English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2024
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 32, 33, 34  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 11:16    Post subject: Reply with quote

Bonnien wrote:
Danserud wrote:
Stort sett enig, men jeg synes det er litt i overkant å skulle fjerne Ceide for å hente ny stopper. Slik økonomien er tror jeg vi er tjent med å fokusere på andre ting og la ham være 4. valg på stopperplassen.

Er ikke uenig, mulig jeg er litt for ambisiøs. Men jeg føler han har vært lenge i RBK og er langt unna laget. Han var heller ikke noen stor suksess i Tromsø eller KBK. Jeg vil gjerne åpne opp for en ny spiller.

Kvitter vi oss med Ceïde så er det mest sannsynlig en akademispiller evt. typ Børkeeiet som trolig blir 4. valg med dagens økonomi. Spørs litt på troppsammensetningen men kvitter vi oss med Ceïde bruker vi nok ikke penger på et nytt 4. valg og skal vi hente nytt 1. valg må en av de etablerte ut ser jeg for meg. Spørs litt på de andre posisjonene selvsagt, mulig vi kan finansiere ny stopper ved nok salg av midtbanespillere men jeg tror ny kant og ny back er høyere på lista gitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonnien
Senior

PostPosted: 30.11.2023 11:45    Post subject: Reply with quote

Gode innspill. Råflott med et nytt 4.valg i dagens situasjon, men vil bare ha noe nytt og spennende å tro på. Samtidig kan Børkeeiet som du nevner spiller stopper, det samme kan Augustinsson, så rollene jeg beskriver er ikke nødvendigvis skrevet i stein. Men vi kan ikke ha en haug med spillere som kan spille overalt. Det blir det bare rør.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.11.2023 11:49    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Zorbeltuss wrote:
Nei, det er han ikke. Kanskje bedre i den posisjonen enn de vi har fordi han er en langt bedre fotballspiller, men Henrix på stopper er vondfot.

Hvor mange kamper har Henriksen som indreløper i Rosenborg de siste årene? Jeg snakker ikke om hvor dere mener han er best. Jeg snakker om hva han spiller. Finnes jo selvsagt en mulighet for at en ny trener vil ha han på midtbanen men inntil videre er det ingenting som tilsier at han skal spille der.

Men altså: Han har jo 20 år med midtbane og 2ish år som stopper. Og da stopper i en femmer, som ikke er det samme som en av to stoppere i en firer.

Ny trener får vurdere, jeg anser han ikke som stopper, med mindre ny trener skal spille med 5 bak.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 12:07    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hvor mange kamper har Henriksen som indreløper i Rosenborg de siste årene? Jeg snakker ikke om hvor dere mener han er best. Jeg snakker om hva han spiller. Finnes jo selvsagt en mulighet for at en ny trener vil ha han på midtbanen men inntil videre er det ingenting som tilsier at han skal spille der.

Vi så mot Viking og Molde tidligere i år hvor mye han hever midtbanen (mye) kontra hvor mye han er savnet når han ikke er i forsvar når han er skadet og slikt (lite utover at UJY og Rodgers typisk måtte inn istedenfor og de har vært vandrende katastrofer, Henrix er ikke spesielt mye bedre i rollen enn f eks Reitan), dog var det ikke som indreløper, men han bør kunne få fram gammel kunnskap gjennom en oppkjøring, han bør ha forutsetningene og erfaringen til å løse den rollen langt bedre enn stopper, dog så passer han nok best i en snudd V vil jeg tro.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 12:17    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å være spesielt optimistisk for neste år med mindre det skjer noe helt spesielt på trenersiden eller spillersiden i løpet av vinteren. Håper vi i det minste får stabilisert oss litt, og får eliminert de dypeste dalene i prestasjonene. Økonomi og forutsetninger tatt i betraktning er det vanskelig å se for seg at vi skal klare å konkurrere om noe edelt neste år. Molde, Viking, Brann og Bodø/Glimt ser alle ut som mer stabile lag enn oss. Tror topp 5 er noe av det beste vi kan håpe på.
Henri
Legende

PostPosted: 30.11.2023 12:55    Post subject: Reply with quote

Ja, topp 5 bør være målet neste sesong. Jeg tror det er mulig med en slanket stall og uten mer enn et kjøp eller to, men det krever så klart at spillerne med potensiale blir bedre. Det er det jo mange år siden vi har klart.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 13:14    Post subject: Reply with quote

Krever en del, men det er samtidig fullt mulig. Ting snur veldig fort i fotball. En god treneransettelse og et godt overgangsvindu i vinter så er vi godt på vei. Kan vi slenge på en fruktbar omstrukturering av sportslig avdeling så blir jeg veldig glad.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 13:27    Post subject: Reply with quote

Det store spørsmålet er hvor en skal hente 30-40 plussmål og 20-25 poeng for å blande seg inn i en medaljekamp. Tror man overvurderer littegrann hvor mye som mangler for å ta igjen Viking, Brann og Tromsø. Følger vi utviklingen til Brann så begynner det å se bra ut i 2024 og vi er oppe i medaljesjiktet i 2025, Horneland virket i en og en halv sesong før dette året, Maalen har en halv sesong så langt. Med rett trener som fortsetter på det Maalen startet (det kan være Maalen) så kan vi se for oss tilsvarende tidslinje.

Jeg tror at halvparten av dette kan oppnås ved rette opp det kollektive forsvarsspillet en gang for alle, ingen spillerbytter trengs til det med mindre det er nødvendig for å fjerne råtne epler som ikke er interesserte i å anstrenge seg på treningsfeltet. Så tror jeg det er nødvendig med noen nye inn i trenerteamet for å få til dette.

Framover så har vi mye målpoeng i førsterekka, men at Frederiksen-Sæter-Nelson skal spille 30x90 min? Det skjer neppe. Sæter har spilt omtrent 1/4 av tiden i årets serie, ifjor halvparten, så 8 og 14 mål peker jo i retning av 25+ hvis han kan spille de fleste av kampene. De andre to ser ut til å tåle mer, men krise med en gang en av de må ut pdd. På kant tror jeg uansett vi må ta utgangspunkt i Eggens MO med å spille med de samme spillerne hver eneste kamp, litt av nødvendighet denne gangen, på spiss har vi bedre dekning, og trenger det nok også så skadeplaget alle de tre er.

Jeg tror egentlig at hvis Maalen får øvd inn to treere på midten og i angrep og får spille de fleste kampene med disse så holder det framover på banen, men må ha noen å sette inn på kant som ikke er for langt ned i nivå fra Nelson/Frederiksen. Vi framstår også ukomfortabelt avhengig av at Sæter holder seg vekk fra sykdom, skader og suspensjoner. Isak og Holm har tilsvarende skavanker og har i tillegg ganske mye å bevise foran mål (og aksjonsradius hva gjelder Isak).

Men skal det holde framover på banen så må det også være solid bakover, ikke bare for å luke vekk alle dustemålene på innlegg og slikt, men rett og slett få tilbake ballen fortere og høyere i banen for å selv angripe mer.

Det skal nok en del mer til for å jage seriegull. Da må ha en forsvarsjef og en solid venstreback, det er lov å håpe at vi kan utvikle i hvert fall en av disse ut av de vi allerede har. Bør helst ha målpoeng i begge indreløperne også, og sterke kort i hver lagdel å spille ut fra benken.
ODN
Rutinert

PostPosted: 30.11.2023 16:14    Post subject: Reply with quote

På tide å innse at vi ligger altfor langt bak de andre lagene i toppen. Hele klubben er rotete, og vi kommer ikke til å stabilisere oss noen som helst plass før vi får orden der.

Spillergruppa er heller ikke i nærheten av å kunne kjempe i toppen, uavhengig av trener. Har kommet til det punktet at jeg nesten gir litt faen i hvilken trener som kommer, for det administrative trenger en ordentlig lærepenge av hvordan klubben er driftet i altfor lang tid. Det mest logiske ville vell vært å beholde Maalen (trodde aldri jeg skulle si det), eller hente en ung trener innenfor hvordan klubben ønsker å spille fotball. Så er det bare å smøre seg med tålmodighet etter dette, for de unge spillerne våre kommer ikke til å levere stabilt gode nok resultater for at vi skal kunne kjempe mot de andre topplagene.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.12.2023 00:03    Post subject: Reply with quote

Dette er kriteriene Maalen mener må være på plass for at RBK skal kunne kjempe i toppen av Eliteserien igjen:

Arrow Kontinuitet. Både på spiller- og trenersiden.
Arrow Bedre økonomi og spillerlogistikk.

– At det er en spillergruppe som har jobbet i lag over tid, hvor det har dannet seg relasjoner og strukturer, og at de har fått virke. Det kan vi ikke si at det er i Rosenborg nå. Det har vært veldig store utskiftninger i spillergruppa over mange år. Både fra i fjor til i år, men underveis i år også. Det kriteriet slår ikke inn her, og det er et kriterium som alle som har vært i toppen har som kjennetegn. Det gjelder også trenerteam, måter å gjøre ting på, og fotballfilosofi. Det har åpenbart vært for mye vingling i Rosenborg som klubb over tid. Det tror jeg alle kan være enige om, sier han om det første.

– Evnen til å ha en offensiv spillerlogistikk. En logistikk hvor du har muligheten til å forsterke, og hele tiden erstatte når det går gode spillere ut. Ikke at man er nødt til å selge hver gang. Det er et kriterium for å bli et topplag. Det må vi jobbe med over tid for å bli igjen, sier han om det andre punktet.

Les mer: Maalens punkter for å snu utviklingen: – Det har åpenbart vært for mye vingling
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
quentez
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 11:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Dette er kriteriene Maalen mener må være på plass for at RBK skal kunne kjempe i toppen av Eliteserien igjen:

Arrow Kontinuitet. Både på spiller- og trenersiden.

reporter: kjøper folk for mye pølser?

pølseselger: nei folk burde tvert imot kjøpe mer pølser

[reporter snur seg mot kamera]
INTERESSANT

(stjålet fra Twitter)

Vanskelig å være helt uenig med Maalen her, samtidig er det jo bare en oppramsing av selvfølgeligheter.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 12:52    Post subject: Reply with quote

Basert på det intervjuet der kan man vel si at ryktene om at trenerjakten er done deal og at ansettelsen av Maalen bare er en formalitet ikke har nådd frem til hovedpersonen selv. Han virker veldig stresset og tilnærmet desperat.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.12.2023 16:10    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...loennskutt

Føler Henriksen kunne tatt alt her.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.12.2023 16:21    Post subject: Reply with quote

Flott gest av spillerne, det beste de har gjort for klubben i 2023.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 16:23    Post subject: Reply with quote

Et annet viktig poeng i artikkelen:

Quote:
Fredag morgen, etter det Adresseavisen erfarer, var det et nytt allmøte i klubben.

Her ble de ansatte ble presentert for et nytt organisasjonskart for hvordan framtidas RBK skal se ut.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 16:34    Post subject: Reply with quote

Latterlig lønn i forhold til prestasjon. Hver sesong med Henriksen tilsvarer et nytt stupetårn på Hamar.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 17:12    Post subject: Reply with quote

Kontinuitet er viktig. Men det må være kontinuitet på de rette folka. Ikke for kontinuiteten sin skyld.
Litt morsomt at en trener på vikariat trekker fram kontinuitet på trenersiden som en av få suksessfaktorer.
Vil nesten hevde at hvilken trener som helst hadde gjort det minst like godt som Maalen denne høsten. Det går nemlig ikke an å gjøre det så mye dårligere. Er vel dårligst siden nedrykket i 1977. Sier vel det aller meste.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.12.2023 17:40    Post subject: Reply with quote

Flott at spillerne tar lønnskutt, vitner om at de skjønner alvoret og har en fint samhold i gruppen.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 17:42    Post subject: Reply with quote

Virker litt som at det skjer på eget initiativ, og det er i så fall fint.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 18:31    Post subject: Reply with quote

Fint og solidarisk med lønnskutt. Er det spillernes feil? Ja, det er de som skaper resultater, men det er syvende og sist noen andre sin skyld som har hentet spillere som ikke er god nok. Spillere som er 9.-plass dårlig? Nei, det kan vi nok skylde både på vingle-KR og SM.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.12.2023 19:14    Post subject: Reply with quote

Ser nå at det samlede kuttet fra spillerne et tilsammen 1 million kroner. Skal innrømme at det ikke var noe å skryte av, troppen kan da ikke tatt mer enn 1-2% kutt? Men uansett flott at de gjør det frivillig for å vise solidaritet til resten av klubbens ansatte.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 23:29    Post subject: Reply with quote

Lett å være enig med Maalen her, men samtidig selvfølgeligheter jeg også kunne ha sagt uten at jeg er kvalifisert for noe som helst.
Problemet med Maalen er at han ikke har klart å levere på parametre som han kunne gjøre noe med, elementært forsvarsspill og holdninger.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.12.2023 18:24    Post subject: Reply with quote

Fint initiativ, men 1mill?
Her burde man fint kunne ordne et skalert lønnskutt der de best betalte gav litt mere og tok et lite økonomisk ansvar.
kan ikke forvente at de dårligst betalte som muligens har leilighet etc kan ta større kutt da man ofte planlegger utifra inntekt.
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 03.12.2023 21:00    Post subject: Reply with quote

Fin ramme å bygge en 11'er rundt i 2024.

Tangvik

?, ?, ?, ?

Nypan, Selnæs, Henriksen

Frederiksen, Sæter, Nelson
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 15.12.2023 10:23    Post subject: Reply with quote

Nå som man har fått på plass trener så må man vel begynne å tenke på stallen.

Syns de 6 fremste ser spennende ut:

Henriksen-Selnæs-Nypan
Frederiksen-Thorvaldsson-Nelson

+ Sæter og Vænnen.

Høyreback med Reitan og Andersson er greit. Venstreback med Pereira og forhåpentligvis Augustinsson.

SÃ¥ trengst det stopper(e.)

Cornic, Skarsem, Tagseth, og Holm kan selges.

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 32, 33, 34  Next
Page 6 of 34

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb