English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 20:34    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Dette halvåret har ikke gitt oss noen indikasjon på at Maalen er i stand til å lykkes. Jeg klarer bare ikke å se at styret og sportslig ledelse går for Maalen, med mindre det rett og slett ikke eksisterer noen akseptable alternativer .

De har brukt midler på å leie inn ekstern hjelp, de hadde ikke gjort alt dette arbeidet og pengene i 6 mnd om de bare skulle lande på den nærmeste fyren ved kaffetrakteren.

Et alternativ er jo at den eksterne hjelpen har pekt ut Maalen som den beste kandidaten ut ifra et helhetsbilde. Jeg har svært vanskelig for å tro det selvsagt, men så lenge jeg ikke har kjennskap til prosessen eller anbefalingene så vil jeg ikke utelukke det 100% heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 21:55    Post subject: Reply with quote

Det desidert dyreste klubben kan gjøre er å ansette en dårlig trener for å spare penger. Med en dårlig trener spiller vi dårlig, spillerne blir dårligere, ingen vil kjøpe dem, det blir lite publikum og ingen premiepenger. Uten Knutsen ville ikke Bodø Glimt vært der de er. De har tjent vannvittig mange millioner på hans evne til viderutvikle spillere med et fast spillemønster og å rekruttere spillere som passer til systemet. Maalen får svært lite ut av de spillerne vi har. Vi har ikke norges beste spillerstall, men den er laaangt bedre enn nummer 9 i Norge. Om klubben er dumme nok til å forsette med han blir det garantert både sportslig og økonomisk krise. Den desidert viktigste jobben er hovedtreneren og å spare der er idiotisk. Det ødelegger for alle andre eventuelle positive økonomiske oppturer.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 22:45    Post subject: Reply with quote

Ut ifra det jeg har sett av Maalen så langt, er det ingen ting som tilsier at vi plutselig skal bli medaljekandidat neste sesong, selv om vi får tak i en god midstopper og kanskje slipper noen av de verste skadene. På lang sikt er det uansett spillet og laget som må bli godt, ikke bare å hente inn enkeltspillere (Tengstedt, Vecchia osv.). Det er ingen spillemessig utvikling etter Maalens inntreden, selv om han har en trivelig retorikk og sier de riktige ordene. Vi kan fort stå planta i nedrykkskampen ved utgangen av mai om vi ikke finner riktig mann i trenerrollen. I år fikk vi smake litt på nedrykksspøkelset, men noen gode og litt heldige kamper mot Enga og Molde berga oss. Men det er jo godt mulig at styret har sett noe helt annet, og at de har mer oversikt over hva som skjer internt og på treningsfeltet...
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 29.11.2023 23:40    Post subject: Reply with quote

Tror dere Maalen får en lang eller kort kontrakt?
Tragikomisk om vi må betale sluttpakke til han om et års tid.
Danserud
Rutinert

PostPosted: 30.11.2023 09:57    Post subject: Reply with quote

Maalen er da fortsatt fast ansatt i klubben, trenger ingen ny kontrakt.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 30.11.2023 10:51    Post subject: Reply with quote

Er han det? Da han ble ansatt sa Basma - Dette klaffet veldig bra for oss at Svein var tilgjengelig og han det er ikke lett å få tak i noen med hans kompetanse til rett tid. For oss er det kjempetiming at han kan hjelpe oss de neste tre årene

Høres ut som han har en kontrakt med klubben i to år til.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 10:56    Post subject: Reply with quote

I denne saken står det han er fast ansatt da

Nidaros.no wrote:
Som fast ansatt i klubben blir RBK-treneren etter alt å dømme berørt.

– Det vil jeg tro, uten at jeg har hatt personlige samtaler med dem, så er det formidlet ganske tydelig at alle ansatte blir berørt av lønnskutt når det kommer over en viss inntekt. Alle er alle, sier Maalen.

Mulig de tar feil selvsagt.

EDIT: Står følgende i linken fra innlegget over:

rbk.no wrote:
Fra 1. januar neste år er han offisielt inne i sin nye RBK-rolle på en treårskontrakt med en oppgave om å støtte opp under trenerarbeidet i SalMar Akademiet, der han skal ha tett relasjon med leder for akademiet og sammen utvikle det fotballfaglige innholdet og metodikken som brukes for å utvikle fremtidige toppspillere.

Så enten roter Nidaros, eller så har noe endret seg fra kontrakten ble inngått.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 30.11.2023 12:15    Post subject: Reply with quote

Uansett, han vil vel få en ny kontrakt når han blir hovedtrener i neste uke? Det blir vel et annet arbeidsforhold.

Da er spørsmålet, hvor lang kontrakt får han?
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 13:45    Post subject: Reply with quote

Huff. Klubben kan da ikke være så dumme at de ansetter Maalen etter absolutt alt han har vist tyder på at han ikke er rett mann til jobben.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 13:46    Post subject: Reply with quote

Håper på 1 år, men det er urealistisk så maks 2 år. Men forundrer meg ikke om de skriver 3 år heller, med begrunnelse om at de skal være tålmodige og ikke ta raske snarveier men heller gjøre en grundig jobb osv.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 14:12    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Huff. Klubben kan da ikke være så dumme at de ansetter Maalen

Alt av indisier tyder vel på at nettopp dette er tilfelle?
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 16:14    Post subject: Reply with quote

Kan ikke se hvilke argumenter som skal kunne støtte et valg av Maalen som RBK trener de neste årene. Teoretisk kunnskap om 4-3-3 holder ikke. Blir som å gi Nobels Litteraturpris til en som kan alfabetet. Bør kreve en del mer, etter mitt syn. I det minste sette sammen bokstavene til noe meningsfylt. Eller i Maalens situasjon, spillerne.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 16:45    Post subject: Reply with quote

Basert på resultatene i høst er det vanskelig å ikke bli skuffet over dette.

Men jeg synes likevel at vi må se på dette i et bredere perspektiv. Det er vel så viktig å se på hvem som faktisk tar beslutningene i klubben og om dette fungerer. Om vi ser på både Brann og Bodø/Glimt er begge to i stor grad Sportsdirektør-styrte klubber. Brann hentet en sterk og kompetent sportsdirektør fra Danmark som har fått styre på sin måte. Aasmund Bjørkan har i lang tid vært den sterke personen i klubben som har bygd klubben i sitt bilde. Både Brann og Glimt har trenere som begynte som assistenter før de fikk opprykk.

Hos oss har vi både en sportslig leder og en leder for sport. Vikvang, som hadde et par gode år som trener i Stjørdal, virker å være sjefen, til tross for manglende kompetanse og irrelevant erfaring. Dorsin virker å være en glorifisert sjefspeider, til tross for sin juristutdanning og erfaring som spiller og agent.

Vi må finne ut hvem som skal være sjef i klubben. Jeg kan ikke tenke meg at det skal være Vikvang. Vi må bestemme oss om vi skal satse 100% på Dorsin (og dermed ikke undergrave han når han faktisk tar beslutninger), eller om det finnes andre sportsjefer på markedet som er bedre skikket til jobben. Da kan vedkommende i såfall finne sin egen trener for å bygge sitt eget prosjekt.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 19:16    Post subject: Reply with quote

Samtidig er ingen trener veldig mye bedre enn de spillerne han har til rådighet, og med halve forsvaret ute, salg av vår eneste midtbanespiller med kvaliteter utenom det vanlige pluss vår eneste gode spiss har ikke forutsetningene vært de beste, akkurat.

Hvis vi skal lykkes neste år er det like viktig som valg av trener at spillere som Røsten, Sæther og Selnæs leverer og at ungdommen på midtbanen tar store steg ila vinteren.
Back to top
Churchill
Proff

PostPosted: 30.11.2023 19:22    Post subject: Reply with quote

Det blir vel Maalen da. Usigelig kjedelig, men helt riktig. Han er neppe treneren som kan løfte RBK til noe tilnærmet gamle høyder, men like fullt et riktig valg tror jeg. Gitt RBKs vedtatte spillestil, vil han være lojal mot denne spillestilen. Rekdal på sin side, så at stallen ikke var god nok til å spille slik klubben ønsker. Kynisk som han er la han derfor om spillestilen, for å unngå at laget ble filleristet i kamp etter kamp.

Dorsin Har forsynt RBK med drøssevis av OBOS-nivå-spillere de siste årene. Disse må kastes på dør og erstattes med kvalitet. Dessverre er det mange spillere med riktig kvalitet som må inn og RBK har ikke økonomi til å fikse dette på ett år.

Gi Maalen de spillerene han trenger og jeg tror at han etterhvert vil kunne bygge et godt tippeligalag av RBK. Men det kommer til å ta tid. Dette er bare å forberede seg på en periode som middelhavsfarer, for noe topplag blir ikke RBK før om minimum tre år.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 19:38    Post subject: Reply with quote

Gi Maalen de spillerene han trenger og jeg tror at han etterhvert vil kunne bygge et godt tippeligalag av RBK.

Bra at man kan ha positive tanker i en trist fotballtid. Men hva er det som gjør at du tror at Maalen etterhvert skal kunne bygge et godt tippeligalag? Han har aldri gjort det før, og fremstår helt hjelpeløs i kampsituasjon. Og er det bra nok å sikte mot å bli et godt tippeligalag? Altså et Lillestrøm, Sarpsborg eller Viking i sort og hvitt?
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 30.11.2023 20:04    Post subject: Reply with quote

Nå må folk slutte å drømme. Det er ingen quikk fix på dagens situasjon. I hvilken som helst annen tippeligaklubb ville Maalen fått fornyet tillit til en 10-plass. Men her inne er det drømmere som tror en ny trener automatisk gir gull og Champions League igjen. Rbk er nødt til å endre på mye, å gi trener kontinuitet er noe. Maalen er ikke alene om dette, han har et team med seg, men kanskje bør det komplimenteres for å bli enda bedre.

Vi bør nå stikke fingeren i jorda, slutte å sparke trenere hvert år, for så å starte fra scratch.
Har ikke Maalen bygd et godt tippeligalag før, årets trener i 2018:
Quote:
Prisen for årets trener i Eliteserien gikk ikke overraskende til Svein Maalen, som tok nederlagsdømte Ranheim til en sterk 7. plass, etter at de lenge kjempet om både medalje og Europacup-spill.

Valderrama
Rutinert

PostPosted: 30.11.2023 20:37    Post subject: Reply with quote

Åh herre... Du snakker som 10. plass er normalplasseringen for RBK. Vi tok medalje i fjor, og bortsett fra 4. og 5. plass i 20 og 21 har vi tatt medalje alle år siden 2009.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 30.11.2023 20:52    Post subject: Reply with quote

Vel, er det ikke der vi er nå? Problemet er det du eksemplifiserer, drømmer om noe som nå ikke er mulig. Mye er skjedd med spillerstallen siden medaljen i fjor.
Vecchia, Holze og Tengstedt er forsvunnet. Forsterkninger kjøpt er vel strengt tatt bare Fredriksson.
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.11.2023 20:56    Post subject: Reply with quote

For meg er det helt spinnvilt om han vi ansatte midlertidig i sommer og som i praksis har brukt sommer/høsten på å stryke det som har vært en arbeidsprøve skulle ende opp med å bli fast ansatt.

De midler vi har igjen bør gå til å sikre at vi har den beste sportslige ledelsen vi har mulighet for å ha. Det er jeg sikker på at ikke er Maalen og Vikvang som begge bør vær ferdig etter det som er blitt levert. Dorsin bør og vurderes sterkt om er på tilstrekkelig høyt kompetansenivå.

Fiks sportslig ledelse og jeg tror mange av de andre brikkene faller på plass.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 30.11.2023 21:11    Post subject: Reply with quote

Enig i at det vil være en stor skuffelse, men det virker jo som vi har lett og forsøkt å lande noe bedre enn Maalen, så hvis vi ender med han er det nok fordi bedre alternativer enten ikke var interesserte eller ble for kostbare.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 30.11.2023 21:17    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
For meg er det helt spinnvilt om han vi ansatte midlertidig i sommer og som i praksis har brukt sommer/høsten på å stryke det som har vært en arbeidsprøve skulle ende opp med å bli fast ansatt.

De midler vi har igjen bør gå til å sikre at vi har den beste sportslige ledelsen vi har mulighet for å ha. Det er jeg sikker på at ikke er Maalen og Vikvang som begge bør vær ferdig etter det som er blitt levert. Dorsin bør og vurderes sterkt om er på tilstrekkelig høyt kompetansenivå.

Fiks sportslig ledelse og jeg tror mange av de andre brikkene faller på plass.

Amen!
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 30.11.2023 21:30    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Vel, er det ikke der vi er nå? Problemet er det du eksemplifiserer, drømmer om noe som nå ikke er mulig. Mye er skjedd med spillerstallen siden medaljen i fjor.
Vecchia, Holze og Tengstedt er forsvunnet. Forsterkninger kjøpt er vel strengt tatt bare Fredriksson.

Som jeg prøvde å si, så er dette unntaket heller enn regelen. Men klart, om vi fortsetter med Maalen, og ikke er heldige med en assistent som er kapabel på forsvarsspill, kan vi fort ende der, eller enda lengre ned, neste år også.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 30.11.2023 21:35    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg ikke. Maalen ser selvsagt det vi ser, og ønsker å endre dette. Men som sagt "Rom ble ikke bygd på en dag".
MichaelScarn
Senior

PostPosted: 30.11.2023 22:37    Post subject: Reply with quote

Økonomien som styrer dette nå, tror jeg - pengekrisen blir trolig redningen for Maalen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 57, 58, 59  Next
Page 51 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb