English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 03.12.2023 20:46    Post subject: Reply with quote

Om han ikke skulle bli hovedtrener neste sesong er jeg glad han fikk avslutte med en 5-1 seier over Viking borte i alle fall.

Om han skulle bli hovedtrener neste sesong så er det fint at man fikk avslutte med en så god opplevelse og en litt bedre følelse til neste oppkjøring.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 03.12.2023 21:53    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Knutsen kan plukke fra en lavere hylle med gode forutsetninger og slenge de inn i et velsmurt maskineri som funker og skape stjerner.

Det er som Prime RBK det der.

Maalens RBK er et vaklende breddefotballag som bare tidvis klarer å skape noe bra fotball sammen.

Det er riktig. Derfor er det så viktig at vi ikke ansetter en hvemsomhelst med godt navn og fin CV. Vi må jobbe mot en filosofi, som NAE gjorde og som Knutsen gjør.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 03.12.2023 22:18    Post subject: Reply with quote

Ja 5-1 over et medalje jagende Viking borte er det virkelig breddefotball over!
waterfalls
Veteran

PostPosted: 03.12.2023 22:49    Post subject: Reply with quote

5-1 er et knallsterkt resultat, men ser man bak resultatet så lyver det jo. Dette var ingen 5-1 kamp hvor vi overkjørte motstanderen, andreomgangen og særlig etter Tangviks utvisning presset jo Viking voldsomt og det kunne like gjerne stått 3-3 på et tidspunkt i kampen. Da tror jeg vi kunne fort ha tapt kampen. Slik sett hadde vi marginene på vår side i dag og det er selvsagt veldig deilig. Andreomgangen, og særlig etter utvisningen så lå vi med alle mann i forsvar og det som hjalp oss var at Viking ga oss enorme rom å kontre i. Så kan man si at det var fordi vi ledet og hadde selv satt oss og Viking i slike posisjoner, og det er jo sant. Men av det jeg så i førsteomgangen følte jeg ikke vi hadde kontroll på kampen da heller selv om vi spilte litt mer mot etablert og hadde noe som var bra.

Jeg er strålende fornøyd med at vi vant 5-1 og det tror jeg alle er. Men en kamp forandrer ikke inntrykket jeg har av Maalen i høst dessverre, jeg baserer meg på inntrykket jeg har fordelt på alle kampene. Og inntrykket er at det ikke er godt nok. Hverken resultatmessig, prestasjonsmessig eller progresjonsmessig.

Og for min del sier det egentlig nok om kampen når vi vinner 5-1 og jeg sitter igjen med følelsen av at vi var nesten like mye heldige som vi var gode. Så får den som vil gjerne bruke denne kampen som et eksempel og argument på hvorfor Maalen bør bli hovedtrener neste sesong, men for min del må jeg være så ærlig å si at jeg ikke ble noe mer overbevist om at Maalen er riktig mann for 2024 (og utover).
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 03.12.2023 23:21    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Ja 5-1 over et medalje jagende Viking borte er det virkelig breddefotball over!

Fascinerer meg med denne «plukk ut det som passer meg» argumenteringen. 5-1 seier er helt konge, selv om resultatet lyver. Det brur jeg meg ikke om. RBK seier er alltid bra. Men det sletter ikke de håpløse kampene før denne, der vi blir fullstendig ydmyket av Sandefjord og Strømsgodset. Vi spilte mye bedre i de aller fleste kampene høsten 22 enn vi gjorde i dag. Uten at det har noe å si for den situasjonen vi er i nå. Viking er også eg lag som har overprestert kraftig denne sesongen, og hatt ufattelig mye stang inn i kampavgjørende situasjoner med VAR. Helt konge med 3 poeng og seier, selv om det betydde lite for sesongen, men overhode ingen «gi jobben til Maalen» kamp.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 00:00    Post subject: Reply with quote

Nå så jeg ikke kampen fordi...fuck TV2...men det jeg leser bringer jo opp litt assosiasjoner til 4-0 mot Ham-Kam hvor de kjørte oss kraftig og burde tatt ledelsen før vi fikk drept kampen med noen kontringsmål og slikt.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 00:17    Post subject: Reply with quote

5-1 er flott det, for all del, men det er jo et helt ekstremt flatterende resultat ut i fra spill og sjanser. Det er marginer som skiller 1-5 og 3-3 i den kampen.
Back to top
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 04.12.2023 00:40    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Nå så jeg ikke kampen fordi...fuck TV2...men det jeg leser bringer jo opp litt assosiasjoner til 4-0 mot Ham-Kam hvor de kjørte oss kraftig og burde tatt ledelsen før vi fikk drept kampen med noen kontringsmål og slikt.

Ganske så ulike kamper, om man ser både på sjansestatistikken og det som du legger vekt på, xG:
RBK-Ham-Kam: 12-6 (1.87)-12-3 (1.13)
Viking-RBK :19-5 (3.00)-7-6 (1.31)
Tall fra flashscore.com
Back to top
Churchill
Proff

PostPosted: 04.12.2023 02:42    Post subject: Reply with quote

Solid søknad om forlengelse fra Maalen dette.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 09:37    Post subject: Reply with quote

Valderrama wrote:
Zorbeltuss wrote:

Ganske så ulike kamper, om man ser både på sjansestatistikken og det som du legger vekt på, xG:
RBK-Ham-Kam: 12-6 (1.87)-12-3 (1.13)
Viking-RBK :19-5 (3.00)-7-6 (1.31)
Tall fra flashscore.com

Ikke så veldig store forskjeller vel? Et ran av rbk begge to. Forskjellen i denne kampen er at vi spiller store deler med en mann mindre, som blåser opp viking sin xg.
Back to top
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 04.12.2023 10:08    Post subject: Reply with quote

Flatterende med 4-0 mot Ham-Kam, men noe ran var det selvsagt ikke, om du leser statistikken.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 04.12.2023 10:10    Post subject: Reply with quote

Det var ikke noe ran mot Viking heller.
Back to top
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 04.12.2023 11:15    Post subject: Reply with quote

Nei, skulle akkurat til å rette på innlegget mitt. Det er selvsagt ikke noe ran når man scorer 5 mål.
Back to top
Riversen
Proff

PostPosted: 04.12.2023 12:29    Post subject: Reply with quote

Personlig har jeg stukket fingern i jorda for lenge siden. Vi er ikke der vi var. Sånn er det. MEN! Jeg klarer ikke Svein Maalen. Han er sikkert en dyktig fagmann, rent teoretisk. Men han mangler så mye mer. Som trener for RBK må man være karismatisk, energisk, autoritær, vinnerskalle, sjarmerende og meget sterk sosialt mtp å balansere rollen opp mot spillere og omgivelser. Maalen checker av null av disse punktene i min bok. Han skal jo spre energi, skape dynamikk, få det til å koke, piske frem litt engasjement og entusiasme! Jeg har aldri hatt sansen for han desverre, verken i Ranheim eller generelt. Og da snakker jeg om han som fotballtrener. Jeg tviler ikke på at Maalen er en god person, en snill fyr osv osv. Så ikke ta dette for mobbing. Jeg bare vil ikke han han i RBK. Han oser "senk" ambisjonene". Det er så stusslig, så tafatt og så irriterende. Irriterende fordi han ordlegger seg på en måte som at han snakker ned til folk. Mye floskler, mye selvfølgeligheter. Og når jeg irriterer meg over han, så lurer jeg på hva spillerne gjør. Jeg har uansett senket forventningene mine til RBK over flere år. Så jeg tar nesten hva som helst enn Maalen. En juniortrener fra FCK? Ja, faktisk. Jeg vil heller re-ansette KI eller Horneland, enn å beholde Maalen.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 12:36    Post subject: Reply with quote

Mener altså stillingen, ikke seieren i seg selv. Flatterende er kanskje et bedre ord ja
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 04.12.2023 14:16    Post subject: Reply with quote

Hahaha, dessverre vanskelig å være uenig eller finner svakheter i din argumentasjon.

Riversen wrote:
Personlig har jeg stukket fingern i jorda for lenge siden. Vi er ikke der vi var. Sånn er det. MEN! Jeg klarer ikke Svein Maalen. Han er sikkert en dyktig fagmann, rent teoretisk. Men han mangler så mye mer. Som trener for RBK må man være karismatisk, energisk, autoritær, vinnerskalle, sjarmerende og meget sterk sosialt mtp å balansere rollen opp mot spillere og omgivelser. Maalen checker av null av disse punktene i min bok. Han skal jo spre energi, skape dynamikk, få det til å koke, piske frem litt engasjement og entusiasme! Jeg har aldri hatt sansen for han desverre, verken i Ranheim eller generelt. Og da snakker jeg om han som fotballtrener. Jeg tviler ikke på at Maalen er en god person, en snill fyr osv osv. Så ikke ta dette for mobbing. Jeg bare vil ikke han han i RBK. Han oser "senk" ambisjonene". Det er så stusslig, så tafatt og så irriterende. Irriterende fordi han ordlegger seg på en måte som at han snakker ned til folk. Mye floskler, mye selvfølgeligheter. Og når jeg irriterer meg over han, så lurer jeg på hva spillerne gjør. Jeg har uansett senket forventningene mine til RBK over flere år. Så jeg tar nesten hva som helst enn Maalen. En juniortrener fra FCK? Ja, faktisk. Jeg vil heller re-ansette KI eller Horneland, enn å beholde Maalen.
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 04.12.2023 17:00    Post subject: Reply with quote

Riversen wrote:
Som trener for RBK må man være karismatisk, energisk, autoritær, vinnerskalle, sjarmerende og meget sterk sosialt mtp å balansere rollen opp mot spillere og omgivelser.

Du har virkelig perfeksjonert kunsten å aldri bli fornøyd! Jeg mener det der er helt urealistiske forventninger til en fotballtrener.
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 04.12.2023 18:23    Post subject: Reply with quote

I tillegg er det vel helt subjektive oppfatninger. Andre kan oppleve Maalen helt motsatt.
Riversen
Proff

PostPosted: 04.12.2023 21:09    Post subject: Reply with quote

Såklart er det subjektive oppfatninger. Som 99% av forumet er og skal være. For all del, kan hende noen oppfatter han helt annerledes enn jeg. Men for min del håper jeg inderlig det ikke blir han.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 22:07    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter med å forstå at Maalen fortsatt er på den lista. Det er svært lite, både i spill og fremtoning, som tyder på at dette er rett mann. Finnes ikke er snev av karisma rundt mannen. Hvordan kan ha selge inn noe som helst budskap, selv om han er 4-3-3 ekspert (selvutnevnt) i teorien.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 05.12.2023 00:48    Post subject: Reply with quote

Det at han sier at han ikke har snakket noe særlig med CGJ&co om hans eget kandidatur kan tyde på at han ikke er i finaleheatet, så spørs det om det finaleheatet inneholder mer enn en kandidat denne gangen.
ibejnar
Veteran

PostPosted: 05.12.2023 08:37    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Jeg sliter med å forstå at Maalen fortsatt er på den lista. Det er svært lite, både i spill og fremtoning, som tyder på at dette er rett mann. Finnes ikke er snev av karisma rundt mannen. Hvordan kan ha selge inn noe som helst budskap, selv om han er 4-3-3 ekspert (selvutnevnt) i teorien.

Jeg tror ganske enkelt heller ikke han er på nogen liste - det må være i respekt for manden, at man ikke melder ham helt ude. Breddetræner om nogen og intet at komme med hverken taktisk eller hvad angår fremtoning. Det er ikke nok at udgive sig for at være Egen og 4-3-3 old school fan. Fodbold har i den grad udviklet sig og systemerne ændrer sig under kampe og afhængig af modstander. Den del har han ganske enkelt ikke fanget og så taber man de fleste fodboldkampe. FCK u19 træner vil alle dage være et bedre bud - som nævnt var Neestrup i samme position og se hvad han kommer med af spilindsigt og pondus især. Det er jo tydeligt at spillerne tror på ham. Derudover må Niels Frederiksen og vel også David Nielsen være i spil. Spørgsmålet er vel mere hvem Rosenborg kan få til at overtage en så synkende skude hvor man hverken har råd til at give en god løn og tilbyde en god spillertrup med muiligheder for gode indkøb. Jeg tror den kan blive svær at sælge.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 12:42    Post subject: Reply with quote

Mulig Maalen er feilsitert, men om han mener dette, så sier det mye om egen innsikt.

- En svært spesiell sesong preget av mye motgang og ustabilitet. Det har vært for dårlige prestasjoner over hele linja - fra treningsleirene og treningskampene i vinter til seriekampene i vår.

Så de dårlige prestasjonene er fastsatt til tiden før Maalen. Etter at Rekdal ble erstattet av han selv, har det gått på skinner. Kan godt få kritisere prestasjonene i vår, men ikke stopp med seriekampene i vår. Høsten har vært minst like håpløs. Ta LITT ansvar, om ikke annet.
Back to top
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 06.12.2023 13:08    Post subject: Reply with quote

Og så endte vi liksom bare opp med å kjempe mot å unngå nedrykk. Som om det var uunngåelig. Han skylder omtrent alt på skader på nøkkelspillere, som om man ikke kunne gjort en bedre jobb selv, med de spillerne han hadde tilgjengelig.

Han fikk prestasjonene til å svinge, ihvertfall.. Der fikk han om ikke annet rett.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 06.12.2023 13:11    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Mulig Maalen er feilsitert, men om han mener dette, så sier det mye om egen innsikt.

- En svært spesiell sesong preget av mye motgang og ustabilitet. Det har vært for dårlige prestasjoner over hele linja - fra treningsleirene og treningskampene i vinter til seriekampene i vår.

Så de dårlige prestasjonene er fastsatt til tiden før Maalen. Etter at Rekdal ble erstattet av han selv, har det gått på skinner. Kan godt få kritisere prestasjonene i vår, men ikke stopp med seriekampene i vår. Høsten har vært minst like håpløs. Ta LITT ansvar, om ikke annet.

Helt sinnsykt å si, og snakk om å kaste tidligere (og deler av nåværende?) trenerapparat under bussen. For underholdningens skyld håper jeg virkelig media forsøker å få et tilsvar fra Rekdal her Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 57, 58, 59  Next
Page 54 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb