2024. Ser man på spillerstallen vår kontra de fleste lagene over oss på tabellen, så er det lag vi skal komme foran med pari prestasjon. Glimt og Molde sitter på overlegne økonomiske ressurser, så der må vi nok prestere over evne. I allefall i forhold til Glimt. Så regner jeg med Molde svir av penger for å fikse årets fadese. De øvrige lagene bør vi være konkurransedyktige i mot allerede neste sesong.

Det er ihvertfall veldig tynn suppe å tillegge Glimt sine prestasjoner til "økonomiske ressurser" og at det er det som står mellom oss og det å gjenskape suksessen som Glimt har gjort.

Målet må jo være å skape Glimt v2. Altså faktisk klare å bygge opp et lag med sterke rollespillere, som blir samspilt og som leverer god fotball, og slik bygge resultater og igjen økonomi over tid.

Det er Glimt vi må se til i dagens fotball, fremfor å mimre om hvordan RBK kom fram i storhetstiden. For Glimt gjør noe veldig riktig.
Back to top
OlsenfraBuran
Senior

PostPosted: 04.12.2023 17:43    Post subject: Reply with quote

FCK har ikke noe U21-lag. U19 er under A-laget
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 17:58    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Gi meg Bob Bradly med denne mannen som assistent.

Regner med at Bradley syns det er greit å få en random assistent utpekt av klubben, ja
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 18:18    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Sløvsekken wrote:

Det er ihvertfall veldig tynn suppe å tillegge Glimt sine prestasjoner til "økonomiske ressurser" og at det er det som står mellom oss og det å gjenskape suksessen som Glimt har gjort.

Målet må jo være å skape Glimt v2. Altså faktisk klare å bygge opp et lag med sterke rollespillere, som blir samspilt og som leverer god fotball, og slik bygge resultater og igjen økonomi over tid.

Det er Glimt vi må se til i dagens fotball, fremfor å mimre om hvordan RBK kom fram i storhetstiden. For Glimt gjør noe veldig riktig.

Veldig tynn suppe å tillegge meg den påstanden også. Jeg har da aldri påstått at Glimt er der de er pga økonomi. Økonomi er derimot en solid brekkstang for å holde seg i toppen over tid. RBK er det beste eksempelet siste 20 årene. Haug med gull til tross for elendig klubbdrift siden 2002. Og selv om man mister nøkkelspillere så har man midlene til å få de erstattet.

Skal man konkurrere med Glimt nå så trengs det noe ekstraordinært for å få ut et slikt nivå med den stallen vi har. De øvrige lagene er det derimot realistisk at vi skal kunne konkurrere med. Muligens med unntak av Molde, som til tross for fadese i år, har økonomi til å gjøre nødvendige tiltak for å heve nivået kraftig til 2024.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 18:33    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Bart1, du hisser deg opp over et narrativ du koker opp selv og som ikke er basert på noen som helst innsikt i hva som foregår eller ferdighetene til Johansson.

Dine innsiktsfulle og detaljerte motargumenter, presentert punkt for punkt, har virkelig kastet lys over svakhetene i mitt resonnement. Jeg må ærlig innrømme at du sannsynligvis har rett. Dette kommer utvilsomt til å bli en fremragende signering.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 04.12.2023 19:14    Post subject: Reply with quote

Spennende om det blir denne karen. Synes i det hele tatt det er spennende så lenge personen ikke kommer fra Norge. Tror det vil gjøre klubben godt å få inn noen utenfra som ikke er så godt kjent med hvordan ting gjøres i klubben og som kanskje ikke har så mye kjennskap til noen av spillerne.

Spesielt det å få inn en som møter spillergruppa uten å favorisere noen pga tidligere prestasjoner osv og bare fokusere på hva hver enkelt presterer på treningsfeltet tror jeg man har godt av nå.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 20:02    Post subject: Reply with quote

Kan det hende at vi får en slags gentlemans agreement med FCK at dette blir hans springbrett mot en videre karriere der som a-trener? Et par (suksessfulle) år i Rosenborg, og han får oppfylle drømmen om å trene FCK. Jeg vil klassifisere suksessfull som i at vi klarer medalje samt kvalifiserer oss til Europa.

Alle vinner. Og i en sånn avtale kanskje vi kommer unna med begrensede kostnader relatert til det å hente han hit.
Back to top
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 04.12.2023 20:58    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Dette leder meg til å reflektere over om denne treneren virkelig har den nødvendige tyngden og erfaringen til å lede Rosenborg til suksess. Hva er realistisk sannsynlighet for at han vil lykkes – mellom 10% og 30%? Og, viktigere, hva skiller denne potensielle ansettelsen fra andre treneranstrengelser Rosenborg har gjort de siste tiårene, og hvordan kan det gjøre den til en bedre avgjørelse?

Det er ikke mulig å gjøre en sannsynlighetsregning. Det er tross alt ikke snakk om et FIFA-spill. Så er jo ikke «lykkes» tydelig definert heller?

Bart1 wrote:

Dette ville utvilsomt være en fremragende ansettelse for Onenexus. Ved å finne en trener fra deres eget stall til en klubb som er en av deres kunder, vil de kunne dra nytte på to fronter uten å påta seg ekstra arbeid.

Premisset er ar Onenexus ikke bryr seg om integritet i det hele tatt. Samtidig må det være slik at avtalen er svært gullkantet for dem, litt som å vinne i lotto? Jeg tviler på at det er slik de jobber.

Bart1 wrote:

Er virkelig styret så inn i h. innkompetente? Seriøst? Jeg trodde det stod dårlig til - men, dette? Satser fremdeles på at dette intervjuet var for å ansette en assistent. Noe annet vil sjokkere meg like mye som Perry, Horneland eller Reka ansettelsen...

Hva forventer du egentlig?

1. RBK er per i dag en middelhavsfarer.

2. Tidligere trenerjakter har visst at vi ikke står særlig høyt i kurs hos trenere.

3. Budsjettet er svært begrenset (likviditeten er elendig)

De har garantert sondert terrenget ut fra en del kriterier som; må være billig å anskaffe + være interessert + spille 433 + X^2.

Vi må være edruelig. Kanskje kan vi snappe opp et potensielt trenertalent før alle andre gjør det.

Maalen har i hvert fall ikke bevisst noe som helst. Og så mange andre alternativer har vi garantert ikke.

Men så vet vi minimalt om prosessen, så det er godt gjort å være så skråsikker som du er.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 04.12.2023 21:21    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
vegran wrote:
Det er ikke utenkelig at dette blir FCK's neste trener hvis vi ikke snapper han nå.

Hva i all verden baserer du dette på? Han er overhodet ikke aktuell som trener for FCK - det er en enorm forskjell å trene juniorlaget og et a-lag som FCK. FCK sin A-lagsstall er værd nær en milliard til sammen, mens juniorlaget ligger på ca 20 mill.

Tviler forøvrig at vi har tiltenkt han rollen som hovedtrener - det må være snakk om assistent til Maalen.

Altid imponert over ditt kunnskapsnivå og kontaktnett. Det snakkes i dansk media om Alfred Johansson som FCKs neste hovedtrener. Men du vet sikkert bedre. Skal nevnes at FCKs nåværende trener Jacob Neestrup selv har erfaring fra Købens yngre avdeling. Var trener for U-17 i perioden 2013-2018. Deretter assistent ett år, hovedtrener for Viborg i dansk 1. div ett år og så assistent for FCK igjen. Før han ble forfremmet til hovedtrener i fjor høst når Jess Thorup fikk sparken. Mye tyder på RBK håper å bryte inn tidlig i et spennende karriereløp.

Positiv.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 21:33    Post subject: Reply with quote

Det ser ut som Johansson har en bachelorgrad i sportsvitenskap ved Gymnastik- og idrottshögskolan i Stockholm og tatt kurs i High Performance Football coaching ved universitetet i Lisboa. Han er også inspirert av trenere i Valencia som han ble kjent med da han jobbet i Djurgården.

Her er en tekst han tydeligvis har skrevet om seg selv i forbindelse med kurset i Lisboa, den gang han var U12-trener i FCK:

Quote:
Throughout my career as a football coach I have always valued education highly. Currently I’m
taking my bachelor degree in Sports Science at the Swedish School of Health and Sport Sciences in
Stockholm. When I first heard about your course I was immediately intrigued by its structure and
content. The possibility to gain a lot of theoretical knowledge and at the same time learn how to put
it into practice is something that makes me very excited. I’m especially interested in the opportunity
to discuss and share ideas about leadership and football with the competent lecturers and fellow
students.

My time in Djurgardens IF, Stockholm and F.C. Copenhagen has taught me a lot of things about
both leadership and football. In Djurgarden we had a strong collaboration with academy coaches of
Valencia C.F from whom I’ve learned a lot about building my own principles of the game and
design exercises from these. In F.C. Copenhagen I have continued to train my ability to create
exercises and on top of that I have developed my leadership.

Jeg synes mye virker lovende med denne fyren, inntrykket blir ytterligere forsterket av kommentarene fra bold.dk over her RBK
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 22:16    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer litt på hva som skiller denne svensken og en trener i vårt eget akademi??
Jo noe vet jeg og det er at akademiet i FCK har helt andre ressurser enn oss
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 22:21    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Jeg lurer litt på hva som skiller denne svensken og en trener i vårt eget akademi??
Jo noe vet jeg og det er at akademiet i FCK har helt andre ressurser enn oss

Vi har ingen klare hovedtreneremner i eget akademi pdd. Så er nok FCK-systemet drevet vesentlig mer profesjonelt enn RBK sitt, så han har referanser absolutt ingen i RBK besitter.
1874
Senior

PostPosted: 04.12.2023 22:21    Post subject: Reply with quote

Er det et retorisk spørsmål?
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 04.12.2023 23:02    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Tror du en 32 år gammel junior trener har et veldig stort kontakt nettverk på kontinentet
Jesez

Tja, vi vet han iallfall har kontakter i Valencia og Spania. Og Danmark. Hvilket nettverk tror du Maalen har? Jesus. Nei, det var Bratseth det.
Back to top
Tyholt
Proff

PostPosted: 04.12.2023 23:48    Post subject: Reply with quote

https://open.spotify.com/...vXG--4D9bw
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 60, 61, 62  Next
Page 5 of 62

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb