English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 759, 760, 761 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Churchill
Proff

PostPosted: 28.11.2023 21:20    Post subject: Reply with quote

OlsenfraBuran wrote:
Brann rykka ned med laget de har nå. De ser ut som et fotballag som henger sammen nå.

Det der ser jeg til stadighet at flere påstår både her på forumet og andre steder. Det er veldig langt fra å være riktig, dessverre. Det er svært få igjen fra det laget som rykket ned. Etter at KI forsvant, begynte klubben å bygge opp et helt nytt lag, der holdninger og ferdigheter har stått i sentrum.

Noen av dem som kom inn, kom riktignok inn før nedrykket, men såpass sent at de ikke kunne redde klubben. Mye av suksessen i Brann er bygget på svært god spillerlogistikk de siste par årene. Det gir resultater nå.

Hva RBK angår, så har stallen flere spillere med god kvalitet, men det finnes også for mye daukjøtt og spillere med holdninger som ikke er forenelig med toppidrettskultur. Stammen er bra, men bredden må bedres.
Skrulledude
Senior

PostPosted: 28.11.2023 21:27    Post subject: Reply with quote

Churchill wrote:
Stammen er bra, men bredden må bedres.

På ingen måte ment for å "ta" deg, men mest av nysgjerrighet lurer jeg på hva som er stammen i Rosenborg slik du ser det?
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff

PostPosted: 28.11.2023 21:41    Post subject: Reply with quote

Skrulledude wrote:
Churchill wrote:
Stammen er bra, men bredden må bedres.

På ingen måte ment for å "ta" deg, men mest av nysgjerrighet lurer jeg på hva som er stammen i Rosenborg slik du ser det?

Dere har noen klassespillere i Henriksen, Sælnes, Bøkereret, Yttergård-Jenssen og han dansken. For eksempel. Så har dere noen gode unggutter, og en meeeget god unggutt. Bak der blir det vanskeligere å finne gull, det er jeg enig i. Spillere som Sæter og Pereira har ferdigheter, men er totalt blottet for de holdningene som er nødvendige for å bygge LAG. tror jeg.
Churchill
Proff

PostPosted: 28.11.2023 22:26    Post subject: Reply with quote

OlsenfraBuran wrote:
Brann rykka ned med laget de har nå. De ser ut som et fotballag som henger sammen nå.

Det der ser jeg til stadighet at flere påstår både her på forumet og andre steder. Det er veldig langt fra å være riktig, dessverre. Det er svært få igjen fra det laget som rykket ned. Etter at KI forsvant, begynte klubben å bygge opp et helt nytt lag, der holdninger og ferdigheter har stått i sentrum.

Noen av dem som kom inn, kom riktignok inn før nedrykket, men såpass sent at de ikke kunne redde klubben. Mye av suksessen i Brann er bygget på svært god spillerlogistikk de siste par årene. Det gir resultater nå.

Hva RBK angår, så har stallen flere spillere med god kvalitet, men det finnes også for mye daukjøtt og spillere med holdninger som ikke er forenelig med toppidrettskultur. Stammen er bra, men bredden må bedres.
rail
Rutinert

PostPosted: 29.11.2023 15:35    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Med spillergruppen vi har så er ikke rosenborg annet enn en middelshavsfarer. Jeg har forventet bedre resultater og oppsving da SM tok over, men synes vi spilte like dårlig i vår som nå i høst. Noe bedre defensiv struktur i våres under KR, men vi kommer ikke unna med dårlig spillremateriell. Samtidig litt bedre offensivt under SM.
Nå har vi hatt mange skader osv. men hadde likevel et håp om at vi har vist litt bedre tendenser under SM. Det jeg reagerer mest på er inntoget til SM hvor eplekjekk han var for å snu skuta med en gang. Det vitner om en dårlig virkelighetsoppfatning.
Jeg tror ikke SM er rett person nå, men samtidig må vi ha en "stjerne" av en trener som skal ta over. Klubben bør først og fremst fokusere på "riktige" spilleroverganger.

Synes det fremstår en tanke merkelig at du bruker prestasjonene under en sjanseløs Rekdal og en Maalen du selv mener ikke holder mål, som bekreftelse på at spillergruppa rett og slett ikke er god nok.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 15:56    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Så har vi da også flere internasjonale navn på blokka.

Jeg er mer bekymret for økonomien og likviditeten til klubben. Dersom styret ikke får ut fingeren og gir mandat til å kutte vesentlig med kostnader snart, kommer RBK til å være konkurs før serien starter i 2024.

Tar frem denne jeg, som ble forsøkt latterliggjort ganske heftig. I lys av det som har kommet frem siste dagene så er det kanskje på tide å legge seg litt flat ? Wink
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 16:21    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingenting som har kommet frem de siste dagene som tilsier at klubben har så mye gjeld at klubben må opphøre driften før starten av 2024, som er det du sier.

At klubben foretar kutt er helt sikkert fornuftig. Å gå konkurs er noe helt annet.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 16:25    Post subject: Reply with quote

Det begynner å brenne ganske heftig på dass når man må si opp folk for å ha likviditet til å opprettholde daglig drift. Så poenget er jo at den økonomiske situasjonen til RBK har vært undervurdert. Om konkurs ikke nødvendigvis er nært forestående, så er klubben kjørt så til de grader i grøfta, og vi hadde sannsynligvis startet 2024 med minuspoeng om vi ikke hadde vunnet Tengstedt i lotto.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 16:28    Post subject: Reply with quote

Det desidert dyreste klubben kan gjøre er å ansette en dårlig trener for å spare penger. Med en dårlig trener spiller vi dårlig, spillerne blir dårligere, ingen vil kjøpe dem, det blir lite publikum og ingen premiepenger. Uten Knutsen ville ikke Bodø Glimt vært der de er. De har tjent vannvittig mange millioner på hans evne til viderutvikle spillere med et fast spillemønster og å rekruttere spillere som passer til systemet. Maalen får svært lite ut av de spillerne vi har. Vi har ikke norges beste spillerstall, men den er laaangt bedre enn nummer 9 i Norge. Om klubben er dumme nok til å forsette med han blir det garantert både sportslig og økonomisk krise. Den desidert viktigste jobben er hovedtreneren og å spare der er idiotisk. Det ødelegger for alle andre eventuelle positive økonomiske oppturer.
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 29.11.2023 17:45    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
6Strand wrote:
Så har vi da også flere internasjonale navn på blokka.

Jeg er mer bekymret for økonomien og likviditeten til klubben. Dersom styret ikke får ut fingeren og gir mandat til å kutte vesentlig med kostnader snart, kommer RBK til å være konkurs før serien starter i 2024.

Tar frem denne jeg, som ble forsøkt latterliggjort ganske heftig. I lys av det som har kommet frem siste dagene så er det kanskje på tide å legge seg litt flat ? Wink

Det er da bare å lese regnskapet de siste årene, så ser alle at vi enten må øke inntekten eller redusere kostnadene. Helt uinteressant å ta opp den påstanden all den tid det er meget selvforklarende ut av regnskapene. Og er du først inne i regnskapet, ser du at det er nok verdier der til å unngå konkurs før mars 2024.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 19:24    Post subject: Reply with quote

Ta opp mer lån på en stadion som ikke har noen verdi for noen andre enn RBK, og som ikke er salgbar mener du ? Som er grunnen til at vi er der vi er, fordi det er det klubben har holdt på med i 20 år nå.

Nei, vi går sannsynligvis ikke konkurs i 2024, men poenget står like fullt. Klubben er fullstendig kjørt i grøfta. Det må tas drastiske grep for å starte veien oppover. Vi har faktisk kommet dit at vi har et netto overskudd på spillerlogistikk langt over 100 millioner, og må fortsatt kjøre oppsigelser og lønnskutt fordi likviditeten er fullstendig krise. Hva skjer fremover om slike summer uteblir ?
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 29.11.2023 19:51    Post subject: Reply with quote

Det er slike ulv ulv utalelser og krisemaksimering som er med å drar klubben i grøfta, og ikke at vi faktisk gjør de tiltakene som kreves. Nå har vi hatt en del år der vi har satset på sport, uten å få igjen noe for investeringen dessverre. Da må vi gjøre tiltak, men en total styre mot konkurs er det jo ikke. Med fasiten i hånds skulle vi jo ha strammet inn litt før, men hva om, hvis osv det hadde vært vi som kom i gruppespill år etter år i stede for Glimt da? Vi ser jo også hvor fort det snur fra å levere minusresultater til å gå i solid pluss. Glimt har vært heldig med at de nådde et godt nivå akkurat i det det kom mere penger inn i de dårligere rangerer eurapacupene, i tillegg til at veien inn ble enklere for serievinneren. Det kunne fort vært vi som satt i den stolen år etter år.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 19:51    Post subject: Reply with quote

Det er vel nettopp dette de prøver å forebygge/hindre skal skje i fremtiden nå da? At man klubben ikke er avhengig av store spillersalg hvis resultatene og inntektene på andre poster skulle utebli/være på et lavere nivå enn ønsket.

Noe må gjøres, det er jeg helt enig i men jeg føler også at det er det klubben forsøker å gjøre nå. Altså å ta grep før man faktisk er på konkursens rand sånn helt reelt.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 20:09    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Det er slike ulv ulv utalelser og krisemaksimering som er med å drar klubben i grøfta, og ikke at vi faktisk gjør de tiltakene som kreves.

Det er drevet dårlig på sportslig i mange år, i tillegg til uvettig bruk av penger tidligere, samt pandemien og tap derfra. Om folk kaller en spade for en spade, så er det fortsatt bare en spade.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 30.11.2023 01:08    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
ErdoganLomas wrote:
Det er slike ulv ulv utalelser og krisemaksimering som er med å drar klubben i grøfta, og ikke at vi faktisk gjør de tiltakene som kreves.

Det er drevet dårlig på sportslig i mange år, i tillegg til uvettig bruk av penger tidligere, samt pandemien og tap derfra. Om folk kaller en spade for en spade, så er det fortsatt bare en spade.

Nettopp, en spade. Ikke konkurs. Fryktelig oppblåst personalstab. Burde vært kuttet uavhengig av økonomisk situasjon.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 02:11    Post subject: Reply with quote

Det de gjør nå er nettopp det som burde vært gjort på et tidligere tidspunkt men vi satt med et styre som kjørte Highball desverre.

Med Tengsted pengene er vi nå i en bra situasjon til å gjøre omrokkeringene.
Man må ikke se seg blind på "Budsjett" og tenke fordi det er i minus så er vi konk.
Vi er ikke konkurs, enda...

Men hadde ikke styret (Som her viser mere baller og kompetanse enn det forhenværende styret) tatt disse grepene så kunne konkursdagene vært rett rundt hjørnet.

Nå får vi håpe vi finner en god balanse utifra realistiske prestasjoner og bygge på det slik at vi iallefall kan etablere oss i toppen igjen på sikt og ha mulighet for europaspill, noe vi definetivt ikke hadde fått med samme "blind høne" gamblingen som har blitt gjort tidligere år.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 10:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker motsatt moomoo. Vi har ikke alle Tengstedt pengene enda, de kommer i avdrag. Så selv om årets budsjett trolig ser greit ut og går med overskudd (alt annet bør være oppsigelsesgrunn siden Tengstedt-salget ikke er med i budsjettet) så bør vi ikke tenke at den økonomiske situasjonen er i orden av den grunn.

Vi får se om 7,5 millioner er nok, men jeg mistenker at dette tallet ikke utgjør det reelle kuttet ettersom det skal spares penger i sportslig avdeling med å minske stallen og man har mistet blant annet Hansen som nok var blant de med høyest lønn og erstattet ham med en vesentlig billigere keeper. Så kvitter vi oss nok med noen spillere til å blir kvitt noen millioner til i lønnskostnader vil jeg tro. Jeg tenker det er ikke urealistisk om lønnsbudsjettet neste sesong er tilsvarende lavt som kuttet i administrasjon (7,5 mill). Da har vi kuttet 15 millioner totalt. Mulig vi får inn noen kroner i spillersalg også, jeg tror vi kommer til å prøve å unngå å betale noen store overgangssummer neste sesong også.

Vi får se om grepene de gjør er nok. Jeg velger for øyeblikket å ha tillit til de som driver med dette, men det bør ikke dukke opp behov for nye kutt med det første hvis de mener dette er nok per dags dato.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 12:11    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Jeg tenker motsatt moomoo. Vi har ikke alle Tengstedt pengene enda, de kommer i avdrag.

Det var akkurat det jeg prøvde å få frem :p
Nå har vi penger som kommer inn fremover for Tengstedt og i så måte er det en fin mulighet til å snu på konstelasjonen administrativt og sportslig med den bufferen som vil dryppe inn.

Mye bedre at vi er litt defensive nå og heller går med litt overskudd Tommel'n opp!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 18:39    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Det er slike ulv ulv utalelser og krisemaksimering som er med å drar klubben i grøfta, og ikke at vi faktisk gjør de tiltakene som kreves. Nå har vi hatt en del år der vi har satset på sport, uten å få igjen noe for investeringen dessverre. Da må vi gjøre tiltak, men en total styre mot konkurs er det jo ikke. Med fasiten i hånds skulle vi jo ha strammet inn litt før, men hva om, hvis osv det hadde vært vi som kom i gruppespill år etter år i stede for Glimt da? Vi ser jo også hvor fort det snur fra å levere minusresultater til å gå i solid pluss. Glimt har vært heldig med at de nådde et godt nivå akkurat i det det kom mere penger inn i de dårligere rangerer eurapacupene, i tillegg til at veien inn ble enklere for serievinneren. Det kunne fort vært vi som satt i den stolen år etter år.

Det her er jo bare vås. Om det er noe som har ført oss dit vi er, så er det passiv strutsementalitet i alt for stor del av medlemsmassen. De medlemmene som slavisk bare har stemt som styret har bedt dem om gjennom disse 20 årene RBK har gått fra å ha en posisjon tilsvarende PSG i Frankrike, Bayern i Tyskland, Celtic/Rangers i Skottland, til å bli en gjennomført middelmådig norsk klubb på nedre halvdel. Det er kanskje på tide at folk begynner å våkne litt, og at flere stiller kritiske spørsmål til det som både har vært bedrevet og fortsatt bedrives på Brakka. I stedet for å stikke huet i jorda og late som ting blir bra av seg selv.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 19:58    Post subject: Reply with quote

Dette er ikke ulv ulv. Dette er alvor. Vi er blakke og egenkapital er der ikke.
Ved inngang til 2023 hadde vi bare 18 mill i likvide midler. Vi har et lønnsbudsjettet på ca 150 mill

Vi har tomter og bygninger for 275 mill.
Vi har lån på 150 mill
Etter alle rente økningene er nok næringseiendom fort 30-40% mindre verdt. Da har vi en egenkapital på pluss minus. NULL.
Vi har heller ikke likviditet til å kjøre tomte prosjekter selv men må selge det ut. Snipp snap snute null egenkapital.

Skal vi overleve må vi enten
1 Finne nye Tengstedt/Holse fort
2. Komme inn i Europa League.

Vi prestere til å med å kjøpe ut en Obos ass for 5 millioner..
Hjerneblødning .
Mange av de samme sitter der ennå
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 22:23    Post subject: Reply with quote

En annen ting er jo klokkesvingen, som jo nå fort kan ende som hotelltomta. At vi bare må selge den for et engangsbeløp for å holde hodet over vannet, fordi vi ikke har midler til å gjøre noe fornuftig med den, som potensielt kunne sikret store årlige inntekter i overskuelig fremtid.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.11.2023 22:53    Post subject: Reply with quote

FC Københavns U19-træner har været sat i forbindelse med det ledige job i Rosenborg.

Men efter onsdagens nederlag til Bayern München afviser Alfred Johansson, at han har været i kontakt med den norske storklub, som Nettavisen ellers berettede om tidligere på måneden.

- Jeg har ikke hørt fra Rosenborg, lød det kort og kontant fra U19-træneren, der på trods af onsdagens nederlag i Youth League nyder stor succes i øjeblikket.

Alfred Johansson ville efterfølgende ikke svare på, hvorvidt et job som træner i Rosenborg ville være interessant for ham.

- Det har jeg ikke nogle kommentarer til. Der er så mange rygter i fodbold, og jeg har fokus på det, jeg laver nu, siger han, inden han bliver spurgt, om han er klar til et trænerjob på seniorniveau.

Læs mere: Efter Rosenborg-rygte: FCK-træner afviser dialog

De konkrete økonomiske analysene foreslår jeg at vi fortsetter i økonomitråden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 30.11.2023 23:06    Post subject: Reply with quote

Er det ikke nettopp noe sånt han ville svart om han VAR aktuell? Razz
rail
Rutinert

PostPosted: 01.12.2023 01:07    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Skal vi overleve må vi enten
1 Finne nye Tengstedt/Holse fort
2. Komme inn i Europa League.

Jeg ser ikke noe stort poeng i å finne noen ny Holse. Han er jo, i følge deg, den mest oppskrytte spilleren i Rosenborgs historie.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 01.12.2023 09:26    Post subject: Reply with quote

Ja men det er han jo!!.
Ceide ble jo også solgt for store summer og han er og var særdeles overvurdert.
Det er lite sammenheng der
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 759, 760, 761 ... 779, 780, 781  Next
Page 760 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb