English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.11.2023 22:56    Post subject: Reply with quote

Jeg håper styret er såpass oppegående at de skjønner at det å spare på lønnsmidler på den viktigste rollen i hele klubben er falsk økonomi. Mye dyrere for oss å forbli en klubb som ligger midt på tabellen eller verre enn å betale det som er nødvendig for å få noen inn som kan løfte oss til å bli et topplag igjen. Det genererer bare i premiepenger fra eliteserien mer enn det forskjellen i lønn vil vær. Samme gjelder videre på sponsormidler, publikumsinntekter og i neste omgang inntjening fra e-cup spill.

Å prestere på banen er vår beste vei ut av den økonomisk vanskelige situasjonen og det tror jeg dessverre det er liten grunn til å tro at vi kommer til å lykkes med om dagens sportslige ledelse skal få fortsette.

Last edited by Keenoir on 30.11.2023 23:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 22:58    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Det tror jeg ikke. Maalen ser selvsagt det vi ser, og ønsker å endre dette. Men som sagt "Rom ble ikke bygd på en dag".

Hjelper lite å se problemene. Han har vel hatt et halvt åt på å skape positiv endring, men har ikke fått til noe som helst. Målene renne inn bak, og det er ingen taktiske grep når plan a ikke virker.
Rom ble ikke bygd på en dag, men jeg vil tro at de som var byggeansvarlige var blant de flinkeste i sitt yrke, med både kompetanse og gjennomslagskraft. Om man nå skal sammenligne på det nivået.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 30.11.2023 23:41    Post subject: Reply with quote

Noe har vel Maalen fått til. Jeg synes det har vært mye gjenkjennelig i det offensive spillet som RBk ønsker.
Men det er som du er inne på en vei å gå. Uansett, vi ser det i flere klubber, kontinuitet, å bygge stein på stein, det gir resultater på sikt.

Hvem skal vi ansette i stedet? Det er mange løse tråder her. Kan noen komme opp med ett navn som oss gull umiddelbart?
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 01.12.2023 00:00    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke så mange (er det noen?) som snakker om gull neste år, men medalje bør være oppnåelig om man finner en dyktig nok trener.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.12.2023 06:30    Post subject: Reply with quote

Det viktige er å bli topp 3-4 og få muligheten til å kvalle til europa. Det burde absolutt være mulig med både med Maalen eller annen trener.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 08:57    Post subject: Reply with quote

Burde skrive en 1 års avtale med Maalen. Han fortjener å prøve seg med en vinter bak seg før han blir dømt. Det han arvet passet jo ikke med hans spillestil i hele tatt, og mye ny læring for spillerne, dette tar selvfølgelig tid å lære.

Det dumme er jo at RBK nå mest sannsynlig har brukt flere hundre tusen til et dansk rekruttselskap, når de sikkert var 95% sikker på at det ender med Maalen uansett.

Husk også at vi er det av de yngste lagene, og at disse har verdifull erfaring inn mot neste år. Ser jo på G16 og G19, de tapte vel alt for et par år siden, men er mye bedre nå.

Nå når folk skal sies opp må man være voksen nok til å kvitte seg med Strand, vi trenger en assistent så er rååå på forsvarsspill og kan gå inn i Bjørn Hansen-rollen, for der er Maalen svak.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 09:11    Post subject: Reply with quote

Spørsmål: Om klubben allerede visste at de kom til å ende opp med Maalen, hvorfor engasjere Onexus?
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 01.12.2023 09:40    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Spørsmål: Om klubben allerede visste at de kom til å ende opp med Maalen, hvorfor engasjere Onexus?

Godt spørsmål.
Det handler vel om å gi inntrykk av en god prosess?

Sånn jeg har forstått det er Maalen den eneste reelle kandidaten.
acson
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 09:45    Post subject: Reply with quote

h b: Hva er det Maalen har vist som trener, som gjør ham kvalifisert til å fortsette i jobben. Ved hjelp av noen årganger med gode spillere i Ranheim, fikk han dem opp i eliteserien. Så fikk han sparken etter en sesong der. Ellers har han velll lite å vise til.

I denne perioden i RBK har han overbevist meg om at han IKKE er rett mann til å føre oss bort fra kanten av det stupet vi er i ferd med å falle utfor.

Det må ikke spares inn på trenerlønn. Da er det bedre å beholde spillerstallen slik den er og satse på en trener som kan heve oss. Jeg tror at hvis vi hadde brukt de pengene som skulle til for å hente Knutsen i stedet for Rekdal, så hadde situasjonen vært en annen nå.

Last edited by acson on 01.12.2023 12:25; edited 1 time in total
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 09:46    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke de som jobber med dette tror at de som ikke ønsker Maalen lar seg overbevise ved å bruke Onexus som et skalkeskjul for en god prosess. Enn så lenge tror jeg de har hyra de for å finne den beste mulige kandidaten. Blir det Maalen blir jeg veldig skuffa.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 01.12.2023 10:03    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
h b: Hva er det Maalen har vist som trener, som gjør ham kvalifisert til å fortsette i jobben. Ved hjelp av noen årganger med gode spillere i Ranheim, fikk han dem opp i eliteserien. Så fikk han sparken etter en sesong der. Ellers har han velll lite å vise til.

I denne perioden i RBK har han overbevist meg om at han IKKE er rett mann til å føre oss bort fra kanten av det stupet vi er i ferd med å falle utfor.

Det må ikke spares inn på trenerlønn. Da er det bedre å beholde spillerstallen slik den er og satse på en trener som kan heve oss. Jeg tror at hvis vi hadde brukt de pengene som skulle til for å hente Knudsen i stedet for Rekdal, så hadde situasjonen vært en annen nå.

Godt sagt!

Ekstremt viktig at vi treffer på denne ansettelsen. Maalen er feil mann.
Henri
Legende

PostPosted: 01.12.2023 10:05    Post subject: Reply with quote

Goran wrote:
Godt spørsmål. Det handler vel om å gi inntrykk av en god prosess?

Du tror virkelig det? At de sitter på Brakka og tenker "hvordan skal vi lure folk til å tro at vi har prøvd å finne noen andre enn Maalen?" Det blir for mye tinnfoliehatt altså. Blir det Maalen så er det fordi ingen andre over han på lista ville ta jobben med de rammebetingelsene som ligger der.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 10:17    Post subject: Reply with quote

Jeg synes generelt at folk 1) som Henri sier, er ALT for tilbøyelige til å tro at de på Brakka er onde mennesker hvis første tanke er "hvordan kan vi lure fansen og gjøre minst mulig arbeid?", og 2) at klubben bruker, antageligvis en betydelig sum penger, på noe som de selv vet at de ikke egentlig får noe bruk for. Jeg nekter å gå med på at det er noen der som tenker på den måten. Er det ansatte i klubben som ikke er flinke nok? Ja, absolutt. Det har jo de siste åra vist. Det betyr ikke at de prøver å lure oss på noen som helst måte. Angående punkt to: Klubben er i en tøff økonomisk situasjon, og det har styret visst i ganske lang tid. Aldri i verden om klubben hadde tillatt å bruke eksterne om det var dyrt OG det ikke egentlig skal brukes.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 10:27    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Det blir for mye tinnfoliehatt altså. Blir det Maalen så er det fordi ingen andre over han på lista ville ta jobben med de rammebetingelsene som ligger der.

+1
moomoo
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 10:56    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Jeg tror at hvis vi hadde brukt de pengene som skulle til for å hente Knudsen i stedet for Rekdal, så hadde situasjonen vært en annen nå.

Knudsen ville jo ikke hit så det var jo ikke en løsning.
Vi måtte ha brukt "Saudi" summer for å få ham hit og gitt et tilbud så hinnsides at det ville være uforsvarlig å takke nei, og det sier seg selv at ikke er mulig for oss, selv om likviditeten hadde vært mye bedre.

Jeg ønsker meg ikke Maalen uansett om han egentlig fortjener en hel sesong ved roret. Etter de tilbakemeldingene jeg har fått så blir jeg veldig overrasket om vi faktisk klarer å heve oss nok med ham som trener.
acson
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 11:08    Post subject: Reply with quote

Jeg sier bare, at hadde vi fått Knutsen i stedet for Rekdal, med de spillerne vi hadde da, så tror jeg situasjonen hadde vært en annen i dag. Men det er en slik trener vi må ha. En som kan gjøre gull av gråstein.

Men skal vi få en slik trener, må vi prioritere det økonomisk. Vi må unngå å kjøre oss totalt i grøfta med Svein Maalen ved roret.

Last edited by acson on 01.12.2023 12:26; edited 1 time in total
Back to top
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 01.12.2023 11:22    Post subject: Reply with quote

Er det Neeskens som har påvirket andre til å bytte ut t'en med en d i etternavnet til Glimt-treneren?
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 12:16    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Blir det Maalen så er det fordi ingen andre over han på lista ville ta jobben med de rammebetingelsene som ligger der.

Og så er det lov å håpe at Brakka-gjengen med dette har fått litt bedre oversikt over potensielle passende trenere ved neste trenerskifte, og ikke bare tyr til telefonlista si som vanlig.

(Ja, jeg vet det er et tynt håp)
Neeskens
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 12:28    Post subject: Reply with quote

Valderama
Du er bare en mobber.
acson
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 12:32    Post subject: Reply with quote

Valderrama wrote:
Er det Neeskens som har påvirket andre til å bytte ut t'en med en d i etternavnet til Glimt-treneren?

Har sjekka på Glimtsida og endret mine feil. Tommel'n opp! Den sida var jo blåkopi av rbk sin.....
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 12:38    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/ma...113-521557

Maalen kjemper for sin eksistens som trener. Det skal han ha.
Back to top
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 01.12.2023 12:48    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Valderrama wrote:

Har sjekka på Glimtsida og endret mine feil. Tommel'n opp! Den sida var jo blåkopi av rbk sin.....

👍
Back to top
MGrand3
Junior

PostPosted: 01.12.2023 15:11    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Valderrama wrote:

Gulkopi, vel? Blåkopi er Molde sin, det Wink

Er vel felles leverandør av nettsidene til eliteserieklubbene som er grunnen.
Back to top
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 01.12.2023 15:55    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Valderama
Du er bare en mobber.

Mobber fordi jeg påpeker at du konsekvent skriver feil etternavn på Glimt-treneren. OK...
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 16:52    Post subject: Reply with quote

Å fortsette med noe som åpenbart ikke fungerer er jo kontinuitet så det holder, men det er jo stokk dumt. Maalen snakker som om det er det eneste som betyr noe. Kan like gjerne gi han livstidskontrakt med den logikken. Vi blir dårligere og dårligere. Idiotisk å fortsette med Maalen. Skal godt gjøres å gjøre det så mye dårligere enn han har gjort.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 57, 58, 59  Next
Page 52 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb