English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 754, 755, 756 ... 773, 774, 775  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 13.11.2023 23:25    Post subject: Reply with quote

Var litt skeptisk til disse to, men når Neeskens er negativ så merker jeg at jeg får litt trua.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende

PostPosted: 13.11.2023 23:33    Post subject: Reply with quote

Jeg er positiv til alt som ikke er Maalen. Ja ok, Lein er også på neinei lista.

Ellers aksepterer jeg alt som er Svensk eller Dansk.

- Torgeir Børven
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.11.2023 09:36    Post subject: Reply with quote

Da tar vi Otto Ulseth og Märtha Louise som sidestilte hovedtrenere da.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 12:26    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Var litt skeptisk til disse to, men når Neeskens er negativ så merker jeg at jeg får litt trua.

Du var vel særs positiv til rekdal også så dette lover godt
Spartacus
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 13:27    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Neeskens:

Bare fordi Allsvenskan og svensk fotball ikke er på sitt aller beste betyr det ikke at det ikke finnes noen svensker som faktisk kan styrke oss. Kan ikke avfeie alle svensker. Da burde man jo avvise alle norske trenere å, har ikke vært mye å skryte av på eksport-fronten når det gjelder norske trenere heller.

Bare fordi en svensk toppklubb ser til Norge, betyr ikke det at vi ikke kan se til Sverige. Som nevnt tidligere så skal det være en svensk trener (Kim Hellberg) som står høyt på listen til Hammarby, du vet den klubben som også vurderer Horneland. Hvis du mener de viser god dømmekraft der, så bør de vel vise god dømmekraft ved å være interessert i han også? Eller gjelder det bare når det passer din mening?

En ting er Hellberg, men en annen ting er også assistent treneren hans David Selini. Dette er "moderne" trenertyper som er oppdatert på det meste, og er i kretsen rundt Rene Maric. Ganske langt unna NFF sin skole, og flåsete norske trenere. Det er ingen garanti for suksess, men disse guttene har en enorm kompetanse.

Zeman
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.11.2023 13:39    Post subject: Reply with quote

Er ingenting som tyder på at vi vurderer eller har mulighet til å hente Hellberg, er det?
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 13:47    Post subject: Reply with quote

Kontrakten hans går ut, og bør være vurdert.

Zeman
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 13:56    Post subject: Reply with quote

Javel
Jeg undrer meg over hvorfor de har så svake lag i Sverige når trenerne deres har så høy kompetanse og er så moderne??
De har også dobbelt så mange spillere å velge i.
Kan noen forklare meg det blant dere som har konkludert med dyktigheten til disse trenerne.
Årets trener der i fjor var vel Norsk!!!
Spartacus
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 14:25    Post subject: Reply with quote

Tja, i dette tilfelle dreier det seg om en ung trener som har overprestert i en liten klubb med ligaens minste budsjett. Noe de har gjort gjennom å spille offensiv og fremoverrettet fotball. Om dette trenerteamet er riktig for RBK vet jeg ikke, men klubben bør i hvert fall ha gjort noen undersøkelser.

Zeman
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 14.11.2023 14:40    Post subject: Reply with quote

Det her er egentlig ikke et argument for at hente en svensk træner eller ikke, mere det, at de er svenske/kommer fra Allsvenskan, er et underligt argument for, at de ikke er gode nok? Der er vel meget bedre eksempler på, at trænere går fra Allsvenskan til større europæiske opgaver, end der f.eks. er fra Norge? Selv hvis vi tager højde for, at Kjetil Knutsen er i BG af valg, ikke af mangel på tilbud

Cifuentes til QPR, Jon Dahl til Blackburn, Graham Potter til Brighton? Som sagt er det på ingen måde et argument for, at Kim Bergstrand og Thomas Lagerlöf skulle være gode kandidater, bare, at andre ikke automatisk forkaster indflydelse fra svensk fodbold fordi det er svensk
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 14.11.2023 14:51    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Henri wrote:

For noe piss. Nei, det var han aldri. Han spådde sparken etter 5 kamper ev nedrykk. Du, derimot, spådde seriegull i 2022:

"Rekdal og flere andre norske trenere vil greit klare å vinne gull med RBK i 2022. Vi ville vunnet i år også uten denne totale hjerneblødning av Hareide. Glimt vinner med 20p mindre enn i fjor og 30 mål mindre eller noe i den linja. Så vi kan trygt ta det med ro. Men vil vi like og applaudere metoden, vel det er en annen sak. Men vi vinner vær trygg på det"
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.11.2023 15:07    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Henri wrote:

Haha, nei, det var jeg ikke.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 15:25    Post subject: Reply with quote

Jonny
Ingen av de du nevner der er svenske og heller ikke høgno.
Det er jo problemet og en stor utfordring for sverige.
De har ingen gode nok svenske trenere til landslaget og høgmo
er vel favoritt

Henri
Ok beklager tok feil av deg og hedning!!
Hedning
Legende

PostPosted: 14.11.2023 15:48    Post subject: Reply with quote

Hehe. Jeg var aldri veldig positiv til Rekdal, men jeg prøver alltid å nyansere den enorme kritikken alle trenere og spillere vi har får. Det er sikkert nok til å oppleves som positiv. Nå er jeg positiv til Maalen, betraktelig mer enn jeg var til Rekdal. Og jeg kommer helt sikkert til å være positiv til en eventuelt annen trener som blir ansatt i vinter.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 16:09    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Du må gjerne ha tro på Allsvenskan trenere. Jeg har ikke det, historien tatt i betraktning.
De fleste lag der kommer ikke av flekken. De faller igjennom i Europa også tross dobbelt så mange spillere som oss å ta av.
At en svensk klubb vil ha en svensk trener er vel normalt. Vif ville jo ha Bakke også og de rykker ned.

Eliteserien er helt anderledes.

Jeg tror oppriktig det finnes både gode og dårlige trenere i allsvenskan akkurat som i andre ligaer. Jeg mener vi kan ikke utelukke alle trenere i allsvenskan basert på din type argumentasjon. Hellberg f.eks. virker å ha overprestert med en veldig proaktiv fotball med Värnamo. Cifuentes ble hentet til QPR (nå er ikke han svensk, men ble hentet fra Allsvenskan).

Jeg argumenterer ikke for at Allsvenskan har flust av gode trenere å velge mellom, men man kan ikke utelukke alle sammen heller.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 16:25    Post subject: Reply with quote

Sist vi prøvde en svenske som hadde " overprestert" med en liten klubb en sesong fikk vi en som aldri klarte si ja eller nei. De andre svenske trenere i Norge de siste 20 år har mislyktes.
Godt mulig noen har vært gode trenere men i Norge funker ikke svenske trenere.
Det må vi ha lært nå.
De klarer heller ikke få til noen gode lag.
Potter engelsk
Jon Dahl dansk
Høgmo norsk
Cifuentes spansk,?.

I Danmark har de ihvertfall trenere som får til gode lag.

Vel vi får se hva de ender på.
Jeg tror økonomien avgjør det meste
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 18:24    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Sist vi prøvde en svenske som hadde " overprestert" med en liten klubb en sesong fikk vi en som aldri klarte si ja eller nei. De andre svenske trenere i Norge de siste 20 år har mislyktes.

Vil nå si Hamrén fungerte rimelig bra...
robbie
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 20:33    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Javel
Jeg undrer meg over hvorfor de har så svake lag i Sverige når trenerne deres har så høy kompetanse og er så moderne??
De har også dobbelt så mange spillere å velge i.
Kan noen forklare meg det blant dere som har konkludert med dyktigheten til disse trenerne.
Årets trener der i fjor var vel Norsk!!!

Dette blir veldig flåsete. Generelt sett har svensk fotball vært ganske kjedelig og dominert av forsiktig 4-4-2-ball av Houghton/Hodgson-merke. Men det betyr selvfølgelig ikke at man skal av prinsipp nekte å vurdere gode trenere fordi de har svensk pass.

Generelt sett er Norge dårlig på spillerutvikling. Likevel har både Haaland og Ødegaard norsk pass. Det ene utelukker ikke alltid det andre. Dukker det opp en smart svenske som er god på offensiv fotball skal han selvfølgelig vurderes.
Back to top
RBKgutt
Senior

PostPosted: 14.11.2023 20:54    Post subject: Reply with quote

Nå meldes det i R&S at Dorsin og Berdal også muligens var innom Danmark i samme håndvending som de var i Sverige. Hvem kan treneren i Danmark være?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 14.11.2023 21:12    Post subject: Reply with quote

Kent Nielsen er jo et navn som har blitt nevnt litt i media. Ellers så er jo det firmaet som hjelper oss i trenerjakten dansk, mulig de tok en svipptur dit for å ta et møte på kontoret.. og tilfeldigvis representerer de Niels Fredriksen blant annet..

Men umulig å vite hvem de møtte i Danmark egentlig, og om de møtte en eller flere der.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 15.11.2023 00:36    Post subject: Reply with quote

Det finnes sikkert både gode og dårlige trenere i Sverige og Danmark, som alle andre steder. Er rimelig sikker på at INGEN utenlandske klubber er i nærheten av å ha Maalen på noen ønskeliste. Hadde aldri vært på vår heller om han ikke var trønder. Ingen treneransettelse er garantert suksess. Mange ting som spiller inn. Det der vi i klubber over hele Europa, som skifter trener uten at det hjelper stort.
Tror dog at klubben må gå for en trener med sterk cv, pondus og gjennomslagskraft.
Back to top
eksilbaill
Junior

PostPosted: 15.11.2023 12:35    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Er rimelig sikker på at INGEN utenlandske klubber er i nærheten av å ha Maalen på noen ønskeliste.

Dette er et utrolig godt poeng ovenfor de som sitter og raljerer med hvor elendige alle andre ligaer og trenere er. Hvor mange i Djurgården er det som sitter og er grønne av misunnelse for at vi har selveste Svein Maalen på fast ansettelse i RBK?
Back to top
katalogen
Senior

PostPosted: 15.11.2023 12:50    Post subject: Reply with quote

Maalen har jo knapt vært aktuell for trenerjobber i Norge siden han fikk sparken i Ranheim de to siste årene, foruten Aalesund-jobben og et par andre ymse rykter. Tror ikke han har styrket sitt kandidatur for noen andre klubber i Skandinavia, både Norge og utland, i løpet av perioden hos Rosenborg, heller.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 15.11.2023 13:26    Post subject: Reply with quote

Var vel i møte med Odd når Nornes skulle erstattes, men de gikk for Paco.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 15.11.2023 13:33    Post subject: Reply with quote

Gode ideer kjenner ingen landegrenser, og heller ikke gode mellommenneskelige kvaliteter. I ligaer, slik som de skandinaviske, hvor likheten mellom lagene er større, vil jeg også anta at trenerens påvirkning er større. Men på en annen side, vil jo også tilfeldigheter spille inn i større grad.

Nå er jo ikke Allsvenskan bare et trist skue. Hellberg var et eksempel. Malmø er et annet godt eksempel. De spiller en type fotball som er inspirert fra Sør-Amerika, og som omtales som funksjonelt angrep/relasjonistisk. Fluminense, og treneren Fernando Diniz, er den fremste eksponenten for denne type fotball. Imidlertid er det flere klubber i Europa som nå har blitt inspirert, i motsetning til posisjonsspill som har vært dominerende.

Mitt poeng er at ved siden av å se på resultater, som kan være misvisende, må man også se på trenernes ideer og hvor gode mellommenneskelig egenskaper de har. Istedenfor å lete i den samme grøten kan det være lurt å utvide horisonten.

Jeg tenker det gjelder mye likt når det kommer til å skaffe riktige spillere og trenere. Vi må hente de som kan bli best, ikke de som er peaket og svømmer i middelmådighet.

Zeman
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 754, 755, 756 ... 773, 774, 775  Next
Page 755 of 775

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb