View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ståle Veteran
|
Posted: 17.08.2023 14:47 Post subject: |
|
|
Kunne godt ventet til Mandag med å låne ut Bjørlo. Typisk om han blir matchvinner på søndag |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.08.2023 17:14 Post subject: |
|
|
Handler litt om hvor vanskelige man skal være i forhandlingene med risiko for om budgiver trekker seg. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 19.08.2023 17:41 Post subject: |
|
|
I den grad de kan kalles budgiver...dette er almisser. Vi opptrer jo som en blanding av Slumsøstrene og fulle sjømenn. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 19.08.2023 21:32 Post subject: |
|
|
Rbk har for vane å legge seg på ryggen i forhandlinger, så er ikke spesielt overrasket.
I forhandling er det vesentlig hvem som sitter på eplene de andre vil ha. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.08.2023 21:43 Post subject: |
|
|
Morten Bjørlo til Hamar Arbeiderblad etter kampen:
- Litt av grunnen til at jeg kom hit var at jeg ønsket en fair konkurransesituasjon igjen, som jeg ikke følte at det var i Trondheim _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.08.2023 23:47 Post subject: |
|
|
Bare å selg. Spilte masse i starten og Maalen ville prøve en ny konstelasjon og kontinutet, og etter fire kamper på benken suitrer han seg bort. Toppidrettskultur my ass  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.08.2023 21:10 Post subject: |
|
|
Uansett ikke bra for trenerteamet at våre spillere ikke opplever at kampen om plass på laget er rettferdig.
Uten i fra ser det ut som de med trønder dialekt prioriteres av den grunn og ikke fordi dem er bedre enn alternativene se typer som Skarsem og Tagseth. Ikke at Bjørlo er på et veldig annet nivå, men han er nok jevngod. Ingen av dem er god nok for at de skal starte kamper over tid for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.08.2023 22:21 Post subject: |
|
|
Er ambisjonen å komme tilbake til RBK?
– Selvfølgelig. Det er klubben jeg er ansatt hos oss. En veldig fin gjeng og Norges største klubb. Hvem ville ikke gitt det et forsøk? Jeg har hatt en del gode kamper, også synes jeg sjansene ble færre og færre utover sommeren. Sånn er det av og til.
Er det ufortjent at du ikke har fått flere muligheter?
– Det er mye bra spillere, selvfølgelig. De har vunnet fire på rad før dette og de som har fått sjansen har spilt bra. Men jeg skulle gjerne sett at det var jeg som fikk sjansen og ikke noen andre, selvfølgelig. Jeg tror jeg hadde tatt godt vare på de. Jeg fikk mye tillit under Kjetil og spilte godt, selv om laget gjerne slet litt. Sånn er det i fotball, det nytter ikke gå rundt å være bitter eller sur på noen. Jeg spiller i HamKam i elleve kamper til og er tilbake i Rosenborg etter det, så får vi gjøre det beste ut av det.
Lider du litt under trenerbyttet?
– Jeg skal ikke si så mye om trenerbyttet, men føler alle ser at sjansene har blitt mindre etter Svein kom inn. Sånn er det noen ganger, det kommer inn andre trenere med egne tanker og ideer. Jeg følte ikke jeg alltid var en del av de, og havnet lenger bak i køen. Da var det naturlig å se seg om etter noe annet.
Les mer: Satt i garderoben på Brakka mandag. Søndag var han med å bryte RBKs seiersrekke |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 21.08.2023 22:37 Post subject: |
|
|
"jeg vil spille så bra at noen kjøper meg".
Hvor god kontrakt har han i rosenborg siden han er så bestemt på å komme tilbake hit? |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 22.08.2023 01:58 Post subject: |
|
|
Liker spilleren og fyren, men når vi er ute av Europa så er det vel like greit at yngre slipper til. Selv om jeg velger Bjørlo 7 dager i uka foran Skarsem, Tagseth, Väänänen og PCS som IL. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.08.2023 22:40 Post subject: |
|
|
– Planen er at jeg skal tilbake til Trondheim etter sesongen, sier Bjørlo kort og konsist.
– Han er Rosenborgs eiendom igjen etter låneavtalen går ut 1. januar. Foreløpig har det ikke vært snakk om noe annet enn et lån denne høstsesongen. Så får vi se, sier daglig leder i HamKam, Bent Svele.
– Hva mener du med «så får vi se»?
– Det må jo være hvis ting skjer, som gjør at han kanskje kan være her eller andre steder. Han er opptatt av å få spille fotball, og vi vil ha gode fotballspillere hos oss. Vi er glade for å ha ham her nå, og har ikke diskutert noe utenom det nå. Det får eventuelt bli undervegs og etter hvert, sier klubbens daglige leder.
Les mer: – Jeg ønsker rettferdige konkurransevilkår. Det følte jeg ikke det var i Trondheim |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.12.2023 00:06 Post subject: |
|
|
– Jeg har ett år igjen av kontrakten min med Rosenborg, og forholder meg til det. Motivasjonen er på topp for å møte opp der i januar og vise meg fram på nytt. Jeg har noe uoppgjort der oppe, så jeg gleder meg til å se hvordan det blir over nyttår, sier Bjørlo.
(...)
– Har HamKam forhørt seg om mulighetene for å hente deg permanent tilbake?
– Nei, jeg har ikke hørt noe om hva de ønsker. De har sikkert mange valg å ta når det kommer til spillerlogistikken, også vet de vel at jeg har igjen ett år av kontrakten i Trondheim.
– Kunne du tenkt deg å spille videre for HamKam selv? Hvordan hadde du respondert om de kom med en henvendelse?
– Jeg er som sagt veldig lysten og motivert for å vise meg fram i Rosenborg igjen, der jeg har ett år igjen av kontrakten. Men sånn som ting er nå, så kan det være en mulighet for alt. Vi får bare ta det derfra, sier Bjørlo.
Les mer: Dette sier han om spørsmålet «alle» lurer på |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 02.12.2023 11:25 Post subject: |
|
|
Jeg er nok blant mindretallet her inne som gjerne gir Bjørlo en sesong til. Mer pondus og driv i hans bidrag enn flere av konkurrentene (Skarsem og Tagseth). |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 02.12.2023 11:40 Post subject: |
|
|
Bjørlo viste helt klart at han kan bidra. Noen dårlige kamper innimellom men en tydelig forsterkning sammenliknet med Tagseth og Skarsem ja. Dessverre. Når stallen skal slankes bør det ikke gå på bekostning av Bjørlo. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7060 Location: South-west coast exile
|
Posted: 02.12.2023 12:06 Post subject: |
|
|
Han er nok ganske rimelig i drift og. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 03.12.2023 15:12 Post subject: |
|
|
Viktig: rimelig i drift og en skikkelig lagspillet med stor kapsitet. Også potensial til å bli enda bedre. Blr være foretrukket foran andre |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 03.12.2023 15:31 Post subject: |
|
|
Bjørlo er en meget god spiller å ha som 13-14-15-16 mann (Stamnestrø-rollen). Håper han får sjansen igjen. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 03.12.2023 16:14 Post subject: |
|
|
Bjørlo har feil dialekt til å få muligheten ett år til. Mens Tagseth og Skarsem får sjansen til å mislykkes enda ett år.
Mulig det kan endre seg hvis Maalen forsvinner ut i kulissene. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 03.12.2023 23:53 Post subject: |
|
|
Jeg tror Bjørlo stiller svakt fordi vi har 6 midtbanespillere i Henriksen, Børkeiet, Selnæs, Nypan, Väananen og Broholm som alle har mer kvalitet, og han har ikke alderen på sin side heller. Sånn utenomsportslig så er det alltid en fordel for RBK å ha trønderske spillere (men det forutsetter naturligvis at de er gode nok).
Hvis han var i nedre sjikt blant seks midtbanespillere så ville det vært annerledes enn nåsituasjonen hvor han er i nedre sjikt blant ni av dem. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Tordenbukser Junior
|
Posted: 04.12.2023 09:10 Post subject: |
|
|
Bjørlo er solid, men ikke så god at han bør kjempe om plass i RBK fremover.
Slipp han og sats på yngre krefter.
Kristian Eriksen var hovedmålet, Kamma nekta og Reka henta makkeren. En dugelig fotballspiller, men ikke like god som førstevalget.
Noen som husker Alberto Aquilani i Liverpool? Samme storyen. L'Pool ville ha Daniele de Rossi, fikk ikke han og kjøpte partneren i stedet. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 04.12.2023 10:09 Post subject: |
|
|
De Rossi var klink umulig å hente til noen som helst klubb i championshipmanager/footballmanager |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.12.2023 10:41 Post subject: |
|
|
Stallen må slankes og samtidig må noen forsterkninger hentes. Da ryker nok Bjørlo mfl. Noen spillere med trønderdialekt må for øvrig også avhendes. |
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 04.12.2023 12:50 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Jeg tror Bjørlo stiller svakt fordi vi har 6 midtbanespillere i Henriksen, Børkeiet, Selnæs, Nypan, Väananen og Broholm som alle har mer kvalitet, og han har ikke alderen på sin side heller. Sånn utenomsportslig så er det alltid en fordel for RBK å ha trønderske spillere (men det forutsetter naturligvis at de er gode nok).
Hvis han var i nedre sjikt blant seks midtbanespillere så ville det vært annerledes enn nåsituasjonen hvor han er i nedre sjikt blant ni av dem. |
Det synes mer sannsynlig at Henriksen fortsetter som midtstopper enn at han skal bekle en indreløperrolle som han, med noen unntak, ikke har gjort på mange år. Selnæs tar jo uansett den dype rollen. Børkeeiet forsvinner vel gjerne også. |
|
Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 04.12.2023 20:17 Post subject: |
|
|
Bjørlo vert knallgod i Ham/Kam. Beste midtbanespilleren vi har |
|
Back to top |